• maanik

    Zdravím všechny příznivce kol!

    Potřeboval bych poradit s výběrem bazarového kola-mám dva favority a přesně nevím pro jaké se rozhodnout. Jezdit budu rekreačně, občas i s cyklosedačkou Hamax. Děkuji všem za přízpěvky.

    Karel

    http://www.cyklobazar.cz/…erior-xp-920

    http://www.cyklobazar.cz/…valanche-1-0

    0 0
    • vp2  

      Ono hodně záleží na tom, jak by Ti sedla vezhledem k Tvé výšce, SUP je 19" a GT 18" (M). A pak taky na tom, v jakém stavu jsou (přeci jen nejde o nejnovější kousky). U GT je klasická specifická zadní stavba, která končí až před sedlovkou na horní rámové trubce, nevím, jestli to nemůže dělat problémy při montáži sedačky (aby se vešel mechanismus uchycení sedačky na středovou trubku a aby ližiny sedačky byly šírší než ona zadní stavba.

      0 0
    • pete_ax  

      u SUPa je jistota, ze tam tu sedacku das. sportovnejsi geometrie rekl bych a navic by mel byt o neco mladsi (dle vseho kolekce 2009) nez to GT (2007). jeste bych zvazil toto: http://www.cyklobazar.cz/…host-se-6000

      0 0
      • maanik  

        Mladší je, řekl bych že dokonce 2010. Má teda cenu investovat do kola takového stáří, nebo raději zvolit něco mladšího?

        A díky za tip, taky vypadá dobře.

        0 0
        • pete_ax  

          kdyz mi kouknes do profilu, mam tam SUPa, rocnik 2007 (ale je fakt, ze 4 roky byl ram pod posteli…). zcela jiste si na prvni fotce vsimnes drzaku detske sedacky :-) pulka komponentu nedavno vymenenych, ale na ty cyklostezky to staci. zalezi, v jakym stavu to bazarove kolo bude – poptat prodejce, co menil, nechat si dolozit papirama (dost lidi si je schovava). ten SUP mozna bude trosku krehci. nevim kolik vazis + sedacka + dite. je potreba zvazit i toto. tak nejak pocitove bych sel do toho Ghosta… na druhou stranu za 16–17 tis. ti tady mistni borci postavej novej funkcni bajk.

          0 0
    • mivan  

      Ještě když tak mrkni prodávám Pellse v téhle cenové hladině.

      http://www.cyklobazar.cz/…-elite-vel-l

      0 0
    • Kharbon  

      Pár poznatků, kterých bych si při rozhodování všiml já. Možná trochu mimo, ale třeba pomůže :)

      U GT by mohl být krapet problém s rámem například pro uchycení na nosič na auto, pokud to má trubky tvarované do trojuhelníka. Mám GT Avalanche 4.0 a s tímhle je trochu problém, jinak na rekreační ježdění dostačující. Cyklosedačku jsem nezkoušel, ale na mém šel bez problému přidělat standartní nosič. Nevím, jestli je to relevantní :)

      Na rekreační ježdění je dobré zvážit potřebu hydraulických brzd (Superior) a nášlapných pedálů.

      Taktéž bacha na drobné vybavení, ani jedno kolo nemá blatníky – další výdaje. Superior má rohy :)

      GT má vepředu Schwalbe Nobby Nic, na fórech je opakovaně zmiňováno, že se na asfaltu rychle sjezdí – jsou určeny do terénu.

      Další věc je výška, mám taky 175 a velikost rámu GT avalanche L. Menší bych opravdu nechtěl. Já slyšel naopak doporučení, že když je člověk tabulkově na hranici velikostí, má volit větší. Prý je to pohodlnější na ježdění po zpevněných cestách. Naopak do terénu a pro technickou jízdu že se má volit menší, kvůli ovladatelnosti.

      Opravdu bych doporučil zajít do nějakýho cyklokrámu, popřípadě půjčovny, a na podobné kolo si sednout, každej je taky jinej, žejo :)

      0 0
      • maanik  

        Určitě pomůže-díky!

        Přemísťování kola nebude tak časté, ale je dobré o tom vědět, že se člověk nasakruje než se mu podaří ho uchytit:-)

        Ta cyklosedačka bude mít nejspíš jiné uchycení než nosič (aspoň co jsem se tak letmo díval).

        Brzdy mi příjdou jako plus i když ježdění je pro zábavu.

        O Schwalbe Nobby Nic jsem zatím nečetl, že se sjíždějí, ale taky nemůžu vědět všechno a za tvé upozornění jsem rád.

        Jasně blatníky nejsou-muselo by se zainvestovat, ale s tím ještě počítám, bude totiž i potřeba brašnu na řídítka.

        Já bych se raději přiklonil k tomu vyššímu kolu, nechtěl bych pak vybírat znovu, kdyby nesedělo a tu velikost si budu muset někdě určitě vyzkoušet.

        0 0
        • Kharbon  

          Rád jsem poradil :)

          Na ty nosiče opravdu bacha, viděl jsem kolo padající ze střešního nosiče za jízdy, a nic příjemnýho.. U GT je problém že ta horní trubka není kulatá, ale do trojuhelníku. Což takový ty „obyč“ nosiče nezvládají a do stran pak moc nedrží. Na nosiči, kterej se dává na kouli auta, kolo chytneš bez problému, to mám ozkoušený :)

          U těch brzd jsem měl spíš na mysli jejich náročnější údržbu. Pořádný lanko mi prostě přijde na běžné využití robustnější než hydraulika. Jinak hydraulické jsou samozřejmě technologicky „lepší“.

          Na pláště jsem se ptal tady plus je o nich hodně diskuzí v historii fóra. Ale je to asi jenom maličkost. Novej plášť seženeš za pár stovek, a tenhle určitě něco vydrží.

          0 0
          • Esi  

            Na předním kole s dětskou sedačkou na cyklistice ti vydrží i NN 10 000 km není tam vůbec žádný důvod aby se sjížděl.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.