• Lojza235

    Zdravím všechny příznivce kol a tohota a fóra.

    Mohl by mi někdo poradit, které kolo bych si měl koupit?

    Mám 180 cm, 140 kg a 20 let. Všechny kola mi přijdou podobné, ale nevím které by mě mohlo uvést, proto prosím o radu. Cemovou představu bych měl okolo 8 000 kč, jsem bohužel student :-(. Jezdil po asfaltu max po polních cestách.

    A ještě by mě zajímalo, než bych si nějaké kolo koupil, dá se na kole něco zhubnout?

    Moc děkuju za případné odpovědi.

    0 0
    • Bat1  

      Určitě něco málo jde shodit, ale musíš jezdit pravidelně. Důležitý je i tempo, nemá smysl se hnát…ale pěkně si jízdu užít v nějakém rozumném tempu.

      Jinak s tím kolem. Mohl bych ti prodat moje Crossové Galaxy Meteor 2010 za 6000,– foto bych poslal e-mailem ale nejsem si jistý jestli by váhu 140Kg sneslo, jsou tam poměrně uzké pláště.

      Jinak bych volil asi nějaké MTB

      http://www.mojekolo.cz/…-sport-black

      Ale určitě ti nekdo poradí lépe.

      0 0
    • lynxx  

      Ahoj. Mrkni se sem http://www.mojekolo.cz/…a/vyber-kola … úplně dole uvádí orientační nosnosti dle kategorie. Podle nich potřebuješ trekingové kolo. Zadej si do vyhledávače „trekingové kolo“ a podívej se na nabídky e-shopů. Namátkou tenhle jich nabízí docela dost http://www.mojekolo.cz/…a/vyber-kola . Pak bude nejproduktivnější je oslovit s Tvým dotazem, ať Ti něco doporučí dle Tvé váhy a finančních možností. Až se Ti vrátí odpovědi, tak sem dej odkazy doporučených kol na posouzení.

      Na kole určitě zhubneš, pokud budeš jezdit pravidelně a v aerobním režimu. Ale těch faktorů kolem hubnutí je tolik, že v Tvém případě bych určitě konzultoval lékaře/specialistu a nechal si poradit ohledně jídelníčku a fyzické aktivity. S ohledem na Tvou váhu by Ti to měla zaplatit každá pojišťovna, tak se o tom informuj u svého praktického lékaře nebo ještě lépe u své pojišťovny. Určitě v tomto směru něco podniknej, ať nezkončíš s cukrovkou nebo ještě nějak hůř.

      0 0
    • Lojza235  

      Všem děkuji za odpovědi.

      Ptal jsem na mojekolo.cz, ale tam mi doporučili kolo mimo cenovou relaci http://www.mojekolo.cz/…te-red-black.

      Takže mám asi koukat po těch trekingových kolech?

      0 0
      • MlokCZ  

        Ne. Pokud jde o vhodnost pro 140kg, tak dobře vybraný bike bude vždy lepší než trek. Větší kola se budou při takové váze už dobře kroutit. A u rámu na tom bude také bike lépe.

        A hlavně zcela nevyhovující trekové odpružené vidlice na vyšší váhy, tady je to naprosto tragické v levnějším segmentu. I když na 140kg neexistuje žádná použitelná treková vidlice, jedině 29 biková a ta bude dražší.

        Ovšem ta XCR vidlice na tom biku v tom odkazu, to je teda doporučení jak noha. Ta je pro 140kg taky naprosto nevhodná.

        Je to pružinová vidlice osazená pružinou pro jezdce kolem 70kg, už pro 90kg bude naprosto nevhodná.

        Při tomhle rozpočtu a váze bych šel rozhodně do pevné vidlice. Odpružená by se dala použitelná pro 140kg vymyslet až při větším rozpočtu.

        0 0
        • Lojza235  

          Takže třeba toto http://www.mojekolo.cz/…radius-white ?

          0 0
          • MlokCZ  

            To raději moc ne. Není tam sice problém v odpružené vidlici, ale ten zbytek osazení…

            Je ale jasné, že za 8tis. to bude těžký výběr.

            Ta Kona Smoke doporučená níže je i v základu i osazením lepší. A hlavně rám + vidlice, tedy základ bude dobrý výběr na tvojí váhu.

            A případně někter kritické části na té Koně se vymění. Jako kritickou část vidím zejména kola.

            Hodně odolná kola na vyšší váhu se dají ale i dost levně, jen budou těžší, což v tomto příadě nebude žádný problém.

            Při tomhle rozpočtu bych šel taky touhle cestou, tedy Kona Smoke.

            0 0
    • winter78  

      Jasné že sa na biku dá schudnúť. Ja som pred cca 10-timi rokmi schudol 42 kg a začínal som práve jazdou na biku (konkrétne na starom favorite,neskôr MTB a dnes cross). Jazdil som len po cestách,kde sa dá krásne udržiavať zvolené tempo a pri asfalte som ostal dodnes. Veľa zdaru ;-).

      0 0
      • Lojza235  

        Díky, takže teď už jen sehnat nějaké kolo co to zvládne a s chutí do toho.

        0 0
      • Lojza235  

        Díky, ale on tam bohužel skládá kolo do 30000 kč :(

        0 0
        • DaSnail  

          základ je do 8tis

          0 0
          • Lojza235  

            Takže bych měl bez obav jít do Kona Smoke?

            0 0
            • DaSnail  

              na asfalt a polné cesty imho jeden z najlepších výberov, mám doma tri , spokojnost.

              0 0
              • Lojza235  

                A myslíš, že by mě to mohlo v pohodě uvést?

                0 0
                • Al Stra  

                  a co trochu zhubnout?

                  0 0
                  • Vilém  

                    precetl sis nac jej chce? takove poznamky miluju.

                    0 0
                    • Al Stra  

                      pak je mi ovšem líto toho kola, dá se předpokládat, že těch 14k0 kg bude dost nad povolenou nosností té herky za 8tis,

                      a hubnout se dá i zadarmo,

                      0 0
                      • Jarisior  

                        A mi je líto ubožáků, kteří nepochopí snahu někoho jiného. Zvláště, když na počáteční snížení váhy je kolo to nejlepší, z důvodu nevelké zátěže kloubů. A co ty a tvoje váha, to taky není rozhodně ideál ;-)

                        0 0
                        • Al Stra  

                          nemyslím to zle,

                          140 je však již opravdu hodně, (neznám konkrétní souvislosti) a např bych chápal výrobce kvůli neuznání praskliny čehokoliv na kole kvůli přetížení,

                          ale to jsem pořád před zakladatelem vlákna 44 kg v plusu, mimo kola boxuji a chodím posilovat, svou váhu mám rád.-)

                          0 0
                          • Lojza235  

                            Problémy to jsou zdravotní (špatná funkce štítné žlázy a nesprávné léčení), to už sem 10 kg shodil, protože sem začal sportovat, ale tréninky jsou jen 2× v týdnu, tak to chci něčím vyplnit a kolo mi přišlo jako dobrý nápad. A po tom kole chci aby mi vydrželo aspoň tuhle sezónu.

                            0 0
                        • Lojza235  

                          Díky za pochopení :)

                          0 0
    • bikerGT  

      Nedávno tady podobně se vyjadřující vesničan, alias onuce, alias Pepíno De La Saxofon alias tele, řešil ve vší slušnosti něco obdobného s mírama 170cm a 110kg a potřebou štrejchnout si. Nejsi i ty jeho další registrace z nudy deset minut po půlnoci?

      0 0
      • Lojza235  

        Jestli to bylo na mě, tak to já určitě nejsem. Opravdu chci poradit. A registroval jsem pozdě v noci, protože se přes týden moc na pc nedostanu a tohle první možnost kdy, tak jsem to konečně napsal.

        0 0
      • thesecond96  

        Asi ne, každý má uplně jinou IP a Onucemu tím křivdíš.

        0 0
    • Lojza235  

      Myslíte, že třeba nějaký to GT s tím triple trianglem by mě mohlo povozit aspoň tuhle sezónu? Např. http://www.mojekolo.cz/…-black-white . Kdyby mě to chytlo, tak bych příští rok koupil lepší kolo, teď mi jde jen čistě o tuhle sezónu.

      0 0
      • DaSnail  

        asi ne.

        0 0
      • MlokCZ  

        Do toho nechoď a vem tu Konu. V základu není o moc dražší.

        0 0
      • lynxx  

        Lojzo, rozhodně neber MTB 26!!! Mlokovi a jiným zřejmě vůbec nedochází fyzické reálie z života těžkotonážníka. Zaprvé – trekingová kola mají vyšší nosnost oproti ostatním kategoriím. Tuto informaci nezískáš jen na mojekolo.cz ale ze spousty jiných zdrojů, jak domácích tak zahraničních – např. http://www.cube.eu/…pproved-for/ Zadruhé – MTB 26 je už samo o sobě pomalé kolo, ale když na něj posadiš 140kg, tak se ušlapeš k smrti a přesto se budeš ploužit. Vím o čem mluvím. Sám mám teď 120kg a byly doby, kdy jsem býval ještě těžší. Tehdy jsem jezdil na obyčejném crossu od Authora a bylo to úplně bez problémů. Žádné ráfky se mi nebortily (akorát jsem musel hodně pumpovat) a díky velkým kolům jsem získal rychlost. Zatřetí – se svou váhou zapomeň na nějaké hory a kopce a složitý terén. Takže Ti zůstane silnice a nějaké jednoduché polňasky. A na to nepotřebuješ MTB 26. Nač? Konečně – trekingové nebo crossové kolo Ti nabídne neskonale pohodlnější svezení. Tak To znovu radím, ať se obrátíš na co nejvíce e-shopů s dotazem no trekingové kolo s co největší nosností.

        0 0
        • nox159  

          pokud nevíš, tak mu aspon blbě nerad ;-) placaš nesmysly :(

          pokud si za tim stojis tak mi vysvetli prosim:

          • Zaprvé – trekingová kola mají vyšší nosnost oproti ostatnímkatego­riím – proc?
          • Konečně – trekingové nebo crossové kolo Ti nabídne neskonalepoho­dlnější svezení. – v cem bude to pohodli ( geometriji muze vziti na biku kratsi ale jinak plaste… budou u MTB pohodlnejsi…
          • díky velkým kolům jsem získal rychlost ???
          0 0
          • maajkee  

            No prostě placá…

            0 0
          • Lišák  

            Já bych řekl, že má pravdu. Ovšem jen pokud se jedná o MTB ze superXkrát zeslabovaných trubek, na kolech od JdS, nebo podobných (AC…), s 150g sedlovnou a 90g řídítky, postavené na váhu. Pak bude ocelový/hliníkový trekking opravdu stavěný na vyšší zátěž.

            Jenže tady se jedná o MTB a trekking stejné cenové kategorie a tam, si také myslím, že pevnostně vyhraje MTB.

            0 0
            • MlokCZ  

              Nejen, že ve stejné cenové relaci (a zvlášť té nejlevnější na kterou se ptá) MTB vyhraje, ale hlavně u MTB kdyby chtěl, tak je na trhu nepřeberné možství super odolných těžších rámů (sériovek). To ale už samozřejmě nebude za 8tis, ale třeba tak od 2,5–3tis. jen za rám.

              O ultralehkých dražších bikových rámech tu také nepadlo ani slovo. Tam je jasné, že pro 140kg jezdce nebudou.

              Stejně se celou dobu řeší kolo za cca 8tis.

              0 0
          • MlokCZ  

            Jediná věc s kterou má částečně pravdu v tom shluku nesmyslů co napsal je to pohodlí.

            To přinese větší průměr kol. Ovšem pro 140kg to nebude tak jednoduché. Tady to bude platit pouze pro 29 bike s objemnými plášti se srovnatelnou šířkou jako u 26tky, kde bude možno foukat srovnatelně.

            U trekového kola bude muset foukat užší pláště na max. A pak to bude oproti 26 biku s širšími mírně méně nafoukanými (tam už nebude nutné jít úplně k maximum povolenému, pokud vezme třeba Big Apply 2,35) plášti sporné.

            Navíc u trekového kola není ten průměr o moc větší než hodně objemné 26tky.

            A při občasném vymetení nějaké mírně záludnější nerovnosti na polňačce může cvakat u užšího trekového pláště i přes maximální tlak.

            Moc dobře tuhle problematiku znám, jeden kamarád je ± stejná váha.

            Bohužel se nenechal přesvědčit na začátku na bike a vzal kros a následoval jeden problém za druhým. Sériová kola při té větší velikosti byla nonstop rozcentrovaná.

            Pláště cvakal jak na běžícím pásu (nafoukaný originál plášť na maximální povolený tlak).

            Trošku pomohlo, když jsem ho přesvědčil aspoň na odolnější pláště co nejširší co se mu tam vlezly. Bohužel to nebyly ani celé 2".

            A vidlice, to byl katastrofa sama o sobě. Originál byla pružinovka a tenké nožky, to se nedalo vůbec. A šla téměř hned pryč. Vyměnil za levnou vzduchovou, ale opět tenké nožky. Už aspoň neměl 50% sag a nechodil na doraz už jen při silovějším šlapání.

            Ale kroutila se pod ním neskutečně dále.

            A rozpočet měl mnohem vyšší než 8tis., i tak to bylo u sériového krose prd platné.

            Už naštěstí teď vybírá bike místo toho.

            0 0
            • MlokCZ  

              A ten kamarád srovnatelné váhy s tazatelem, tak s naší partou byl na pár akcích v horách.

              A občas jsme ho vytáhli na tom jeho krosu i do terénu (místy opravdu terén). Ne že by dával vše jako ostatní na bikách, ale něco taky dal. Kdyby měl bike, tak to bylo o hodně lepší (i když je to především o technice jezdce).

              S tím prorážením měl ale problém i na pěkných cestách, to není z toho občasného terénu (tam byl jen párkrát, prorážel pořád a všude).

              Chudák kdyby se předem s lynxxem poradil, tak na to mohl rovnou zapomenout :-)

              A škoda, že můj Scott (stejné osazení, stejné pláště na stejném tlaku) nedostal informaci o té větší rychlosti a díky větším kolům jsem větší rychlost nezískal. Asi mu to budu muset vyřídit a třeba zrychlí :-)

              Naštěstí není ani znatelně pomalejší, těch 0,5kg navíc se skoro ztratí.

              A něco málo získává k dobru za vyšší tlak při stejném pohodlí.

              Ten vyšší tlak se ale tazatale stejně netýká, protože bude tak jako tak u krosu na maximálně povoleném tlaku a nemá prostor pro vyšší tlak při stejném pohodlí oproti 26tce (jako já při 70kg).

              0 0
            • nox159  

              s tim pohodlim mas pravdu ale jen pro stejnou sirku plastu a myslim ze 140kg chlap si nebude davat na bika 1,5" plaste…

              0 0
              • MlokCZ  

                Tak i do krosu se vejde téměř vždy o něco širší. Ale 2" už to být vždy nemusí a pak je to právě sporné.

                Test pohodlí pro opravdu pořádnou šířku, třeba 26tkový Big Apple 2,35 x třeba Supreme 622×50mm (ten už se vejít u krosu nemusí) nebo x 622×42mm jsem nedělal. Nejezdil jsem k tomu ty Big Apple.

                Pouze můžu srovnat 26tkový RaR 2,25 nafoukán na hodně málo (kolem 30psi) x Supreme 622–50mm nafoukaný na adekvátní tlak pro tu menší šířku (kolem 40psi). Tady je v mojem případě na rozbitém asfaltu pořád lehce pohodlnější ten větší průměr a mírně menší šířka.

                Foukám ale ty Supreme ještě výrazně více (zadní 50–55psi), takže už pohodlí zase naopak o chlup horší než ty RaR na 30psi, ale zase už to na asfaltu výrazně lépe jede.

                0 0
                • nox159  

                  jasne jako pak je to o tom jaky plast kde vleze…

                  naposledy jsme zkousel nejaky WTB 29×1,95" ( nazev si nevzpomenu ) a cpal jsem to do ramu od maxbiku a nevešel se – vidlici prošel napohodu

                  0 0
        • DaSnail  

          pan je asi komik, ne? 8oD

          0 0
        • MlokCZ  

          Tak teď už plácáš totální snůžku nesmyslů od začátku toho příspěvku až do konce.

          0 0
        • Edy  

          Neraď nesmysly, když máš našvihaný dáš to i na Ukrajině.

          Horský je naopak pevnější jak cross.

          0 0
        • Edy  

          Neraď nesmysly, když máš našvihaný dáš to i na Ukrajině.

          Horský je naopak pevnější jak cross.

          0 0
    • nox159  

      no za me je 140kg uz na kolo dost a cena 8k ne dost mala ( cetl jsem ze je kvuli zdravotnim problemum…) a chapu ale

      nebylo by lepsi investovat par tisic do slusnych bot a zacit s prochazkama… 4–5× tydne klidna prochazka okolo 2h… pak muzes stupnovat tempo nebo menit sklon ( ale nebehat ) myslim ze za sezonu by ses mohl dostat na takovych 100–110 kg a pak si poridit kolo… :)

      jinak kdybys to kolo fakt chtel tak jiste neco takoveho jak doporucoval DaSnail a jiste s pevnou vidlici…

      0 0
      • Al Stra  

        doporučuji i permanentku do posilovny

        0 0
        • Lojza235  

          Taky jsem o tom přemýšlel a i o tom něco přečetl, ale člověk ani neví co a jak by měl cvičit, aby ty návštěvy dávaly smysl.

          0 0
          • Al Stra  

            pokud máš vícero zdravotních komplikací, a nech si zhotovit plán hubnutí a cvičení od příslušného lékaře než se na to ptát na anonymním foru

            0 0
      • Lojza235  

        Dík za radu, ale nevím, přijde mi divný, že bych jen chůzí něco shodil. To kolo scháním i proto, že mi ho doporučil ortoped, měl jsem totiž úraz při fotbálku, tak abych ho třeba těma procházkama nějak víc nedorazil, co myslíš?

        0 0
        • bikerGT  

          A co koupit nejdřív rotoped, sundat na něm pár desítek kilo a kolu dát čas do příští sezony?

          0 0
          • nox159  

            rotoped je desna nuda nevydrzi na nem potrebny cas… a spis ho to od pohybu odradi…

            0 0
        • nox159  

          nevim jak to mas s tim zdravotnim stavem a nerad bych krivdil… ale pri 140kg nebudes mit buh vi jak dobrou fyzicku a hubne se na nizkych tepech… takze myslim ze ta chuze bude plne dostacujici… byt tebou poridim si tepak a slusne boty :)

          ale jestli je to vhodne kvuli kolenum… to musis resit s doktorem a ne na foru… :)

          0 0
          • Lojza235  

            Tak já o tom zkusit nějak popřemýšlet. Jak jsem tak díval, tak je pravda, že kolo co mě uveze a bude do 8k asi neseženu. Díky za rady.

            0 0
        • JakeF  

          Na tohle jsou 2 možný náhledy.

          1. je výhodnější kolo, protože chozením dáváš víc zabrat

          kloubům

          1. je výhodnější chůze, ne protože dáváš víc zabrat kolu, ale

          protože je otázka, jestli zvládneš alespoň 2 hodiny jet pod aerobním prahem, aby bylo efektivní spalování tuků a přitom jsi nespotřeboval příliš cukrů, což by tě doma dohnalo rovnou k ledničce

          Ono taky většina turistických jezdců si dá na kole hrozně zabrat, rovinky nad AP, kopce nad ANP dokud zvládnou, pak pěšky a přijedou po 40km domů vyhladovělí. To je pak hubnutí k ničemu…

          Takže osobně bych volil nejspíš kombinaci obojího, s tím, že na kole radši co nejpomaleji, ať to nebolí a tepy nejdou moc vysoko a jet co nejdýl, případně při delších vyjížďkách se naopak nebránit tomu něco sníst, aby tělo nemělo nedostatek energie, což ho pak vede k tvoření zásob.

          0 0
          • nox159  

            je to tak, ale u nej jako u mladeho cloveka bude na tom kolem problem v tom ze nevydrzi dostatecne dlouho sedet(neni zvykly) a stejne to na 99% prepali protoze mu bude pripadat ze kdyz jede v ZDV tak ze se moc nenadre a bude automaticky pridavat aby si dal " do tela"… coz je uplne k nicemu…

            0 0
            • JakeF  

              Proto bych to taky kombinoval. Chození je pro začátek určitě lepší, ale na kole se nenaučí jezdit v ZDV tím, že bude chodit na výlety. Tepák bych bral jako poměrně zásadní investici.

              0 0
              • nox159  

                jasne ale ma rozpocet 8k a za to nekoupi boty tepak a kolo z toho vychazim zas ja… :)

                0 0
          • MlokCZ  

            Bod 2 není problém, pokud o tom bude vědět a bude se to snažit řešit.

            Prostě nebude jezdit moc kopce a bude jezdit lehčí převody. Na asfaltu s bikovými převody a mimo větší kopce nemůže mít problém se základní vytrvalostí.

            Jen se musí trošku hlídat a nenapálit to.

            0 0
    • Patricio  

      Hubnout (spalovat tuk) zacinas az po cca 45–50 min fyzicke aktivity. Co se tyce hubnuti – na kole a ani nikde jinde nezhubnes dokud nezmenis jidelnicek – ten byva problemovy u 95% lidi s nadvahou. Teprve pak zacit premyslet nad aerobnim cvicenim atd atd…jen tak okrajove :)

      0 0
      • nox159  

        nesouhlasim s tebou uplne – muzu zrat cokoliv budu chtit a kdyz se k tomu budu dostatecne hybat tak nebudu přibirat – dlouhodobe overeno… :)

        0 0
        • Patricio  

          Bavime se o hubnuti, ne o pribirani nebo udrzeni telesne hmotnosti…

          0 0
        • JakeF  

          Taky ale nemáš problém se štítnou žlázou jako tazatel. A pokud jo, tak přesně opačnej :D.

          0 0
          • nox159  

            v jeho zdravotnich problemech se nevyznam… ale to tady nikdo to musi resit s doktorem a ne s nama… ;-)

            jinak zjednodušeně staci mit vetsi vydej nez prijem…

            0 0
          • Patricio  

            At mas jakykoliv problem tak se da prizbusobit jidelnicek tak, aby jsi dokazal hubnout. Pokud vim tak pri problemu se stitnou zlazou je treba dodavat telu jod, nejlepe prirodni – napr. z morskych ryb.

            To uz je ale problem „tazatele“…

            0 0
    • Lišák  

      Není to sice o výběru kola, ale byl tady jeden, co (ne)chtěl zhubnout na rotopedu . Možná Ti nějaká rada (a je jich tam dost) pomůže.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.