Pomoc s koupi pouziteho silnicniho kola

17 nepřečtených
  • slugyn

    Dobry den,

    potreboval bych pomoct s koupi meho prvniho silnicniho kola, do ted jsem jezdil jenom na treku z roku 2003. Naskytla se me moznost koupit od kamarada kolo Kellys IRC 3.93 2009 za cca 10 tis. Kc. Vidlice a zadni stavba je karbonova, osazeni vicemene Shimano Tiegra. Problem je, ze nevim co ma kolo za sebou, i kamarad ho ma z druhe ruky, sam na nem najezdil cca 800 km. Napadlo me ho pri planovane projizdce rovnou podrobit prohlidce v servisu, trochu me odrazuje stari kola. Na zdejsim bazaru se podle vseho daji za 14 tis. Kc koupit i kola rocnik vyroby 2014. Predem dekuji za jakoukoli odpoved.

    0 0
    • Bubaaak  

      Je ti velikostně to kolo?

      To že je starší, toho bych se tolik nebál, pokud bude v dobrém stavu

      0 0
      • slugyn  

        Kolo by melo byt na vysku 174–183, ja mam 177, ale pojedu na tom az zitra. Zkusim se domluvit na te servisni prohlidce, kazdopadne nejake tipy na co se pri testovaci projizdce zamerit? Jsem uplnej silnicni zacatecnik, posledni silnicni kolo na kterem jsem jel byl Favorit a je to 25 let zpatky :)

        0 0
        • Bubaaak  

          To je těžky, zkontrolovat musíš všechno a pořádně, pokud nemáš zkušenosti, je lepší někoho nestranného zaplatit

          Drahý jsou záplety, na nich projdi, zda jsou všechny dráty zhruba stejně napnuté a ráfek nijak moc nehází (když dráty budou přepnutý, je možný že ráfek již není mezi námi), na nábojích v prstech zjisti zda nemají větší vůli a zda se točí hladce.

          Rám pořádně zkontroluj zda není bouchlej, prasklej.....

          0 0
    • Tom-T45  

      Těžko říct, jestli je cena 10 tis za 10 let staré kolo adekvátní. Doporučená cena výrobcem 30 tis znamená, že se reálně prodávalo za 20 – 25 tis Kč – viz https://jizdni-kola.heureka.cz/…ys-irc-3_93/ Pokud by bylo opravdu v supr stavu, minimálně jeté, velikost Ti přesně sedla a hodně se Ti líbilo, tak možná ano, ale aspoň bych si vyjednal slevu na nové pláště, které, pokud jsou na kole původní, už nebudou úplně v kondici a výměnu bowdenů a lanek.

      Pozor na převody, i když to má trojtác (což je spíš mínus), tak nejlehčí 30/25 je těžší, než dnes běžně osazované 34/32.

      Pěkně je to popsané zde, samozřejmě z pohledu prodejce nových kol.

      0 0
    • Kamikaze 591  

      Můžu nabídnout B-Twin triban ročník 2016, osazeno na 105, kola mavic ksyrium za 14 000 kč, pc byla 20 000 kč. Kolo je téměř ve stavu nového – stále původní pláště i řetěz, najeto cca 3000 km. Pokud by byl zájem více info včetně fotek na emailu, zatím jej nikde neinzeruji.

      Budu kupovat nový model na kotoučích.

      0 0
    • Slavik  

      Kamarád ho koupil z druhé ruky a najel na něm JEN 800 km a chce ho dále prodat – zde něco smrdí…

      0 0
      • Bubaaak  

        možná ho to nechytlo, taky na silnici nemám nájezd, jaký jsem si myslel v době pořizování. Prostě les chybí :)

        0 0
      • bodlak2  

        10 let kolo, ale nikdo na něm nejezdí :-) Nevim, asi bych si 3tkc přidal a koupil novy v dekaci.

        0 0
    • Namtos  

      Přidám dotaz – jakou životnost má karbon ? Mění se nějak vlastnosti ?

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Změny nepozoruji, pode mnou vydrží víc, než stejně lehký/těžký hliník. Zatím to vypadá, že životnost (značkového) karbonu předčí životnost jezdce. Což se možná nebude týkat ultralight záležitostí a historických kousků, kdy se s karbonem začínalo. Protože není karbon jako karbon. Ale dá se (na rozdíl od tenkých hliníků) opravit.

        0 0
    • McBlacky  

      za desítku bych nečekal nic extra.

      pokud:

      • nedrhne hlávko
      • kliky se točí bez odporu a nemají vakl
      • páky řadí bez občasného promáchnutí při řazení malou páčkou
      • hazka a smyk mají nula nebo minimální vakl
      • pohledově kazeta i pily nejsou po smrti
      • řetěz je max na 3 zubu měrky
      • pláště ještě neco najedou
      • výlety jsou přiměně vycentrované
      • při záběru silou nic nevrže (občas vrzal spoj carbon šavlí s rámem)
      • rám není nikde prasklý

      tak by to mělo být v pohodě. Když tě to chytne, pošleš to za podobný peníze dál a koupíš lepší. Když nechytne, ztráta žádná.

      0 0
      • slugyn  

        Díky za tipy, kolega v práci co kolům trochu rozumí mě slangové výrazy přeložil :)

        Ještě jsem v jiném příspěvku narazil na zmínku o chystaném novém modelu Decathlonu na příští rok, s očekávanou cenou okolo 15 tisíc.

        https://www.decathlon.co.uk/…8554410.html

        To nové kolo vypadá báječně, když člověk zváží, že je to o 10 let mladší konstrukce se zárukou a tak, a jen o 5 tisíc dražší, to rozhodování moc neusnadní :-/

        0 0
        • McBlacky  

          Neříkám, že za 15 to je špatná koupě, má to svoje ale. Kazeta je tam stará horská devítka, tzn velké skoky mezi pastorky přeci jen 11–32 na 9ti pastorcích budou na silnici znát + mechanické brzdy promax je to nejlevnější co existuje, řazení je shimano totál základ, bude to na úrovni té staré tiagry, jen to nemá bovdeny řazení venkem (opratě).

          0 0
        • Honzis  

          tak ono se za 10let na hliníku moc nezměnilo, to kolo z decathlonu je modernější kotoučovkama, ale sám jsem letos koupil něco podobného (ještě levněji) a nemůžu si stěžovat. Pokud to nejezdilo v bordelu a mělo základní údržbu, netřeba se bát. Jak psal Blacky, aspoň za to vzít ze sedla s nášlapama jestli to nekřupe a obstojně řadí. Věc druhá – všechny 9sp Shimano sady už jsou výběhové s původním tahem lanka na přehazovačce, tudíž za pár let bude umění sehnat vůbec náhradní díl. Hlavně ozkoušej ty dualy, to je komponent v ceně rámu.

          Kolo z Decathlonu má pohodlnější posed a možnost širších plášťů + do budoucna lépe prodejné, toho Kellyse bych asi ještě smlouval i v dobrém stavu.

          0 0
        • jardalee  

          to kolo vypada velice dobre ,sirsi plaste ,vyssi hlavovka ,a nova sora co uz ma 9rychlosti ,na rekreacni pohodlny jezdeni to neni spatny

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.