• elis

    Ahoj

    Protože už mám svoje roky, snažím se ulehčit si námahu na kole, abych udržel krok s mladými. Jedna z možností jsou dobré pláště. Mám vybrané:

    Maxxis Cross Mark,Schwalbe Rocket Ron,Schwalbe Racing Ralph,Race King Supersonic a Kenda Karma. Všechny v kevlaru. Jsou přibližně na jedné cenové úrovni. Nepotřebuji

    je do bláta. Tomu se vyhýbám,protože držím kola v ložnici. Takže jedná se mi o výdrž,

    odvalování, odolnost proti defektúm a jak drží stopu na suchém až vlhkém terénu.

    Mám GT iDrive4, najezdím asi 6000km ročne a mám rád svižnou jízdu jak v terenu,tak na silnici. Takže bych byl vděčný za užitečné postřehy. Dík.

      
    0 0
    • kubad  

      myslím že žádný z nich nebude špatný, všechny sou rychlé za mě Race King 2,2

      0 0
    • jecnak  

      Dobrou vydrz maj Schwalbe Smart Sam.

      0 0
      • MlokCZ  

        Otázkou je, jak na tom budou ty nejnovější třísměsové. Už při přechodu z jedné na dvě směsi šla výdrž SS výrazně dolu. Ale pořád na tom budou pravděpodobně lépe než RR (dvě zkratky v jednom).

        0 0
        • drtyc  

          na pevnym povrchu blbe.

          0 0
          • drtyc  

            mel jsem to na zimu na dojizdeni cca neco pres 4 mesice po meste – hafol rozkopanych ulic – a obcasne projizdky – odhadem

            snih/brecka 10%

            led <2%

            asfalt/beton 70%

            stavebni sut 3%

            bahno zbytek

            v predu je zatim videt jeste zbytek toho jemne hrbolkatyho vzorku na tom krizi uprostred, ale mozna to drzi ty samorezny srouby co v tom byly kvuli ledu. v zadu uz to ma cca 1/4 vzorku u stredu za sebou, ale ve meste zase hodne brzdim na tom betonu/asfaltu a docela casto smykem (130kg) – najeto mezi 800–1000km.

            0 0
            • rf  

              Mám teď Smart Sam 2,1 drát (Perfomance) jako okamžitou náhrasu za prořízlý RR a jsem spokojen. Mám na nich najeto tak 150–200 km a sjízdními vlastnostmi v terénu jsem spokojen, na asfaltu jedou vcelku podobně jak RR. Takže pokud se pověsti o jejich dobré výdrži potvrdí, budou to mé oblíbené univerzály.

              V předu mám NN 2.1 trojsměsové a právě zkouším jaké nasazení (Rear/Front) je lepší. Zatím to vypadá, že pro mne je lepší opačné než doporučené výrobcem. Možná to je tím, že jezdím více tvrdé a suché povrchy.

              Jinak musím říci, že RR EVO 3 bez ochran už jezdit nebudu a s ochranami stojí skoro totéž co UST, takže pro mne na zadní kolo ne. Ten plášť je opravdu velmi, velmi tenký a je to pak taková ruská ruleta = RR :-)))

              0 0
              • MlokCZ  

                Performance verze by vydržet dlouho měla, má psanou totožnou směs, jako měly SS ta dražší verze, když ještě byla jednosměsová, takže by to mělo být stejné s výdrží. A ty jednosměsové vydržely opravdu dlouho.

                To opačné nasazení NN je ale dost zvláštní. Testovalo nás to tu poměrně dost a opačně to všichni se shodli, že opačně to nemá přínos žádný a jen to v některých situacích ztrácí. A také jezdím převážně suchý a tvrdý povrch. Tím, že ho dáš opačně, tak nejenom, že otočíš směr těch bočních špuntů, ale také otočíš špatným směrem středové špunty, které mají náběžné hrany. Tím budeš mít ve směru jízdy tu kolmou hranu (tedy tu nenáběžnou), tzn. větší valivý odpor a v opačném směru (tedy při brždění) budeš mít náběžnou hranu, tedy hůře to brzdí.

                A ta cena, tam je to bohužel ještě horší než píšeš. UST verze RR jsem kupoval letos za 850Kč. Double defense dušové pro manželku byly za 39 euro, tedy i při dnešním slušném kurzu je to pořád celých 1000Kč, tedy ještě znatelně dražší. Mně ta cena tedy až tak nevadí, protože za rok nestihnu na zadním sjet ani celé dva RR (vydrží mi 2,5–3tis. km na zadním a ještě část km najedu na Marathonech Supreme) a na předním mám výdrž jak u RR, tak u NN opravdu velkou (4tis.+ km, ani přesně nevim).

                A to, že obyč verze RR i NN jsou papírové, to tak bohužel je. Je ale překpavivě dost lidí, kteří ani s těmi papírovými verzemi nemají problém, když jim drží i FF a Rony v obyč verzi, kde je to ještě o trošku horší. Taky ale nemám rád ty obyč verze.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Těch 2,5–3tis. km je pro jeden kus (tedy dám na RR na zadních kolech ročně cca 5tis. km nebo nepatrně méně, takže to nejsou ani ty celé dva kusy, pokud tedy náhodou nezničím plášť jinak – UST verzi jsem ještě ale žádnou neříznul).

                  0 0
    • jIrI___  

      Za mě Crossmarky. Po cestě jedou parádně, v suchém terénu ještě líp :)

      0 0
      • nobody  

        ty crossmarky chci na jaro vyzkoušet, tak jsem zvědavý, jak pojedou :)

        0 0
    • siafu  

      za mě Kenda Karma L3R Pro E-Stick – relativně lehký plášť, který dobře jede. Do blata určen není, ale něco se projet dá… Ještě zkoušeny Racing Ralphy 07 a Karma mi připadá lepší a o něco rychlejší (i lepší než kombinace Nobby Nic vpředu a RR 07 vzadu). Navíc podle vzorku pochybuju, že současné Racing Ralphy můžou být rychlejší než Karma, ale možné je vše, každopádně zatím nevidím mnoho důvodů pro zkoušení dalších plášťů. Jinak podstatnou část sezóny (tedy kromě zimy) jezdím kombinaci Kenda Karma vpředu a Schwalbe Furious Fred vzadu. Od Karmy očekávám životnost min. 5000 km na zadním kole, od Furiouse Freda by mě uspokojilo tak 3000 km na zadním kole…

      0 0
    • MlokCZ  

      Pokud chceš větší odolnost proti defektům u Schwalbe, tak ber double defense verze. Jedou stejně, rozdíl je jen trošku váhy navíc.

      Rocket Ron se v odolnějších verzích vůbec nedělá a k tomu je extra lehký, prostě závodní lehká šlupka. Zase valivý odpor téměř totožný s Ralphem a přitom o malinko lépe drží. Na pohodové ježdění bych ho kvůli odolnosti nebral, na fulla obzvlášť.

      Ralph a Race King patří k nejrychlejším plášťům dané kategorie, ovzvlášť v UST verzích. Např. RR v UST má stejný valivý odpor jako Furious Fred s duší. Tohle jsou údaje dle měření, ne jen subjektivní pocity (které především při menších rozdílech neskutečně klamou).

      Osobně bych volil nějakou kombinaci rychlejší pláště dozadu z těch co si vybral a trošku většího držáku dopředu typu Nobby Nic. Na předním kole to spomalení je minimální a navíc NN nemá o moc větší valivý odpor než ty rychlíci z výběru. Třeba UST verze NN má stejný valivý odpor jako dušový RR.

      Tedy pokud chceš opravdu co nejvíce zmenšit valivý odpor, tak kromě vhodného výběru pláště to chce také opustit duše. Pokud ale nemáš UST ráfky, tak cesta dušový plášť a ráfek + bezdušová sada je trošku komplikovanější (a u této cesty si nejsem jistý, zda to za to stojí, to je už na každém; u UST ráfků + UST pláště, tam to stojí za to každopádně).

      0 0
      • Luma  

        Jak píše Mlok tak bych taky asi vzal kombinaci-rychlý plášť vzadu a držák vepředu,takže MontainKing 2,4 dopředu a RaceKing 2,2 dozadu.

        0 0
    • karvi  

      A co Rubena Charybdis Racing Pro 127? dají se sehnat i 750Ká a jedou řekl bych velmi dobře a mají výdrž. Ještě jsem byl hodně spokojenej s Michelin XCR Dry  II, ale ty trochu ustřelovaly v zatáčkách.

      0 0
      • michal xtr  

        Michelin xc dry 2 jsem jezdil a řekl bych že je dost dobrej. Moc ho neubývalo, byl rychlej a pěkně držel. Ted se mi podařilo koupit Rubenu charybdis silica supra 127TPI jen za 300 a řekl bych, že je taky dost dobrá. Ikdyž jsem toho na ní zatím moc letos nenajel.

        0 0
        • vlk  

          Tos mě teda potěšil :( Koupil jsem XC dry na zadní a po tom co mi ustřelovaly v zatáčkách a na mokrých kořenech, sem si říkal, rychle je sjedu a vyhodím.

          0 0
          • rf  

            Jak je to s verzí Charybdis tubeless – je to klasické UST?

            0 0
      • jecnak  

        Akorat teda nejedou ani nahodou a na asfalt je to peklo. Pokud ma nekdo zajem, mam je v UST a za 500 ten par necham.

        0 0
    • Daf  

      Chybi mi to Hutchinson Python :) Jede paradne i po silnici a da se foukat az na 5,5 Bar. Vubec nehaze a je i odolnej proti defektum. Ted jezdi Maxxis CrossMark. Je sice o neco malo pomalejsi coz je poznat jenom na asfaltu. Je ale objemnejsi a ma vic bocnich vystupku, takze lip drzi v zatackach na sterku, nebo za mokra.

      0 0
    • Běžec  

      No a ještě tu nezazněl WTB Nano Raptor.

      0 0
      • jecnak  

        Jo to je asi nejlepsi reseni.

        0 0
      • Wojtek  

        taky sem pro něho,mám zatím jen jeden(na předním)ale budu mít ještě 2

        0 0
      • mar.tan1  

        Mimochodem našel jsem Nano Raptory za 690 Kč, ale s tímhle eshopem nemám zkušenosti… Kupoval jste tam někdo něco nebo máte lepší cenu?

        0 0
        • Wojtek  

          prodám ti 1 za 300,ale je 200km jetý

          0 0
          • Wojtek  

            ?

            0 0
          • mar.tan1  

            Neříkal jsi, že jsi s ním spokojený? Pak nechápu proč ho prodáváš :o)

            0 0
            • Wojtek  

              a na co budu mít 3 pláště?moje kolo má zatím jen 2kola,a razervu nevozim

              0 0
              • Martin  

                na co?

                zadní sjedeš, přední dáš dozadu a novej dopředu

                0 0
                • Wojtek  

                  takjo

                  0 0
                • M_ishak  

                  Měl bych dotaz, má to nějaké opodstastnění dávat přední dozadu? A nový dopředu? Přijde mi to jako zbytečná práce navíc. Sice nový vepředu neustřelí v zatáčce jako napůl sjetý, ale zas na druhou stranu potřebuješ, aby ti nehrabal zadek. Proč to tedy děláš tak, jak píšeš výše?

                  0 0
                  • Luma  

                    Protože lepší plášť by měl být ve předu,pokuď ti ustřelí předek tak hodíš držku pokuď zadek tak to většinou zvládneš.To znamená smyk na předek spadneš,smyk na zadním kole se dá zvládnout tak vždy je lepší hodit novou gumy na předek.

                    0 0
                    • drtyc  

                      kdyz ti ustreli zadni kolo a stihnes vycvaknout nohu – jeste lip mas obyc pedaly – na kterou padas, tak to jde udrzet na trojnozce. brzdis na plny kotel jednou nohou stojis na kole na klice skoro kolmo ke slapcedruhou na zemi a abys nesel pres riditka, tak se opiras horni puli tela o riditka a predstiras, ze si dukladne prohlizis vzorek na prednim plasti tak z 10ti cm… dost casto jsem praktikoval v lete nez jsem prezul ty hadrovy sjety slicky.

                      kdyz ustreli predek, tak jsi v riti, protoze horni pule tela jde na zem, protze se nemas o co zaprit.

                      0 0
                      • drtyc  

                        mozna s naslapama chces mit sjety plast v predu pokud mas dost prostoru na to vytahnout se ze smyku silou, tim ze zaberes nohama poradne…

                        0 0
                  • Martin  

                    přední se sjede podstatně méně než zadní. aspon u mě to tak bývá.

                    0 0
                    • Wojtek  

                      to už tak bývá,neznám nikoho,kdo by měnil dřív předek než zadek

                      0 0
                  • Rychlej turista  

                    V podstatě sis odpověděl sám. Pokud máš na kole dva nestejně sjeté pláště, vždycky je lepší mít ten kvalitnější vpředu. Pokud potřebuješ vzadu měnit plášť a nejsi ochoten tam dát ten přední, pak dej nové oba dva. Je to sice dražší, ale někdo peníze neřeší.

                    0 0
                  • MlokCZ  

                    Ostatní už odpověděli jen dodám, že je to velmi podobné tomu, proč někteří rovnou jezdí větší drapák na předním než na zadním. Tedy kromě toho, že je u předného mnohem důležitější, aby držel než u zadního, tak je tu druhý faktor toho, že zadní má mnohem větší vliv na to jak to jede a tedy tam se vyplatí mít rychlejší plášť, což u stejných plášťů pro ten lehce jetý také platí (stejně jako pro to použití různých plášťů v kombinaci typu NN/RR).

                    0 0
        • siafu  

          tandem-bike.cz – mám od nich karbonovou sedlovku WCS – vše v pohodě

          0 0
        • Paja  

          Tenhle tyden jsme od nich brali 4 po 650kc.

          0 0
          • mar.tan1  

            V popisku to není napsané, ale podle váhy hádám, že se jedná o kevlar, nebo ne?

            Btw předchozí link mi vyhodil google, tady je „lepší“ odkaz.

            0 0
        • Martin  

          tandem bike? párkrát jsem tam nakupoval, jsou v pohodě. ceny mají solidní.

          0 0
        • kubiik  

          a co Nanoraptor v dratove verzi? Respektive vcem je vyhoda te kevlarove verze? Ted mam ignitory, takze predpokladam ze kazdy plast bude lepsi. Jeste uvazuju o Kenda Karma 2,0 drat. Diky za reakce

          0 0
          • jIrI___  

            Ignitory mi zas tak hrozné nepřipadly. Mnohem horší peklo jsou polde mě třeba takové HighRollery. Na cestě snad nejpomalejší plášť co znám a v terénu taky žádná sláva.

            0 0
      • DaSnail  

        nano?

        ano!

        8o)

        0 0
    • Paja  

      Pokud chces plast co vydrzi, tak si do vyberu dozadu zarad jeste WTB Nanoraptor.

      0 0
    • bagr84  

      Resim podobnej problem a u me jsou favority

      1. Karma (vpredu i vzadu)
      2. Nanoraptory (vpredu i vzadu popr. exiwolf vpredu)
      3. Crossmarky
       

      Hlavnim kriteriem je pro me solidni vydrz a univerzalnost (v ramci moznosti – presuny po asfaltu, mokro x sucho, bahno vyjimecne).

      0 0
      • Wojtek  

        tak to bych bral nana,karmy mi přidou spíš do blacka a mají větší defektivost

        0 0
        • bagr84  

          ok, takze nana nebrat a vzit karmy, dik za ujisteni :)

          0 0
        • ravag3r  

          Na to si přišel kde prosimtě? Karmy vozim už půl roku a ani jedinej defekt, proříznutí nebo procvaknutí. Sou to totálně nejodolnější a nejmíň se sjíždějící pláště co sem vozil. Mám verzi 2.2, 60Tpi a s kevlarovou patkou.

          0 0
      • siafu  

        ty Karmy jsou dobré – jako univerzální pláště hodně dobré. Za mě spokojenost a ani nemám potřebu zkoušet něco jiného. Po většinu roku to mám zkombinované vzadu s Furious Fredem… Jinak přeci jen preferuji výběr z plášťů cca 450 g, takže Nanoraptory nic moc

        0 0
    • Mug  

      Geax Saguaro – mám nové tak uvidím. Ale vypadá jako dobrá alternativa na suché povrchy.

      0 0
    • ravag3r  

      Za mě doporučuju Kendy Karma. Jak sem psal výše, jsou velmi odolné a s vysokou výdrží. Taky sou slušně univerzální a nikde se nechovaj vyloženě špatně (pochopitelně hluboké jílovité bláto vzorek zalepí), i na asfaltu relativně jedou, ale ne tolik jako Smart Samy co sem jezdil před nimi. Mám verzi 2.2, 60Tpi, kevlarová patka, u jinejch verzí to ovšem může bejt všechno jinak:)

      0 0
      • MlokCZ  

        To jak se ti rychlostně zdály ty pláště, to odpovídá i měření. Právě 2,2 kevlarová verze Karmy byla jediná měřena (2,0 verze není stejná) a naměřený valivý odpor je příšerný. On ani Smart Sam není až takový rychlík, dle měření cca nastejno s NN. A třeba takový UST RR má dokonce poloviční valivý odpor než tak Karma ve 2,2. Opravdu neskutečně velký rozdíl. I nový Fat Alberty ve 2,4 jsou na tom ohledně valivého odporu znatelně lépe než Karma ve 2,2. Tedy Tvoje srovnání těch plášťů mezi sebou odpovídá, jen bych přeformuloval to relativně jedou na asfaltu na vůbec nejedou.

        2,0 Karma na tom bude jistě o něco lépe, ale stejně bych moc nečekával, že to bude nějaký zázrak oproti konkurenci. Bohužel tuhle verzi nikdo ještě neměřil, tedy objektivní srovnání chybí.

        0 0
        • MlokCZ  

          Znovu přidávám odkaz na srovnání většího množství plášťů, které už tu v historii bylo.

          0 0
          • siafu  

            tak když dozadu místo Karmy 2.0 E-Stick Pro hodím Furious Freda 2.0, tak že by to kolo bylo brutálně o kdo ví kolik rychlejší, nemohu říct – jo má to lepší odpich při rozjezdu, rychleji se to jakoby celé rozjede, ale po pravdě řečeno člověk očekával asi větší rozdíl…

            0 0
            • MlokCZ  

              Koukni se do toho přehledu, kolik W je potřeba pro které pláště pro udržení rychlosti 20km/h. A ty údaje jsou ppro zatížení 50kg (tedy to odpovídá cca pro 80–85kg člověka a zadní kolo). Pro Tebe tedy ty čísla budou adekvátně menší.

              A teď si srovnej FF s plášti s větším valivým odporem. FF má 20W, např. NN nějakých 28W. Pro karma ve 2.0 není měření k mání, ale podle mě bude někde kolem tak 25–33W. Tedy rozdíl kolem 10W, pro Tvojí menší váhu to bude třeba jen kolem 5–6W (nebo i méně kdyby byla blízko k těm 25W). A stejně nejvíc dělají kopce na celkovém průměru a tam se ten valivý odpor projeví ještě mnohem méně, když rychlost bude menší než těch testovaných 20km/h.

              Proto ty pocitové rozdíly jsou tak klamné, když ty rozdíly ve Watech jsou vlastně poměrně malé. Při pohodové jízdě v nižší intenzitě je kolem 100W výkonu i pro lehčího jezdce celkem pohoda. Tedy pocitově to nemůže být moc velký rozdíl.

              A ty pocity navíc hrozně klamou, já si už moc neodvažuju srovnávat valivý odpor plášťů, které se neliší nějak extrémně (kde by to bylo zcela jasné), zvlášť když chybí přímé srovnání (přímé, tím myslím okamžitě po sobě; když je to až po pár dnech nebo dokonce týdnech, tak ta paměť na to jak to jela je ještě horší). Třeba UST NN mi pocitově nejprve přišel třeba na asfaltu pomalejší než dušový RR a přitom reálně jsou na tom úplně stejně. Hodně mě tu také ovlivnil ten faktor hučení plášťů, který ale s valivým odporem nemá žádnou souvislost.

              Bez aspoň testu projet střídavě stejnou trať hodněkrát po sobě na dvou různých pláštích podle mě není moc šance pocitově poznat rozdíl, když je to plášť podobného zaměření.

              Já jsem teď třeba už zcela vyřadil na celopevňáku ty slicky co tu mám (Marathony supreme). RR díky tomu, že jsou UST, tak mi přijdou s těmi Marathony supreme téměř vyrovnané na valivý odpor (teď myslím na asfaltu). Na ty Marathony bohužel nemám měřené údaje. A zvukově je to přitom velký rozdíl (Marathony supreme zcela tiché, Ralphy trochu hučí). Takže i teď na asfalt když je teď bahno jsem tam nechal ty UST RR, aspoň můžu kdykoliv plnohodnotně zajet do terénu, když uvidím, že někde tolik bahna už není.

              A od té hodnoty 20W, co mají FF dušové a RR UST už není moc kam snižovat valivý odpor, tohle už se pomalu blíží nabšeným silničním slickům. Takže tady už není moc kam snižovat, pod takových 15W to asi nikdy nepůjde. Zajímala by mě hodnota pro UST FF, ty možná už někde blízko 15W jsou.

              0 0
              • Archer  

                Cetl jsem na MTBR, ze jeden chlapik vozil plaste Big Apple, potom kvuli vaze to vymenil za Marathon Supreme. A v porovnani Supreve ukazali vetsi valivy odpor, nez Big Apple, a podivne bzucali kvuli vybrousenym drazkam na behounu. A tak se vratil k Big Apple. Vozil to na asfalt.

                Muzes to prosim nejak okomentovat?

                0 0
                • MlokCZ  

                  Tady se můžu vyjádřit jen k tomu bzučení, mně tedy nebzučí ani trošku, na asfaltu jsou zcela tiché. Možná ale na zvuk nejsem tak náchylný, protože srovnávám s teréními hučáky. Ale i třeba oproti RR, který už až tolik nehučí je Marathon Supreme naprosto tichý. Osobně prostě neslyším nic a to jiné zvuky jako třeba občas od kotoučů na asfaltu slyším (i když díky hladkým plášťům se už nekoná cinkání při kritické rychlosti na rovině, tak v ostřejší zatáčce si samozřejmě sem tam škrtnou/cinknou). Jediné co mi napadá ohledně bzučení, že by to dělalo na nějakém specifickém typu asfaltu, na který jsem u nás nenarazil (u nás jsem na tom jezdil od velmi slušného asfaltu po horší silnice rozbitější).

                  Valivý odpor nemůžu dle mojich zkušeností srovnávat, když jsem Big Apple nejezdil a navíc jak jsem tu psal, tak pro malé rozdíly a bez srovnání okamžitě po sobě, tak v tomto ohledu subketivním dojmům nevěřím a to ani svojim.

                  Napadá mi jediná věc a to zda nevozil Big Apple ve větší šířce a oboje nefoukal na stejný tlak, to by Applům mohlo pomoci na asfaltu. A pak druhá věc, záleží kde je jezdil, v terénu naopak zase mohl Big. A. foukat méně a to mu mohlo pomoct v terénu.

                  Jinak u všech Schwalbe plášťů, co jsem kdy jezdil, tak jim vždy sedělo v dané kategorie srovnání rychlosti, které píšou na Schwalbe stránkách a to včetně všech měřeních. Tady třeba jeden příklad Smart Samů, na stránkách mají rychlostní označení stejné jako NN a o jedno horší než RR (a teď myslím opět jak Ralph, tak Rocket Ron) a dle měření to přesně sedí.

                  Osobně bych tedy subjektivnímu hodnocení, že Big Apple je rychlejší plášť nevěřil, když to u Schwalbe mají přesně opačně. Kdyby aspoň měly ty dva pláště označení rychlosti stejné, ale ty Supreme mají o jedno rychlejší. A je to v rámci stejné kategorie plášťů, takže to podle mě jak je zvykem u Schwalbe sedět bude.

                  Sám bych tady velmi ocenil měření valivého odporu pro tuhle kategorii plášťů. Škoda, že to není k mání.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Ještě mi napadly dvě věci. Jestli se bzučení nemohlo objevovat při extrémním nabušení těch plášťů. Já je ve 2,0 vozil na 40/45psi (přední/zadní) a už takhle byly dost nepohodlné, na více jsem je nikdy nezkoušel. Pak jsem je chvíli vozil ještě na 35/40psi a to už celkem šlo ohledně pohodlí. Ale i tak právě pohodlí i na asfaltu mám na UST RR mnohem větší (samozřejmě ty vozím na výrazně menší tlak a to 25/30psi). A menší tlak už jsem se vozit u Supreme bál, protože když to beru občas terénem, tak při tom objemu (jsou pořád hodně hubený, škoda, že je nemají ve 2,25–2,35 + navíc v UST, to bych po nich šáhnul hned znovu a nenechával si tam UST RR) bych se už bál prorážení. A jestli je bušil někde kolem maximálního tlaku, který je myslím 70psi, tak to mohl být v chování docela rozdíl.

                    A ta druhá, jestli náhodou nejezdil nějaké užší verze, ty se také mohli chovat jinak. Pokud ale přecházel z Big A., tak to asi není moc pravděpodobné, že by vzal najednou nějaké uzounké.

                    0 0
                    • Archer  

                      Bude to nejspis tlakem. Kdyz nabusis Supreme natvrdo, tak asi zacnou bzucet.

                      K te rychlosti a oznaceni Schwalbe. Kouknul jsem na web, a pro Supreme maji 5 bodu za rychlost. Big-Apple maji 4 body. Super-Moto se stejnym vzorkem jak Big Apple maji ale 6 bodu za rychlost!

                      Premyslim ted' o tom, zda by nevyplatilo vozit Super-Moto bez duse ;) Na UST rafku s NoTubes vlozkou by to mohlo projit.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        O Super-Moto jsem také uvažoval, bez duší pokud budou dobře těsnit by to mohla být super rychlá varianta.

                        Já je ale zavrhnul právě z těch důvodů, proč jsou rychlejší oproti Supreme a to je díky velmi špatné odolnosti. Díky tomu, že současně mají rychlou směs a žádné výztuhy, tak budou tak rychlé.

                        Pokud bys to chtěl čistě na asfalt, tak proč to nezkusit. Já ale když s tím každou chvíli někde do terénu vjedu (i teď co je hodně bahna a jezdím teď právě na celopevňáku hlavně asfalt, tak sem tam nakouknu vždy někde do terénu, jak to s bahnem vypadá), tak chci i aspoň trošku slušnou odolnost. I když tmel to trošku zlepší zase.

                        Škoda, že nejsou k dispozici ty čísla. Kdybych věděl, že se ani bez duší nedá dostat moc pod 15W, tak bych měl klid, nic bych dál neřešil a věděl bych, že v klidu můžu prostě pořád nechat UST RR. Větší motivací by pro mě byla až tak od 10W rozdíl.

                        A pak by se mi nechtělo trápit se s dušovými plášti bez duše. I když třeba vyzkoušíš, že nějaké pláště z téhle kategorie jdou nasadit hodně dobře. Kdybych nebyl línej, tak bych mohl zkusit ty Supreme, na Korsiku (co jedu v září) by to vůbec nemusela být špatná varianta vzít Supreme bez duší. Nechceš ty Supreme taky zkusit, jak dobře jdou foukat bez duší? :-)

                        Jinak myslím, že v téhle kategorii je vzorek téměř nepodstatný a valivý odpor bude dělat z větší časti použitá směs a z trochu menší části složení běhounu, tedy výztuhy a jeho konstrukce. Super-Moto má jinou směs než Big Apple. Podle mě bude ta směs na Big Apple z té trojice Supreme, Big Apple, Super-Moto nejpomalejší + Supreme i Big Apple budou něco ztrácet na konstrukci běhounu s výztuhami proti defektům.

                        0 0
                        • Archer  

                          Zkusil bych Supreme, ale nemam ani jeden kus :) Chtel jsem to poridit, ale odradila me prave jejich sirka. Zvitezili nakonec Super-Moto.

                          Mam za sebou „success story“ s obycejnymi NN 2.4 na Crossmax Enduro (UST). Dokonce to slo i bez NoTubes pasky!! A vydrzalo to vecerni vujizdku na Tocnu s Bajkrem :)

                          Rozhodnuto, dneska zkusim Super-Moto na bezdusovem XT 775.

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Možná na UST ráfkách to půjde lépe. Mě odrazuje pořád ta moje starší zkušenost s 4.2d + NN, kde jsem se několik hodin vztekal a ani to nenafouknul.

                            Škoda, že nejsi z Plzně, klidně bych Supreme na test půjčil, mám tu dva páry (i pro manželku) a momentálně ani jeden nasazený.

                            0 0
                            • Archer  

                              Uz davno chystam navstivit Bartonicka v Plzne. Mozna vezmu volno nekdy uprostred tydne, a prijedu na navstevu :)

                              Ty nemas UST kola na pokus?

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Mám, ale nechce se mi teď sundavat RR, když v nich mám tmel. Možná až dojde na kontrolu tmelu za nějaký čas, tak bych to mohl prubnout.

                                Na návštěvu klidně přijeď.

                                0 0
                          • Archer  

                            Vyslo to, hned na prvni pokus. Bez pasky a mydla :)

                            Kolo: XT 775 (UST), originalni UST ventilek

                            Plast: Schwalbe Super-Moto 2.35

                            Nasadil na sucho, velkou pumpou nafouknul, pri tlaku ~20–25psi byl slyset zvuk jak patka zapada do rafku (bouchnuti) a prestalo to „sycet“. Vypustil jsem vzduch, nalil tmel NoTubes, nafouknul znova. Moc toho tmelu ven neleze, jen na par mistech (a uz prestal). Pockam, jak to bude vypadat zitra.

                            Predpokladam, ze Supreme taky dopadne dobre. Ale nevim jak to bude na rafku Mavic, protoze Shimano vypada „tesnejsi“.

                            0 0
                            • Archer  

                              Jeste info: tmelu jsem tam dal jednou odmerku (takova cervena), dokonce trochu min.

                              0 0
                            • MlokCZ  

                              Tak to je potěšující, kdyby to šlo takhle dobře, to bych je zkusit taky někdy mohl. Měl jsem ty Supreme s duší na těch ráfkách a byly celkem těsné, takže by to také mohlo jít nafoukat dobře.

                              Jsem zvědav na reference jak ty Super-Moto bez duší jedou.

                              U těch supermoto je dobré, že jsou 2,35, to mi na těch Supreme mrzí, že jsou pořád docela podvyživený a širší se nedělají.

                              0 0
                              • Archer  

                                Tak pres noc to ztratilo tlak. Ne uplne, ale jsou mekke. Coz jsem cekal, protoze byl nasazen bez pasky, a chce to vic tmelu.

                                Paska je dulezita pro utesneni, protoze kdyz ted' zmacknu bocnice, zacina hned sycet z pod patky. Takze druha faze bude nasazeni s paskou a trochu vic tmelu :)

                                0 0
                        • lindas  

                          Se trochu divím těm Big Apple na MTB – podle mě jsou to gumy určené primárně na city bajky, prostě na pohodu. Osobně by mě teda nenapadlo cpát je na horský kolo. Ale jak se zdá, tak i to jde:)

                          0 0
                          • drtyc  

                            no 28" nebo 29" za sucha klidne i klasicky „moto“ plaste akorat s vodnim vzorkem. jedinej problem bude, ze to nebude brzdit a drzet v zatackach na bahne.

                            0 0
      • v POHODÌ klokan  

        Jo, ale už bych nebral Karmu 2" v drátu, hrozně náchylná k defektům (o malé jemné trny apod.). Jednou jsem jel s bráchou (já měl NN+NN a on Karmy) na projížďku lesem a když jsme dojeli, brácha měl zadní píchlý 3× a přední 2×, já nic.

        0 0
    • zapl  

      Zdar, využiju toto vlákno,nejezdíte někdo WTB Wolverine 2.2 dík.

      0 0
      • Luma  

        Nevím naco je chceš,ale Wolverine neber,bohužel jsem si je koupil a jsou to pláště totálně nahovno.Jsou tak akorát do sucha,jediné včem vynikají je pohodlí jsou to pořádné balony.A jsou docela těžké 630g v kevlarové verzi.

        0 0
    • Luongo  

      Kenda Karma 2,0 nebo Maxxis Cross Mark 2,1 jsou rychle plaste,karma vydrzi opravdu hodne,ale s karmou 2,2 cekej o dost vyssi odpor na asfaltu.

      0 0
    • sagista  

      zrovna vcera sem taky vybiral nakej rychlejsi plast nez mam a rikam si ze tenhle KENDA Kozmik Lite by moch jet…

      0 0
    • kcvalin  

      Ja jsem si koupil kenda cortez tady: http://www.wiggle.co.uk/…/5360028574/ za tech 15liber me to prijde dobry. No, ale vybiral jsem to taky asi tyden…

      0 0
    • přejetá_veverka  

      dopředu: Schwalbe Nobby Nic 2.25 … dozadu: Schwalbe Racing Ralph EVO 2.1

      0 0
      • Pavel100  

        přední NN 2,1" + zadní RR 2,25"

        0 0
        • MlokCZ  

          Proč užší dopředu? Já bych nedával užší ani dozadu, do předu ale už vůbec ne.

          0 0
          • Pijer  

            Taky to nechápu, napadá mě jedině důvod na HT kvůli pohodlí

            0 0
            • DaSnail  

              mám pocit že má fulla

              0 0
              • Pavel100  

                na předním mi NN2,1" dostačuje nechci tam dávat 2,25", na zadním 2,25" jak pohodlí tak přece někdo tady dával tabulky, že 2,25" lepší jede než 2,1" (bylo to tak?)

                0 0
                • Rychlej turista  

                  Jenomže testy se dělají v laboratoři, zatímco většina lidí jezdí venku.

                  0 0
                  • Pavel100  

                    no v laboratoři na nich teda nejezdím…jezdím venku:-)

                    0 0
                    • Rychlej turista  

                      V tom případě bych ty testy bral pouze orientačně. U silničních plášťů je to něco jiného, tam bych se podle toho i řídil.

                      0 0
                      • Pavel100  

                        popsal jsem to níže…jinak pocitově mi to takto vyhovuje lepší než zadní dávat jenom RR2,1"

                        0 0
                  • MlokCZ  

                    Test srovnání vlivu šířky a tlaku pláště byl komplet dělaný venku v terénu na několika různých druzích povrchu s měřením výkonu jezdce, který je potřeba k překonání valivého odporu, tedy žádná laboratoř.

                    Z laboratoře je to větší srovnání plášťů mezi sebou, tam je to samozřejmě orientační, protože tenhle test bude nejbližší asfaltu a ne reálnému terénu.

                    0 0
              • Pavel100  

                RR2,25" má vyšší vzorek než 2,1" takže trochu déle vydrží v km, v terénu lépe drží protože boční špunty jsou skoro jako na NN2,1" a přitom má rychlý běhoun. A je to na fulla a stejně bych si to volil na ht:-)

                0 0
                • MlokCZ  

                  Ten 2,25 dozadu, tam je to jasné, ale pořád nechápu proč ne i NN ve 2,25 dopředu.

                  0 0
                  • Pavel100  

                    NN2,25" už mi připadá traktor vzorek…mám to jako univerzál a někdy prostě jedu jenom cestu nebo polňačku…je to 100/100 a chci aby to jelo ve všech terénech a když mám náladu chci aby to byla XC raketa.....ale nemíním hlídat každou zatáčku a kořen s hladkým pláštěm.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Na tom předním kole je ten rozdíl jak to jede minimální. Ani mezi NN a RR tam není skoro žádný rozdíl. Mezi 2,1 a 2,25 NN bude rozdíl nula nula nic. A když už nějaký minimální bude, tak vůbec bude sporné v jaké situaci bude která ta šířka rychlejší, tedy pokud se nějak výrazně také neliší vzorek (já jsem nikdy NN ve 2,1 neměl, takže netušim jestli tam není nějaký rozdíl). I kdyby se lišil, tak pořád ten rozdíl bude minimální a menší než mezi RR a NN, kde téměř žádný není.

                      Já taky na NN 2,25 jedu občas i třeba po asfaltu.

                      Pokud chceš aby to fakt jelo, tak mnohem větší rozdíl než 2,1 × 2,25 udělá přechod na UST.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Jinak já to vozím taky kvůli tomu, že ta kombinace NN/RR je taková univerzální a velmi slušně jede i v lehkém terénu a na asfaltu, obzvlášť po přechodu na UST verzi.

                        Tedy požadavky na pláště mám velmi podobné, kolem Plzně také najezdím hodně lehký terénů a pěkných cest, není to tu jako třeba v Beskydech nebo jiných horách, kde technického terénu vždy jezdím mnohem více.

                        A i když já rychlost nevidím jako až tak velkou prioritu jako Ty, tak zbytečně se dřít nechci taky, to je jasné. Na zadním taky NN kvůli tomu nevozím, protože tam ten rozdíl je mnohem větší a současně mi tam NN nic moc navíc nepřinese (jezdil jsem nějaký čas i NN/NN kombinaci). Já bych dal NN na přední možná i na celopevňák, ten mizivý rozdíl v rychlosti by mě nevytrhnul i když s ním jezdím i poměrně hodně asfaltu, zvlášť teď když je bahno. Tam ho ale nemám kvůli vibracím a dalším nežádoucím jevům, které dělá na asfaltu zvláště v kombinaci s kotouči. Při tom větším množství asfaltu na celopevňáku už mi tohle vadí s NN na předním.

                        0 0
                      • Pavel100  

                        UST nechci, nemám na to kola:-) NN 2,25" má větší vzorek než 2,1" není to jenom o šířce pláště.

                        0 0
                    • Rychlej turista  

                      MlokCZse ptá, proč kladeš takový důraz na zadní plášť, když důležitější, co se týče držení stopy a bezpečnosti jízdy je přední plášť. A co se týče rychlosti tak zase zadní. Tedy přesně opačně, než to děláš ty. Mě by to taky zajímalo.

                      0 0
                      • Pavel100  

                        jsi moc rychlej, uber plynu…napsal jsi to přesně a tak to je…takže když říkám že mi přední NN2,1" stačí tak tam nebudu dávat zbytečně širší a dělat z toho all mountain kolo…a s tím zadním ti to napsal Mlok jasně + chybí mi něco mezi RR2,1" a NN2,1" a tak jsem použil RR2,25"

                        0 0
    • Rychlej turista  

      Na suchou rychlou jízdu bych obul Nanoraptory nebo Furious Fredy. Chovají se dost podobně a jejich hlavní rozdíl je v odolnosti a rychlosti. Takže NR je dobrá volba pro brutálnější jízdu, těžší váhu a do rozbitějšího a kamenitějšího te­rénu. FF je raketa vyžadující salónnější zacházení, takže je vhodný do běžného terénu, pro vyježděnější lidi, holky nebo lehčí váhu. Pro lidi, jejichž prioritou není bezhlavý sjezd, ale svižná jízda, při níž si stopu vybírají. Pak se naplno projeví jeho přednosti v lehkosti jízdy. Je ale nevhodný na kamenitý terén. S oběma se dá jet i ve vlhku a řídkém blátě.

      0 0
    • Hornet  

      Karma 2,0 ma dobru vydrz a je to dobry plast na cestu aj do terenu, teraz som nahodil Continental Mountain King Supersonic 2,2 po par jazdach sa mi zdaju super, su hodne rychle, dobre drzia aj tlmia, len vydrz bude urcite slabsia, na tych fotkach je to vidno,

      Nove Schwalbe som zatial nejazdil, ale myslim ze su to velmi dobre plaste, neurobis chybu ani s nimi, Maxxis jazdil kamarat a bol spokojny :-)

      0 0
    • Forester  

      co třeba Maxxis Ignitor (Dynomite) 2,1. vyzkoušeno a jsem spokojený. teda až na to, že skoro mizí před očima

      0 0
      • DaSnail  

        tak keď chce výdrž a dobré odvalovanie, tak bude veľa plášťov vhodnejších

        ignitor ne

        0 0
        • Papuča  

          Ty obuvas kona Motoraptormi v kombinacii s nano?

          0 0
          • DaSnail  

            mal som to aj tak, ale ten moto je už trochu ťažký-1180g 8o)

            moto+moto bola celkom makačka

            momentálne mám MK 2.4 vpredu a Nano vzadu

            0 0
            • Papuča  

              moto 2.4 uz nerobia – 2.24 Comp ma 720g a chcel by som ho skombinovat s niecim na celorocne jazdenie – teda aj teraz v blate ale aj v lete… Mozno s tym nano…

              0 0
              • Papuča  

                Rozmyslal som aj ze dam k moto dozadu velociraptora :D – to uz ale bude asi cisty traktor…

                0 0
              • DaSnail  

                keby si po tých 2.4kách silno túžil, môžeme sa dohodnúť. pekne si vypracuješ nohy 8o)

                a vyzerajú drsňácky

                nano dozadu ano,ale v blate žiadna hitparáda

                dopredu by som vyberal z WeirWolf(okrem 2.1), MK2.4, NN, FA…

                0 0
                • Papuča  

                  2.4 je uz pre mna traktor. Ale tiez som rozmyslal na Weirwolfom. Cize dopredu bud Moto/Weirwolf. Co myslis co dozadu?

                   

                  A ano FA by som bral len neviem kde zohnat 2009, konkretne 2,25.

                  0 0
                  • DaSnail  

                    dozadu nano, mne vyhovuje tak ďalej nehladám, ešte sa mi celkom páči mutano 2.4 a RaceKing 2.2 ale tie som nejazdil

                    0 0
      • felix.org  

        Tyto asi ne…jezdil jsem je, sjiížděly se i když kolo stálo… Teď jsem obul Crossmarky a rozdíl je hodně velkej :-)

        0 0
        • Pavel100  

          jestli ti náhodou někdo po tajnu na tom kole nejezdil:-)))) máš pravdu, Ignitor a k němu zadní Dynamit toho moc v km nevydrží, vzorek ale celkem držel dobře.

          0 0
    • marekvnoucek  

      Já se trošku přiživim :-D  .. shánim Kenda Karma 2.0 kevlar (120tpi) ..kdybyste měl někdo 2 kousky na prodej (ve slušným stavu a za dobrou cenu), tak bych byl rád … díííííky

      0 0
    • mathasek  

      Při jarní revizi mýho supíka jsem zjistil, že mam proraženej bok pláště. Asi vod šutru. Jako drží to, ale nebudu riskovat :D. Jakej 29" plášť byste mi doporučili? Dotěď sem měl Nano raptor.

      0 0
      • Pijer  

        Jestli jsi to zjistil až při jarní revizi, tak to asi tak dramatický s tím průrazem nebude. Podlep to zevnitř velkou záplatou nebo starou duší a dojeď vzorek.

        0 0
    • přejetá_veverka  

      co je větší držák na přední? : WTB Weirwolf a nebo Wolverine? Díky.

      0 0
      • Krutor  

        ted právě řeším co na přední kolo, loni s fullem jsem koupil Karmy, ale od začátku jsem se necítil s nima 100% jistě. Rychlý jsou, vydžej, ale …

        Předtím na HTčku jsem vozil Weirvolfa, vypadá teda jak megatraktor :-D ale nepamatuju se že bych s ním měl problém. A ten vzorek se nedá vpodstatě na předku sjet :-D

        0 0
    • Mr.Duck  

      Tak sem prohledával historii, ale moc jasnou odpověď na to co hledám sem nenašel. Moje Kenda Komodo 1.95(byly na kole při koupi) se začínaj pomalu placatět, tak se snažim zorientovat čim bych je nahradil.

      Chtěl bych aby to jelo rozumně po asfaltu (jezdim na bajku kamkoliv to de), ale taky drželo když z tý asfaltky sjedu, to se velmi rád dám na nějaký tužší XC, jestli se tomu tak eště dá řikat, prej ne :) Prostě kdo zná, tak ty sjezdy na točný sou přesně co s tim chci jezdit, (jako jägermaister, rychlej a podobný, moc nevim jak vypadaj ty co maj na mapě místo šipek křížky:P), po pravdě, sem začátečník a nevim kam se to stylem řadí, XC to neni, k downhillu to má asi daleko, ale snad mi to někdo ujasní :P

      Co sem se tak dočet, tak by mi asi mohly vyhovovat rr+nn, ale to je zas mimo rozsah mojí peněženky, rád bych se vešel cca do 500, takže kevlar to asi nebude. Podle toho co tu kdo komentuje mi padly do oka Kenda Karma, Nanoraptory, a možná Maxxis Crossmark, který z nich (příp. nějakou kombinaci) byste doporučili aby to jelo, ale zároveň drželo v terénu?

      0 0
      • Mr.Duck  

        Případně co takovej Ritchey Z-Max v porovnání s výše zmíněnými?

        0 0
      • Paja  

        Continental Mountainking a Raceking v dratu a vejdes se do 600, ale s obema;)

        0 0
        • mastihuba  

          ten MK by to chtělo tak ve 2,5 ta verze 2,2 má docela malej objem a je docela nepohodlná :) ale jinak drží na cestě dobře a řek bych že je malinko rychlejší než noby nic.

          0 0
          • Paja  

            MK se dela jeste ve 2,4, kde je ale taky vyssi vzorek a plast je pomalejsi (psal to nekdo do vlakna o MK). Mne teda nepripada, ze by MK 2,2 mel malej objem, je zhruba stejne objemnej jako NR 2,1, coz mi staci. Pokud chces brutalni balon, tak RK 2,2 – RK 2,0 je pry zhruba stejnej jako MK 2,2, nekdo sem daval fotku kola s MK 2,2 vpredu a RK 2,2 vzadu a rozdil byl vyraznej…

            0 0
            • mastihuba  

              já už se smířil s tím že univerzální plášť neexistuje, dycky je něco za něco.

              0 0
              • Paja  

                ;) to by ses pak nemel na co vymlouvat…

                0 0
                • mastihuba  

                  jasně, když je to úzká galuska, tak to nejde pořádně pustit z kopce a když je to trochu drapák tak logicky nemuže jet rychle. Výmluva se vždycky najde :)

                  0 0
      • jIrI___  

        Za mě Crossmarky, nečekaně :)

        0 0
        • bagr84  

          Plast super, sam ho jezdim ale na „skoroDH“ bych ho teda moc nedoporucoval (to ale asi zadnej z Mr.Duckem zminenych)…

          0 0
          • Mr.Duck  

            A kterej bys teda doporučil? :) Koukal sem že i některý ty schwalbe sou za rozumný peníze, snažim se v nich trochu zorientovat :) (a po drobný spolupráci s gogglem sem usoudil, že se tomu asi řiká AllMountain, třeba teď budu za o něco menšího trotla :P)

            0 0
            • bagr84  

              Co bych doporucil, tezko rict. Co jezdis a co by ti vyhovovalo musis vedet ty. Na predni bych svihl nejakej drzak – Mountainking, Nobbynic apod.

              Vzadu je to horsi, zalezi jestli chces fakt neco na praseciny, nebo aby to jelo. Pokud neco jezdivyho, tak klidne jeden z tech cos napsal, pokud ne tak to stejny co vepredu.

              Ja osobne sem vic nez spokojenej s Crossmarkem (+MK na prednim, tim ale zas tak uchvacenej nejsu) – a to prekvapive i po strance vydrze, jakmile ale zacne tri dny prset, tak Crossmark proste v bahne plave (proto ho vozim jen vzadu), navic to urcite neni jeden z pohodlnejsich plastu (ale pokud ted vozis 1,95 plast, tak by ti to vadit nemelo).

              0 0
              • jIrI___  

                Mě se Crossmak v drátové verzi zdá pohodlný víc než dost, přeci jen je to už celkem balón. Ale třeba je to tím, že jsem předtím byl zvyklý vozit pláště 1.95 – 2.0 :)

                0 0
        • tom_777  

          a co z-min???  :D

            
          0 0
          • jIrI___  

            Ty stojí těžce za prd, pár km a vzorek na zadním plášti už je skoro sjetý. Jejich koupě byla krok vedle :-(

            0 0
            • tom_777  

              já sem tě varoval… taky jsem se nachytal, mám je na balkoně složený a omotaný lepící paskou.

              naopak doporučím Micheliny XC DRY II a XC A/T jsou teď za pár kč a kromě váhy maj samý pozitivní vlastnosti držej+vydržej+jedou (hlavně ty XC A/T)

              0 0
      • nobody  

        Já dlouho jezdil Karmy, letos na jaře jsem zkusil Crossmarky (v drátu) a vracím se zpět k Karmám. Při srovnání Karmy (najeto asi 8tis) a Crossmarku (asi 2tis) je na tom Karma líp, drží líp, v bahně se neztratí, na asfaltu jede taky líp, vydrží 2× tolik, jen se vzorek v určitých situacích žvýká. Crossmark je o trošičku pohodlnější, drží taky celkem dobře, ale když sjedeš ten kříž na vzorku, vlastnosti jdou do háje a tak víc defektí.

        Karma mi loni vydržela 3tis km a ještě tam vzorek byl, Crossmark šel pryč po necelých 2tis km.

        0 0
        • nobody  

          a do pneu typu NN,MK bych ve verzi drát nešel, nemají ochranu proti defektu a směs je taky o ničem.

          0 0
          • Paja  

            Ochranu proti defektu ma u MK jen verze protection – duraskin, coz je zesileni bocnic, hlavne proti proriznuti, ne behounu. Supersonic bude oproti Protection mit na behounu asi min gumy (nevim, v ruce jsem mel jen Protection), ale tpi maji stejne – 180, zatimco drat a normalni kevlar maji 84tpi, takze stena plaste je sirsi a urcite odolnejsi nez Supersonic. Nejaky dramaticky rozdil pri prechodu ze smesi „o nicem“ na Black Chilli Compound jsem nezaznamenal…krom toho, ze plast je vic cernej;)

            0 0
            • Paja  

              Pokud si to dobre vybavuju, tak Protection ma sice 180 tpi, ale behoun pocitove neni tensi nez verze 84tpi, takze asi opravdu tam liji vic gumy nez by bylo s vyssim tpi nutne, Supersonic bude mit stenu plaste ale rozhodne znatelne slabsi…

              0 0
              • Luma  

                Continentaly MK vozím všechny verze kromě protektion(drát,ke­vlar,supersonic)­.Supersonic nejlepší na vlhkém a kluzkém podkladě a s výdrží se mi zdá lepší než kevlar,kevlar nazadku najeto cca 500km a vypadá jak supersonic po 1000km,Takže asi tak ve verzi supersonic na předku najeto cca 2500km a pořád je tam mám,vzadu cca 1700km-konečná sjajky akorát tak na asfalt nebo pro masochisty.Kevlar vozím jenom na zadku najeto 500km a polovička vzorku je pryč.Drát bych porovnal s verzi supersonic,najeto ve předu i vzadu cca 800km a nejde to skoro poznat.Jinak MK hlavně ve verzi supersonic je jedna z nej gum co drží na vlhkých a kluzkých kořenecha kamenech.

                0 0
                • Luma  

                  Ještě bych doplnil,že já bych jako jednu z univerzálních gum vzal Karmu,vydrží je relativně lehká a v terénu a na asfaltu jede.

                  0 0
                • Hornet  

                  Ja som MK supersonic po cca 2000km zjazdil viac ako na polovicu-vzadu, tak som prehodil prednu na zadok, takze este nieco vydrzi. Vo vlhkom terene je to ozaj super, ale aj na ostatnych povrchoch, a co spominas Karmu(nizsie) tak suhlas.

                  0 0
                  • bagr84  

                    Co rikate na bocni vedeni MK? Ja nevim, nejak tomu nemuzu porad prijit na chut. Pripadne mi proste slaby, necitim se na tom moc bezpecne. Kdyz vjedu do vyjety koleje tak to kolo musim premlouvat aby zni vylezlo, proste mi pripadne ze MK nerad meni smer v terenu. Mozna spatnej tlak? Nevim, zkousel sem od 30 do 40 PSI, pri nizsich uz mam hnusnej pocit ze to plave.

                    0 0
                    • DaSnail  

                      2.4 dobre, 2.2 nic moc, treba sa viac snažiť 8o)

                      myslené vpredu. vzadu aj 2.2 dobre

                      0 0
                    • Paja  

                      Mozna na tvrdym podkladu se diky tomu, ze je smes MK pomerne mekka, muzou bocni spunty vic zvejkat.. Mekka smes je ale to, co vetsina lidi hodnoti jako jedno z nejvetsich + MK – drzeni na mokrejch sutrech apod. Mne ten plast vyhovuje, foukam ho na 30–35 psi – vaha mirne pod 80.

                      0 0
                    • Hornet  

                      Jazdil som uz teda dooost plastov a veru nic lepsie ako MK supersonic som nemal :-) (ale nemozem priamo porovnat zo Schwalbe NN, RR, a novy rocket ron), prave bocne vedenie sa mi zda velmi dobre.

                      0 0
                      • bagr84  

                        asi sem divnej (nebo je divna ta Testrider verze). Na crossmarku sem se cejtil lip co se tyce tady toho vyjizdeni koleji a zmeny smeru (mluvim o prednim kole).

                        0 0
                        • Hornet  

                          O tych testovacich tu tusim bola nejaka debata, niekto na to nadaval…mohla by byt pricina aj tam, alebo ti mozno tie maxxisy viac sedeli.

                          0 0
                • Paja  

                  Mam za to, ze drat a kevlar by mel byt uplne stejny plast, lisici se jenom patkou. Ohledne vydrze moc nevim, MK jezdim jenom vepredu, loni prakticky cely rok na drataku – cca 7000 km a vzorek je tak na polovine. Rad bych za ty prachy rekl, ze black chilli na protection co mam ted drzi na mokrejch sutrech  jeste lip nez dratak, ale fakt jsem zadnej vyraznej rozdil nezaznamenal, vyborne drzi oba (navic ten protection je oproti udajum v katalogu paradoxne tezsi nez dratak). Ikdyz papirovejm plastum jako je ten supersonic se 460g moc neverim, klidne bych ho po dobrych zdejsich zkusenostech s odolnosti na predek hodil, bohuzel s notubes je to pry dost problem…

                  0 0
        • nobody  

          a ještě na Karmě ušetříš 100g proti Crossmarku

          0 0
      • siafu  

        z toho výběru asi ty Karmy jako trochu univerzální pláště, za těch 500 Kč by se snad dala sehnat i kevlarová verze, jestli váha odpovídá, nevím. Vozím verzi trochu vyšší – podle popisu asi tato a ta má cca 450 g, po asfaltu jedou slušně, mimo asfalt to odpovídá zřejmě kombinaci Nobby Nic vpředu, Racing Ralph vzadu – ale RR zkoušet jen verzi 07 a Karma na obou kolech mi tak nějak vyhovovala víc. Jinak po většinu sezóny vozím kombinaci Karma vpředu, Furious Fred vzadu, v zimě Karma vzadu a moc jiné pláště se mi ani už moc zkoušet nechce…

        0 0
    • Jakub92  

      Maxxis larsen TT – můj typ ;-)

      0 0
    • NETOPÝR TOPÝR  

      Pánové a co říkáte na tyhle ? Sch.Marathon Extreme 37–622 DD

      : http://www.imexpo.cz/index.php?…&

       

      Můžu je dát na krose? Jezdím 90% silnice 10%terén

      0 0
    • Petr L.  

      Začínám vybírat nové pneu, jezdim terén/asfalt 50/50. Mezi favority jsou kombinace Schwalbe NN/RR a Continental Mountain King 2,2. Které z nich víc podrží v terénu, jedná se mi hlavně o mokré kameny a kořeny. Diky za odpověď.

      0 0
      • roud  

        Co kontíky Race kingy ? podle mě je to kompromis mezi obouma v 2,2 podle mě ideál na vše…

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.