Pomoc při koupi nového fulla do 25 000kč

44 nepřečtených
  • alesmarek1

    Čus bikeři:), mám problém.Staré kolo, které sem si kupoval před 4ma rokama dosloužilo, navíc jsem neřešil výbavu, když mi prodejce řekl ,že to má kotoučové brzdy a přední tlumič stačilo mne to a myslel jsem si , že mám pradání kolo ale čas ukázal, že sem se mylil.Chtěl bych koupit nové ale v dnešní době je nabídka obrovská a já nevím do které značky mám jít, samozřejmě základy komponentů kola znám.Ales Nevím jestli mám jít do fulla nebo do pevného rámu s přední odpruženou vidlicí, jezdím spíš do težšího terénu. Co jsem se tak ptal v cykloprodejne poradil mne toto kolo http://www.ctm.sk/…/rocker-3–0/ co na něho říkáte? Je dobrá vzduchová vidlice Epicon a tlumič Rock Shock Ario RL? Co ty Avid elixiry 3? Jestli znáte nějakého fulla nebo možná i jenom s předním tlumením do 25 000 se slušnou výbavou tak pište, potřebuju poradit, navíc už začíná být dobré počasí tak ho chci co nejdřív. Za rady předem děkuju:)

    0 0
    • WEGO  

      Full v této ceně dle mého názoru nemá cenu – lépe řečeno osobně bych za ty prachy radši koupil ,,nadupané'' HTčko. Pokud chceš opravdu fulla tak buď přidej do rozpočtu ještě 10k ať máš 35 000 Kč / nebo se skus podívat po něčem na bazaru.

      0 0
    • unavix  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • Lišák  

      Chtělo by to specifikovat „těžší terén“ :-) Jinak já i do lehčího terénu preferuji full. Já ho tedy preferuji kamkoliv, mimo asfaltových vyjížděk.

      Podle mě je, v této cenové relaci, docela slušný Ghost ASX 4900.

      Kolega z práce má jeho loňskou verzi. Je to pohodlné, trochu těžší kolo. Těch 14kg, co uvádějí v katalogu je nejmenší velikost bez pedálů, a to kdo ví jestli. Kolegovo váží ± 15kg. Nicméně pokud bych byl já před stejným rozhodnutím jako Ty, tak bych ho vzal.

      Vzduchová vidlice, rozumný tlumič, brzdy taky brzdí. Co je na tom dost bída, tak řazení a kliky. Acera je dost slabota. Ovšem pár tisíc kiláků to vydrží a co se podělá můžeš postupně vyměnit za lepší.

      0 0
      • alesmarek1  

        Težším terénem myslím horské prostředí, zejména hlavně nespevněné cesty a větší překážky, kde bych prostě s HT měl velké problémy nebo cestou bych se rozklepal a rozpadl na atomy:D..Ten ghost má opravdu dobrou výbavu ale s tou barvou je to horší, rozhodně ale nad ním popřemýšlím.

        Jinak váhu ±15kg neřeším, je to daň za fulla. Jinak děkuju za pomoc. Na závěr bych se ješte zeptal, Jaké jsou zkušenosti se tvým fullem?:) a kolik dáváš za servis?

        0 0
        • Lišák  

          Moje zkušenosti s IQ:

          Jelikož každý má jiný styl jízdy, tak zkušenosti nejsou moc přenosné. Takže za mě-rám příliš progresivní, proto vozím tlumič DHX5 air, který se dá (doma) naladit tak, abych i při mé neagresívní a bezskokové jízdě využíval celý zdvih a přitom nechodil na tvrdý doraz. Vidlici mám Epicona z TT, protože oceňuji citlivost. Ostatní komponenty není nutno řešit, protože s fullem nemají nic společného. Chovají se stejně i na HT :-)

          Servis:

          Za servis platím pouze materiál. Práce je má vlastní. Nikdy jsem žádné kolo v servisu neměl. Tam posílám jen tlumiče. Z tohoto kola tam ještě nebyl. Měl jsem před pár lety v BikeLive na repasi tlumič Manitou a letos Fox Float z kola manželky. Kompletní repase toho Foxe (i s výměnou vložek a bushingů byla (už nevím přesně) kolem 1.400. Možná méně.

          0 0
          • alesmarek1  

            Jako já jsi dělám servis kola taky sám ale těd jak jsou ty vzduchové tlumiče tak se to musí foukat přesně, takovou speciální pumpičkou či co. Jinak bych ti poděkoval za zodpovězení otázek.

            0 0
            • Lišák  

              K vzduchové vidlici, nebo tlumiči, vřele doporučuji tuto pumpu koupit. Netuším, jak bys chtěl naladit pružení v terénu, když bys musel na každé přifouknutí, nebo odfouknutí o pár PSI jet do servisu… Tabulky jsou jen velmi orientační. Tlak závisí i na stylu jízdy, ne jen na tom, kolik vážíš.

              0 0
    • HELSING2  

      A co třeba tohle

      http://www.mojekolo.cz/…ce-3.0-white

      0 0
    • hannawald  

      Mrkni na neco na bazaru, jsou tam pekna kola, kolikrat ne moc jeta..za 25–30tis uz na bazaru musis poridit slusny kolo..Podle me jedina rozumna volba..

      0 0
    • alesmarek1  

      Díky moc!;) a jinak máte z fulům dobrý pocit? Kolikrát dáváte fulla do servisu, a kolik stojí servisní prohlidka, destičky a tak?

      0 0
      • Azmir  

        Pokud si trošku šikovný, spolu s internetem a zdejším forem vzládneš všechno sám :) Akorát budeš potřebovat nějaké to nářadí, to se ale dá kupovat postupně, takže to není žádná velká investice.

        0 0
        • alesmarek1  

          v nářadí není problém, bydlím na moravě a tady je povinná výbava jako jsou klíče, imbusy, prostě všechno. Ale děkuju ti za názor;)

          0 0
          • alinceb  

            Na servis kola ti obvyklé domácí nářadí nebude stačit. Pro základní servis potřebuješ např. speciální klíč na kazetu, klíč na misky středu (u klik s dutou osou) popř. i stahovák (4hran nebo ISIS/Octalink), nýtovačku na řetěz, klíče na kónusy kol (pro náboje Shimano), bič na stahování kazety, centrklíč a pár dalších věcí, bez kterých se nehneš. Celková investice do nejnutnějšího nářadí je tak 1000–1500Kč…

            0 0
            • alinceb  

              Jinak ale pokud si trošku zručnější, tak se dá domácím servisem ušetřit spousta peněz a přitom to nejsou nějaké náročné úkony…

              0 0
              • alesmarek1  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                0 0
      • alesmarek1  

        O tom Giantantu bych pouvažoval, určite kupujícího kontaktuju:).­.Děkuju za pomoc!;)

        0 0
    • alesmarek1  

      Jeste se vas ptam. Co mne rikal prodejce tak kdyz budu mit zavreny zadni tlumic a najedu na nejakou necekanou prekazku nebo vetsi kamen tak ten tlumic muzu prorazit. Mate s tim nekdo zkusenost?

      0 0
      • Lišák  

        Záleží na tlumiči. Lepší než tvrdý lock je nějaké tlumení komprese. Tvrdý lock neprospívá ani uložení kyvky. Pokud nejsi závodník, nevidím důvod tlumič zavírat.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.