Už mě nebaví se v tom hrabat, otevřu pět shopů,ve dvou jsou rozdílné váhy a ve zbytku je radši neudavaj
Už mě nebaví se v tom hrabat, otevřu pět shopů,ve dvou jsou rozdílné váhy a ve zbytku je radši neudavaj
kupkolo-) nebo si vem vlastní váhu a vyraž do kameňáku
S reálnou váhou jsem se ještě nesetkal, vždycky píšou výcuc z popisu od dovozce, někdy tam ani váha neni. U plášťů občas píšou váženo ale zdá se mi to o trochu snížený. Nejjednodušší je dohledat si váhu na fórech, tady jsou taky nějaký gramařský vlákna.
Taky je někdy problém s reálnym výsledkem – např zaříznutí krku na vidlici ji odlehčí, to samý zkrácení hadic brzd, řídítek, sedlovky…
Kazdej gram je dulezitej. Uz se tesim na reklamace, ze nesedi udavana hmotnost.
r2-bike.com mají dost často komponenty vyfocené na velmi kvalitní váze (KERN myslím).
Tohle fakt nechápu, když chci profavat
Sorry,nějak se mi motaj prsty na displeji:)
Tak to zkusím znovu.Kdyz budu prodávat zboží kde jsou gramy zásadní a v řádech tisíců tak to ***** zvážím.snad nemaj tak očesané ceny,že by na ten čas nebylo
Tak to zase tolik neřeš, ta hmotnost je hrozně přeceňovaná. Kolik wattů asi ušetří když bude mít o 25g lehčí kolo… na rovině úplný prd a do kopce skoro taky. Se tu rozčiluješ jak kdybys stavěl 5 kilovou silnici.
Nebo můžeš díly různě odlehčovat jako třeba Trepixfajxl. Akorát budeš muset navýšit rozpočet. :)
Už jsem to tu psal jinde u jiných témat, kde se hmotnost řešila v souvislosti s výkonem.
Zkusme znovu nějaký příklad tady. Pro jen 55kg, kde to bude výraznější. A dejme tomu, že ušetří po více dílech celé 2kg (i když jak už mu všichni psali, tak pak je lepší pořídit rovnou celé nové kolo).
kolo 14kg + 55kg jezdec + 5kg výbava (oblečení, boty, batoh, pití + pár dalších věcí v batohu). To máme 74kg.
A změna bude na 72kg.
V kopci to tedy bude ušetřených 2,6%, což už není úplně zanedbatelné, ale žádný extrém to také není. Místo za 10 minut bude při stejném výkonu na stejném kopci za 9:44.
A i když by z toho byla část rotační hmotnost (ušetřená), tak v rovnoměrném kopci (kde se do kopce nebude brzdit) to nic nezmění.
Ja prave nemluvim ani o celych 2kg, kde to nejaky smysl ma, ale napriklad 200g nekde mimo kola, to mas 0,27% a to ti na 10 minutovem kopci udela asi 2 sekundy = uplny prd.
Chlapy už pochopte, že neřeším watty ani vteřiny na kopci.Ale pro tu holku je velký rozdíl jestli má někde přenášet 14kg nebo 12kg
A už máš zváženy stávající komponenty?
Mám tu zrovna sedlovku, která má 270g,tak jí asi nebudu řešit.ja myslel že bude mít tak 500
To je na hlinik celkem pohoda, ja mel hlinikovou 380g ted mam karbonovou cinu 180g za 350Kc ale na silnici, na bajka bych si ji asi nedal.
Tomu rozumím,mě šlo o to že bych nerad koupil něco za 2000Kč a váha bude 220g
No hele rozumne fungujici vidlici tezsi nekoupis i kdyby ses docela snazil. Kliky s dutou osou taky. Plaste s kevlarovou patkou bez nejakych extra ochran taky nejspis budou lehci, neco malo bys usetril na dusich, kdyz koupis nejake lepsi rafky v xc kategorii tak taky tezsi nebudou, to jsou veci kde to ma smysl. Ale abys mel vyrazne lehci riditka, sedlovku, tak bys musel i za hlinik dat docela dost a zadnej funkcni prinos krom hmotnosti by to nemelo.
Na sedle se taky da usetrit celkem dost ale to musi hlavne padnout.
Je to tak,jen se mi nechce do těch ráfků,to jsou hrozný pecky
Si casem zvyknes. :)
hledej na bazaru, dost často jsou tam nejetý, nebo min. jetý. Nějaká střední cesta a i ty by klidně mohli být oproti těm tvým klidně o půl a více kila lehčí a za příznivou cenu
Se sedlem hýbat nebudu, hrozně si ji chválí.
A co takhle denně 200 dřepů, 100 sklapovaček a 50 kliků ? Za 14 bude mít hned větší sílu a ty 2 kila řešit už nebude muset. Bude to i rychlejší než ty všechno nakoupíš a přeskládáš!!! Osobně pár dalších vláken o tom jak to a to nejde čekám :-). A pevnější zadek jedině plus.
S fyzickou je na tom výborně to bych neřešil
Kulhavy hadra :-)
Já nechci o 25g lehčí kolo,ale nechci těžší komp.než mám teď
To je stejně k ničemu z důvodu rozptylu hmotností pro různé kusy, jak píšu níže. Naopak to bývá často ještě horší informace než žádná, protože některé e-shopy to zneužívají a sice dají fotku reálně zváženého kusu, ale vyberou k tomu nejlehčí z více kusů.
A jak si to v reálu představuejš? Jako, že e-shop zváží všechny kusy zboží na skladě a následně bude mít všechny ty hmotnosti přímo v e-shopu a ty si budeš kupovat konkrétní kus s konkrétní hmotností?
A kdyby to tak bylo, tak co pak budou dělat třeba s těmi nejtěžšími kousky plášťů? To by museli nasadit i rozdílné ceny pro různě těžké kusy, aby jim to nezůstalo na skladě.
Tušíš vůbec, že hmotnost jednotlivých kusů stejného typu zboží se často liší a to i o dost? U plášťů mám zatím rekord rozdíl 535g vs 705g pro typ pláště s udávanou (výrobcem) hmotností 605g. Tam byl tedy i ten těžký kus na reklamaci (přes určitou toleranci to lze reklamovat).
U jiných dílů než u plášťů to nemusí lítat až tolik, ale je to běžné i tam.
schwalbe, co? ;)
Ale jinak myslím, že Davidakta šlo o zvážení obdobné jako má r2-bike, hibike apod. Prostě abys viděl jak moc výrobce kecá. Že se liší kus od kusu je asi jasné každému…
Ano, ten rekord je od Schwalbe.
Nicméně u jiných značek to nebývá zase o tolik lepší a dost kusů u Schwalbe zase tak velký úlet nemá.
To vážení jak píšu má ten častý problém, že je cíleně zvážený nejlehčí kus a pak je to často ještě více zavádějící než třeba hmotnost udávaná výrobcem (která je udávaná většinou jako průměrná a lítá jim to pak na obě strany, i když čas od času to výrobce přežene a lítá to více nahoru než dolu).
…kazdemu asi ne.
Pláště beru,guma je svině těžká a ta výroba nejde udělat v přesné normě.Ale u obráběných kusů ty váhy lítaj minimálně
Kolik toho máš z komponentů na kolo naváženo, kde jsi měl více kusů od jednoho typu. Já hodně a to včetně více případů, kdy jsem měl kusů 5+. Lítá hmotnost u všeho, i řídítka, představce, sedla, kola, cokoliv dalšího…
Jen to není až tak výrazné jako u plášťů jako těch 535 vs 705g, což je o 32% více u toho těžšího kusů. 20% rozdíl nejlehčí vs nejtěžší kus jsem viděl už u mnoha dílů.
nevím jestli znáš, ale dobrý zdroj hmotností je tu: https://gewichte.mtb-news.de/
Neznal jsem, dík
Nebo bikescale.
Je tak složitý pochopit, že se váha obvykle bere z údajů výrobce?
Nebo bys chtěl, aby prodávající udával „2× řídítka 220 g, 3× řídítka 230 g…“? A zaplatil bys obchodu náklady na dalších několik lidí, kteří by všechny kusy vážili a zadávali do databáze?
Mimochodem tohle je tvoje kolikáté vlákno o váze?
Je to druhé vlákno,ale s jiným tématem.A 10g neřeším to bych si řekl,že mám asi špatnou váhu,nebo dobrou:)
A co tedy řešíš?
Sorry, ale když pořídím těžký kolo, nemůžu předpokládat, že ho představím na lightweight.
Pochop, že jsem kilař a ne gramař
Začal bych míň diskutovat a radši jednat.
Mám na prodej nové WTB Kom i23, nechám za 3000,– ,chceš?;-)
Jestli jsou zapletený:)
No tak určitě…, když normálně stojí jeden 2400,–. :-D
Já vím Kojál jsem na ně a je to cena pěkná.ale já už jsem se rozhodl pro vidli a pohon.tam si myslím že ta úspora váhy bude obrovská
koukal:)
Ale pořád si asi nepochopil, že nejvíc se úspora projeví na kolech.
Lehší ráfky, gumy na bezduších a budeš o kilo dole za cca 6k.
K tomu vidli + kliky a máš dole další kilo, víc nemá smysl.
Ja honím váhu na přenášení kmenů a nošení do schodů za jízdy je mi to jedno.
Ale i tak na těch kolech ušetříš hned po vidlici nejvíc gramů. Vidlice hodí kolem kila, na zápletech i s obutim by se dalo přes 600g, Zbytek už je za přijatelný ceny jen takové 50–100g paběrkování, kliky + střed možná dají okolo 150.
A jestli jezdíte i v terénu, tak se lehčí kola chtě nechtě projeví mnohem víc než co jiného (co se týče hmotnosti), lepší akcelerace s každym šlápnutim je hodně znát.
Končím, tady je každá rada.....
… to byla už před několika dny.
když už jsi se rozhoupal, tak to udělej pořádně. Tedy komplet kola včetně obutí, vidlici a ten pohon na 1× něco …
Radši vše a klidně jeté, než jen půl věcí a nové :-)
Kola půjdou až jako bonus podle financí
tak to jo, jsem pochopil, že na úpravy máš cca 17.000
A co tedy řešíš? Mrkni do zahraničních obchodů, tam váhy udávají, na bike24 mají část zboží i zváženo.
Už to neřeším už na to koukám, akorát nevím proč to tedy u nás nejde.
Protože po tom není poptávka? Obchodník nemá důvod dělat něco navíc, co mu nepřinese profit.
Po čem není poptávka?
U nás je mnohdy problém i popis. Třeba identifikovat správné koncovky DT je vždy velká loterie :))
Přesně tak.I o chlebu se dozvíš víc
Kdo by to zvážil? V lepším e-shopu je frmol, denně zkompletovat a zabalit stovky zásilek. A k tomu ještě vážit každý naskladněný komponent? To by asi jen tak jednoduše nešlo.
Tak Němci to zvládají, stačí to od nich převzít… :-D Zas tak moc se sortiment nemění…
Aby se nezjistilo, že to je podobně jako prý s jídlem – u totožného produktu v říši vyšší kvalita (nižší hmotnost) za stejnou nebo nižší cenu :D
Nemela byt hmotnost vyssi?
To v závorce bylo vztažené na komponenty , lehčí = lepší :)
To asi ne. Třeba pláště beru z o něco větší části z Neměcka než u nás (a jsou to i krabicové verze) a extra těžké kousky se v tom najdou úplně stejně (a stejně tak i zase extra lehké kousky, kdyby třeba někoho napadlo, že k nám posílají vybrané těžší kousky, tedy neposílají).
Myslím že těch komp.neni tolik a nedělá se každý měsíc nová řada
No skoro jo, ale největší problém je to, že by komponenty museli rozbalovat (často ze „zapečetěných“ krabic) a nebo to vážit i s krabicí.
V tom případě nechápu kupkolo. Ti krabice neznají :))
No protože maj nějaký věci v pytlíkách přímo od výrobce určený rovnou pro montáž, proto mají u něčeho lepší cenu než za kterou to zakoupí servis od specializovanýho dovozce – například Shimano a Lange. Ale i tak to znamená roztrhat zapečenej pytel.
A spoustu věcí v krabičkách mají.
to byl sarkasmus
Zrovna včera mi přišla z levného eshopu nová přehazovačka a kazeta Deore M6000, v igelitovém sáčku, shora zarolovaném a secvaklém sešívačkou, na sáčku jen malá nálepka KCK Cyklosport s názvem zboží a čárovým kódem.
Já kupoval Shimano kliky a kazetu, samozřejmě za tu nejnižší cenu, na kterou jsem narazil, a obojí bylo origo balení v krabici. Až mě to samotného zaskočilo :D
Tady jde ale o zvážení jednoho náhodně vybraného kusu.
To bych neřešil.ale chtěl bych popis a váhu jednoho nahodnyho komp..taky neřeším jestli se před jízdou napiju hodně nebo málo:)
Rozbalit, nepoškodit origo obal, zvážit, zaznamenat, znovu zabalit, doplnit údaje na e-shop. To než uděláš třeba jen u tisíce položek (jen představců má třeba Koloshop na stránkách kolem stovky), tak to sežere obrovské množství času a ten neustále chybí. Navíc, na tom, že tohle všechno uděláš, ani korunu nevyděláš, neboť rozhoduje obvykle jen cena a ne kvalita popisu zboží.
Jakto, že to v zahraničí jde? ;-)
Zkus jim napsat. Tady můžeme jen spekulovat.
Ano, to děláš.
Tvl, muze bejt nekdo ve 32letech takovej pacient? Nechapu te! Nenechas si tu od lidi poradit, ale zakladas jedno vlakno za druhym… Chces odlehcovat, ale zaroven pises, ze jedes na kila a ne na gramy. To odlehcovani tkvi hlavne v tom, ze to hlidas skoro vsude… Je nemsysl myslet si, ze vymenis vidli a plaste adostanes se na –2kg. Samozrejme je logicky zacinat tam, kde usetris nejvic za co nejmin penez, ale… Vsichni ti tu radej, ze i zaklad je na h… A z hovna bic proste neupletes…
Ale jsou to tvy prachy..:)
… a když upleteš, nezapráskáš. A když zapráskáš, tak leda sáme sebe. :)
Udělal jsem dvě vlákna a už vím že vidlí a obutim udělám 1,5kg za 8000,– to je špatný?
Vítej v Čechách…
tady prostě na to serou. jsou líný vzít i šupleru do ruky a když nabízej lanko „XTR Shimano“ o průměru 1.2mm, přijde Ti 1.1 od Force, jako to dělá jeden eshop v Liberci.
vis to urcite? proboha, co je tam puvodne za veci? kazdopadne tak jako tak zbytek bude jebka… Ale pokud nechces menit ram, tak bych dal koupil lehci zaplety, no a pak lepsi komponenty – razeni, prehazku… Pocitam tam budou scheize brzdy… Hypertezka sedlovka, riditka… Zvaz gripy – na tech se da taky levne castokrat schodit nejaky gramy…
Nesledujes, nevis:) toto chce odlehcovat.
jj, pamatoval jsem si, ze je to nejaka jebka od scottu… Ale neni mi jasny, kde chce nahnat tech 1,5kg za 8tis.
A taky mne zmatlo, ze mu na 27,5 kolo nekteri doporucujou 26kovou vidli:))
S tou vidlí jsem byl já, mea culpa:))
:))
Neviděls Zetor? Dozadu 29, dopředu 26. To je v průměru pořád 27,5.
Je to šílenec :-0.
Nemá to smysl. Je to podobný případ jako ve vláknu „mám si koupit Rockrider?“. Ať poradíš, co poradíš, bude to marný.
Pořád když dám do toho kola 6k za vidli tak jsem na 20.to je moc?
Máš kolo za 20 s dobrou vidlicí ale zbytkem jako na kole za 12…
To je 18 s vidlicí a tu starou pouziju,ta bych ji nekoupil za stovku.a k tomu se to kolo líbí
kup raději vidlici za 3,5 a k tomu ty kola co ti někdo nabízel za 3
Kde najdu vidli za 3,5?a ty kola za 3 jsou jen ráfky
Buď nový raidon je za 3,5 nebo můžeš zagramařit a vzít sida.
na kolo osazene Altusem sedne jak prdel na hrnec:)
Potřebuju 27,5 a aby to trochu fungovalo s tou vahou
Tak Raidona z Tunning testu upravenej pro muší váhy.
Palo7 mi nabízel vidli za 3,5 tak jsem se jen ptal
Ja raidon taky dal pani a je spokojena…budu oredelavat na olej a bude jeste lepsi… Da se laborovat s negativni pruzinou a snizit odtrh… Za ty prachy je to dobra vidle…
Vidlicí i komplet kola jsem za tyhle ceny koupil přes stavitele. Třeba kola vím že objednávka že zahraničí a oboje bylo v akci
No, jestli resis gramy, tak musis vsude… Ja treba postavil kolo s rozpoctem cca 19, je to full a po vymene plastu ma 13, 1 kg vcetne pedalu, na mym profilu je jeste s tezsimi plasti. Da se i za relativne maly prachy postavit lehky kolo, jen musis hledat…
Hele, já ti držím palce. Nepaběrkuj a obuj se do toho pořádně! Řešit je potřeba všechno! Rám, vidlici, kola, kliky, ale i řídítka, sedlo, sedlovku… Jen tak se něčemu dobereš! Kašli na prachy a jdi do toho pořádně ;)