Pomoc s identifikací kola Favorit

28 nepřečtených
  • Dviod

    Zdravím, potřeboval bych pomoc s identifikací starého silničního kola Favorit. Kolo leželo na půdě mnoho desítek let, je od prvního majitele, co na něm moc nejezdil. Barva je modrá, jak jde vidět na fotce. Vepředu je dvojtalíř, vzadu je 6 koleček. Bowedeny jsou vedené vrchem a upnuty k rámu třemi objímkami. Brzdy Centric, na kolech rychloupínáky. Je tam delší představec a hliníkové ráfky 27×1, hlíníkové nášlapy, orig. pumpička na rámu, kožené sedlo, rám je obecně kratší než ten druhý Favorit s bílými omotávkami a nálepkami Camagnolo (není), což je už taková skládačka ze všeho možného. Vypadá to na F12, co jsem tak zjišťoval, ale jinak netuším, pouze co jsem tak zběžně pročetl, takže si nechám poradit, Poslední čtyři fotky jsou fotky toho druhého bastlu s bílými omotávkami, děkuji.

    0 0
    • Jáchym 1  

      Na stř.mufně je v.č.s rokem výroby.Pomůže k dohledání.Podle mě tak rok 1975.Centriky,náby Renak,galdy,širší řídítka,kratší z.stavba,to bude jeden z posledních poctivých fáček.

      Jistě se vyjádří i znalci a upřesní.

      Mě se podařilo z rodičů v roce 1970 vymámit 1500kc na podobnýho,,ga­luskáča"

      Kovaný patky,br.Speci­ál,Renaky.

      0 0
      • ronda  

        Jestli to nebylo moc přestrojované, tak bych to šacoval někam těsně za rok 1980, podle detailů na svém kole z roku 1977. Šestikolečka začaly cca 1978, s nadšením jsem tehdy měnil a polepšil si z max. 21 zubů na 22. Na páčkách jsou obludné plastové matice, předtím byly menší, hezčí. Plastová přehazka taky přišla v té době, do té doby kovová, měnil jsem. Tipnul bych si, že pedály (zvlášť řemínky) a sedlo jsou z mnohem pozdější doby.

        Zespod rámu není nic vyraženého ?

        0 0
        • Jáchym 1  

          No,to máš pravdu.Už je to let a tak si ty drobný rozdily nebybavuju.

          0 0
          • Dviod  

            Spodek ramu vyfocen. Reminky uz puvodni nebudou, to je pravda, sedlo nicmene ano, kuze na to vypada.

            0 0
            • Bubaaak  

              Kolo je z 1985, vyfotis ještě sedlovou objimku, jak se sbíhají všechny tři/čtyři trubky

              0 0
              • Dviod  

                Tohle?

                0 0
                • Bubaaak  

                  Jo, ještě z boku jak sedlovka zajíždí do rámu a můstek kde drží zadní brzda

                  Ale tipl bych to na obyč turistu

                  0 0
                  • kubad  

                    podle délky zadní stavby to nic extra nebude

                    0 0
                  • Dviod  

                    Zarazi me ale kratsi ram, F1 to neni. Na obyc touristu bych to netipoval.

                    0 0
                    • Bubaaak  

                      Podle patek by to mohla být f12, ale nesedimi zakončení u sedlovky, ale nevím jak to měli v 80. Letech

                      Jak Vilém říká, nejlevnější plechač to nebude

                      0 0
                • Vilém  

                  Takto to mely druhy nejobycejnejsi fava,

                  0 0
            • ronda  

              Tak by to měl být rok 1985. Je možné, že tehdy už měli nějaká jiná sedla. Kolem osmdesátého byly jen hladké plasty, předtím kožené s oranžovým plechem vpředu, ještě dřív kožené široké. V té době už jsem řešil sedlo na motorce :-)

              0 0
              • Bubaaak  

                Tohle sedlo na favech bylo, to bude origo :)

                0 0
                • ronda  

                  Může být, mne už minulo. Já měl v roce 77 na F1 kožené s oranžovým čuflem vepředu, pak přišli s tímhle černým plastovým nesmyslem.

                  0 0
                  • Bubaaak  

                    A to je ono. Jen potažené kuži :)

                    Někde se mi valí/valelo v hroznym stavu

                    0 0
                    • ronda  

                      Tak to později asi trochu vylepšili. Od cca 1978 prodávali za 50,– Kčs jen tenhle příšernej skelet. No a když k tomu měl člověk ty konfekční kraťasy s tenkou bavlněnou vložkou, co se po půlhodince jízdy vytahaly do sukýnky, to bylo pošušňáníčko :-)

                      0 0
                      • Jakobo  

                        Jo, toto sedlo si pamatuju, byla to pouze skorepina. Tehdy to byl hit. Ti mene majetni pak jen orvali molitan z bezneho polstrovaneho sedla. V podstate ale Favorit o vice nez 30 let predbehl dobu. Dnesni gramhonici za skorepinove sedla plati ranec nebo aspon berou zavdek kopiema z aliexpresu. Bohuzel v navalu euforie si nejak neuvedomuji, ze asi petinasobek usetrene vahy maji nacpany v podobe plinek v podvlikackach, aby to nejak usedeli.

                        0 0
                        • ronda  

                          Tahle gramařina má přesně 330 g.

                          A originální sedlovka, co je i na posuzovaném kole má skvělých 350g (150 mm trubka plus hlavice)

                          Zvážil jsem i tehdejší a dnešní kraťasy.

                          Tehdejší hrůzy v podstatě bez vložky (jen bavlněná „podšívka“ v rozkroku) a nohavičky zevnitř jen 10 cm od rozkroku mají 143 g.

                          Dnešní dost průměrné, ale funkční a vyhovující i na dlouhé jízdy s nohavičkou zevnitř 22 cm mají 180 g. 37 g na kůži na sedlo by sotva stačilo :-)

                          0 0
                  • Dviod  

                    Já měl po dědovi i před pár lety, po vyklizení garáže, i sedlo Favorit Sport, uplně nové a nepoužité. Mělo takové kovové cvoky, které držely kůži a vytlačený nápis Sport :)

                    0 0
        • Dviod  

          Podivam se, jinak kolo je od majitele, co na tom sem tam jel, rozhodne na tom nic neměnil, zadny kutil, ani bajker to nebyl. Proste si to koupil a skoro nevyuzil. Jinak jak rikam, ty posledni fotky i s tou prehazkou, jsou z toho druheho, kde uz je i prehazka Shimano

          0 0
          • ronda  

            Nemusel být kutil ani bajker. Jestli na tom byly original pedály, tak mu mohly chcípnout a tak je prostě nahradil lepšími. A sedla bývala děsná mučidla. Ta se taky měnila podle možností. Na přesmyk není moc vidět. Je tam už Romet, nebo ten strší s plastovou krytkou ?

            0 0
        • ronda  

          edit. nic (vždyť to už kolega psal…)

          0 0
    • kubad  

      pěkný kus naší historie, ale cenu to asi žádnou nemá, renovovat to moc smysl nedává, pokud to chceš zprovoznit a jezdit proč ne

      0 0
    • edoard  

      F1/TV

      0 0
      • Dviod  

        Díky, když jsem si to ted vygooglil, tak všechny znaky tomu odpovídají. Díky moc :)

        0 0
        • Vilém  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
          0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce