• zzd426

    zdravím, jak to vypadá tak sezóna skončila, tak nezbývá než se pustit do čištění a mazání, aby kolo bylo na příští rok v cajku a nic nezrezlo, jako minulou zimu, kdy jsem měl z kuliček v ořechu na jaro kostičky. Otázka zní: čemu všemu věnovat pozornost?

    0 0
    • nox159  

      vsemu :)

      0 0
    • jIrI___  

      Pozornost věnuju leda tak správnému ustavení biku, ať nespadne.

      0 0
    • Delkim  

      můžeš se inspirovat něčím třeba tady

      http://www.ivelo.cz/…mazani-kola/

      http://cestovani.idnes.cz/…na-kolo.aspx?…

      0 0
    • nitraq  

      Umeju kolo, ať ho na jaře nevytahuju špinavý, stříknu silikon na vidlici, hodím malou-malou a hotovo, víc netřeba.

      0 0
    • MirosPikos  

      Někomu sezona začíná :) Stačí nasadit teplý fusekle, návleky, pár vrstev navíc, rukavice a šátek… jsou ideální podmínky, sucho, mrazivo, žádný bláto.

      0 0
      • zzd426  

        u nás už všude sníh…

        0 0
        • nitraq  

          Ať sněží jen na horách, ve městě to akorát překáží.

          0 0
        • Seky  

          Gumy s hřebíkama a zábava teprve začíná :-)

          0 0
          • jIrI___  

            To je ve sněhu člověku platné jak mrtvému zimník… Ale na led paráda :)

            0 0
            • bucivoj  

              Proč?Hřeby ve sněhu podle tebe nepomáhají?

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
        • Slavoš  

          Stačí pořádně snížit tlak v kolech a zábava začíná.

          0 0
      • skvedo  

        Aby to nebylo jak loni. V týdnu mrzlo, sněžilo, krásně by se jezdilo a o víkendu, když jsem se dostal domů, obleva a všude sračky.

        0 0
    • scota  

      pedály, bowdeny, hlavové složení, řetez. Při uskladnění není špatné odřadit tak, aby lanka nebyla napnutá.

      0 0
    • pavlik6022  

      sezona nekončí, obvzlášť letos se dá pořád ještě jezdit …

      0 0
    • hanness  

      Velky servis davno za mnou,veskere loziska,cepy,tlumic a vidlici a jezdim dal,porad se da,dokud nebudou srajdy,tak kaslu na to.

      0 0
    • blaf  

      sezona skoncila uz davno, ted je tu nova, takze uz mas zase jezdit :)

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Raider  

      Máte někdo zkušenosti z posezónním servisem na MOJEKOLO? mají tam akci za 600kč do ledna.. tak přemýšlím že bych si ho tam dal.. Minule když jsem si dal k nejmenovanému prodejci kol kolo na servis tak mě nedokázali otevřít cannondale kliky..

      0 0
      • zzd426  

        Jako za ty prachy, jestli opravdu udělají to co tam je napsané tak v klidu. s tím co tam je všechno je to (aspoň pro mě) práce tak na 4–5 hodin, možná méně, nejvíc času zabere čištění kuliček z nábojů :) Ale i tak si ten servis budu dělat radši sám, poprvé to sice trvalo trošku déle, ale jak to člověk dělá potřetí tak už mu to jde od ruky…

        VELKÝ SERVIS OBSAHUJE:

        • Seřízení brzd (přední + zadní)
        • Seřízení řazení (přední + zadní)
        • Seřízení, vyčištění a promazání hlavového složení
        • Seřízení, vyčištění a promazání středového složení
        • Seřízení, vyčištění a promazání nábojů kol
        • Vycentrování a dotažení výpletů kol
        • V případě potřeby výměna brzdových špalků nebo destiček
        • Kontrola a dotažení šroubů
        • Kontrola stavu lanek a bowdenů
        • Změření stavu řetězu + případná výměna (bez materiálu)
        • Vyčištění a promazání sedlové trubky a sedlovky
        • Nafouknutí kol na správný tlak
        • Kontrola celkového stavu kola
        • Konzultace a nastavení odpružené vidlice a tlumiče
        0 0
        • bucivoj  

          Já si dělám servis průběžně celý rok,takže posezónní servis neznám.

          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • scret  

          to je dobra cena… Z neceho ten servis zit musi, takze neco maj i treba na materialu atd.

          0 0
        • xshreck  

          hm, teda práce tak na hodinku a půl :)

          mě tam chybí tolik věcí a tolik věcí tam je zbytečných … :)

          Pro mě je velký servis výměna olejů ve vidlici, kotrola gufer, kotrola brzd – jak chodí pístky, příp. vyměnit brzdovku (dělám pravidelně každý rok pro jistotu s čištěním). Čisštění hlavka je ve většině případů poteba jen na spodním ložisku, tak pro informaci. čistí i konusové průmyslové ložiska nebo jen volné kuličky? Aby pak nepřišla faktura na 2000 že dali nové ložisko tam a tam a tam.

          Dávají dokupy i ořech? Ten je taky důležitý.

          Za těch 600 bych tohle chtěl dělat taky :))

          0 0
          • McBlacky  

            jenže v servisu dáš 600–1000 je za základní servis vidle (vyčistit a olej do mazání a tlumení) bez výměny servisního kitu a gufer…

            Tlumič dle značky.

            Samozřejmě pokud máš lišku a chceš origo, vynásob si to dvěma a pošli do Písku…

            Takže takový posezonní servis fulla (rozborka/sborka stavby) servis obou tlumících jednotek. Sem tam nějaký ložisko vymenit… to tě taky může přijít na 4+ tisíc

            0 0
        • ruremc  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
          0 0
        • McBlacky  

          ono dost záleží jaký máš kola, hlavu atd.

          když to je všechno vtop kvalitě na průmyslech tak servis co píšeš dáš za dvě hodiny pečlivě nebo za hodinu zevl metodou.

          déle to ani dělat nemohou, jinak by jim těch 600 nevyšlo nákladově.

          0 0
        • pavlik6022  

          4 – 5 hodin ? :))

          0 0
      • borda  

        Cena dobra, v realu ale pocitej s rozhodne vice, nez 600, protoze tam neni zadnej material a neco ti urcite menit budou.

        0 0
        • scret  

          tak proc by meli jeste platit matros?:) tam muze byt radove i za nekolik set az tisic:)

          0 0
          • borda  

            Pisu, ze by ho meli platit? Samozrejme, ze ne. Jen ho upozornuju, ze realna cena proste bude vyssi. Spousta lidi si to nemusi uvedomit, no.

            Ja si kolo uz do servisu nedam, protoze kam prijdu, tam narazim na kretena. vcera jsem po jednom sundaval loziska HTII palici (utazeny to musi bejt nafest, to jo). Jeden pedal ve skoro novych RF deus klikach jsem po tom zmrdovi proste nepovolil. jsem zvedavej, co s tim budu delat. Dalsi debilove mi dali uplne blbe (v podtate naopak)radici bowdeny na anthema, jeste meli kecy, jak to ma giant blbe udelany. taky si stezovali, ze jdou blbe seridit dualy. Bodejt by sly, kdyz maj blbe vedeny bowdeny a jeste tam daly brzdovy. Proste hovada, kam se podivam.

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • Raider  

              No já jsem původně šel na servis kvůli tomu že mě praskalo ve středovém složení nebo někde tam.. Stejně nic nezjistili.. nepovolili ale peníze si vzali.. hlavně že mě namazali řetěz.. Po promazání pedálu už to bylo dobrý ale ted znovu praská.. možná to bude chtít nové pedály..

              0 0
              • borda  

                To spis bude chtit sundat kliky a ocistit a namazat osu/loziska.

                0 0
              • teffe  

                namaž závity pedálů vazelínou s molykou. Vypydá to podobně jako grafitová vazelína, ale molyka je výrazně lepší než grafit. Seženeš to u někoho v autodílně, používá se to kloubů na poloosách

                0 0
                • Raider  

                  jinak ty kliky cannondale chcou jaky klíč? budu muset asi koupit pač to prej normalnim co měli v servisu nešlo.. Zkusím i ty pedály promazat… Někde to musí být..

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
            • scret  

              nebylo to mysleno nijak zle, to jentak na vysvetlenou:)

              JInak ja dospel k servisovani tim, ze jsem si to nejdrive chtel taky zkusit, pak taky usetrit jako student a taky ze me to bavilo… Postupne me to bavi cimdalmin, do toho sevisuju biky kamaradum, takze kolikrat musim neco delat po nejakym matlakovi v servisu – pretazeny zavity me taky dokazou na..at… Takovej silnej blb kolikrat udela skody… az hruza…

              No a nakonec kolikrat diky tomu zanedbavam svoje kola… teda v mym pojeti:)

              V pojeti nekoho, to dostane 10× vetsi peci:))

              0 0
      • bikerR  

        Já tam nechal dělat kolo, sice ne balíček, ale řekl sem mu co tam chci udělat (napsal mi to jako střední balíček ale dělal tam více věcí), cena sice krapet větší, ale vše šlape.Měl zrovna volný servis, ale 2 dny to trvalo.Vše záleží v jakém stavu máš to kolo, pokud tam je něco zralé na výměnu, tak volají – já osobně bych se nebál, ale připravil bych si více jak 600kč.

        Jinak servis vidle(vzduch) a tlumáku ti tam neudělají, nedělají to, posílají to bud k žitnému(RS), nebo pokud si z Prahy tak tě pošlou do Bike Live(muj připad a doporučuju).Z pru­žinovkama nevím, neřešil jsem to nikdy :)

        Tož tak…

        0 0
    • šlapatko  

      Celkově mi příjdou tyhle balíčky naprd. Možná jako základ + co se najde. Ideální je dopředu se domluvit co a jak se bude dělat. Cca spočítat cenu práce i s materiálem. Dále je vše na domluvě. Hlavně u starších kol, nikdy nevím co mě překvapí.

      Zakázka může být do 1000 kč, výsledek 2000 kč. Vše záleží na domluvě.

      Jsou servisy výdělečné, někdy i prodělečné. Těch druhých nesmí být více :-)

      0 0
      • scret  

        tak ja beru tyhle balicky pro normalni lidi, ktery tomu moc nehovej a tak jednou rocne je litr nezabije… zaroven si myslej, ze po takovym „zakladnim“ servisu maj kolo ok..

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.