• Empacher

    Máte někdo zkušenost plnění pojištění konkrétně české nebo i jiné , kolo MTB po havárce, Scott scale 930 rok 2017 na odpis jsem poškozený , je tam nějaká amortizace? A z jaké ceny vychází z letošního modelu nebo za cenu kterou jsem kolo pořídil ? Díky

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Mikikuba  

      Hodně záleží na jakého narazíš likvidátora. Moje zkušenost, třeba i to jestli má rád cyklisty. Je to naprosto nevypočitatelný. To je aspoň moje zkušenost. Žádná přesná pravidla nejsou i když se asi říká že jo.

      0 0
      • Empacher  

        Likvidátor uznal kolo na odpis , kolo katalogová 69000kč v r.2017 koupil jsem za 62000kč se slevou , letos se tento model prodává za 48000kč z čehož zřejmě vycházeli do toho amortizace výsledek 32000kč tak asi , co bys chtěl , borec mě málem zabil nedal mě přednost autem

        0 0
        • Jáchym 1  

          Praktická zkušenost.Oprava kola po nezaviněné havárii cca.12000kc.Lik­vidátor ČP to nějak nechtěl akceptovat.Předáno právníkovi.Pak náhle během velmi krátké doby vše uhrazeno vč.soudních náhrad.

          Člověk by se neměl nechat odbýt a vyrvat.

          0 0
        • Jáchym 1  

          Vytrvat a,,vyrvat" to z nich.

          0 0
        • Mikikuba  

          Hele fakt se odvíjí od likvidátora a od pojišťovny. Já měla vždy kliku.Nicméně to ti moc nedali. Já ta samá situace nedání přednosti na stopce, Morati v pánu, ale bylo starý 7 let. Neměla jsem už účet od kola, ale dali mi víc jak půlku katalogový ceny.

          0 0
          • Empacher  

            Určo to tak nenechám , poradím se co se s tím dá dělat

            0 0
            • Michal.jezdec  

              Nech si vypracovat znalecký posudek, pak jim ho pošli a uvidíš :). Tuším že to stojí 1500–3000kč. To by se ti mohlo vyplatit.

              0 0
          • Rychlej turista  

            Taky bych řekl, že hodně záleží na likvidátorovi. Můj byl pohodář a zločinec, co mě skolil z protismětu při odbočování vlevo, navíc požil, což i jemu osobně bylo taky proti srsti a pojišťovna se tak na něm částečně hojila. Měl jsem od všeho účty a z těch vycházel. Hadříky a helma v plném rozsahu. Kolo byla jen 2 roky stará skládačka, takže uznal plném rozsahu vše, co došlo i minimální újmy. Původně uvažoval i o totálce, ale říkal, že ta by asi neprošla, až by ukázal fotky. O vině nebylo prakticky sporu, takže za kolo a něco za člověka jsem dostal zhruba do dvou týdnů a zbytek po rozsudku a ukončení pracovní neshopnosti. Po roce pak ještě za trvalé následky.

            0 0
        • Mikikuba  

          Jinak vychazej ze současný ceny. Aspoň u mě to tak bylo. Pokud existuje.Naštěstí Moratka nezlevňovala zásadně nikdy:).

          0 0
    • lens  

      Pojišťovna by ti měla zaplatit současnou cenu kola, při vyplácení pojistky amortizace neexistuje, podívej se na rozhodnutí ÚS ze dne 19.3.2008 ve věci II. ÚS 2221/07 ÚS ve své věci argumentuje..­.........Vyslo­veně pak ÚS ČR v tomto nálezu odkazuje na rozsudek OS Plzeň – jih ze dne 29.6.2007 ve věci sp. zn. 4 C 212/2005 a závěry v něm obsažené.......... stačí hledat. U věcí do tří let bys měl doložit doklad o nákupu nad tři roky stačí čestné prohlášení za kolik jsi tu věc koupil, jestli mě rozumíš. Určitě máš zničené oblečení to tam taky dej. Jen to zkoušej co vydržíš vem si advokáta a uvidíš tu změnu, peníze budou na účtu dřív než omluvnej dopis od ČP ve stylu …my jsme ČP a dodržujeme zákony ČR........advokáta ti zaplatí taky, na závěr použiji dva citáty klekni na ně a jdi do toho prsama.

      0 0
    • zdenek  

      Není nějaký rozdíl mezi řešením poškozeného auta a kola?

      Nabourané auto jsem dal do opravny, která s pojišťovnou všechno vyřídila. Já jsem pojišťovně nic neposílal. Celá oprava zaplacena z povinného ručení viníka. Auto jsem po opravě vyzvedl a nic nemusel řešit.

      Teď řeším nabourané kolo. Pojišťovna při jednání hraje mrtvýho brouka. Po několika měsících konečně přijel technik nafotit. Dál mám poslat účtenky od nákupu odhad ceny opravy ze servisu. Přitom jde o výměnu pár dílů, kterou bych zvládl sám. Otázka je, jestli když ty díly koupím a sám vyměním, jestli mi pojišťovna zaplatí jejich kupní cenu? Resp. mám jim posílat účtenku od x let starého poškozeného dílu nebo koupit nový a poslat účtenku od něj?

      Pokud nové díly dodá a vymění servis, asi pojišťovna zaplatí všechno.

      0 0
      • bezdratova.sprcha  

        Nemůžu vědět úplně na 100%, ale předpokládám, že budou vyžadovat aby to dělal servis. Já se zajímal o pojištění kola a jednou z podmínek bylo, že servis kola bude probíhat ve vybraném autorizovaném servise. Takže určitě nějaký (pokud možno větší) servis. Pojišťovna by pak měla proplatit nejen díly, ale i práci technika.

        Nejlíp ale asi uděláš když budeš přímo kontaktovat pojišťovnu. Třeba se s nima půjde dohodnout v tom ohledu, že máš možnost ty díly sehnat levněji než servis a nebudeš si účtovat práci :)

        0 0
        • zdenek  

          V tom kontaktování pojišťovny je právě problém. Likvidátor nereaguje na maily, není k zastižení na telefonu a kontakt na jeho nadřízeného nejde sehnat. Teprve po třech měsících urgencí a telefonátech na klientskou linku přijel technik nafotit kolo. Takže teď budu v hlavní sezóně, kdy servisy nestíhají nebo neberou opravy vůbec, hledat někoho, kdo mi to opraví.

          0 0
      • lens  

        Mezi autem a kolem není žádný rozdíl.

        Nabourané kolo (jestli tě někdo naboural) postupuje se stejně jako u auta, dát do servisu, koupit nebo si nechat koupit originál díly a pojišťovna vše zaplatí včetně práce. Ty díly samozřejmě musí cca odpovídat tomu co měníš např. máš tam 5let starou sadu 105 kterou už asi neseženeš, no tak si koupíš letošní 105.

        0 0
        • zdenek  

          Tak to je dobrý vědět. Takže by je měly zajímat doklady od nákupu nových dílů. O tom se mi nějak v průvodním dopise nezmínili.

          0 0
      • figur  

        Šel jsem řádně po přechodu a vedl kolo (existuje kamerový záznam). Srazila mě řidička, kolo drobně poškozené (patka a šroub hazky, gripy, poškozené hadry atd. Uplatnil jsem nárok z povinného ručení viníka – ČP.Komunikace elektronicky + osobní návštěva likvidátora, který kolo prohlédl. Nafotil si z monitoru ceny komponent na eshopu, na něco jsem měl účtenky. Vše bylo rychlé a korektní. Odjel a ozvala se nějaká můra z ČP – ať předložím doklady o nákupu nahrazených komponent. Obrátil jsem se znovu na technika, protože jsem považoval věc za dostatečně zdokumentovanou. Řekl mi, že nic dokládat nemusím, dokonce nemusím ani věci kupovat. Jedná se o náhradu škody a je moje věc, jestli mi vadí odřená hazka nebo ne. Věci si mohu opravit sám a dostat za práci cenu obvyklou. To se taky stalo.

        Dál jsem uplatnil i poměrně obsáhlé bolestné, platbu za nadst. sádru, náklady na dovoz nákupu potravin atd. Chce se to do problematiky trochu ponořit a zjistíš, že novela OZ 2014 výrazně posílila pozici poškozených, což je dobře. Jen ty pojišťovny přistupují ke každému jako k potenc. podvodníkovi. Takže se nedat, nedat, nedat…

        0 0
    • Barak  

      Před lety me sejmulo auto, kolo na odpis. V jednom cykloservisu mi popsali rozsah škody a konstatovali neopravitelnost. Pridal jsem odkaz na akt. srovnatelny model daneho vyrobce, kde byla uvedena i cena. Vyplatili castku do koruny.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.