Půjde to zalepit nebo vyhodit?
Půjde to zalepit nebo vyhodit?
Zalepit to půjde, ale držet to nebude… Takže vyhodit
A dá se nějak změnit ten systém abych to zamykal jen z vidlice ?? Mě by to nevadilo… Nebo se musí vyměnit komplet ten vnitřek ?
Je potřeba vyměnit patronu s normálnim vrškem.
Musíš rozšroubovat MC a vyndat pružinu. Pak případně ještě upravit/zbastlit/vyměnit páčku na korunce.
Pohledej v ostatních diskusích, někde je tu na to návod
Navrtej tam malinkou dirku a vlep do toho nejakym pevným lepidlem kovovou tycku.
Vyměň páčku a jezdí. Já jsem zrušila páčku u reby po čtrnácti dnech, v servisem my ji vyměnili za suntour páčku a pohoda vše funguje jak má:-)
Origo rochshox stála 1600,– , suntour 450,–
Ta Suntour páčka, je to tahle?
Jj přesně ta.
Páčka Suntour je na kole, funguje dobře, pouze má trochu kratší chod než původní od RS. Kolečko na vidlici se neotočí až na doraz, vidlice se sice chová jako otevřená, ale přecejenom mi vrtá hlavou, jestli je to OK.
Pokud ti míra toho přituhnutí vyhovuje a nechceš to víc natvrdo, tak s tím klidně jezdi. Ovládání na korunce můžeš taky nastavit volně na jakoukoliv pozici.
Pro případné srovnání kroku mě napadají 2 možnosti:
Vidle je v klidu zamčená, při zatažení za lanko se otevře, i když se kolečko nedostane až na doraz, zdá se, že vidle je otevřená. Zajímalo by mě, jak to uvnitř funguje, pokoušel jsem se vysledovat jestli je odemykání on/off, nebo postupné a zdá se, že on/off ale jistot nemám.
Jinak nápad s úpravou kolečka je dobrý, díky
Zamykání není on/off.
U MC se postupně zmenšuje otvor pro průtok oleje při kompresi. Když se ale otvor přivře jen trochu, tak to pocitově na místě není znát vůbec a výrazně je to poznat až tak kolem 3/4 pohybu páčky.
Proto se to jeví jako by to bylo on/off. Lehce přivřené to bude maximálně nepatrně znát při velké ráně, kde menší otvor pro průtok oleje při kompresi už může lehce projevit.
Díky, zkusím to tedy obráceně, našponuji lanko a budu mít jistotu, že je vidle zcela otevřená, to že se úplně nezavře je asi menší zlo :-)
Díky zkusím
Já se na bajku naučil jezdit a zamykat nic nepotřebuji. Z jednoho bajku jsem to už sundal, na druhém to sice ještě furt mám, ale už jen jako relikvii… ;-)
neříkej, že když musíš pár kiláků po silnici, že by se ti zamknutí nehodilo
Tak to mi natoč jak ses naučil bez locku jezdit ze sedla do kopce :D
Nechápu lidi co nezamykají. Pomůže to v asfaltovým výjezdu i když jezdec drtí v sedě
Taky sem zamykání na fulu 120mm zdvih vyhodil. Nikdy sem nezamykal. Průměrnou na silnici mám 22–25 km/h
Ono možná taky když je někdo těžší = má to víc nafoukaný, tak se to dá. Já foukám spodní limit (njn 55kg) a tak to propruží i když mi na řidítka sedne mucha :D
Já to mám nafoukaný na 75kg a mám to meky jak prase. když umíš šlapat do kulata vůbec se to nehoupe.
Tak já nemyslím při kadenční jízdě. Ale když drtíš silově do kopce
To je uplne jedno slapu kadencne i do prudsich kopcu. Prostě je to furt otevřený a problém to nedela! Měl jsem to otevřený i když jsem jel do Plzně 285km a Někdy i tlumič kvůli prdely :)
aha, no já úplnou pohodu nejel už nějakej ten pátek :D
Takže mluvíš o nastavení na závody ?
ano. Když jedu, tak za účelem tréninku anebo závodu :-)
Jasný tak to potom jo, já jezdím turistiku :) závody mě neberou.
Ne, to bude přesně naopak. Každý má odpor pružiny (tedy nafoukání) adekvátní dle svojí hmotnosti, takže v tomhle je to u všech stejné na hmotnosti nezáleží.
Ale pasivní odpory vidlice jsou téměř stejné pro všechny (nárůst s tlakem tam nějaký je, ale minimální, daleko menší poměrově než poměr hmotností jezdců). A tedy lehký jezdec má poměrově ke svojí hmotnosti největší vliv pasivních odporů.
A tedy jak v sedě, tak ve stoje se mu bude houpat vidlice nejméně (při srovnatleném stylu šlapání).
Při jízdě v sedě je to především o tom jak kdo umí šlapat a pokud se vidlice houpe hodně i v sedě, tak jezdec šlape prostě extra blbě.
Ve stoje zvlášť při intenzivnější jízdě se už bude houpat každému. Ale i tady to lze trochu omezit stylem jízdy. Hodně pomůže přenést o trochu více hmotnosti na přední kolo.
Celé je to především o pocitu jezdce a jestli mu to pocitově vadí nebo ne. Pokud to není na závody, tak rozdíl zamčená vidlice vs odemčená je na výsledném čase výjezdu kopce naprosto minimální, často až neměřitelný.
Já si vidlici někdy do delšího výjezdu po asfaltu ze sedla rád zamknu (jezdím poměrně dost ze sedla), ale je to přesně hlavně o tom pocitu, na kopci tedy znatelně dříve nejsem.
Taky se malokdy postavim a jezdím v sede. Já dřív zamykal ale při zdvihu 120 to bylo do kopce horší jak v otevřeném stavu. :)
U fullu zamčení vidlice ještě více zhorší geometrii (ještě větší snížení sagu na vidlici a zvýšení na tlumiči jak se více ve výjezdu zatíží zadní kolo).
Aby to na fullu fungovalo dobře, tak je potřeba:
Teď mám kombinaci obojího a je tak pro dupání ze sedla na asfaltu do kopce full už téměř srovnatelný s HTčkem (jen téměř, protože lehce jiná geo a mírně vyšší hmotnost).
Při kombinaci, že to omezení tlumiče (když nemá plný lock) neudrží vůbec a houpe se to a lock vidlice hodně sníží sag na vidlici, tak je to pak pěkně na h…o a je pak skoro lepší vidlici nechat také otevřenou.
Zkus napsat uživateli TJK. Teď jsem mu jednu posílal s kolem a pravděpodobně ji nebude potřebovat.
Já protáhl opačně lanko, utáhl v odemknuté poloze a jezdil bez možnosti zamknutí.
ted je jedno zamykani na cyklobazaru za pekny peniz na ST