popraskaný ráfek - měnit nebo neřešit

30 nepřečtených
  • jIrI___

    Ahoj, chystal jsem dneska záplety na servis (dotažení výpletu) a při čištění jsem si všiml, že je popraskaný ráfek v oblasti kolem niplů, viz fotka. Podobné praskliny jsou celkově u 10 niplů z celkových 24.

    První otázka zní – má smysl pro jistotu vyměnit ráfek nebo prasklinky v takové míře nemá smysl řešit?

    A druhá otázka – v případě, že by bylo přeplést ráfek, je nutné měnit i dráty? V případě že by se daly použít stávající dráty, dle jakého klíče vybrat odpovídající ráfek, aby seděla délka drátů? Současný ráfek je Weinmann XC180 Disc (700c) , bohužel se mi tento ráfek nikde v eshopech nepodařilo najít.

    0 0
    • kubad  

      musí souhlasit ERD – pak můžeš dát stejné dráty

      ráfek vyměnit co nejdřív, může to chvilku vydržet, ale taky nemusí, dráty s niplem se z ráfku vytrhnou, destrukce bude rychlá a můžeš hodit pěknou tlamu,

      0 0
    • Tom-T45  

      Jestli to chceš aby to bylo spolehlivé, tak doporučuji vyměnit i dráty. Já jsem při výměně ráfku nechal původní (CX Ray, taky 24) a pak mi během následujících cca 400 km 5 prasklo těsně u niplu. Vozil jsem sebou náhradní drát a párkrát jsem ho měnil i v průběhu trasy, ale měl jsem ráfkové brzdy, takže i kvůli jednomu prasklému drátu začala brzda přidrhávat. U kotoučů to není tak kritické.

      0 0
    • krabica  

      Neřešit a jezdit! :-)

      0 0
    • MartinRHC  

      Taky jsem měl stejný problém. Řešeno reklamací.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Mr.Duck  

      Jsem ted byl na skoleni od DT Swiss o nabojich a kolech, tak jsem si vzpomnel na tohle tema / anketu.

      A oni ze draty nemeni kdyz prepletaji rafky pokud nemaji duvod, napr. pokud nejaky nepraskl a nejezdilo se na tom s prasknutym dratem. A to ani na WC DH.

      0 0
      • Hrabex1  

        mne nikdy neprask drat DT. Praskaly jen cesky a no name odnekud z Asie na novych kolech.

        0 0
    • bohush  

      Ze stejného důvodu jsem měnil zadní rafek Fulcrum na silničce (po 30 tis. km), dráty jsem nechal staré a začaly praskat u niplů, z druhé strany než je kazeta, byl tam moc velký ohyb toho drátu. Tak jsem díry na niple na té jedné straně provrtal více ze šikma a od té doby najety 3 tis. a klid, výplet i dráty drží.

      0 0
    • Georrge  

      Ten ráfek to má za sebou, je jen otázka času kdy povolí úplně, u toho asi nechceš být, takže vyměnit.

      Drátů tam máš málo a jestli jsou i zeslabované, tak bych je asi vyměnil. Taky záleží jak jsou staré, kolikrát dotahované a jak jsi na nich prasil.

      Ráfky na 24 drátů se nějaké najdou. Remerx ti myslím na zakázku udělá děr kolik chceš.

      0 0
    • jIrI___  

      Tak jsem to nakonec vyřešil novými záplety :). Nicméně mě příjemně překvapila hmotnost těch původních, kterou bych u sériových zápletů na gravelu nižší cenové třídy nečekal…

      0 0
      • Georrge  

        Tak aspoň už víš, proč popraskaly :)

        0 0
        • Hrabex1  

          :-)

          Taky by me zajimalo, kolik jiri vazi a jakej limit tyhle kola mely.

          0 0
          • jIrI___  

            Ten limit jsem se taky snažil najít, ale nenašel. Nejlehčí nejsem, v sezóně to lítá kolem 85 kg, ale zase byly jezděné jen po asfaltu nebo polňačkách, žádný terén :)

            0 0
      • Carousel  

        A jakou měly teplotu? ;-)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.