• Balik123

    Ahoj, jde jen o anketu kolik lidi ma a pouziva poplock neboli zamykani vidlice z riditek. Premyslim zda koupit novou vidlici s poplockem nebo bez. Dekuji

    0 0
    • marapara  

      Určitě. Když jedu zrovna po lepší asfaltce po rovině nebo i po horší do kopce, tak poplock přijde vhod na obou bajcích.

      0 0
    • jIrI___  

      Zamykani vidlice z riditek pouzivam, ale neni to primo poplock. Pokud jezdis sem tam i po silnici nebo zpevnenych cestach, tak je zamykani vidlice podle me velka vyhoda. Pokud bych kupoval novou vidlu, tak urcite jedine se zamykanim z riditek, protoze je to pohodlnejsi a rychlejsi nez hledat packu nekde na korunce.

      0 0
    • cabbage  

      Na ht často, na fullu vůbec..

      0 0
    • MlokCZ  

      Pokud nejsi závodník nebo ultrachrt jezdící kvůli průměrům, tak je lock podle mě zbytečný.

      Poplock jsem dříve na kole měl a ze začátku občas používal, ale pak časem také skoro vůbec, i když tam byl. Teď jsem rád, že žádný poplocky nemám, akorát zbytečná kabeláš a další věc, co se může rozbít navíc. Mě ale o průměrnou rychlost nejde a je mi ukradená.

      Jediná situace, kdy vyjímečně zamknu vidlici + tlumič přepnut na propedal jsou dlouhé asfaltové výjezdy, když chci jít na delší dobu ze sedla (ze sedla se to přeci jen u těch 140mm už docela slušně houpe, narozdíl od jízdy v sedle, kde zcela minimálně).

      0 0
      • MlokCZ  

        Ještě jsem zapomněl napsat, že ty dlouhé asfaltové výjezdy jsou párkrát do roka a spočítal bych je na prstech, takže jsou zcela zanedbatelné.

        0 0
      • smith22  

        nesouhlasím, není zbytečný

        0 0
        • MlokCZ  

          Takže vyloučíme případ závodění a chrcení na průměr, které jsem v příspěvku zmiňoval. K čemu ti tedy je ten lock dobrý (navíc na tom pidizdvihu co tam máš)? A neuváděj důvod, aby ti to nebralo energii při šlapání, protože to je u toho zdvihu, co máš zcela minimální rozdíl (a ani nemáš žádnou ultražehličku, která by se pohupovala nějak hodně) a když nejde o průměry, tak je to jedno jestli při stejném úsilí pojedeš průměr 17,1 nebo 17,2.

          Jediné co mi napadá je, pokud někdo naprosto neumí šlapat a pak se mu to trošku více houpe i při jízdě v sedle a pak pokud někdo jezdí extra často ze sedla.

          0 0
          • marapara  

            No to teda není jedno !! :))))) (vtip) ;)

            0 0
            • MlokCZ  

              Klidně i bez vtipu, někomu to jedno není, to je v pořádku, každý má jiné priority při ježdění. Ale jakmile to někomu není jedno to s tím průměrem, tak je v kategorii chrt jezdící na průměry a ty jsem hned na začátku vyřadil spolu se závodníky, že pro ty poplock vhodný je.

              0 0
              • marapara  

                Jasně :) … já toho docela dost najezdím i po silnici. Ráno do práce 20 km, odpoledne kombinace silnice/terén tak 40/60% zpátky domů. Takže pro mě přínos má. Záleží na stylu a místě ježdění.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Nejvíc asfaltu jsem v posledních pár letech jezdil před dvěma lety na dovolené v Chorvatsku (3 čistě silniční etapy, celkem přes 200km) a ani tam jsem vidlici téměř nezamykal a to jsem tam byl ještě na AMS Pro, kde jsem měl dual poplock na řídítkách (takže by to šlo rychle).

                  Kromě dlouhých stoupání, kde se občas dá delší kus ze sedla jsem k tomu neměl ani na tom asfaltu jediný důvod a pořád nechápu jaké důvody k tomu mají ostatní (kromě kategorii závodník a chrt jezdící na průměry, tam je to jasné).

                  0 0
      • krokus  

        Taky nesouhlasím. Je to výborné třeba na přejíždění krátkých kopečků: vidlici zamknu, jdu ze sedla a ten minikopec jednoduše přejedu. Nejde o to, že bych jezdil na průměry, ale je to prostě příjemnější. Týká se to i situací, kdy člověk šlape do dlouhého kopce (asfalt nebo mírný terén). Občas je dobré jít ze sedla a ulevit zádům. Jistě, dá se to udělat i se zanořující se vidlicí, ale není to prostě ono.

        Co jsem psal, psal jsem o HT. Na fullu poplock nemám, na korunce vidlici moc nezamykám – nebaví mě to.

        0 0
        • v POHODÌ klokan  

          Přesně tak. Na fullu lock out nemám a občas mi chybí. Uvítal bych ho vepředu i na tlumiči. Ani by to nemusel být lock z řidítek, stačil by i na korunce. Na HT LO mám a často ho používám.

          0 0
    • Splinter  

      IMHO vyborná věc…

      0 0
    • bikerfida  

      mam vidlici bez uzavirani nafoukanou cca o „20 kg vic“ nez vazim a na aslaftu se vubec nehne a pokud se naucis ze sedla neslapat do vidlice, tak se ti taky nehne, je to ale o zvyku a o kazdem cloveku, co prave jemu vyhovuje ;>

      0 0
      • kubad  

        jj a ta vidle pak super žehlí a zobe nerovnosti a ze sedla se nehoupe – sem se zasmál

        0 0
        • MlokCZ  

          Tak slušně žehlící vidle s aspoň trošku větším zdvihem (nepřefoukaná) se odemčená holt malinko ze sedla houpe. Ale víc než 5–6cm pohybu vidlice to není :-)

          V sedle se mi ale opravdu téměř nepohybuje ani upravený na menší tlak a na větší sag nafoukaný Talas, to už se stejně o malinko více pohupuje zadní stavba.

          0 0
          • kubad  

            reagoval sem na bikerfida a to přefouknutí o 20kg. u tebe je mě vše jasné :-)

            0 0
          • palkac  

            5–6cm? to je 80% mého zdvihu :-)

            0 0
        • pepek  

          Tak třeba obrubník to možná vezme, ne?

          0 0
      • jIrI___  

        Tak ted jsi presne ukazal k cemu je dobry LockOut. Pokud zamknes vidlu, mas to jak kdyby jsi i nafoukal o ´100kg´ vic, kdyz ji odemknes tak ti zas krasne zehli. Ne ze se jenom nenori a nehoupe, ale jeste k tomu zehli nerovnosti. To se u tvjeho postupu rict neda.

        0 0
      • šlapatko  

        Dupat kopec ze sedla,s odemčenou vidlicí bez pohupování?To myslím nejde.

        0 0
      • Gorgov  

        heh ty si komik:)

        0 0
        • šlapatko  

          Ty to dokážeš komiku?

          0 0
          • Gorgov  

            co? pokud jde o tu jizdu ze sedla bez zavreni vydlice poplockem, pak ano, Na vidlici zadny hejbatko nemam a do kopce se ani nehne. A tim nemyslim to vecne pohupovani i zavrenych rockshoxu:)

            0 0
            • MlokCZ  

              Terralogicem tu debatu nekomplikuj :-)

              0 0
            • Sweeta  

              takže terralogic žádnej problém? mě pořád uživatelé rockshoxu přesvědčujou ať kašlu na foxinu (dorazí někdy v březnu s novym bikem) a vyměnim jí za rebu a to kvůli tomu, že mě terralogic zcela jistě ovlivní v mých super výkonech a pop lock je prostě skvělej…

              0 0
              • Gorgov  

                No mozna ovlivni, ale jednoznacne pozitivne. Ja s tim nemale problem a jinou vidlici bych nechtel, bohuzel to prestali vyrabet, cemuz nerozumim. Asi na ty poruchovosti neco bude. Ale ja ji mam pres dva roky, nebyla nova a pohoda. Jinak ten system mi na zavodni jezdeni prijde skoro dokonalej. Pokud jedes opravdu v terenu, je vidlice stale otevrena. Jedina znamka necitlivosti se projevi prei prejeti prvni nerovnosti, ale neni to jako bys to prejel na pevny, jen reaguje s urcitym zpozdenim. Na silnici mas hned pevnou. Ale hlavne na nic nemusim myslet, zadny hejbatko, vydlice je absolutne zavrena, ne jako rockshox – to mi na nich hodne vadi, to pohupovani.

                0 0
                • Sweeta  

                  takže ty jedeš celej závod s terralogicem? já toho o foxinách zatim moc nevim, tak se trochu bojim abych neplácal blbosti…vážně se nehne ani když jdeš v kopci ze sedla nebo do spurtu? mě všichni ti rebáci tvrdí, že narozdíl od reby se pohupuje…

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Terralogic je tam pořád, leda že by uprostřed závodu zastavil, vykuchal celou vidlici a dal tam jiný vnitřnosti a jel dál :-)

                    0 0
                    • Sweeta  

                      no jo vždyť řikam, že plácam blbosti:-D já pořád žil v představě, že se dá vypnout/zapnout, tak jako lock out

                      0 0
              • Gorgov  

                sakra napsal sem sem takovej elaborat a nejak se to nevlozilo:( preste ja bych jinou vidli nechtel, prijde mi to na zavodni pojeti skoro dokonaly.

                0 0
            • šlapatko  

              Nějak to pořád nechápu.S odemčenou vidlicí jet pořádný kopec ve stoje,aby se nepohla.No nevím.Nechci ti to vyvracet,někdy to skusím a uvidím.Jinak vidlu jezdím pořád zamklou,nějak mi to pohupování vadí.Odemykám jen občas v horších sjezdech.

              0 0
              • jIrI___  

                Tak to sis zrovna mohl koupit nejakou pevnou karbonovou… :-)

                0 0
              • Honza729  

                Mam doma jednu pevnou, nekdy z roku 92, klidne ti ji prenecham :-) (anebo vymenim ta tvoji odpruzenou:-))) )

                0 0
              • MlokCZ  

                Máš to víše, má vidlici s terralogicem, takže se mu ve stoje opravdu ani nehne a nemusí k tomu sahat na žádnou páčku ani locku ani poplocku. To ale neznamená, že ta vidlice je v tu chvíli odemčená.

                0 0
    • prvniodkonce  

      Vářně nechápu k čemu je lock na řidítkách, když může být na vidle :-P

      0 0
      • Gorgov  

        tak to asi nechapse celkem dost veci. A to se te nechci nijak dotknout.

        0 0
        • prvniodkonce  

          Takže: 1)málo místa na řidítkách, kolise s řazením 2)zbytečný drátování navíc 3)nárůst hmotnosti (i když minimální) 4)odporný 5)Chápu, že jsem blbej a nic nechápu (jsem protipól Olkyce), i když bych to rád třeba pochopil.

          0 0
          • grafik  

            vidim to podobne

            0 0
          • pstasek  

            Zamykám epicona jen, když jdu ze sedla. V jiných situacích se nehoupe. Ze Můžu ji tak zamknout na pár vteřin, co chci zabrat a pak hned odemknout, aniž bych pustil řidítka.

            Kdybych měl šmátrat na korunce, v životě bych lockout nepoužil.

            0 0
          • ememem  

            ja som zas toho nazoru ze bud na rajdach alebo vobec nie. zamykanie na korunke je v praxi pri jazde nepouzitelne rovnako ako skrabkanie sa niekde pod vajcami pri hladani packy na tlmici. obzvlast pre nas skelrotikov co to potom zabudame vypinat. ja bych naopak celkom privital kebych mal poplock sucastny pre predok aj zadok abych na chvilu (trebars kratky vyjazd zo sedla) vedel rychlo jednym cvakom urobit ht a vzapati zas full.

            0 0
            • ememem  

              jezisi marja tieto reakcia na sto rokov stary oziveny thread…idem radsej na obed.

              0 0
      • přišlapávač  

        to zkus a pochopíš ;-)

        0 0
      • Splinter  

        imho na vidli ho nikdo nepoužije… pač prostě není poruce…

        0 0
    • smith22  

      Mám ho a je to perfektní věc.Už bych nešel do vidle která nemá zamykání z řídítek.Hodně lidi co ho má dole na noze radši kolikrát ani nezamykají protože se jim tam nechce ohýbat.Na řídítkách je to rychlí a hlavně pohodlný takže zamkneš a odemkneš v mžiku kdy chceš a nepřemýšlíš jestli se má cenu na ten kousek ohybat k vidli.

      0 0
      • Burton2  

        aha ! Takze ja se radeji budu hodinu houpat nez abych se ohnul (natahnul ruku) a uzamknul vidlici na noze ?? hmmm skutecne by se mi nechtelo ohnout… radeji se budu houpat aspon se u toho nebudu nudit nee ? :-)

        Jeste par let a budou packy na slapani pac se nekterym nebude chtiit slapat !! :D

        0 0
    • cepi  

      Nemam ho,ale myslim že je to dobra věc.Člověk se nemusí tak soustředit na přepínání ja už jsem si málem dal na čuňu.přemýšlím o tom že pořídím.

      0 0
    • Mamut  

      Mam a pouzivam (ak na asfalte chcem ist zo sedla na chvilu, aby sa TO zase prekrvilo), ale bez problemov by som prezil aj bez neho. Bacha na vahovy „limit“ poplocku. Na Recon 351 2006 je niekde okolo 95kg. Ak vazis viac, tak pri jazde postojacky sa vidla aj tak hybe, pretoze uz prepustas cez bezpecnostny ventil. Ked som zhodil z 99kg na 92, tak nahle zacal poplock fungovat, predtym som nechapal naco je to dobre.

      0 0
    • JSt  

      mam ho, ale ve skrini. ani jsem to nezkousel namontit na kolo. pro me to nema smysl, zamykat vidlu.

      0 0
      • pepek  

        Podle Tebe nemá smysl vozit ani šaltr. Vidla se musí často zamykat, bo jinak si připadám, že v pedálech šlapu do blata. Ale je fakt, že třeba na tu tvoju pevnou to asi není úplně nezbytné :-)

        0 0
    • hribik A1  

      tak ked „jde jen o anketu“ tak obohatim tvoju statisticku vzorku o pohlad z nizsej kategorie :-)

      nepouzivam ani obycajne zamykanie, nie to este taketo :-))))

      ten scheissdreck co tam mam je bez zamknutia, na plne pruzenie stejne dobry akurat na to aby sa dalo ako tak slusne jazdit po nasich tankodromcestach. na tej starej co uz skoro nepruzila som si pri zjazde napr. z takej homolky do hornej poruby ani necitil ruky od hrbov :( jazdit bez odpruzenia (ci uz s pevnou alebo docasne zamknutou) a este tak 30+ po nasich cestach od 2. triedy nizsie zavana silnym masochizmom, ale co by niektori pre priemer o 0,3 vyssi neurobili :-)))

      0 0
    • Lenka.05  

      Mám, nepoužívám, asi ho časem sundám. Na asfaltu se vyskytuju zřídka a ani tam nemám potřebu zamykat vidli. Ostatně, ty naše silničky jsou v takovým stavu, že kdejaká lesní pěšina je líp udržovaná.

      0 0
      • ememem  

        Ostatně, ty naše silničky jsou v takovým stavu, že kdejaká lesní pěšina je líp udržovaná. – no to je ale ina vec, tiez som bol dost prekvapeny ked som isiel na silnicke tade kade som sa obcas vyskytol na fulle a ziztil ze z kopca idem vzhladom na kvalitu asfaltu asi tak rychlo jak do kopca(to ako bez prehanania) a uzavrelo to tym ze rakuske polnacky maju pre silnicku pouzitelnejsi povrch.

        0 0
    • Jaroslávek  

      Mám, zpočátku používal hodně, teď už míň.

      0 0
    • pitos  

      jsou určité skupiny co zamykání vyhledávají. třeba závodníci,chrti co honí minuty a polykají km.,dále pak nezkušení lidé co si pořizují nové kolo,novou první pořádnou vidlici,svého prvního fulla. ostatní jakékoli zamykání a mrzačení vidlic a tlumičů nepotřebují(prosím brát s rezervou:)

      0 0
      • pepek  

        Pak jsou eště ti vypasení (můj případ), kteří musí často do pedálů, aby tu váhu aspoň trochu využili a nechtějí šlapat jak do zelí. A neříkej, že vestoje šlapeš do kruhu, že se vidla ani nehne, jak někteří soudruzi tady tvrdí. Buď nemají vidlu funkční, nebo kecají.

        0 0
        • pitos  

          jo,moje vidla se se při šlapání třeba ve stoje hýbe ale nebudeš věřit,vůbec mi to nevadí. a jen tak mimochodem,já ve stoje do kopce jezdím jen minimálně,nebo jen když to vyžaduje situace a to v tomto případě je funkční vidlice žádoucí. a ty že bys byl vypasený jsem si nevšiml,takže patříš do „ostatních“ a lock netřeba;)

          0 0
          • pepek  

            Ne, určitě patřím do kategorie: „zamykači“.

            0 0
            • pitos  

              takže závodník a chrt…

              0 0
              • pepek  

                Ne to Tvoje rozdělení není vubec objektivní, aji hobbík si může zamknout, ne? Nebo su pak ten začínající, nezkušený biker:-(

                0 0
                • pitos  

                  hobík se u mě rovná závodník:) a ty jsi svou kategorii vyber sám,já tě dal do ostatních a to se ti moc nelíbilo,zavodník také nechceš být tak pak jedině ten nezkušený biker:)

                  0 0
                  • pepek  

                    NO jo, já to tušil, že to tak dopadne, zase budu mít depku :-(

                    0 0
                    • Rychlej turista  

                      Buď v klidu, prostě patříš, stejně jako já, mezi lidi, co si jízdu na kole chtějí co nejvíce ulehčit. To zase jiní pochopit nedokážou a je zbytečné se s nimi o tom přít. Stejně jako já nechápu, k čemu je dobré zablokovat přední kolo, jak se to řeší vedle. Sice se nad tím podivím, ale to je asi tak všechno. Určitě se tam ale do nich nebudu pouštět jen proto, že mi připadá, že na kole jezdí kvůli tomu, aby mohli co nejrychleji zabrzdit :-D

                      0 0
                      • pitos  

                        jen tě poopravím,jde tam o účinnost dnešních brzd.

                        0 0
                        • Rychlej turista  

                          Pro mně je naprosto dostatečná a tohle jsem nikdy neměl potřebu řešit. Přece nebudu tahat kilové a pomalé pláště jen kvůli tomu, abych si mohl s uspokojením říct: „Tak, teď jsem brzný účinek svých brzd využil na maximum.“ :-D Proto jsem se tomu sice podivil, ale zbytečně tam se svými moudry nelezl – když to někdo vidí jinak, jeho věc :-)

                          0 0
                          • pitos  

                            je to jako ze vším,někoho zajímá to a jiného zase tohle… pro mě je to třeba zajímavé téma a už hodněkrát jsem nad tím přemýšlel a zkoušel jsem to,je to dané i jiným pohledem na kolo než máš třeba ty.

                            0 0
                            • Rychlej turista  

                              Je to tak, ale občas mi přijde, že někteří ten svůj pohled vydávají za ten jediný správný :-)

                              0 0
                              • pitos  

                                to je právě problém a je to samozdřejmě špatně…

                                0 0
                      • pitos  

                        jo a tebe řadím k závodníkům a chrtům takže použití zamknutí je u tebe jasné;)

                        0 0
                • jIrI___  

                  Tez jsem jenom hobik a zamykani vidlice pouzivam dost casto a ne jenom kdyz slapu vestoje

                  0 0
    • blackjohn  

      ahoj, používám normální lockout jen minimálně,ale vyhovuje mi, že si můžu nastavit citlivost…táta má poplock a nikdy ho nepoužil

      0 0
    • burnout/syndrome1  

      Mám a užívám,nejvíce do stoupání,není-li cesta moc „rozekaná“ a přesuny po asfaltu krom dlouhých sjezdů.Myslím,že to není špatná věc,a není racionální důvod to nepořizovat a nepoužívat,když tyto systémy jsou k dispozici.Znám 2 případy ošklivých pádů,ke kterým došlo při sjezdu a snaze za jízdy odemknout vidlici na korunce,když na to ti 2 zapomněli nahoře.Záleží ale hlavně na tom,co jezdíš,pokud XC s občasným přesunem po asfaltu,poplock určitě využiješ.Na AM nebo freeride kolu ho ale asi nutně nepotřebuješ

      0 0
      • prvniodkonce  

        Počkat, ty máš přece tu ypsilonku s liščim ocasem svařenou ne?

        0 0
        • burnout/syndrome1  

          To jo,ale ta je na druhém kole a je s lisčí hlavou,tak bacha.Nedávno mi brácha poslal další kolo a vyloženě mi zakázal něco dávat svařovat.Strašně se tehdy zlobil a do telefonu na mě řval,když jsem mu s radostí říkal,jak jsem tu poruchu s houpáním vyfikaně vyřešil,nechápu proč.U toho druhého kola jsem mu to musel fakt odpřísáhnout.Už tam nebyla liška,ale je tam napsaný jméno nějakýho toho jejich amerického boha.A tato ypsilonka houpe,ale ne pořád,dá se právě to houpání vypnout takovou páčkou.

          0 0
    • KOMOÒ  

      Mám a používám ho i ve výjezdech v lehkým(!)terénu pokud sem línější,průměry a podobný chrtí věci neřeším(ba ani pořádně neznám ;-) ).Mám možná výhodu v tom že mám Epicona od Milana-i při zmknutý vidly mi to tlumí štěrk a podobný drobný nerovnosti(asi5mm max ponor),kořen už kopne,ale to někdy při stoupání nevadí.

      0 0
    • kesu  

      nemam poplock ale zavirani tlumice z riditek.Kdyz jedu sam tak nepouzivam skoro vubec ale pokud jedu nejaky delsi vyjizdky zvlast s usekama po asfaltu tak to rozhodne pouzivam(vetsinou prepnu jen na polovicni zdvih).Jsem zvyklej stridat slapani v sede(nepotrebuju nic zamykat) s useky kdy jedu ve stoje abych si natahl nohy(lock potrebuju).Je to dany tim zvykem to stridat a navic vozit sedlo pomerne niz takze mi to natazeni nohou prijde vhod.Pro me je to dulezita vec a chtel bych to i na vidli a to rozhodne nemam chrti FS se zdvihem 80mm a nijak nezavodim

      0 0
      • MlokCZ  

        Časté ježdění ze sedla je logický důvod. To já ale právě od té doby co jezdím fully provozuju minimálně. Na protažení na krátkou chvilku mi nevadí, že se to pouhoupe.

        A delší úsek ze sedla jezdím jen velmi málo a právě většinou jen v dlouhém asfaltovém kopci a to proto, že hledám nějaké rozptýlení a změnu (lepší je ale se rovnou těm dlouhým asfaltovým výjezdům vyhýbat; i když třeba v Jeseníkách při delších trasách občas nějaký ten delší asfaltový výjezd nevadil, protože to zase šetřilo síly).

        0 0
      • MlokCZ  

        A ještě je to u mě dané tím, že nejsem takový sjezdař a sedlovku mám nastavenou vysoko pro ideální šlapání a ani ji moc do sjezdů nedávám dolů (ale možná začnu, postupně se u mě trošku náročnost sjezdů zvyšuje a sedlovka dolů by tedy chtěla čím dál více).

        0 0
        • kesu  

          ja na asfaltu stridam sedlo/ ve stoje v dlouhejch kopcich tak v pomeru 2/1 s tim,ze ze stoje jedu vetsinou treba 100m a to houpani me fakt stve.Ale tvoje argumenty beru kdybych mel sedlo tak abych natahl nohy rozhodne bych to nepotreboval ale nejak sem si na to zvykl a proto me mrzi ze se lock nedela i na vyssi vidlice

          0 0
    • Venda  

      Používám, bez něj bych se neobešel. Jsem asi chrt a závodník.

      0 0
    • rock  

      Mám a ačkoliv mám do chrta hodně daleko, tak považuji za nepostradatelné. Při kvalitě českého asfaltu oceňuji 2cm chod i při zamčení vidle a pokud ji při nájezdu do terénu zapomenu odemknout, nevadí jí to a nejhorší rány propruží :-) …

      0 0
    • beavis  

      Tretim rokem jezdim vidli Rock Show Pilot SL s poplockem z riditek a uz bych jinou bez poplocku nechtel! Ten komfort je opravdu k nezaplaceni! A ten kdo pise ze je t k nicemu, tak vubec nevi o co jde. Tedy krome nazoru jezdcu 4X apod. Tem je poplock k nicemu:-)

      0 0
    • beavis  

      Tretim rokem jezdim vidli Rock Show Pilot SL s poplockem z riditek a uz bych jinou bez poplocku nechtel! Ten komfort je opravdu k nezaplaceni! A ten kdo pise ze je t k nicemu, tak vubec nevi o co jde. Tedy krome nazoru jezdcu 4X apod. Tem je poplock k nicemu:-)

      0 0
    • beavis  

      Tretim rokem jezdim vidli Rock Show Pilot SL s poplockem z riditek a uz bych jinou bez poplocku nechtel! Ten komfort je opravdu k nezaplaceni! A ten kdo pise ze je t k nicemu, tak vubec nevi o co jde. Tedy krome nazoru jezdcu 4X apod. Tem je poplock k nicemu:-)

      0 0
      • smith22  

        Asi tak.Dobře si to vystihl.

        0 0
        • pitos  

          :-0

          0 0
          • pepek  

            Se nesměj, má pravdu. Ty kdybys byl číšník, tak bys každýmu nutil řízek, i když chce třeba zeleninu, nebo polífku.

            0 0
            • pitos  

              ja se nesměju,jen koukám co že to beavis napsal a smith22 podepsal.

              hele,mě je úplně jedno že někdo nějaké zamykání používá,já si tady z toho v podstatě jen dělal srandu ale když někdo píše takové blbosti,jako že pouze jezdci 4X a podobní mají lock k ničemu a ostatní vlastně neví o čem mluví tak jsem zareagovat musel.

              0 0
            • pitos  

              ..a nikomu jsem nikde nic nenutil,maximálně vyjadřoval svůj názor

              0 0
              • beavis  

                Ja taky nikomu nic nenutim a jen vyjadruju svuj nazor. At si kazdej kdo ma poplock jezdi klidne celej zivot s otevrenou vidli a do kopce se splha s jazykem na dresu. Ale kdyz sem cetl predesle prispevky jak je poplock k nicemu apod., tak sem myslel ze se mi to jen zda. A tak sem sdelil svuj nazor ze na poplock preci jen neco bude. A jinak bych chtel videt 4X masera, kterej po kazdym skoku otevira vidli:-) To sem chtel rict.....

                0 0
                • pitos  

                  no vidíš že to jde…kdybys napsal poprvé něco podobného tak bych se nad tím vůbec nepozastavil,i když nesouhlasím.

                  sám vím že lock prostě některým vyhovuje,to je v pořádku a ty bys měl vědět že jsou zase lidi co jezdí a prostě nic takového nepotřebují aniž by se nutně museli trápit.

                  0 0
                  • beavis  

                    Moje reakce byla na to ze jsou i taci, kteri poplock bez sebemensiho zamysleni odsoudi ze je k nicemu apod. Kdyby tomu tak bylo, tak ho nebudou cpat na lepsi vidle. Jestli spis nejde o to ze jeste neprisli na komfort, ktery takova vidle nabizi. I kdyz na druhou stranu obdivuju bikery, kteri ho opravdu nepotrebuji.....

                    0 0
                    • pitos  

                      veř že hodně z těch co tady v tomto threadu nepotřebují zavírání vidlice ví o čem mluví a mají s poplockem zkušenosti. na nepoužívání locku není nic obdivuhodného,v mém okolí ho třeba nepoužívá téměř nikdo.osobně se mi vidlice nijak zvláště nepohupuje a ten mini pohyb mi v mém ježdění rozhodně nevadí(neboj,nas­tavenou ji mám správně:) sám jsem si ten lock v zápalu montáže nové vidlice namontoval a použil jen jednou a to když jsem to testoval,po dvou měsících to šlo dolů.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Přesně tak, na Cubu AMS Pro i když je tam teď supercitlivá Reba (po úpravě od Milana) jsem chtěl dual poplock vyhodit (který jsem rok jezdil), protože mi tam ta kabeláš už začala štvát. Ale na tlumiči by to nebylo tak jednoduché to jen vyhodit (protože tam je kvůli dual poplocku pružina opačně než na vidlici a při pouhém vyhození by to bylo samo pořád zamčené) a také proto, že teď to kolo začala jezdit manželka, tak jsem to tam zatím nechal a uvidím časem.

                        Na kolech co jezdím jsem hrozně rád, že tam žádné zbytečné kabely nemám a poplock bych tam vyloženě nechtěl. Klidně by mě ani nevadilo, kdybych neměl ani lock na korunce, ale ten tam ničemu nevadí a když tam je, tak ho pákrát do roka použiju.

                        A asi tu dost lidí neumí šlapat do kruhu, mě se za jízdy v sedle téměř ani nehne ani upravená Reba, ani upravený Talas (a obě vozím navíc s velkým sagem). A citlivější vidlici tu oproti těm mojim dvěma upraveným bude mít málokdo (v podstatě v úvahu přichází pouze některé upravené pružinovky a v originálu pouze Vanilla a ta ještě jen opravdu nepatrně; ze vzduchove pak na tom mohou být pouze stejně a to pouze zase s některými upravenými; v originálním stavu žádná). A většina bude mít vidlici citlivou mnohem méně a tam to už vůbec nechápu.

                        Jediný problém je při jízdě ze sedla, tam se obzvlášť cilivá vidlice s vyšším zdvihem houpe dost, ale jak už jsem tu psal ze sedla stejně jezdím jen zcela minimálně.

                        0 0
                      • prodi  

                        někdo nevozí poplock, někdo naopak vozí pevnou a a a…není to jedno? :)

                        0 0
                • Rychlej turista  

                  Vidím v dálce bikery kravaty maj' rudý. Ne .. to nejsou kravaty jazyky maj' z huby!

                  0 0
    • qwerty  

      Mám a používám, ale spíš nemám a nepotřebuji :)

      Tahle diskuse zatím vypadá, že se tu střetávají Principy a ne a ne se domluvit ;) Ono asi bude záležet na potřebách každého soudruha a také ovšem na vlastnostech materiálu, s nímž pracuje. Já si třeba SIDa nedovedu představit bez zamykání na řídítkách – i zamčené se to kroutí jako klubko hadů a u F100 se s lockem ani moc neobtěžuju.

      0 0
    • Maara  

      Trochu se přiživím, nechci kvůli tomu zakládat nové vlákno.

      Mam Revelationa s poplockem, chci sundat poplock z řídítek, ale chci se zeptat, jestli někdo řešil možnost zamykání z nohy vidlice. Zkoušel jsem odmontovat tu modrou čepičku na pravý noze, s tim že vyndám pružinu, ale vratná pružina je někde uvnitř nohy, tak se mi to dál rozebírat nechtělo. Každopádně jde to nějak?

      0 0
      • Darius  

        vratna pruzina je videt tady, musis rozdelat jednotku MC, je tam obraceny zavit… pak jeste potrebujes dokoupit ovladaci knoflik

        resp. rozdelavat MC ani nemusis, na mtbr psali borci, ze se jim podarilo pruzinku vyhaknout a vyradit ji tak z provozu

        0 0
        • Maara  

          Tak dík, uvidim jestli budu mít chuť to rozebírat, stejně vidli nezamykam. Tak jenom sundam poplock a necham to bejt. Každopádně díky

          0 0
          • Darius  

            tak pokud nezamykas, staci skutecne sundat packu z riditek a je to… pokud bys chtel zamykat z nohy, tady pisou, jak na pruzinku bez nutnosti rozebirani jednotky MC, ale budes potrebovat ovladaci knoflik, tocit puvodnim modrym koleckem asi nebude moc pohodlne

            0 0
        • Blade  

          Potřebuju rozdělat MC, chci zvýšit předpětí pružinky locku. Kolečko locku se samo vrací, pokud je ale přidělanej pushlock na řídítka, tak už ne. Tak se chci zeptat, jestli je v MC nějaká sviňárna, nebo není problém to doma při troše zručnosti zvládnout.

          0 0
          • pepek  

            Vyměň napřed lanko :-) Jde to rozdělat lehce, zpětná montáž pro průměrně nadaného bikera na druhý pokus :-) Ty citlivost vidle asi neřešíš, tak to nech jak to bylo.

            0 0
            • Blade  

              Lanko a bowden jsou nový, stejně jako vidla. Prvních pár jízd ok, pak to začlo zlobit.

              0 0
              • pepek  

                Nový neznamená dobrý. Když se kolečko vrací lehce, tak to hledej v tý páčce, bowdenu atd. jak psal marapara. Taky zkontroluj, jestli to kolečko netlačí moc na ten bílý tefl. kroužek, co je pod ním.

                0 0
                • Blade  

                  Menší vůli v páčce, lanku a bowdenu už snad ani být nemůže. Na bílý kroužek netlačí, je na něm volně až dost.

                  0 0
                • Blade  

                  Se zpožděním: problém vyřešen. Pružinka vyskakovala z té spodní dírky, tak jsem její spodní konec ohnul a vytvořil jakýsi háček a už je po problému.

                  0 0
    • Trainman  

      Pánové, prosím, je to trochu offtopic, ale vysrala se mi páčka lockoutu u Suntour Epicon RLD 2010. :( Celkově na mě to ovládání působilo nedůvěryhodně až se to vysypalo úplně. Nezkoušel jste to někdo zaměnit za Poplock od RS? Když už to budu muset kupovat znova, tak ať to nějakou dobu vydrží. Nebude to dělat nějakej bordel? Dík

      0 0
      • Bafoon  

        zkoušel jsem poplock na krosové ncx, když necháš trošku volnější lanko tak to jde ;-)

        edit: asi už to vyřešil co? :-D

        0 0
    • blisterexist  

      kdyby se chtěl někdo zbavit páčky tak koupím

      0 0
    • AleZ80  

      Ano, na šlapání ve stoje si to zamknu.

      0 0
    • blisterexist  

      opravdu nikdo nemá doma zbytečnou páčku?

      0 0
    • noviisek  

      nemáte někdo Epicona zamykacího z řidítek?

      Zajímalo by mne, zda musím sunad vše, když tam chci dát ten zámek.

      Pukud máte fotky toho zamykání na řidítkách, budu rád za kouknutí ;)

      0 0
      • kyl  

        Jo,musíš.

        0 0
      • Azmir  

        Musíš všechno sundat ale je to otázka pár minut takže v poho.

        0 0
        • noviisek  

          já vím, že je to na chvilku, ani ne pár minut. Ale když mě se tak nechtěj sundávat gripy :)

          0 0
    • jIrI___  

      Přidám to i sem. Mám doma zbytečný řidítkový lock Magura (možná bude správně i s jinými vidlicemi), takže pokud by měl někdo zájem, piště na mail :)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.