Objednal jsem si nové kolo a přijde v krabici rozebrané. Kolik se platí za složení ?
Objednal jsem si nové kolo a přijde v krabici rozebrané. Kolik se platí za složení ?
Složení je trivální a je u toho obvykle návod (typicky srovnat rodla a dotáhnout představec, namontovat přední kolo a pedály, nastavit sedlovku). Něco jiného je seřízení. Kola chodí v různém stavu. V optimálním (a ne moc běžném) případě není potřeba dělat nic, jinak tam může být práce hafo (komplet seřídit řazení, brzdy, namazat závity např. u středového složení, seřídit přetažené kónusy …) V kameňáku se servisem nad tím asi nebudou projevovat velké nadšení, ale je po sezóně a práce teď nemají moc. Netuším, co si za to řeknou.
http://www.bikekram.cz/…servis-cenik jenom tak orientačně, tady to dělají za 500
To je snadno vydělaných půl Palackého :)
Snadno? Pokud to clovek chce udelat poctive, tak to neni zrovna malo prace.
1+
Tak časově je to na kolik, na 20 minut a to budu upíjet kávu :)
Počítal jsem s tím, že seriozní prodejce (pokud to kolo měl v ruce) ho seřídí, rozloží a pošle. Kdyby ne, tak i to seřízení může trvat 10 minut (řazení + brzdy).
Ale proti ceně 500,– nic nemám. Je to taková normální cena za takový úkon a když se to někomu nelíbí, ať to vyřeší jinak. Takový je obchod. Ber neber nech být :)
20 min:) Dost netovych prodejcu funguje tak, ze jen preposle bednu od dodavatele. Tzn. kolu musis udelat predprodejni servis, coz podle znacky byva nekdy i pomerne dlouha doba.
Tak od tebe bych si kolo nekoupil :oD
Vidím to stejně …
jsi uplne mimo…
vytahnes kolo z hrabice, vybalis, nahodis riditka a sedlovku hodis do stojanu, sundas kola plaste kazetu, seridis konusy, vycentrujes kola nahodis kazetu a plaste, kola znova nasadis seridis zadni brzdu ( pokud je to šure přefrezujes ram) namontujes a seridis predni brzdu ( zjistis ze jsou krive kotouce nebo v brzdach moc/malo kapaliny – takze dat do kupy) namontujes pedaly seridis presmyk a prehaz, hodis kolo dolu namontujes sedlo nastavis skon, seridis rizeni, nastavis dobrou polohu riditek a pak, pokud je lock vidlice na riditkach namontujes,pridaš odrazky a zvonecek, na kolo nasednes projedes ho abys zjistil ze je vsechno ok.
potom jeste se zakaznikem doladis polohu sedla a fouknes priblizne vidlici/tlumic…
( jinak neni vypsano uplne vsechno at me nekdo nechytne za slovo mas to je jen tak pro predstavu…)
pokud tohle davas za 20 min jsi frajer…
hodne eshopu funguje jak psal vilem… proste preposilaji nebudu jmenovat znam jich dost i velke co tak fungujou a pritom tvrdi ze kolo je uz seřizene… :(
Proč se sundávají ty pláště?
jak s plastema vycentrujes kolo na vyšku?
jinak i pasky uvnitr byvaji nekdy prekroucene, nekde posunute tak ze jsou odkryte diry… :)
Jo, centrování jsem v tom výpisu přehlédl :)
Ne vždycky přijde kolo se seřízeným řazením nebo brzdama… V takovým případě těch 500 je adekvátních.
Ne vždycky přijde kolo se seřízeným řazením nebo brzdama… – tohle je to nejmensi…
asi na to nemaj mentálně…tu dělám za 500 jenom zafrézování dosedacích plocha před sestavením a protažení závitů na rámu…
A proto mas tolik casu na psani tech tvych mouder… Bo nemas ksefty :-)
To sedlo.
Protáhni si prdel závitníkem a jdi domů :-D
kde jsi objednal?
Ahoj mě kolo došlo seřízené prodejce to má většinou na stránkách. Musel jsem nasadit vlaštovky,pedály,přední kolo, rychloupínák a sedlo. Přední kolo sem tam hodil od oka a kotouč ani neškrtne tak že to bylo asi 20 minut práce. Ale zkontrolovat dotažení všech šroubu je samozřejmost
Mě přišlo s odmontovanými řidítky,předním kolem a zasunutou sedlovkou.
s pedaly? do bezne krabice se s pedaly nevleze…
Vyndáš z krabice, namontuješ pedály, řidítka, zasuneš sedlovku a tradá, můžeš jezdit. Pokud s kolem něco bude tradá na servisní prohlídku a pěkně mi všechno seřiďte.
Nehledal bych v tom takovou vědu :)
Mě přišlo i s pedály byla to velká krabice d.2,5m š.1m cca+ –
jen pro zajimavost jake kolo a kdo ti ho takhle poslal ?
Tipuju tandem a bednu nalezato:)
Přišlo mi kolo v krabici s otočeným představcem a podložkami nad ním. Potřebuji tedy sundat podložky (napřed to víčko na vrcholu krku), představec a vše dát do správné polohy.
Jelikož jsem větší servisní zásahy než seřizování brzd a řazení nikdy nedělal, můj dotaz zní: Když sundám víčko krku vidlice a odšroubuji představec – bude vidlice v hlavovém složení i nadále držet? nebo se bude vysouvat a při opětovném nasazení budu muset řešit vůli, aby vidlice v hlavě neskákala ani nebyla moc přitáhnutá a otáčení nešlo ztuha?
LOgicky, pokud sundáš víčko a představec, tak vidle nemá na čem držet, takže pokud to budeš dělat třeba ve stojanu, tak by vypadla, pokud kolo bude na zemi, tak se nic nestane, sundáš, přehodíš a dáš zpátky a není třeba nic řešit.
Je jedno, že budeš mít přední kolo při montáži na zemi, vůli hlavového složení musíš nastavit po každé demontáži/montáži představce. Dělá se to tím imbusem ve víčku hlávka, pak teprve srovnáš řídítka a dotáhneš představec.
Tady to máš celý popsaný;)