Zdravím, potřeboval bych poradit s výběrem crossového kola, které bude dárkem pro otce. Maximální cena 21tisíc. Váha jezdce 70kg. Předběžně jsem našel tyto kola:
Pokud by měl někdo nějaký lepší tip, samozřejmě ho uvítám..
První Pells má vzduchovou vidlici – to je imho nejdůležitější. (Jestli to teda Brasdský skutečně má, občas jim tam visí nějaká vábnička)
Kross má zase „lepší řazení“ (což na trekovym kole nejspíš ani nepůjde poznat).
Kola od Němčíka maj zase hodně dobrý brzdy (jestli platí ty „Gratis“)
Zaprvé vybrat jestli maj vhodnou velikost.
Jestli ano, tak bych preferoval Pells od Bradskýho, jinak Kross a pak Giant.
Z výběru pells crono absolut d 2014. Má vzduchovou vidlici a sedí mi geometrie. Rám je naživo moc pěkný.
Já osobně bych stavěl, popřípadě oslovil některé stavitele. V dané ceně postaví kolo lépe vybavené.
Napiš velikost jakou sháníš. Tohle je myslím zatím nejlepší. Jen ta velikost.
Ani ne, to není dobrá vidlice. Někdo si ji plete s kvalitní RST Vogue air (tuším licence Manitou jako F1RST), ale je to úplně něco jiného. Acera brzdy na kole v této cenové relaci taky nic moc.
Díky za připomínku, v crossových se tolik nevyznám. Každopádně seriovky kolem 20000 nejsou super vybavené.
Vykašlal bych se na nějaké XT přehazky atd. Stačí deore, ale celá sada včetně brzd + dobrá vidlice.
Přesně tak, Deore bude naprosto dostačující, ale aktuální řada na 3×10, ne ta stará na 3×9, jak je na tom Pellsu. A celá, včetně brzd. Vidlice na kotouče nejlépe Suntoru NRX air, ta něco vydrží.
Díky za rady, takže osazení jako má třeba ten postovaný Giant s tím, že zkusit někde vychytat kolo se zmiňovanou vidlicí?
Ne, Giant má ošizené kliky, to není aktuální model s integrovanou osou, to je nějaká historie asi na octalink.
Nedělá náhodou ještě RS nějakou vzduchovou vidlici na cross s V-čky? Nebo si to možná s něčím pletu…
Dělá, Paragon. Zdvih 50 nebo 65mm, nohy 30mm. Problém je, že nemá externí nastavení tlumení.
Jo, dík, to je ono. Hm, zase 1850g, přitom 29" vidle s větším průměrem nohou a vyšším zdvihem jsou klidně i o čtvrt kila lehčí… U dalšího kola mě holt už asi kotoučovky neminou.
Když navíc Axona RL-RC s nastavitelnou kompresí a pevnou osou koupíš za cenu dvoukilové NRX E…
No, to je další věc. Ono sice komplet V-čka jsou lehčí než kotouče, když se to všechno sečte, ale když už na ně není rozumná vidlice… Koketoval jsem s myšlenkou poskládat nějaký lehký cross s rámem Author Avion, co jsem někde potkal, právě ještě s V-čky, ale asi na to kašlu.
Napadlo mě předělání 27,5 (29) vidlice na menší zdvih. Tak aby celková výška byla cca 480–490mm. U Epicona by šlo jen o navrtání díry. Snížit zdvih na 60mm. Vidlice by měla mít pod 500mm (nemám přesně změřeno).
Tlumení by mělo fungovat normálně.
Získal bych bytelnou crossovou vidlici s pevnou osou. Ideální vidlice na kotouč a 100kg.
Popřípadě mě mou teorii vyvraťte.
Tady foto epicona. https://www.google.cz/search?…
A proč se obírat o zdvih? Není problém nechat původní zdvih a použít adekvátní rám.
80 na crossu stačí :)
Pamatuji doby, kdy stačilo 63mm na horském kole… Prostě jak komu, někdo jezdí na crossu po silnici a zpevněných cestách a někdo jiný to zase občas vezme lesem přes kameny a kořeny.
Píšu o použití MTB vidlice na crossový rám. Ne každému sedne 29 geometrie. Dlouhá efektivní délka a nízká hlava.
S oblibou se prodávají 29 kola. První úpravy po koupi bývají crossové pláště, představec + 30°, nebo nadstavování satory.
Myslel jsem 27,5" rám a 27,5" vidlici. Průměr obutých 27,5" horských a 28" crossových kol je podobný, není problém je dát do 27,5" rámu a vidlice.
Taky dobrá kombinace a rámy se dají najít i kratší.
Výška jezdce je 177cm, takže je to asi takový přelom mezi M/L.. Sám jsem nedávno kupoval kolo a při stejné výšce vzal Lko a je akorát. To kolo je jenom v Sku, takže to určitě nic, ale dík..
Nech si ho postavit, třeba na rámu MRX. Deore i brzdama, nábojema a vidlicí NRX-D Air. Viděl jsem ho za cca 21 tis. Vypydalo super.
A co tohle? Přijde mně to jako dobrý poměr cena-osazení, mezi sériovkama jsem nenašel nic, co by se tomu aspoň přiblížilo, ale než začnu objednávat, raději se zeptám zkušených.. :)
Proč se na všechna kolo s výbavou Deore dávají brzdy Acera?
Protože jsou tak dobré nebo tak levné? :-)
Záleží s čím to srovnáváš. Sériovka to není, ale podobnou budeš těžko hledat. Zase ale zakázkové stavby jsou jinde, tam bys měl za tu cenu MRX rám, Deore brzdy…