Zdarec, chtěl bych vědět co si mám představit pod tady těma pojmama, dost často je slyším nebo čtu ale nevím jak obtížnou trať nebo jak velké skoky a dropy si k tomu mám přiřadit, myslím že s tady tím má problém víc bikerů, dikes
Zdarec, chtěl bych vědět co si mám představit pod tady těma pojmama, dost často je slyším nebo čtu ale nevím jak obtížnou trať nebo jak velké skoky a dropy si k tomu mám přiřadit, myslím že s tady tím má problém víc bikerů, dikes
Bych řek, že každej to vidí jinak. Já třeba si myslim, že jezdim lehkej FR, jinej by řek, že je to takový endůrko, další by zas přišel a povědíl, že skáču kraviny a je to neskutečnej frírajd. Pro mě je enduro takový kde skáčeš tak metr, máš tam dost kořenů co ti daj nažrat a na HT sou votravný (na točný Lávky!!), a lehčí freeride takový ty uplácaný traily se skokama kolem 5m, silnější FR třeba kdybys mi hodil do cesty pár šutrů a dal mi tam 10m gap, ale to bych posbíral bonbóny a šel si sednout k televizi, protože bych to neslez ani pěšky )
Ja to chapu tak, ze enduro bude vice o slapani do kopce a po rovine. Freeride prevazne z kopce dolu, ale kazdy to asi vidi jinak :-)
casto se jedna o prumerne xc :-))
Ale zas pokud se tam dojede nebo odjede vlakem tak uz je to Enduro, no a pokud se nechas vyvezt lanovkou tak je vostrej friirajd
Lanovkou je to DH ne?
DH je kdyz ti to nekdo zmeri na cas
Já si to stopuju na mobilu, takže jezdim DH.
Nebo podle slunce.
a neni to jedno? – jsou lidi co jezdi po polackach a rikaji tomu teren, lidi co jezdi trochu narocnejsi XC a rikaji tomu FR/DH…
podle techhle pojmu stejne nezjistiš co nebo jak dotycny jezdi…
tady mi par lidi rikalo ze tu mame DH trat a ja jsem absolutne nemohl prijit na to kde, mi rikali kde to je a ja furt nevedel a nebyl jsem si to schopny vybavit…
pak jsme zjistil ze je to takovy trail ktery jezdim obvykle smerem nahoru :D ( ale mistni „sjezdaci“ rikaji ze je to brutalni srat :D ) – jel jsem to nahoru i dolu, i s pritelkyni a pohoda :D
Ano je to jedno, ale nekdo se asi mermomoci potrebuje do nejake kategorie zaskatulkovat.
ale takovy clovek co se potrebujes nekam zaskatulkovat se stejne ve vetsine pripadu zaskatulkuje o tridu „výš“ aby byl drsnější :D
Mozna prave proto vznikaji odnoze jako tezke a normalni enduro apod. :-)
a co je „výš“, DH nebo sloup styl? )
DH te dostane dolu az na dno a pak depka pokud neni pobliz lanovka nebo odvoz z toho, ze budes asi tlacit dyl nez pri zacpe na hajzlu. takze sloupy jedou.
DH- down hill- z kopce dolů a slopestyle je plnej dirtů odpalů atd. vygoogluj třeba slopestyle písek a hned poznáš rozdíl :-)
Já vim, to byla řečnická otázka ;)
(tfuj, sem původně napsal vym?!?)
Tak v těch kategoriích mám pořád hokej, ale jedno už je mi jasný, ty seš ze všech nejdrsnější!
bezpredmetny prizpevek… a absolutne nechapu jak si to tedka myslel :D
to mas maglajz z toho, ze ctes lidi co kupuju kola na kila. :) u brambor nebo mozna jeste jablek… proc ne, ale u kol?
jezdi to, co tě baví na kole, na kterém si myslíš, že tě to bude nejvíc bavit, a nesnaž se to nějak pojmenovat, protože je to naprosto zbytečné
To není o tom že bych se chtěl někam přiřadit, to je podle mě uplná blbost porhlašovat o sobě že jezdím jen Freeride, nebo jen XC, mě baví skákat ale i jen tak se projet pohodičkou, stejně je to i v hudbě, nebudu prohlašovat že jsem tvrdý metalista když poslouchám vlastneě skoro všechno, ptal sem se na to protože bych chtěl nový rám, a tadytohle oznčení se u popisu rámů dost objevuje, tak abych věděl co bych si k rámu mohl dovolit
No hele, asi spi napis co jezdis, a co mas v hledacku, a pak ti reknem jestli jo nebo ne :o) Tyhle kategorie jsou opravdu onicem a kazdy (vcetne vyrobcu) to vidi jinak ;o)
No nejvetsi problem je tady asi to, ze kdyz chces skakat velke veci, asi potrebujes FR kolo. Coz zase neni idealni, na jezdeni delsich veci jen tak lesem. Uprostred mas enduro. Opravdu nejlepsi bude napsat ram + to co chces jezdit.
Dropy do 2 metru, nejaké gapy, dvojáky lávky, spíš freeridově postavené tratě než dirty, nic extrémního, mám v hledáčku Banshee Pyre protože je za dobrou cenu a kanadě věřím
Pyre je AM bike,na to co popisuješ nebude nejvhodnější.
Díval bych se spíše po něčem jako je tohle.
Bohuzel 25 klacku nemam sanci sehnat, Pyre je Enduro, FR a sloup stajl bike, samozrejme zalezi na stylu jizdy, zadny velky huntovani
Jo,použít se dá možná na cokoli ale do fr to má daleko.Když už tak tento.
Ten se mi taky líbí, jenže finance sou omezené, jedině počkat na příští rok a letos to ještě dokroutit s HT
Pyra sem myslel ročník 06, než předělali zdvihy a geometrii
počkej si,došetři a potom si kup co opravdu potřebuješ.Když pořídíš pyre a bude tě to táhnout k FR tak stejně budeš za chvilku zvažovat výměnu za něco vhodnějšího.Volba je ale jenom na tobě
ono nejde jen o ten Fr ale aby se s tím taky dalo někde v pohodě dojet
Na Fr kolech se většinou jezdit dá úplně normálně.Samozřejmě rozumné vzdálenosti a tempo.Stačí myslel na dostatečně dlouhou sedlovku a nejlépe dvou placku.
STD je moc pěknej rám, akorát mám pocit, že jsem někde viděl údaj o hmotnosti, a ta nebyla zrovna malá… to už bude imho trochu jinej ingot než Pyre.
I z toho bych měl strach.
A kolik do toho chces teda investovat? ostatni veci na kolo mas? Pyre bych z tveho hledacku rozhodne vyloucil a poohlidnul se jinde. Kdyz uz tak veris kanade, tak se radeji poohlidni po nejakem Norcu Six a mas vyreseno. Nebo pokud chces fakt spis skakat tak Shore
kolo mam, pevnaka, s Mz 150 FR Sl chci jen ram + presmyk a dvouplac, Norco, no nevim, six a Shore sou krasne, ale nechci menit zadni nabu a dalsi prachy tak odsat z ceny ramu
Já si myslim, že FR je víc o tricích a delších skocích. U DH jde o to dostat se z obrovskýho kopce lesem co nejrychleji dolu. Já měl tu čest to poznat nekolikrát:D S kamarádem, co ho jezdí závodně za juniory. Zkoušel jsem si několikrát i trať tady u nás v Krupce a přiznám se, že sem měl obrovskej strach a ani jednou sem to celý nesjel:D Pokaždý sem hodil hubu:D – on to sjel na trekovým kole:D
Taky znám kámoše co jezdí DH po skoro rovině, po široký cestě a přejíždí kameny:D prostě každej to vidí jinak, podle mě je nejlepší se kouknout třeba na youtube (vyhledat freeride, downhill atp.) nebo si sject ty tratě a poznat co to je.
Precti si jeste jednou dotaz, a pak pis ;o)
Tyhle kategorie jsou tu proto, aby se mohli neustále omílat, aby řešiči mohli řešit, aby se každý mohl zaškatulkovat a to i ten, kdo škatulky neřeší.
Mně je naprosto jedno, jestli někdo jezdí DH po široké cestě z kopce, freeride po silnici, jestli je něší enduro ve skutečnosti prostě jen XC a podobně. Hlavně, že ho to baví.
Tak to neřeš řešiči :-)))))
Neruš, právě vymyšlím zcela novou kategorii, abych měl co řešit. (:
Tyhle kategorie jsou tu i pro to aby výrobci/prodejci mohli zaškatulkovat kola podle zdvihu a geometrie.
xc 0–100
trail 110–130
am 130–140
en 150–160
fr 170–180
Přitom geometrie xc-en je asi hodně podobná jenom některý je delší, některý kratší.
a to sis vycucal z prstu nebo je to nekde oficialne uvedene? :-))
Vycucal z prstu, přijde mi to tak.
A sakra, vpredu mam AM, vzadu EN, ale vetsinou ted jezdim po silnicich… asi potrebuji navstivit sveho psychoterapeuta…
Já vzadu FR,ve předu unidentificated a jezdím s tím i XC, nebo do obchodu či na pejvo :-)
Ty si divny… S jednoprevodnikem bych v beskydech do kopce padnul :o)
Obcas je jednodussi jit pesky :)
Jel jsem se podivat do Luberonu (takove male kopecky ve Francii), prvnich par kilometru do kopce jsem zvladdal na prostredni talir, potom jsem preradil na nejmensi, potom vzadu na nejvetsi pastorek, potom jsem slezl z kola a sel pesky. Par kilometru por vrcholem mi doslo piti, tak jsem to otocil, behem peti minut jsem mel kopec sjety a sel jsem do hospody. Podotykam, ze sklon kopce byl porad prakticky stejny, ale pocasi mi moc nepralo. Ve stinu bylo kolem 40 a ja jsem mel s sebou jenom 2 litry vody :(
a co z toho vyplývá? měl jsi jet na kašpárka hned od začátku :-)
No jo, vzdal bych to uz v pulce a do hospody bych dojel driv :)
Spis jde o to, ze proste clovek obcas musi i pesky… a stejne to nepomuze…
Naprostej nesouhlas.
Podle me kvuli zdvihum se to rozenat neda, treba bottlerockte ma zdvih 180–140 takze All Mountain Freeride?:D
Enduro a AM bych sloučil.
Prodstavuju si pod tím XC od někud někam, těžkým terénem, od Rychlebských stezek počínaje konče NorthShore lávkama.
Skoky a dropy omezeně, jede se na pohodu.
Lehký FR je dost umělý termým víc než AM a Enduro. FR je prostě techniký jezdění. A co je lehky? Pro někoho 40cm schod, pro někoho 1,5m. Někdo jezdí jako prase, že když to pošle x krát na kozy rozlomí i Banshee. Jiný to dá na čisto právě i na hard enduru.
Já bych zase enduro a AM neslučoval. I když s příchodem lehkých vysokozdvihých fullů (Jekyll, Genius LT) se tyhle dvě katogorie zdvihově překrývají, tak vidím rozdíly v použitých komponentech. U endura není vyjímkou dvojpřevodník a rockring, napínák, mohutnější vidlice (32 vs. 35,36 i více). AM vidím jako přezdvihovaný XC full, který umí těžký terén, umí poskočit, ale limitují ho méně odolné a tuhé díly.
ja bych to naopak zjednodusil. kde musis slapat, jedna se o xc. co se da sjet bez prakticky bez slapani je sjezd. hotove vyrizene. ;-)
Mno… nevím nevím. U FR se taky aplikuje vyjet nahoru svou silou.
Spíš je to o tom limitu techniky co potencioválně vydrží.
Mno… nevím nevím. U FR se taky aplikuje vyjet nahoru svou silou.
Spíš je to o tom limitu techniky co potencioválně vydrží.
suhlas!
To spis o Geniusu a Jekyllovy vypovida to, ze se ta zadni stavba nepovedla a houpe se jako prase, takze tam museli udelat nejaky kurvitko aby se to tolik nehoupalo.
Ja mam 3prevodnik na 180/170 kole a neprijde mi to divny.
Fouskovy spekulace. (:
Píšu, že u endura není vyjímkou dvojpřevodník a rockring, z čehož mi nijak neplyne, že tvoje kombinace je nemožná či divná. Když ti to přijde divné, tak to nejezdi. (:
Na husty enduro se jezdi vlakem.
Nebo teda alespon Janouch to tu tvrdil :-D
Pamatuju se, pak si ho tu někdo neustále dobíral a od té doby se moc neobjevuje. (:
takže ten váš vejlet do Prahy byla 300km enduro vyjížďka :D
doprdele co to dělá to sem psal pod Romana.
Muhaha! :-)
Si pis :-)
A uz tolik nechlastej ;-)
my co jezdíme XC do kopce a z kopce se necháme vozit autem mužem i chlastat :D
Ja to mam jednoduchy, jezdim lehci XC na vsem co mam doma.
:-) ja jezdim asi tak od vseho neco od neceho vic od neceho min ale skoky moc ne na nich by se mi rozsypalo kolo staci tak 30cm skok na vyradeni a naky kopecky ktere sjizdim maji i 50–60° :-)
Já laikům prostě řikam že jezdim na kole, ušetří to spoustu vysvětlování.
Presne tak. Napriklad v pojistovne a u doktora neni dobre zachazet do podrobnosti :-)
:-)
Nebo v servisu. Jsem sjela z obrubníku a ono to prostě upadlo.
To se rika na reklamaci :-)
a jak se vám to stalo.
no jedu po široký cestě, kochám se lesem a najednou ležím na zemi.
Hmm, Hmm
sestro, přineste mi šití
…
JA jezdim rekreacne na kole, coz je pravda
Myslím si ,že kategorie „Enduro“ je jasně definována,alespon já to tak vidím.Nejde ani tak o to ,jaký daný styl člověk jezdí nebo se pouze o něm domnívá.Správné enduro kolo je komplexní složení kompromisů pro maximální univerzálnost a radost z jízdy(70km výlet zakončený bikeparkem) Každý komponent by měl tvořit celek pro maximální efektivitu,at jsou to pláště,ráfky,sedlovkou počínaje až k samotnému systému odpružení,geomterii nebo celkové hmotnosti konče.Je tady obrovský prostor pro individualizaci a člověk si může kolo naladit přesně tak ,jak mu vyhovuje.Umožnuje přestavbu kola až o 2 třídy výše nebo naopak směrem dolů.Je to rozcestník pro bikery ,který jim pomůže vybrat směr ,jakým se budou ubírat.A je pouze na jezdci ,jak tento obrovský potencionál je schopný využít,vzít si z něj maximum.
To je jak opsaný z VELA :))
Ale rozumný
no ani ne. Kolo na kterým dáš 70km výlet tě bude celej den ***** abys pak mu naložil v bikeparku. Nebo si na něm dobře zajezdíš a pak ho v tom bikeparku rozštípeš…
Jistě,nepopírám názor zarputilého xc jezdce.
taky bych řekl
Jo 70 km trochu prestrelil ale 20 – 30 uz by se dalo
20–30 se da ujet i na trikolce :o)
to jo ale stejně se tady řeší ptákoviny.Bylo to spíše myšleno jeden den třeba 70km a druhý den park.
I těch 70, jen to nepojedeš 3.5 hodiny.
Presne rozumne tempo, jet napohodu, a uzivat si sjezdy.
Velkej souhlas. Taky sem si myslel ze postavim univerzalni kolo, ale jak se rozjezdis tak zjistis, ze nic takovyho neexistuje. Proste sice mam EN kolo, ale do bikeparku uz bych ho tahat nechtel. Je to skoda to ******.
Bikepark je široký pojem a většinou se nabízí ježdění jak po dh tratích tak po uválcovaných pěšinách plné klopek a boulí kde si dobře užiješ i na ht a tady může být ten uni klidně použitelný.
To sice jo, ale u nas takovejch moc neni. A navic prijet do parku a nemoci si dat vsechny trati, to me teda pekne zere ;-)
Záleží na fyzičce a (de)mentalitě člověka. Mám kamaráda co sjezduje na Spešlu BigHit na 20číslech, má tam dvouplacku(nově hameršita) a jednou za čas si vytáhne sedlo a jezdí na tom se mnou „výletní švihy“. Sice mi trošku kazí rychlostní průměr, ale ten magor je furt vysmátej a dává na tom klidně i stovkový švihy. Jede, tlemí se a zarytě už pár let tvrdí že jiný kolo nechce, 200mm je prej na XC tak akorát:-) No a zkus takovýhlemu magorovi vysvětlovat něco o škatulkách EN, AM, trail apod :-D
to znám, specielně dyž ti pak takovej debil ujede na asfaltu do kopce :D
to naštěstí ne, ale zase mě vytáčí když v okamžicích kd ymi tepák zuřivě bliká a vyhrožuje, tak on si v klidu vypráví co dělal minulej víkend a né a né tu klapačku zavřít:-)
:-D
:))
tak tak,toto je len o konkretnom jazdcovi :)
Na Bighitu, to musi bejt krutor neuveritelnej
Míra, hehe. Ale letos už nám říkal, že to prodá a koupí si něco víc jezdivýho :)
Nesouhlasím,jde to skloubit jen nesmíš čekat že poletíš do kopce jan na XC.
Jasne, jenze muzes jet jen s lidma na podobne stavenejch kolech, nebo musis byt superman. Kazda normalni vyjizdka se ti zmeni v peklo. Normlani vyjizdku beru nad 50km, i se stojkama a podobne.
No to je fakt,jezdíme všichni steně,taky nevím proč se chrtit po kopcach s bandou na XCkolech,vlastně ani žádné neznám:-)
Normalne jezdim s lidma co maj HTcka v pohode a superman nejsem, jen to chce poradnej ram a lehky kola …
…a pořádný nohy a srdce :)
Treba takovej Nomad (v uhli) to dokaze, jen to nevyjde moc levne.
při tý ceně si dokážu představit že na to nadává malokterý majitel. A marketing tohle určení tvrdí…
Koupit si Nomada za ty prachy, tak vsem rikam, ze je uzasnej na vsechno a jak to na nem leti. Doma pak brecim do polstare ;-)
:D
mě by zajímalo, kdo řek, že se na Nomadovi nedá přeletět přes řídítka :-D
A to jsi opsal odkud? :)
Těžký enduro mám doma- KTM LC4/640, kromě motokrosový tratě zvládne všechno.
Dle mýho je frýrajd drsná jízda v drsným terénu terénu kam se ale biker dostane sám, vlastním šlapáním na kole, který umožňuje vysunutí sedlovky do pohodný šlapací pozice(čili ne mrdání s bradou u kolen). Přístup typu dovezení kola autem k trailům etc. bych frýrajdem nenazýval, takhle nějak to bylo kdysi(97?)definovaný v německým Biku.
Pod těmi pojmy si představ imaginární kategorie kol, aby mohly výrobci v marketingovém oddělení přehledněji uspořádat katalog. Ty kategorie tak často splývaj a překrývaj se, že to kolikrát nemá smysl řešit. Člověk kterej ví co chce si kolo vybere i bez těch škatulek a člověk co neví co chce, tak se v tom spíš utopí:-)
bych to vůbec neřešil a jezdil:-)mám univerzální mrchu která mi sedí a můžu s tím cokoliv-jen jde o to co chceš a na co máš. A dokopce to jede taky obstojně. Já si našel EN/FR a i když zmiňuju škatulky tak tenhle bajk na XC nebo DH fakt není. Nejvíc se mi stejně líbí škatulka „krušnohorské enduro“ hehe. Ps:to moje má uplně na piku úhel hlavy, ale člověk si zvykne:-),alternativa stejně není:-)
Který kolo z profilu myslíš? VPčko snad ne, ne?
jasně že VPčko-jako divil by ses co tohle kolo vše umí:-)Reign je už mrtvej:-)Ale někdy přijde čas na jeho znovuzrození:-)Na enduro by stačil Reign,ale ten muj je spíš na to pověstné XC 21palců-je ot prostě moc velký:-)
Podle recenzí to má jet do kopce dobře, ale nějak si to nedovedu u 200 mm fulla představit:)
hele když mám lehký gumy s tvrdou směsí tak do kopce málo lidí stíhá-tedy pokud se mi chce jet-hehe,víš jak, univerzální kolo prý neexistuje ale mi tenhle model svou univerzálností sedí:-)
víš co hlavně když máš pevňáka tak jsi fakt uplně jinde a doporučuju pořádného fulla-to ježdění je pak úplně jinej level.Ale to doporučuju všem co maj pevňáky ať se zdvihu vzadu nebojí-posune je to zcela jinam:-)já už pod 200 200 nepujdu nikdy-hehe
Tak já pevňáka nejezdim z nějakýho pocitu, že fully sou ďáblovo dílo, akorát na pořádnýho fullíka nemam prachy:)
Kámoš VPčko teď staví, tak ho okoštuju a pak se budu rozhodovat, jaký zdvihy do budoucna, ale pod 160 nepudu určitě.
Já si furt při tom mym hopkání řikal, že chci max. 160…tak sme zajel do dvou bikeparků na mym HT a asi koupim od kámoše starýho Gianta s 225mm no, chci to hned!
Naopak, drž se HT co nejdýl to půjde. Moc mě mrzí, že sem u něj dýl nevydržel a teď už sem línej a moc pohodlnej. Díky tomu nemám dobrou techniku a neumim jezdit ani skákat. Společně s nášlapnejma pedálama je to fakt největší zlo (těch už sem se naštěstí zbavil)
Tím že jezdíš na FS to nebude,ta lenost a pohodlí zato může:)
pšššt:)
Zase z HT u větších skoků bolí celej člověk..jak sou dropy z větší vejšky a člověk to dá trochu na prase, tak za chvíli řvou klouby moc, a to nejsem žádnej dědek. Takže jezdim sice teprv chvilku, a blbě, ale příští sezónu chci jezdit na něčem hrozně moc odpruženym..
Zase z HT u větších skoků bolí celej člověk..jak sou dropy z větší vejšky a člověk to dá trochu na prase, tak za chvíli řvou klouby moc, a to nejsem žádnej dědek. Takže jezdim sice teprv chvilku, a blbě, ale příští sezónu chci jezdit na něčem hrozně moc odpruženym..
Musis proste jezdit ciste, jina vec to neni. Ja jezdil na HT asi 5 let, vcetne 4–5m dropu do bordelu a nikdy to klouby neodsraly. Zaclo se to kazit az kdyz jsem si koupil fulla a zjistil, ze totalni kontrola nad trakci je ta tam :-)
To mě nemůžeš řikat, argumentuju si tim koupi fulla ;)
Je pravda, že to bolí hlavně když trénuju koně, to sou rány neskutečný…
Nevim no ja mam take Reigna XL (i kdyzj e pravda ze to je 20.5" a, kdyz bych dal o dva centaky kratsi predstavec tak uz ze sedla mlatim kolenama do riditek. A to jsem nabyl dojmu, ze ty jsi jeste vetsi jak mojich 193cm.
měřím 199cm, Reign je kolo na AM,ale není to vhodný do bikeparku a prostě dolekopcom-jezdil úžasně dokopce,to jo,ale obecně 200 zdvihy jsou fakt jinde-odpustí ti téměř cokoliv. Prostě dobrej jezdec by to dal i na 150, já tak dobrej nejsem proto rezervy:-)Každopádně ta 2 kola nejdou srovnat.Příští mé jestli něco „příště“ bude už bude mít normální úhel hlavy. Tzn do 65 stupnu:-)
co je Vpčko za kolo? jsem neznalec kol :)
Santa cruz VP Free
Já to mám všechno jako AM, vyšlapat a sjet si trail případně nějakou rozbitou turistickou stezku- kořeny, kameny, eroze- Český ráj je na tohle nejlepší. A jestli má kolo 140 nebo 160 tak mi je docela jedno.
Freeride beru hlavně jako skákání oblud a do toho triky- případně bikepark.
Není to o tom,jaké kolo nebo jaká ta trať je. Rozdíl je v tom, kam to CHCEŠ směřovat.
Traťě – většina FR jde nějak sjet na XC kole, jsou tam třeba tři varianty dropů, který můžeš objet, ostatně jako všechny obtížná místa. Táhne tě to směrem k velkýmu dropu? Pak myslíš na FR. Enduro trať – v podstatě dolů snaha o FR, ale navíc šlapání, tj. trať musí obsahovat nějaký zábavný výjezdy a rovinky – a ty tě musí bavit šlapat, ne tlačit.
Kola – tam je to ještě horší, nějakým rozlišením je asi zdvih a odolnost rámu – jenže všechny teorie jdou stranoou, když je to kolo blbě udělaný (praská) nebo máš nějakou nadměrnou váhu a velikost nebo pro vybraný terén nemáš odpovídající techniku. Pro mě musí EN kolo musí umožňovat navíc právě rozumný šlapání do kopce, kdežto u FR bych preferoval jízdní vlastnosti směrem dolů.
Ale každej to má stejně jinak, takže když tě někdo pozve na AM vyjíždku, pokaždý to bude něco jinýho a pak jseš akorát naštvanej, pokud máš pro každou kategorii jiný kolo a zrovna se netrefíš.
Zdravím dá se tady na tomhle kole Specialized Enduro jezdit v terénu(lesní cesty pole) po silnici a ve městě,nebo byste volili jiný druh kola.Dávám to sem jelikož sem jelen z těhle pojmů jako je enduro atd.A tohle kolo ho má ještě k tomu má v názvu.A co říkáte je to dobrá nabídka?zde je http://www.bike-forum.cz/…ranka/1.html
Na pole/město/les je krosska se 100mm vidli vepředu, ne Enduro na 150/150 :)
Da, da se na tom sjet i lehci dh trat, ale na silnici to moc neni,proste hlavne na radeni v lese.