Pomoc s výběrem velikosti rámu CAADX

50 nepřečtených
  • Karma

    Zdravím,

    rád bych zde poprosil někoho zkušeného o pár rad s výběrem velikosti rámu Cannondale CAADX.

    Změřil jsem se a hodnoty zadal do competitive cyklist. Bohužel se v tom moc neorientuju, respektive v tabulce cannondale jsou jiné názvy a tak nevím co k čemu přiřadit nebo co je důležité a co ne, co se dá později doladit atd… nerad bych udělal nějakou nezvratnou blbost. Posed bych rád poladil spíš do pohodlnějšího stylu na delší cesty.

    moje míry:

    Actual inseam 82 cm

    Trunk 70 cm

    Forearm 31 cm

    Arm 61 cm

    Thigh 59 cm

    Lower leg 55 cm

    Sternal notch 153 cm

    Total height 183 cm

    The Competitive Fit

    top tube length

    53.9 – 54.3 cm

    seat tube range CC

    53.1 – 53.6 cm

    seat tube range CT

    54.7 – 55.2 cm

    stem length

    10.9 – 11.5 cm

    BB saddle position

    74.7 – 76.7 cm

    saddle handlebar

    51.6 – 52.2 cm

    saddle setback

    4 – 4.4 cm

    seatpost type

    not setback

    přikládám tabulku cannondale.

    Děkuju moc za jakékoliv rady a nápady.

    0 0
    • Vilém  

      Tak podle tohoto ta 54ka.

      0 0
    • tromboonen  

      cHCES POHODLNEJ POSED A ZVOLIL JSI COMP FIT… zadej Eddie Fit, patrne to vyjde porad na 54 s mensim predstavcem, ale nikdy nevis..

      Pak si tu konkretni velikost nakresli v meritku a zjisti jak budes mit hluboko rodla pod sedlem, ten CAAD ma klasickou geosku, tak kdybys mel sedlovku moc nahoru budes mit velky drop

      0 0
      • Karma  

        když jsem zvolil Eddy Fit, tak horní rámová trubka vyšla taky na 54.

        0 0
        • tromboonen  

          Tak šup, CAD nebo pravítko a kresli.. návody máš v sekci silnice..

          0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Hlavně nechápu, proč se ženeš do závodní geometrie rámu s relativně nízkou hlavovkou a chceš na ní tvořit komfortní posed.

          Při chvíli zkusím nakreslit. Jen předesílám, že parametry rámu doporučované kalkulátorem nejsou zdaleka závazné, podstatné jsou údaje o poloze sedla a vzdálenost k řídítkům.

          Jak velký drop řídítek oproti rovině sedla si představuješ?

          0 0
          • Karma  

            Rád bych vytvořil komfortní posed adekvátní k rámu, je mi jasný, že endurance silnice to nebude a ani to nechci. Ten drop bych dal pár centimetrů, cca 6 zkusíme.

            Jinak ti děkuji za čas a trpělivost.

            0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              Tak to jsem zvědav.

              (Drop 65mm Ti vychází na endurance Merida RIDE 4000 vel. 56 s představcem 120mm –6° s osou 38mm nad hlavovkou, ale tam má hlavovka 190 mm.) :-)

              0 0
              • Karma  

                To já jsem taky zvědav, bohužel budu mít k vyzkoušení pouze velikost 56 a tak se budu muset rozhodnout jestli je mi velký a vzít naslepo tu 54. Takže pokud jsem někde mezi 56 a 54 je lepší vzít menší nebo větší?

                0 0
                • ˘Ö˘ Krab  

                  Takže čárymáryfuk: vybodni se na CAADX a hledej jiný rám. Aby sis na něm nastavil požadované, musel bys ho docela zprasit, ale ne, že by to nešlo.

                  Nakreslil jsem si obě velikosti 54 i 56. Sedlo 760mm vysoko, 44mm za středem, dosah na řídítka ze sedla min.516 a max. 522mm. (Něco se dá poladit posunem sedla dopředu, máš tam interval 4mm).

                  Abys na 54 měl drop 70mm, tak potřebuješ představec 130mm dlouhý 6° v pozitivu podložený tak, aby jeho osa protínala krk 38mm nad hlavovou trubkou. Pak vychází úchop 521mm, se zkracováním představce se úchop sice trochu zkrátí, ale bude narůstat drop.

                  Na 56 vychází drop 67mm s představcem 120mm stejně instalovaným, úchop 522mm. Máš ale sedlo celkem hodně dopředu (0,5° položení na sedlové trubce je znát), dostáváš se nejspíš na hranu možností zámku i u přímé sedlovky.

                  Žádná z variant není pohledná, ale když už, volil bych tu větší. A hodně kompaktní řídítka.

                  Jinak Comp Fit podle mého vyhovuje ohebným lidem s dlouhýma rukama a nohama, průměru patří Eddy Fit, Ty by sis měl zkusit French.

                  0 0
                  • ˘Ö˘ Krab  

                    Mimochodem, s představcem 100–110 by ses porovnal bez násilí i na vel. 58 (pokud by vyšel stand-over), dokonce snad nejpěkněji ze všech velikostí, ale zase tam logicky vychází málo vysunutá sedlovka.

                    Jinak rám ideálně odpovídající Tvému zadání je třeba Specialized Roubaix SL4 COMP vel. 56 s představcem 110/-6°. Ale to jsi slyšet asi nepotřeboval, že? :-(

                    0 0
                    • Karma  

                      No já právě čistokrevnou silnici nechci, nevyužil bych ji.

                      0 0
                • tromboonen  

                  Hele a trvas fakt na CAADu? Hlinik za cenu karbonu, zavodni geo. a pritom chces pohodlnej posed? Bych se kouknul po nejakym levnejsim karbonu s vhodnejsi geometrii..

                  0 0
                  • Karma  

                    :) No netrvám na caadx, ale chtěl bych ho, nechci čistou silnici – fobie z úzkých plášťů. Navíc ho nechci užívat jen na silnici, ale rád bych aby zvlád i cestu po Praze, cyklostezky a tak. Daj se na něj dát blatníky, nosiče a širší pláště. Přijde mi hodně univerzální. Jestli je to karbon nebo alu, je mi fakt jedno. No a další důvod je, že se mi líbí. Původně jsem přemýšlel nad GT Grade, ale viděl jsem ho na živo v alu verzi a přešlo mě to. Pak jsem ještě přemýšlel nad CUBE, ale to nemá sloping, takže by to bylo pro mě ještě horší než tenhle caad. Zítra se chystám, že ho zkusim, tak uvidíme jak se poskládám. Za každou cenu ho brát nebudu.

                    0 0
                    • tromboonen  

                      Jo sorry, ja si neuvedomil, ze je to CAADX a tedy CX, priste dej odkaz..

                      Je fakt, ze CX je univerzalnejsi vec, taky jsem si ji poridil jako dvojku, jezdim na ni ale spis se silnicnima plastema..

                      Jestli se nechystas vylozene do terenu, tak nejake sirsi hladsi plaste typu 28, coz zvladne jakykoli spatny povrch, pobere dneska i turistictejsi silnicka kategorie Endurance, zvlast pokud by byla na kotucich, to pak nejspis pobere i CX plaste, treba ten Roubaix co zminil Krab, mam jej na rafkovejch a kdyby nebylo brzd, tak tam dam CX zaplety s 33 mm terenimi plasti (ale je fakt, ze Roubaix a mozna i jine endurance na kotoucich budou stat stejne ne-li vice jako ten CAADX)..

                      Jeste jsou nejake „Gravel“ biky co maj trochu vyssi hlavovku a delsi geo nez zavodni CX, v nedavne dobe tady bylo dost novych staveb, nahlidni do nasich biku, namatkou http://www.bike-forum.cz/…m-issue-2016 a bylo jich vic

                      0 0
    • Karma  

      takže dneska jsem si sednul na caadx a moc mě to nenadchlo, nevim proč, něco mi na tom kole nesedlo. Ale pak jsem si ještě vyzkoušel a projel Gianta TCX SLR a ten mě dostal. Takže teď nevim. Ten alu Giant je za 31k, je to model 2015, a je na shimanu 105 a má karbonovou sedlovku. No ještě zkusim Felta a možná i nakonec Grade, uvidim. Každopáně Cannondale jsem pustil z hlavy.

      0 0
      • jonti  

        kdyz ti sedel ten Giant tak ho kup a nespekuluj. Zadna teorie neni lepsi nez realny pocit.

        0 0
      • tromboonen  

        To ja zas mysim, ze dokud nedas prachy z kapsy je casu dost, koukni jeste na Giant Defy, na silnici pojede lip, bude pohodlnejsi..

        0 0
    • Fran-tic  

      Využiju tohle vlákno:

      koukal jsem po CAADX Tiagra, da se sehnat za celkem slušné kačky z UK a nějak si nevím rady s volbou velikosti. Přikládám co mi vyšlo jako eddy fit a taky geo caadx. Když jsem to tak nějak načrtl, tak mi vyšel až podezřele velký drop, což bych až tak nechtěl – plán je občas hodit na kolo i brašny (ale primárně cx/silnice/les). 58 mi do dálky přijde ok, ale bojím se, že ten stack je malinkatý – proto možná 60? Dík za názory :)

      jinak mám starší silnici a eddy tomu víceméně odpovídá…na ní se cítím pohodlně, možná je moc dlouhý S-H, ale to zas dělají třeba ty staré berany atp, na cx ale bych chtěl o něco menší drop na řidítka

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Velikost 58 a vel. 60, představec ve výšce stack + 38 mm:

          délka představce /úhel /drop řídítek 58 /drop řídítek 60
        120mm /-6° / 128mm /107mm
        130mm /+0° / 114mm /91mm
        140mm /+6° / 97mm / 74mm

        Nevím, jaký snášíš drop řídítek. Vzhledem k charakteru a předpokládanému užití kola by byla 60 lepší, pokud přežiješ stand-over, ale být Tebou, podíval bych se po jiném rámu s ještě vyšší hlavou a možná mírně delším, aby vycházel kratší představec. CC počítá pro klasickou silniční geometrii, což tady určitě neplatí.

        0 0
        • Fran-tic  

          díky moc, víceméně je to to samé, co jsem spočítal. no drop mám momentálně na silnici 150mm, takže v tomhle bych si polepšil. ten stand-over je už dost no, to je fakt, ale nejspíš bych to přežil. Vyšší hlavu bych pochopil, ale delší rám? Mi právě ta geo v porovnání se současnou silnicí přijde už tak dlouhá (top tube 590, vozím 575 a 100 představec) a i tak mi to na pákách pocitově přijde dlouhé.

          0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            Na silnici velký drop a hluboké oblouky, to neděláš dobře, Vladimíre. K velkému dropu jsou určitě pohodlnější kompaktní řídítka. S velkým dropem si lépe rozumí CompFit než EddyFit, s hlubokými oblouky si CompFit také dvakrát netyká.

            Takže třeba vel. 58, představec 120/+6° dává drop 105 mm a S_H= 563 mm, tj. cca o 15 mm kratší základní posed. Pro jízdu za páky super, ale ve stojkách by ses mohl dostávat stehny a koleny k řídítkům nepříjemně blízko. Není to už pod dolní hranicí CompFitu?

            Delší rám jsem navrhoval výhradně kvůli kratšímu představci (při zachování S_H), aby se zlepšila manévrovací schopnost v terénu.

            0 0
            • Fran-tic  

              Ten drop není ideální, spodní úchop využívám minimálně, to si uvědomuju. Silničku mám teďka na rychlé výlety dopryč, což od nového kola čekám jiné zaměření a proto i lehce odlišnou geometrii, aby ten drop byl menší, narovnanější…proto taky eddyfit. nechci se někde zbytečně lámat.

              S posedem to je dobrá připomínka…měl jsem to tak, že když vemu kratší rám, bude kolo hravější, nebudu v tom tak položený, takže bude možná i pohodlnější a cekově to bude obratné. CX jsem ještě neměl, ale našel jsem nějaké info, že by měla být klidně o malinko kratší než silnice a ten caadx má spíše silniční geometrii, tak mě to celé zmátlo :).

              0 0
              • tromboonen  

                Rika se, ze by CX melo mit cca o 1–1,5 cm kratsi reach (mysleno plohu pak k sedlu)… vetsinou tedy stejne dlouhy ram a doladit predstavcem a rodly.. u vetsiny CX ramu, kor tech kratsich, kopes nohou do predniho kola, ale s tim se da zit, ja to mam i na silnici, ale tam si toho absolutne nevsimnes..

                A ty 1–1,5 cm zavisi na pouziti, je to mineno do terenu abys nebyl tak natazenej a moh pracovat s tezistem, jestli jezdis silnici a sotky, klidne stejnou delku jako silnice.. a kompakty urcite jak pise Krab.. FSA Omega nebo Vero compact jsou za hubicku a prijemne..

                0 0
                • ˘Ö˘ Krab  

                  Schválně jsem si nakreslil řídítka 440 mm s dosahem na páky 70 mm na představcích 90 mm a 130 mm. Při pootočení o 5° vychází rozdíl jen cca 2 mm v dráze ruky při zatáčení, to je nic.

                  Takže největší rozdíl bude způsobovat umístění těžiště jezdce, tím bude chování kola při zatáčení ovlivněno (při stejném úhlu hlavové trubky) především.

                  0 0
      • MI.KU  

        No 60 určitě ne… To je 58 jak vyšitá. Mohu se zeptat kolik máš rozkrok a jak jsi celkově velkej? Mám CAAD12 což je podobná geo a se 186cm a rozkrok 85 mám velikost 56. Na 58 bych si rozmačkal kou…e – počítej s tím že je to vysoké.

        Pokud chceš CAADX z UK koukal jsem na ně v Glasgow (taky mi sedí 56) a měli tam u Evans nějaké akce před 3 týdny. V reálu moc hezké kolo ;)

        0 0
    • orm  

      Ahoj, koupil jsem si z evanse cannondale caadx tiagra. Na svoji velikost 190cm jsem vzal kolo o velikosti 58cm. Po sestaveni me prekvapila mohutnost kola. Moje silnicka ve stejne velikosti vypada vedle toho jak detske kolo. Nemile me to prekvapilo. Posed jinak ok. Co myslite?

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • tromboonen  

        My na to že ses měl předtím spočítat na CC a porovnat to se stávajícím posedem/rámem… rozměry Caadx taky nejsou žádné tajemství..

        Posed vypadá na fotce OK, hlavně aby Ti to nebylo dlouhý, to z fotky nezjistíme, viz CC. A ano, čím větší velikost, tím to vypadá mohutněji/jako štafle, je možný, že by Ti stačila 56, když se koukám na to RB..

        0 0
        • Fran-tic  

          no tak mi u caadx podle CC vyšlo 61 a když jsem na to sedl, hrůza děs. Dlouhé, vysoké, nepohodlné. Takže u tohodle asi CC není úplně to ideální k porovnání.

          0 0
        • orm  

          RB je take 58cm, proto jsem i caadx vzal 58cm. Vzdalenost spicky sedla od riditek je stejna jako u silnicky. Zkratit by se to dalo kratsim predstavcem. Sedlovka je vysunuta stejne, rozkrok mam asi 3cm od horni ramovky. Jen me ta mohutnost prekvapila kola prekvapila. Hlavne ta vyska. Asi hodne delaji i ty tluste trubky. Jeste jsem na tom nejel, jen po byte, protoze zvazuji, ze to vratim. Nemam z toho kola na prvni pohled dobry pocit :-). Nema nekdo zkusenosti s vracenim kola od evanse?

          0 0
          • tromboonen  

            Hele kluci a jste si jisti, ze kdyz pouzivate cisla jako 56 a 58, mluvite o stejnych udajich, tedy o efektivni delce horni trouby? Porad jeste nekteri vyrobci „nazyvaji“ velikosti ramu ruzne, ale spravne spocitany CC a vyber podle ETT by se mylit nemel. Nevim, jake geometrie ma tahle RB, ale od pohledu to na 58 nevypada.. jestli mas ale stejnou delku ramu, tak rozdily jsou akorat ve vysce a to je OK, delka je nejkritictejsi rozmer.

            0 0
            • Fran-tic  

              no asi to je tím, že CAADX není čistě silnice, takže v tom by mohla být odchylka. Ale CC jsem měl podle ETT, volil dle effective top tube a prostě caadx mě i tak zaskočil :)

              0 0
              • tromboonen  

                Tak jestli ses spravne zmeril nemuze Te delka zaskocit, vyska mozna, ale podivat se predem na geosku a nakreslit si to neni zas takovej problem..

                0 0
            • orm  

              caadx ve velikosti 58cm ma horizontal tube length 575mm. Silnicni rb ma 580mm, tj. je jeste delsi. Problem je asi ta vyska, pocitove. Vyska rb je 785mm, caadx je 840mm.

              http://www.rb-bike.cz/…26/78/rr-ram#…

              https://static.evanscycles.com/…Geometry.pdf

              0 0
              • tromboonen  

                no tak 55 mm ve vysce zas neni tak obr rozdil, pokud je delka spravna, asi se sesel extrem RB nizke dlouhe a CAADx vyssi kratsi, ale ve finale je to jen o tom, ze na CAADx budes mit o 5 cm mene vytazenou sedlovku a dostanes se na mensi drop, byt tebou tak se na CC prepocitam a pak vysledky aplikuju na oba ramy, jestli se neukaze ze je nekde problem, neresit a jezdit..

                Mam 54 jednici s velkym slopingem, sedlovka vytazena skoro na max a drop dost velky, a 53 CX dvojku bez slopingu, kde je sedlovka skoro o 10cm vic zasunuta a neni problem, jen to asi mene pruzi, zvlast na hlina ramu, drop je snesitelnejsi na te vyssi dvojce..

                0 0
                • orm  

                  Doma to jeste premerim. Tu vysku budou delat vetsi plaste a vyssi stred kola. Sedlovka je vytazena ± stejne, od ramu po liziny ca 20cm. V soucasne dobe mam tri moznosti. Vratit, prodat na bazaru nebo si zvyknout a jezdit :-). Uvidim pro co se rozhodnu.

                  0 0
                  • orm  

                    Tak jsem se premeril, a vsechno nasvedcuje, ze 58cm by mela byt dobra volba a jediny problem je ten standover 84cm, na ktery si nemohu zvyknout.

                    top tube length

                    57.4 – 57.8 cm

                    seat tube range CC

                    56.4 – 56.8 cm

                    seat tube range CT

                    58.1 – 58.6 cm

                    stem length

                    12.2 – 12.8 cm

                    BB saddle position

                    74.6 – 76.6 cm

                    saddle handlebar

                    58.2 – 58.8 cm

                    saddle setback

                    7.8 – 8.2 cm

                    seatpost type

                    setback

                    Uz jsem se asi rozhodl to vratit, nebo prodat, a odepsat si ztraty, ale porad me to vrta hlavou.

                    0 0
                    • MI.KU  

                      Já tě varoval že caadx a caad12 sou ,,klasické,, geometrie s minimálním slopingem a že to je o ,,koule,, je to jen o zvyku – stred je logicky vyšší aby mělo kolo průjezdnodt v terénu. Jinak kolo na cx musí mít takovou geometrii abys ho mohl hodit na rameno.

                      Rozměry dle toho cos sem dal sou OK tak bych to kolo začal jezdit. Akorát bych dal jiný představec ten pozitivní úhel je moc – až vyhodíš podložky a zařízneš sloupek za chvilku si zvykneš.

                      0 0
                      • MI.KU  

                        Sorry tos nebyl ty komu sem to zde tehdy psal.

                        0 0
                      • orm  

                        Diky, asi by to bylo ok, ale kolo jsem na zacatku rijna prodal :-). Nejel jsem na nem, coz me trosku mrzi, ale chtel jsem ho vratit zpet do VB, tak to neslo. Nakonec jsem nasel kupce v CR, ktery si pro to ke mne domu prisel omkrnout a hned si to vzal. Prodelal jsem na tom „jen“ tisic korun, coz bylo akceptovatelne. Ja si nechtel zvykat. Nemel jsem z toho kola dobry pocit. Take mne vadila velka hmotnost, 11.5kg, vetsi nez ma muj bike. Nakonec jsem se vydal jinou cestou, respektive vydam :-).

                        0 0
                        • MI.KU  

                          Aha škoda že sis ho ani neprojel – sám o caadx uvažuju třeba za dva roky jako doplněk k caad12 – 11,5kg to je dost to mám od nich tu hlínu o 4kg lehčí. Mám za to že ty vyšší rady sou podstatně lehčí.

                          No a co to bude?

                          0 0
                          • orm  

                            Prehodnotil jsem, zda vubec CX potrebuji a vyuziji. Dospel jsem k zaveru, ze CX nepotrebuji, ze za rok stihnu jezdit jen tri kola – silnicku, mtb a zimaka. Na druhou stranu tu mam ocelovy CX ram, ktery jsem si nechal delat na zakazku, ale pak ze stavby seslo, a zaroven se mne dostala do ruky levne apex sada, tak premyslim, ze si pres zimu, pro radost ze stavby, postavim krosku na tom ocelovem ramu. Dostavba vyjde na „par korun“, rekneme 10KKc, a myslim, ze hmotnosti budu pod hmotnosti toho Cannondale pri stejne celkove cene.

                            0 0
    • JackNoise  

      Přiživím se na vláknu. v CC mi vyšly (pro French type) tyhle čísla. Jsem 176 vysoký. Šli byste u CAADX spíše do 51 nebo 54? Preferuju pohodlnější posez. Díky

      Top Tube Length 54.1 – 54.5 Cm

      Seat Tube Range CC 54.7 – 55.2 Cm

      Seat Tube Range CT 56.3 – 56.8 Cm

      Stem Length 9.9 – 10.5 Cm

      BB Saddle Position 65.9 – 67.9 Cm

      Saddle Handlebar 53.6 – 54.2 Cm

      Saddle Setback 5.4 – 5.8 Cm

      Seatpost Type Setback

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Na vel. 54 s představcem 130 mm v negativu a asi bez podložek (osa 38 mm nad hlavovkou) by to dalo S_H dosah na dolní hranici kalkulátoru a minimální drop řídítek, tedy téměř v úrovni sedla. [ BB-S=670 mm, S_S=55 mm → S_H=534 mm, drop=10 mm, stem=130/-6°].

        0 0
        • JackNoise  

          s kolem v podstatě začínám, takže je to pro mě kromě spojek a slov „řidítek“ a „sedla“ neznámý jazyk :) jdu si to někam přeložit. každopádně díky za reakci.

          0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            Aha, pokusím se o překlad do řeči Tvého kmene.

            Takže když si na CAADX vel. 54 nastavíš sedlo tak, že (měřeno v ose sedlové trubky po horní plochu sedla od osy šlapacího středu) bude vysoko 670 mm (kalkulátor říká 659–679) a zároveň bude od svislého průmětu tohoto středu posunuto o 55 mm dozadu (dle kalkulátoru 54 – 58 mm), tak při použití představce 130 mm dlouhého o sklonu – 6° (naprosto běžně dostupný), který bude namontován tak, že nad horní hranou hlavové trubky bude jeho osa ve výšce 38 mm (bude tam nějaká krytka hlavového složení + je potřeba počítat polovinu výšky objímky představce, případně se doplní nějaké podložky pod představec), bude vzdálenost řídítek od špičky sedla 534 mm (kalkulátor 536–542 mm) a zároveň budou řídítka horní ‚plochou‘ jen 10 mm pod úrovní sedla, takže se k nim nebudeš muset ohýbat. Jinými slovy bude držení za páky skoro „paní radová“ a snadno dosáhneš i dolů do oblouků. Což asi chceš.

            Pokud bys požadoval nějaký agresivnější posed (řídítka níže), musel by ses poohlédnout po jiném rámu.

            0 0
            • JackNoise  

              :)

              díky moc za tvůj čas a polopatické vysvětlení, vážím si toho. Takže 54 by mohla s menšími úpravami sedět. 51 už bude asi malá.. V ČR tyhle kola nikdo moc nemá skladem (2017) takže budu pravděpodobně objednávat z Evanse. Kdyby měl někdo tip na kolo v podobným ranku který je dostupnější v ČR budu rád. Jinak teď o víkendu jedem na přejezd Českýho lesa, tak jsme zvědav jestli neumrznem .)

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.