Pomoc s výběrem jezdivého endura do 100k

390 nepřečtených
  • Daffe

    Ahoj, sháním nějaké jezdivější enduro, něco mezi endurem a XC…Zdvihy cca 140,150, 29 kola, nejlépe postavené na XT, brzdy 180/180 nebo 200/180, 4-pístky, karbon, váha 13–15kg (15kg je opravdu hranice) v XL velikosti /jezdec 190cm,90kg/, novější geo. Použití hlavně traily (flow), občas rozbitější (TT, Rychleby) a tak z 10% těžší enduro. Na kole by se neskákalo, na to sem zatím moc velkej posera, ale baví mě rozbitý terén (hodně kameny, kořeny) + aby se na tom dalo vozit po lese kolem baráku (vyjížďky kochací, žádný KOMy, na pohodu třeba 50km)

    Děkuju moc za nápady, rozpočet 100k,–

    0 0
    • Jarunak  

      Jenom pro inspiraci

      https://youtu.be/vJevyqDFico

      0 0
    • embi  

      Mas nizkej rozpocet na kombinaci lehky enduro. Takze jsi omezenej na karbonovy directsale. Kdybys tam nemel podminku na 29" kola, tak Radon Jab.

      Jeffsy Pro 29 je supr, ale vyprodano.

      0 0
    • Lochy13  

      Neco mezi endure a XC je trail bike, ne jezdivejsi enduro :)

      I ty zdvihy souhlasej..

      0 0
    • Jarunak  

      Toto vypada hezky

      https://www.kolasvorada.cz/…coal-2020-s5

      0 0
      • embi  

        uz podruhy sem placas nejaky nesmyslny enduro co ma 170 / 170 a rozhodne to neni jezdivy kolo.

        0 0
        • Jarunak  

          Muzes prosim rict proc mu teda nabizis velmi podobne kolo se stejnym tlumenim?

          Bavime li se tedy o stejnem rozpoctu.

          https://www.radon-bikes.de/…ab-100-2020/

          0 0
          • embi  

            Podivej se na geometrii tech kol a hmotnost. A doporucuju precist recenze tech kol.

            0 0
          • JakeF  

            Jsi fakt mimo… Enduro je na jeho popisovaný požadavky šílenej overkill. Zaprvé dokud mu nezačneš fakt šlapat na krk, tak se jen vezeš jak kdyby se nic nedělo. Zadruhý do 15 kg se nevejde ani S-Works v trojnásobným rozpočtu :)).

            Kolo je to skvělý, ale není to trailbike.

            0 0
            • nksh  

              Radon JAB ale není zadny ostry enduro. To je takovej trailbike na steroidech, neco jako Spectral

              0 0
    • Venda  

      Karbonovy trailbike na xt a tomu odpovídající pruzeni do 100 nebude bez akce nikde. I to Jeffsy pro je skoro o deset dražší. Jinak ja doporucuju YT Izzo, Propain Hugene, Giant Trance X, YT Jeffsy. Zalezi k jaky casti spektra te to táhne, jestli vic k flow nebo vic k tem kamenum.

      0 0
    • snas89  

      Hele podle toho co píšeš, že chceš jezdit bych spíš mířil na nějaký trail bike.

      A možná i s menším zdvihem, nová položená a natežená geometrie uděla taky dost a při tom se pak neumoříš na vyjížďce…

      0 0
    • unitak  

      Nebo zkusit vlastní stavbu…

      Rám by šel tento https://www.schlierseer-bikeparts.de/fully?…

      Já to tak udělal a mám osazeno jako katalogové kola za třeba 150 tyček a vyšlo mě to na polovinu, když člověk nespěchá a narazí na dobrý bazar nebo výprodej / akci v německých shopech…

      0 0
    • X-biker  

      Jsem fanda „big S“, ale tohle jsem kupoval kočce ve výprodeji a kolo je TOP i v te základní výbavě mě zhýčkaného to uspokojilo :-D a měl bys i prostor na tuning takže zkus pohledat výprodej 2019/2020, ale podle mě tohle je geniální trail bike vhodný pro tebe https://www.bikomatic.cz/…rocket-red-l

      Nebo model EVO 2021 (na recenze se raději nedívej hrozně to chválí :-D ) pak bys šel vykrást v roušce banku a oni by se ti vysmáli :-D

      https://www.bikomatic.cz/…is-blk-s4-s4 (je to už, ale mimo rozpočet)…

      0 0
      • Venda  

        „ale s pořádnými komponenty a to včetně 12ti rychllostního řazení SRAM NX Eagle za cenu, kterou si každý může dovolit“… 112900… Takové sebevědomí nebo odtržení od reality může mít snad jen „big S“ ;-):-)

        0 0
        • mirorek2  

          za 112 na NX to musíš mít!

          btw tento SJ je echt zvýkačka, to v XL fakt nechceš

          ty nové 2021 za skoro 160 by měly být cajk :-)

          0 0
      • kejda  

        Ty sis malinko přihnul, že?

        0 0
    • ceo  

      Jezdive enduro je Mondraker Foxy 29 Carbon, ale ta výbava tam za ty prachy nebude. Ale spíš bych řekl, že by ses měl dívat o kategorii níž, takže spíš než jezdivé enduro, schopný trailbike. Ibis ripley s prizvedlou vidlí, Giant trance x advanced, Trance 29, Trek Fuel ex 29 s vidlicí na 150,

      1 0
      • JakeF  

        +1, Fuel EX by byl můj horkej kandidát, kdybych nechtěl jezdit bikeparky.

        0 0
    • Daffe  

      A co Canyon Neuron

      https://www.canyon.com/…-9/2630.html?…

      Za bezmála 100k, na XT, váha do 14kg ..... zdvihy má 130/130, nechat zvednout vidli na 150 … ale jde o to, jak by si poradil v rozbitym terénu, jestli už to není spíš víc XC, než trailbike

      0 0
    • capo  

      Jestli na tom chceš i jezdit po rovině, tak kromě hmotnosti budeš řešit taky jak moc se to houpe, případně jak se to dá zamknout / snížit zdvih. Kolem těch 13kg to budou spíš kola trailová kola s 34 vidlicí jako Neuron a tak. Jak dáš 36 a bude tomu tuhostí odpovídat i rám, poletí to hodně nahoru.

      0 0
      • Daffe  

        To je právě to co řeším, jestli něco jezdivějšího, např. Neuron s FOX 34 130mm a zvednout vidlici na 150mm, tlumák na 130mm, což by mělo stačit na traily, ale jestli geo, uložení tlumiče pod rámovou trubkou a 130mm na zadku bude vhodný i do většího bordelu, např. TT, kde je to docela dost rozbitý i na červených trailech ..... A nebo sáhnout po např. Canyon Strive, bo něčem podobnym, ten má FOX 36 160/160, ale po přepnutí Shapeshifteru se sníží na 160/125 a trochu se změní geo, aby to bylo jezdivější…jenže aby to i tak nebylo jako jezdit s Hummrem po dálnici, když si budu chtít udělat pohodovější vyjížďku kolem baráku a nebudu hekat do každýho kopce…

        Asi to moc zbytečně řeším, stejně je největší limit moje hlava, na enduro závody se nechystám, jen mě baví technický a rozbitý pasáže trailů a nechci tam trailbike na 130/130 domlátit … nadruhou stranu, když jsem se koukal na MS v XC, tak tam některý pasáže byly dost v bordelu, až skoro enduro styl a to tam jezdí na 110 zdvizích…

        0 0
        • goofy  

          Když už jsi u těch příkladů u Canyonu, tak proč jsi vynechal Spectral? To je podle mě kolo, které hledáš. Maximálně bych uvažoval mezi ním a Neuronem, ale Strive je velké endurko, na kterém se budeš nudit.

          0 0
          • Daffe  

            nevynechal, bohužel nedělají s 29 koly

            0 0
            • goofy  

              Aha.. Moc už to nesleduji, ale měl jsem za to, že dělají 27,5 i 29…

              29 jsou sice mrtvé :-D, ale pokud na nich trváš, tak bych se podíval na konkurenci z Německa, a konkrétně Radon Slide Trail…

              https://www.radon-bikes.de/…il-100-2021/

              0 0
              • embi  

                je to hezky no, ale strasne mala prostupnost zadni stavby, ktera je i mekka. To je proste no-go.

                0 0
                • goofy  

                  Tak pokud jezdí turistiku, tak měkčí zadní stavbu stejně nepozná, ale až teď jsem si všiml, že je z hliníku… :-/ Jab kámoše ji má plastovou…

                  0 0
        • JakeF  

          Co pořád lidi táhne na tom zvyšování vidle? Výrobce stráví mraky hodin designem geometrie, ladí úhly, výšku středu atp, pak to testuje… A ty první, co chceš udělat, je tohle celý hodit do koše, zvednout o 2 cm předek, položit úhel hlavy, sedlovky, zvýšit střed… Nedává mi to smysl. Když chci víc zdvihu, koupím si kolo nadesignovaný s víc zdvihem.

          130 mm je úplně v pohodě na všechny traily na TT. Hlavním limitem pro rozbitý pasáže jsou gumy a ráfky.

          0 0
          • capo  

            Když píše že 130 je v pohodě na TT, myslíš tím jako že to projede všechno aniž by rozbil kolo, ale místama bude třeba muset jet pomaleji a brát na ten typ kola ohledy, nebo že to bude moci pálit jak ho hlava pustí a ta 130 by ho nelimitovala?

            Jinak Neurona dává na 140 sám výrobce u CF8 a LTD modelů (předpokládám že zadek nechává na 130) tak to zas tak dramatický nebude, 150 už je o něco větší změna.

            0 0
            • JakeF  

              Vždycky musíš brát ohledy na typ kola, ani na sjezďáku to nemůžeš pálit hlava nehlava bez brzd… S menším zdvihem pojedeš trochu opatrněji rozbitý pasáže, kterých je na TT minimum, ale bude zábavnější v pumpovacích pasážích a obratnější v zavřených technických zatáčkách, kterých je na TT dost.

              Když něco dělá výrobce, tak to má vyzkoušený. Když chci víc zdvihu, koupím kolo s víc zdvihu… A to ani nemluvím o záruce, že prasklej rám ti s vyšším zdvihem vidle může výrobce hodit na hlavu.

              0 0
            • ceo  

              zdvih je jen číslo. takový Smuggler má 120 mm a lidi tomu nakládají jak enduru. Ono to taky jak enduro váží a jede. Těch 120 je na to naladěný progresivitou.

              Spíš než zdvihy tě budou limitovat jiný věci. Na crest to nemůžeš napálit jak na Flow EX…

              0 0
          • Daffe  

            Neurona právě dělají ve verzi 130mm i 140mm zdvihu … max pro FOX 34 je 150mm, nohy to ještě unesou… kdyby se položil úhel hlavy a zvýšil střed, nebylo by to podle mě o tak moc poznat, naopak si myslim, že by to bylo k lepšímu + hrubší pláště a byl by z toho poměrně univerzální trailbike a s trochou vůle by to zkouslo i lehčí enduro ježdění :)

            0 0
            • capo  

              BTW. ve FB skupině Canyon CZ/SK to tak už někdo udělal a je z toho nadšenej :).

              0 0
            • JakeF  

              Když myslíš… Mně přijde, že když potřebuješ víc zdvihu a položenější hlavu, tak je lepší si vybrat kolo s víc zdvihem a položenější hlavou, ne to hned bastlit…

              0 0
            • Boby83  

              Ono těch 150mm na Neurona půjde dát (jeden se 150mm je i tady). Horší ale je, že dle vyjádření podpory Canyonu je zdvih vidlice pro rám max. 140mm a u většího zdvihu již prý hrozí poškození rámu kvůli vyššímu namáhání v oblasti hlavové trubky. Pokud bys tam chtěl 150, tak jedině na vlastní nebezpečí..

              Otázkou ale je, jestli to má smysl s tímto plánem kupovat – vždyť je tu třeba Spectral, nebo již zmíněný TranceX, který vypadá hodně zajímavě..

              0 0
              • Daffe  

                Spectrala bych bral hned, kdyby nová řada měla 29 palcový kola ..... mě jde v základu jen o to, vzít trailbike a udělat z něj něco, s čím by šlo sjet i něco drsnějšího v enduro stylu a přitom se na tom povozit kolem baráku, abych nevzal enduro s položenou hlavou, 160/160 zdvizích a budu se trápit v každym kopci nahoru :) … já vím, 2 odlišný styly ježdění, kup si 2 kola …ale na to nejsou finance a hlavně vyjížďky budou ve stylu od XC po enduro, vyjedu od baráku, nějaké lesní cesty a potom kamenitá pasáž směrem dolu, na kopci si kola neprohodim :)…

                0 0
                • jonti  

                  Zvednutím vidlice si ale moc nepomůžeš, tím i zvedneš střed a tím i těžiště – vlastní zkušenost.

                  Na to občas drsnější ježdění spíš potřebuješ především odolnější pláště.

                  0 0
                • JakeF  

                  Hele a nebojíš se jen zbytečně toho vyššího zdvihu? 160/160 se dá v pohodě do kopce jezdit. Že většina moc nejede je daný spíš tím, že se na to dávaj odpovídající těžší gumy a kola. Zadní stavba se ve výjezdu stejně pohybuje jen pár cm, zbytek zdvihu zůstane nevyužitej, ať ho tam je kolik chce.

                  Já si teď posledně dal na TT nahoru myslím 6× za odpoledne a to mám 16kg 170/170 na kilovejch pláštích. Taky se to dá…

                  0 0
                  • novas752  

                    Ono mu to stejně nepojede. Jestli ho baví jezdit ostrý kamenitý věci, se svou vahou prostě bude muset mít těžký odolný pláště a ráfky. No a pak už je z pohledu jezdivostiq docela dost jedno jestli to bude mít 140 nebo 160 zdvihy a 14,5 nebo 15,5kg…

                    0 0
                  • kejda  

                    +1 :)

                    Já mám furt takovej pocit, že je prostě strašně důležitý pro určitou sortu lidí, aby kolo, co má něco vydržet, vidle 160 mm, nějaký pořádný gumy, hlavně „jelo“ do kopce". Mi je celkem salám, jestli se nahoru vyškrábu za 10 minut, nebo za 15 minut. Rozbité pasáže, které s enduro kolem sjedu beze strachu, mi těch 5 minut navíc vynahradí. Všechno je to stejně v nohách, i napiču těžký kolo, které sedlá dobrý jezdec, dokáže nahoru letět. Ale to bychom tady pak nemohli kvákat donekonečna :)

                    0 0
                  • jonti  

                    Jsem nedávno zkoušel tátův Ghost Slamr a ten i když má malé zdvihy 130 mm, rozhodně není kolem, které bude na TT někoho omezovat.

                    0 0
                    • Atilla  

                      Na druhou stranu za pedálem to moc nejde, pokud se to nezamkne.

                      0 0
                    • JakeF  

                      Souhlas, jak jsem psal, podle mě to je na TT zdvih úplně v pohodě… Jen říkám, že než prasit trailbike přidáním 2 cm zdvihu vidle, to už radši vzít rovnou bajk s vyšším zdvihem, při srovnatelným osazení a nastavení to do kopců zas o tolik pomalejší není.

                      0 0
                      • ceo  

                        Otázka je, jestli tazatel ty 2 cm potřebuje.

                        Druhá věc je, že krotit enduro a trailbike je dost rozdíl. Enduro už chce skill a prostředí, aby ho člověk nakrmil, jinak se jen zbytečně tahá s neobratným těžkým kladivem, které nevyužije.

                        0 0
                        • kejda  

                          ale chuja, dnešní moderní endura nejsou žádné neobratné kladiva

                          0 0
                          • JakeF  

                            No ty 64 hlavy a šílenej reach nejsou zrovna etalon obratnosti :)).

                            0 0
                            • kejda  

                              no tak to samozřejmě, ale jsou dnes i kola s HA okolo 65–66 a tam je to ještě stravitelné, nesedíš jak na dědovým traktoru, co se mu propadla sedačka :)

                              0 0
                          • novas752  

                            Ve srovnání s trailbiky trochu ano. Endura jsou dělaná na závodní enduro = na co nejrychlejší řežbu takřka čimkoliv bez pardónu na skrz s co nejméně zatáčkama (přímá stopa je rychlejší). Aby to kolo působilo zábavně, musíš to už fakt pustit, ideálně v dost rozbitym terénu. Pak je to sice zábava královská, ale ne každý na to má hlavu a i dostatek příležitostí. A v méně náročném terénu je to na modernim enduru prostě nuda, člověk jen jede a nemusí nic moc dalšího dělat, kolo si s tim poradí samo.

                            Zajímavý příklad – Specialized Enduro vs. Status. Status na první pohled taky enduro. Jenže Enduro je postavené na bázi Dema, Status je spíš extrémní trailbike těžící ze Stumpjumpera, o poznání hravější, zábavnější v lehčim terénu. Ve srovnání s tim Stumpem je rozdíl ještě výraznější.

                            0 0
                            • mirorek2  

                              A pak ti je 40 a chodíš pozdě z práce, jsi unavený obecně, máš už třeba nějaké bolístky a jsi rád, že enduro za tebe pár terénních nesrovnalostí vyřeší. Nechceš motorku s baterkou, jen jedeš nahoru pomaleji a dolů si to užiješ jak za mlada na pevňáku.

                              Já jsem za moderní geošku a trendy na nazdvihaném enduru sakra rád, jede to super a světe div se zatáčí to taky :-)

                              0 0
                              • kejda  

                                +1000

                                zdvihy ničím nenahradíš :)

                                0 0
                              • ceo  

                                Nesouhlasím do značné míry. 130 vzadu může být pohodlnější než 150, záleží na naladění tlumiče, průběhu zdvihu. Jen na vyšších zdvizích je „okno použitelnosti“ větší a snadněji se do něho člověk strefí.

                                Velká debata se tady vedla na téma citlivost vidlice vs HA. Strmější HA přispívá citlivosti na malé nerovnosti. Takže zase budeme u toho kde a jak člověk jezdí… Tvářit se, že nazdvihovaný enduro je univerzál pro každého, s tím nesouhlasím.

                                0 0
                  • unitak  

                    Tak tak…100% souhlas. Předtím jsem měl 150/140 trail bike, teď enduro 170/160 a kromě toho, že mě to pustí rychleji z kopce rozdíl nevidím. Do kopce jsem stejně pomalý jako předtím a když je třeba tak na tom ujedu i desítky km přejezdy po cyklostezce třeba…

                    Ono záleží co jezdíš a co očekáváš, já jsem obyčejný hobík, který nemá závodní ambice a jestli jsem někde o pár minut dříve je mi úplně šumák a ten zdvih navíc má pro mě vyšší užitnou hodnotu (radost ze sjezdu) než radost z toho že jsem někde vyjel stejně zadýchaný o minutku dřív.

                    0 0
                    • ceo  

                      Zkus přesednout na nižší zdvihy a zjistíš, že to líp pojede a sjedeš to samé ,jen pomaleji.

                      0 0
                      • kejda  

                        ale on nepotřebuje, aby to líp jelo nahoru, ale aby to SJEL rychleji, zábavně a bez nervů

                        0 0
                        • kejda  

                          přijde mi, jako bys si koupil trailbike, ale po očku toužil po vyšším zdvihu a protože ho nemáš, tak si sám vymlouváš, že vlastně ten vyšší zdvih není potřeba

                          0 0
                          • ceo  

                            Trek je Ex. Jezdím Mondraker 160/150… Na jaře jsem oprášil SingleBe a jezdil obojí a srovnával na stravě. Časově na známých trailech až takové rozdíly nebyly, ale na Foxy mě fakt nebavilo jezdit do práce a lehčí traily jsou nuda. To kolo se musí drtit a držet pod krkem, aby vydalo na co je postavené. Na lehčím trailu se můžu vézt jak pasažér a není to zábava. Aby to byla zábava, tak musím jet palbu. Na HT singlebe, jsem sjel to samé, o něco pomaleji a s o dost většíma nervama, ale přesuny, lehčí terén, hladký flow trail byly zábava i když jsem nejel moji total kudlu.

                            Každý je na něco jiného a cítí se líp v něčem jiném. Mimochodem čas do práce mám na obou cca stejný (přesuny + pár trailu). Na Foxy mám PR i na asfaltu, ale prostě to nechceš. Obuti bylo 2,4 DHR II/ 2,3 aggressor a 2,3 Ground Control/ 2,3 XR3

                            0 0
                            • kejda  

                              těm nervům jsem se právě vždycky chtěl vyhnout. To je jak s autem, chceš se sportovně svézt a zároveň převézt 4 kola. Vyšla mi z toho Caravelle, sportovní je to jak trolejbus, ale ty kola tam hodím jak pytel brambor. Takže vyhrálo pohodlí :)

                              0 0
                              • ceo  

                                Každý má nějakou představu, tělesné proporce a preference. Proto se taky dělají kola různá.

                                Nervy ⇒ adrenalin

                                Hodně to ovlivní geo. Třeba Ibis na Ripmu používá podobný reach, ale díky vyšší hlavě vyšší stack a má nižší BB, pocitově je to úplně jiné kolo, ale pro mě no-go.

                                0 0
                                • kejda  

                                  pro mne byl přechod z Mojo HD3 na Ripmo znatelný, Mojo mi nějak nejelo. Ripmo je proti tomu rychlík, ale eslivá to není jen SUBJEKTIVNÍ.

                                  Pravdou je, že jsem shodil deset kilo a tak nějak Ripmo letí víc, než předtím…

                                  0 0
                                  • ceo  

                                    Já bych si od Ibisu vybral HD4, která mi sedla a koketoval jsem s ní. Ripmo ne.

                                    0 0
                                    • TJK  

                                      Ripmo AF je v jeho volbe ve vsech ohledech na top pozicich z toho co by mel vybirat (funkcne)

                                      0 0
                                      • ceo  

                                        Může být – za několika předpokladů:

                                        1. sedne mu geo
                                        2. rozumíme si v pojmech, jako kořeny, šutry apod. Spousta lidí označuje Superflow za enduro lajnu, a vůbec z každého projetí po cestičce v lese dělají enduro lajnu… Můj dojem na BF je takový, že kdo se ptá na enduro, tak enduro nejezdí. Ortodoxní enduro je technicky náročné ježdění a ti co ho jezdí, nebo se aspoň pokoušejí, tak mívají dost jasné představy , protože k takovýmu ježdění se člověk musí projezdit. A nevznášejí dotazy na „jezdivé enduro“
                                        0 0
                                        • TJK  

                                          a- souhlas ale spatne se to „testuje s overuje“ obcas se musim i zmylit

                                          b- nekdy je to i o tom ze kazdy si pod endurem predstavi neco jineho, palba v lese rovne, switchbacky v hrabance, metrovy schody v nule, nebo skakci lajny… s odstupem fora je to beztak vesteni z koule a je to jak rikas.

                                          c – holy fakt je jeden… DW link na ripmu fakt funguje a je to pekelne jezdive kolo, ktere toho zvladne hodne

                                          0 0
                                          • čel.A  

                                            Mám teď nove Ripmo. Predtim jsem jezdil vícero systémů, ale dw-link je tedy fakt super. Potvrzuji, fakt jede a jsem nadšený :-)

                                            0 0
                                        • JakeF  

                                          Jsi zlý, mlékaři Dane :))

                                          0 0
                                        •  
                                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                          0 0
                        • novas752  

                          Jenže co je ještě zábavné když je to bez nervů.

                          0 0
                      • unitak  

                        Však to netvrdím že ne a taky to tam píšu…já osobně mám větší radost z rychlejší jízdy dolů.

                        Jen říkám že není třeba se bát vyšších zdvihů, ten rozdíl není propastný (pro hobíka, ne závodníka, který pozná změnu úhlu o půl stupně atd…já jsem na todle absolutně necitlivý a nějaké nepatrné změny absolutně nevnímám..)

                        0 0
                  • krabica  

                    Mám trailbike 140/130mm a vidli bych kdykoliv mohl zvednout až na 160mm, ale je to zbytečné, ta omezení dolekopcom jsou úplně jinde, v geo, ostatních lehkých trail komponentech, v pláštích…

                    0 0
                    • jeniiiik  

                      Já na to koukal podobně. Na co s sebou pořád tahat těžké 170/160 enduro, když ten kopec dolů je časově malé procento vyjížďky. Tak jsem skončil na 140/125. No a je tak pro zábavu dokoupil 160/150 ale jednička bude ten trailbike. Viděl jsem to třeba na hřebeni v Rychlebkach. Ti co měli 15–16 kg endura tak do kopce chcipali. Trailbiky v pohodě na horu i dolů…

                      0 0
                      • krabica  

                        Mám taky trailbike (140/130) a EN (160/160), takže tuším co které kolo celkem snese… Nicméně jsem se je letos rozhodl obě nahradit Forbiddnem Druid (150/130), které by mohlo, až na cenu, vyhovovat i tazateli… Jednak jsem se rozhodl přejít na 29 a navíc je mi líto zahálejícího endura.

                        0 0
                  • siskin  

                    A na Trilogy k tomu i pár dalších kopců.. :)

                    0 0
                • Boby83  

                  No, nechci to říkat vyloženě nahlas, já třeba s Neuronem BP jezdím (např. Spicak na Šumave, Klínovec, Moninec, Lipno..) a zatím mi nějak extra nepřijde, že by byla výrazná brzda vyloženě v jeho zdvihu, ale spíš je hlavní brzda v mé hlavě. Jasně, asi tato centra nepatří k nejtěžším v republice a zároveň hodně záleží, jak moc tomu člověk dává a kde má své mantinely. Ale pokud nejsi vyloženě letec, nebo endurista s pokročilým skillem, tak si myslím, že kolo jako Neuron limitem nebude. Otázkou samozřejmě je, jak rychle a kam se chces posouvat…

                  Osobně o výměně za nějaké enduro také občas přemýšlím, ale vlastnosti a jezdivost Neurona při ježdění po místních horáh by mi opravdu scházela, navíc potenciál vyšších zdvihů bych využil maximálně párkrát do roka. A to ještě v případě, že mě pustí hlava o něco dál..

                  Kolo je také v perfektní kondici, rozhodně se nedá zatím mluvit o tom, že by mu to nějak vadilo.

                  0 0
                  • novas752  

                    Na druhou stranu, s celkově robustnějšim kolem (neni to jen o hodnotě zdvihu zdvihu) si člověk troufne víc.

                    0 0
                  • Atilla  

                    Co říká neuron na drop sekci na špičáku?

                    0 0
                    • Boby83  

                      Menší dropy podle mě ok, do těch velkých na Spicaku mě hlava nepustí. Ale je fakt, že tohle by na něj bylo už asi opravdu dost.

                      0 0
                • Lochy13  

                  mam 160/150 27.5 a v pohode s tim do kopcu jde jezdit, dneska uz ma vetsina vyrobcu ten chod zadni stavby vychytanej.

                  0 0
          • kejda  

            K poslední větě doplním – „a hlavně pilot“

            0 0
    • Lochy13  

      Jak uz tu parkrat padlo, vzal bych giant trance 29. Pro to co popisujes idealni kolo.

      0 0
      • Šopík M.  

        Jjoo ale Xko které ale v karbonu v nejlevnější verzi pokazili NX kazetou…a cena už je taky lehce přes limit…

        0 0
      • Daffe  

        po trance jsem už koukal, ale moc se mi nelíbí design :(

        0 0
        • Lochy13  

          to chapu, ja pred rokem koupil trance 2 27.5 jako prvniho fulla a vylozene se mi nelibil (a nelibi porad, ted ho ma zena), ale za ty penize budes horko tezko schanet neco lepsiho I od direct sale znacek

          0 0
    • TJK  

      zakladni Ibis Ripmo AF v Xl na DVO do 100k.. ale je otazka jestli vubec bude k dostani.. nic moc vic jezdivejsiho v tyhle cenovce nebude

      0 0
      • kejda  

        dokonce 86 900, sice na nx, ale jako základ by to mohlo posloužit

        0 0
      • Honza03  

        +1, váha bude dost, ale za zbytek se to dá odlehčit.

        Popřípadě ten Fuel EX na tom nebude špatně i když v karbonu je už trochu přes rozpočet. Ripmo AF by mělo do konce roku být (aspoň dle informace polských prodejců).

        0 0
    • HT Adam  

      Cube stereo 150, za ty ceny moc pěkně osazený

      0 0
      • ra.ma1  

        Ta c:62 na f36 grip 2 a dpx2 v kashime,xt brzdy, newmeny kola…v DE kolem 3600€, akorat musis pockat asi na "21 model…a ram vzdy jde pak vymenit…why not?

        0 0
      • Daffe  

        https://www.cube.eu/…onteam-2020/

        tak tohle je pecka, pěkný i za dobrý peníze …

        Ale asi kdybych šel do něčeho podobnýho, tak asi https://www.canyon.com/….0/2240.html?…

        Podobný zdvihy, ale Strive má pořád Shapeshifter s možností se přepnout do jezdivějšího modu :)

        0 0
        • mirorek2  

          když je dobrá geo, nepotřebuješ nic přepínat + další kur*ítko navíc

          0 0
        • mirorek2  

          a stereo 150 v xl zas tak výhra není, na 90 kg bych ho už asi ani nedoporučil (beru dle svých měřítek)

          0 0
          • ppavon  

            Proč bys ho nedoporučil na 90 kg?

            0 0
            • mirorek2  

              Za mě je to lehký trailbike i přes 150 zdvihu. Pode mnou už se to kroutilo, ale zas ne tak tragicky jako SJ 2019.

              Ale jak píšu výše, já mám jiná měřítka, bytostně nesnáším kroutící se zadní stavby…

              A jako Cube posledních x let XL geo je hnus, ta horní roura končí brutálně vysoko

              0 0
              • embi  

                Stereo 170 2020 ma u hornich vzper naprosto prisernou prostupnost. Nevis jestli to na 2021 nezlepsili? protoze to kolo je tak strasne levny, az by mu to clovek chtel odpustit :D

                0 0
                • Baba-Ji  

                  Zakladni model za 90K je levny?

                  Pokud teda nemyslis koupi ramu od Schliesseru.

                  Jinak 2021 uz ma zkracenou sedlovou trubku, byt to ne webu neuvadeji. Realne dostanes ram se sedlovou trubkou kratsi o jednu velikost (L ma trubku z M-ka).

                  Jinak ta prostupnost zadni stavby – ja jsem zatim v pohode, ale jezdim prozatimni 27,5 zadni kolo a mista je tam habadej, ale uvidim, az nasadim 29 s 27WT Dissectorem. Pak se rozhodnu, jestli zustanu u muletu nebo pojedu cistou 29.

                  0 0
                  • embi  

                    na cube webu je 84k a osazeni je dost nekompromisni. Newmen kola, GX Lunar, X2 a 38. to je pecka.

                    0 0
                    • Baba-Ji  

                      Musis se ale podivat na vic, nez jen jmena osazenych komponent, ale i na verzi. Vsude jde o basic orezane verze. Tim nechci rict ze nefungujou, spis chci rict to, ze tyhle basic verze lepsich komponentu najdes bezne i na spuste jinych kol, ktere stoji treba o 10K min.

                      0 0
                      • JakeF  

                        Nebo taky 100 víc :)).

                        0 0
                        • Baba-Ji  

                          inu… :D

                          0 0
                          • JakeF  

                            Ale zase třeba u Foxu to není tak hrozný… U RS jsem objednával Lyrika RC2 hned po první vyjížďce s Yari, protože to fakt nešlo. Fox Performance je naproti tomu hodně schopná vidle, akorát nejde tolik nastavit, když člověka baví se v tom vrtat.

                            0 0
                            • mirorek2  

                              Aspoň u té yari použiješ šasi :-), rozdíl stejné vidle s patronou rc2 je fakt propastný

                              0 0
                              • JakeF  

                                Tlumení můžeš měnit u obou. Mně šlo o to, že někdy ty „osekaný“ modely jsou použitelný, jindy ne.

                                0 0
                                • mirorek2  

                                  však já tomu rozumím, větší ******* by byl, kdyby nešla rct3/rc/rc2 patrona do yari vůbec

                                  0 0
                      • embi  

                        znas kolo, ktere je takto osazene a stoji o 10k min? Ver mi, ze se o komponenty kol dost zajimam;)

                        Jo a kdybys dal priklad neceho co bude mit E1900 kola a SLX sadu, tak to je pro me o tridu horsi kolo. To samy DPX2 ci jeste hure SuperDeluxe.

                        0 0
                        • Baba-Ji  

                          ja treba kola(vyplety) az tolik (jako asi ty) neresim, byt pri rozhodovani to nejakou vahu asi ma. Pro mne je dulezite dycky odpruzeni, brzdy a pak razeni, zbytek uz je spis omacka.

                          0 0
                          • Venda  

                            No vidis, ja zas mam pořadí kola, pak odpružení, brzdy a pohon az na konci;-).

                            0 0
                            • jeniiiik  

                              Hm, divné pořadí tohle…

                              0 0
                            • novas752  

                              To máš těžkej život. Na kolech šetří drtiva většina značek. Na dostupnější modely se často dává to nejlevnější, podle hesla" aby tam aspoň něco bylo".

                              0 0
                              • Venda  

                                Bohužel je to tak. Ale da se. Propain, Trance X advanced…

                                0 0
                  • mirorek2  

                    A tu změnu geo jsi našel kde pls?

                    To by byla použitelná i XL velikost konečně :-)

                    Edit: R 486 das ist wenig

                    0 0
                    • Baba-Ji  

                      hele prislo se na to nahodou na nemeckem mtb-news foru v threadu o Stereu 170. Borec psal, ze si objednal L, ale prisel mu ram s geo M, po premereni se zjistilo, ze akorat sedlova je z geo z M. Pak tam napsal stejnou zkusenost dalsi borec. No pak nekdo kontaktoval prodejce, protoze Cube samotne nereaguje vubec prej. Prodejce psal, ze 2021 modely maji kratsi sedlovky, ze vysli vstric pozadavkum uzivatelu, byt na webu to zatim neni v datech zohledneno. Jinak zatim tedy neni jiste, jestli se zkracovani tyka vsech velikosti, nebo jen L, nebo jinak, neni jiste, jestli se zkracovani dokne/-lo i velikosti XL

                      0 0
                      • theedge  

                        To jakože prodávají jinou geometrii než mají uvedenou u aktuálního modelu ne webu ?

                        0 0
                        • Baba-Ji  

                          jo, ale asi jinou jen u sedlove trubky

                          0 0
                          • theedge  

                            To se mi nezdá, protože s tím by se měl změnit i sklon horní rámové trubky ne ? Nebo je ten rám vždycky stejně vysokej a je jen protažená sedlová trubka ?

                            Je dost zvláštní že by tak zásadní změnu neuvedli na webu.

                            0 0
                            • Baba-Ji  

                              no hele, od porizeni Cube nabyvam dojmu, ze Cube je dosti zvlastni znacka :D

                              0 0
                              • theedge  

                                Tak jestli ti dodali kolo s jinou geo nez jsi si objednal tak to je hodne zvlastni :-)

                                Jinak ja se svym kolem zatim po 2 letech nemam problem …

                                0 0
                                • Baba-Ji  

                                  :D ja su v klidu, ja mam lonsky rocnik …byt bych se za kratsi sedlovou nezlobil :)

                                  0 0
                                • Baba-Ji  

                                  tady kopíruju odpověď německého dealera Cube německému chlapci, čerstvému majiteli Sterea 170:

                                  "Die ersten Rahmen, die für die 170er Ausführung von 2021 waren, haben noch ein 47cm Sitzrohr, die neuen 170er Modelle haben nur noch ein 42cm Sitzrohr.

                                  Das ist von CUBE so gewollt und vielfach von Fahrern gewünscht worden.

                                  Auf der Webseite wird noch die Geometrie des älteren Rahmens beschrieben, da die ersten Lieferungen noch die älteren Maße hatten."

                                  Translate říká:

                                  "The first frames that were for the 170 version from 2021 still have a 47cm seat tube, the new 170 models only have a 42cm seat tube. This is what CUBE wanted and what many drivers wanted.

                                  The website still describes the geometry of the older frame, as the first deliveries had the older dimensions."

                                  0 0
                                  • theedge  

                                    Tak pokud je to pravda ( a není to jenom internetový drb ), tak jim tam konstrukce a výroba trošku předběhly marketing :-D Markeťáci asi leží s Covidem :-)

                                    Jako 470 bylo na L určitě hodně, nicméně 420 vozím já na Mku a to mi zas na Lko příjde trochu málo …

                                    0 0
                                    •  
                                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                      0 0
    • Tomcuska  

      Co třeba tohle https://www.ctm.sk/…eda-cervena/

      0 0
    • Demon  

      Orbea Occam mi přijde jako skvělý kandidát!

      https://www.orbea.com/…at/occam-m30

      Skvěle vypadá, aktuální geo, tuhý rám a čepy, co víc si přát… (asi jen lepší dostupnost)

      0 0
      • čel.A  

        Díval jsem se na YT na srovnání s Ripmo a SC HT. OCCAM jednoznačně nejlepší up, dolu Ripmo i SC lepší.

        Ale obecne všechny kola velmi dobra.

        0 0
      • skytr  

        Letošní Occam mám s Fox 36 a jsem s ním naprosto spokojený, na ježdění po ČŘ ideální, zábavné a ovladatelné kolo i v menších rychlostech, do vzduchu jde úplně samo. Vyladit zadní DPX2 chvíli sice trvalo, ale pak paráda. Bylo potřeba výměnit token v tlumiči za větší, jinak je průběh příliš lineární a na větších doskocích to už nestačilo.

        Zkoušel jsem i Ripmo a Trek Fuel EX, Occam mi nakonec sedl nejlíp. Ripmo mi přišlo jako už moc velký tank, pocitově jede hůř než Occam, ale z kopce bylo teda nejlepší, to jo. Nicméně i Occam je z kopce schopný víc, než mi dovolí hlava…

        0 0
        • scoty  

          Nevíš, jestli tam jsou nějaké změny v geometrii a vlastnostech oproti modelu 19?

          Měl jsem možnost se na něm svést a taky mi to přišlo super kolo.

          0 0
          • Daffe  

            Tohle je rok 2019? Koukám na stránky Orbea a Occam pro rok 2020 je podstatně ošklivější, ale tohle je moc pěkný kousek

            0 0
            • capo  

              To ovšem byla 27,5", stávající model je 29" :).

              0 0
          • skytr  

            2020 je úplně nový model s přepracovanou geo dle nového trendu. Tedy větší reach, položenější vidlice, strmější sedlovka. Model 2019 jsem nejel, ale mám porovnání z dost jiných kol a podle rozdílů v geo to je výrazně jiné kolo.

            0 0
    • Nutribird  

      Koukni na Trek Slash, pokud někde bude skladem, ale rok 2020. Je to takové trail enduro, nová geo už je jinde.

      0 0
    • goofy  

      Ještě mě napadlo něco postavit na minulém Sightovi…

      https://bikemarkt.mtb-news.de/…it-grosse-xl

      0 0
    • theedge  

      Za mne se tady ty zdvihy reší zbytečně moc. Jestli máš na zadní stavbě 130 nebo 150 poznáš na jezdivosti fakt málo. Jezdivost daleko ovlivňují použité gyumy, směs a tlak. Nevbavím se samozřejmě o nějakém XC závodění, ale o normální vyjetí na kopec.

      0 0
      • Georrge  

        Taky si myslím že ty 2cm neudělají z jezdivého kola línou plečku či naopak. Stejně tak 34 nebo 36 vidle, tazateli podle mě obě budou vyhovovat, jedna bude lehčí, druhá bude o chlup lépe držet stopu, víc pak záleží na konkrétní tlumící patroně a naladění. Nejvíc udělají gumy a geometrie, zvlášť u té geometrie mi to přijde ošemetné, ta může kolo zabít do kopce nebo naopak z kopce. Přijde mi ale, že geo kol je pořád víc a víc orientované na sjezd, a to napříč všemi kategoriemi. Takže co bylo před pár lety enduro, dnes podobně zvládne trail bike.

        0 0
        • mirorek2  

          No a já si zas myslím že je to naopak. Když si vzpomenu na svůj Anthem 2013? tak jsem se na něm převracel do každého prudkého kopce i přes 100 mm představec. Teď na 160/170 zdvihu sedím v klidu a nic se nepřevrací.

          O dh modu se nebudeme bavit

          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • Esc  

      Scott Genius?

      Diky TL to jezdi dobre z kopce i do kopce.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • goofy  

      Uff… Tohle vlákno mi připomnělo, že klasické b-f je zatím stále tady… :-D

      0 0
    • Masoprst  

      Zkusil bych se podívat/projet na Norco Optic C3, C2, C1. Jak se tu píše – spíš subtilnější trail než robustnější enduro.

      Je to dlouhá 29 s úhlem hlavy 65, mě přišlo, že to za pedálem jde pěkně. Kdyby se to ještě trochu odlehčilo a hodilo na racing ralph/ray místo hans dampf „styl motokros“, bylo by to jen lepší.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.