• jan.novak

    Jaká je povinná výbava kola a cyklisty ?

    Je povinné i odrazky ?, používáte je někdo ??

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • mpdu  

      Používám. Odrážím jimi protijedoucí.

      0 0
    • skorpion  

      odrazky v kolesach nemam, rovnako ani predne a zadne. Namiesto toho som na ram a kolesa nalepil reflexne pasky Reflexite. Rovnako ich mam aj na prilbe a omotavky na nohy a eventualne ruky. Reflexne prvky mam na batohu, bunde, rukaviciach a ramovej cyklobrasne. Vpredu Aurora a vzadu dvojica blikaciek, tak snad ma vidno :) Policajti ma zatial nikdy nezastavili.

      0 0
    • jachymk  

      V každém případě je nutný si uvědomit, že jde hlavně o tebe, ne o to, že je to povinný. Když jedu za úplný tmy a svítím, lidi s reflexním pruhem (byť zanedbatelným) vidím už z dálky a krásně se jim vyhnu. Ovšem lidi v černejch hadrech jenom se psem prostě vidím až když si s nima koukám z očí do očí. Takhle je to i s tebou když jedeš po silnici, přidej nekoncentrovanýho řidiče a když budeš mít štěstí skončíš na vozíku. Možná trochu přehnaný, ale jsou toho plný novinky.cz a podobný servery. Odrazky teda nepoužívám, ale mám všude možně různý reflxní nálepky, blikačky, reflexní pruhy… abych byl co nejvíc vidět. Do vesty bych teda asi nešel, ale je potřeba myslet na to aby jsi byl vidět. Jde hlavně o tebe, takže nehledej něaký rady, vyzbroj se něakýma showprvkama a neřeš!

      0 0
    • TREK6700  

      Souhlas, měsíčně najedu kolem 6tis km. Když vidím bikera, tak dám předpisově blinkr a objedu ho s maximálním odstupem. Sám vím jakej je to na kole po silnici hnus. Ale když za šera nebo tmy dojedu ****** v tmavém oblečení bez jediného reflexního prvku. Za A ho vytroubím jak se dá a má štěstí, že neslyší jak mu nadávám. V tu chvíli nejde o ******, ale o mě. Já si nechci jít sednout, protože jsem přejel ****** co to má na sálámu.

      0 0
      • psot  

        +1

        0 0
      • Martin  

        +1 taky ze sebe dělám pičuse vzteklým troubením

        sice je mi jasné, že ten stealth ***** si o mě bude myslet svoje, ale já se vyzuřím :)

        nesvítící cyklisty nesnáším

        0 0
        • nooski  

          Troubit na cyklistu, aby se lekl, není teda nic extra. Ještě, že se nevyzuříš jako ti kastráti, kteří jsou přesvědčeni, že kolo na silnici nepatří a tak v záchvatu své spravedlnosti na cyklisty najíždějí a vytlačují ze silnice. Ovšem kokoti bez osvětlení jsou přecejen taky kokoti. Poslední dobou se hovada rekrutují i z řad chodců, kteří v dokonale maskovacím oblečení chodí po pravé straně silnice – já ty nové módy nechápu.

          0 0
          • Martin  

            technicky vzato informuju cyklistu o nebezpečí. tím nebezpečím je on sám.

            a upřímně, neosvětlené kolo na cestu při snížené viditelnosti nepatří, na tom se shodneme.

            myslím, že srovnávat mě s někým, kdo na cyklisty najíždí a vytlačuje je, je hodně mimo mísu.

            0 0
            • nooski  

              Nesrovnávám v žádném případě a sám nevím, jak toho blba jinak upozornit, že je nebezpečný, ale troubení smrtelně nenávidím a vždycky se hrozně leknu. Přitom na silnicích už nějaký ten pátek jezdím. Věřím, že svátečního cyklistu to může rozhodit do té míry, že sebou pleští.

              0 0
              • Martin  

                na druhé straně, určitě nejsem sám, kdo se lekne za volantem, když se mu ve světle reflektorů najednou před nosem vyloupne neosvětlený kokotosz. já to leknutí jenom doprovázím sprostou myšlenkou, nicméně si celkem umím představit, co může udělat slabší povaha typu nevyježděné ženské :(

                0 0
                • nooski  

                  Nevyježděné ženské, stejně jako dost velké procento všech ženských za volantem, jsou nebezpečné téměř pořád :-) Ženské sice neriskují a nehoní ego, ale ty zmatky a špatné odhady rychlostí a vzdáleností to bohatě vyvažují.

                  Chtělo by to nějakou pořádnou osvětu ohledně svícení na kole, ale stejnak tu asi vždy bude nějaká část, která na vše kašle.

                  0 0
                  • Martin  

                    chtělo by to benga na silnicích a pokutovat stealth jezdce.

                    0 0
                  • Mandriva  

                    Nějaký problém s ženami?

                    Nejsem řidič, ale na kolo bez reflexních pásků na hadrech, tretrách, helmě, světle vpředu, světle vzadu a ještě blikny na kapse batohu, nevlezu.

                    Na rozdíl od chudáků, kteří ještě neprocitli, chápu, že nejsem na silnici sama a chci, aby mne viděli řidiči. Dokonce ani nemyškuju a nešílím z kolem jedoucího kamionu. Jedu klidně a nemám problém s ukazováním směru. Předpokládám, že nejsem sama. Ženy co vídám jsou osvětlené celkem dobře.

                    Viníka lehce nenajdeš. Retardace se prolíná pohlavími.

                    Trouba, který sedne neosvětlený na kolo je nebezpečný pro všechny na silnici. Čím větší pokuta, tím lépe.

                    0 0
                    • nooski  

                      Ano, problémů s ženskýma za volantem jsem zažil hodně a to i jako řidič. Ale problémy jsem zažil i s chlapama. Jak jsem výše psal. Chlapi za volantem machrují a jezdí jako hovada, jenže plánovaně. Ženské jezdí relativně ohleduplněji, ale mají špatný odhad vzdáleností a rychlostí nebo neuvěřitelně zmatkují. Často mi ženská vletěla z vedlejší do cesty, protože buď zazmatkovala, nebo si myslela, že ji to výjde. Špatní řidiči jsou v obou táborech, stejně tak, jako ti dobří. Jen ti špatní se většinou u každého pohlaví projevují rozdílně. Taky mám zajímavou zkušenost, že daleko více nesmyslně troubí buď důchodci nebo právě ženské, netuším proč.

                      0 0
                      • Mandriva  

                        Tak vidíš, o to mi šlo, abys nepaušalizoval.

                        Je možné, že ženy jezdí hůře v autě, neumím posoudit, nemám s nimi problém. Zmatkují asi i muži, to je asi fakt o zkušenosti.

                        Jde o to se chovat na silnici i cyklostezkách tak, aby člověk nikoho neohrožoval. To chce spíš osvětu a neosvětlený cyklista či bruslař by měl dostat co největší pokutu. Totéž jízda po chodníku. Jinak to troubům nedojde. Ti inlajnisti jsou zrovna mor, páč jsou nevyzpytatelní a v šeru nejsou vidět vůbec. Někteří. Po cyklostezce raději nejezdím to je dost velký harcore :-(

                        S řidiči mám i v hustém provozu dobré zkušenosti, vidí, že jedu klidně, držím se v pruhu, nekličkuju, nezmatkuju, jsem vidět.

                        Nikdo na mne netroubí ani nenajíždí, max. mne objedou větším obloukem. Chápu.

                        Ani jako kurýr v Praze jsem neměla větší problém. To je ale i o štěstí.

                        0 0
                        • hribik A1  

                          Totéž jízda po chodníku.

                          ty **** keby som sa cez mesto nevymotal po chodníku tak už som dávno mrtvý a v lepšom prípade za sebou vezem v kolónach štvrť mesta. bežne druhých neurážam ale toto je na mňa moc

                          0 0
                          • nooski  

                            Co to zase meleš? V tom případě se nauč jezdit. V Opavě (60 000 obvatel) jsem se silničkou pravidelně jezdil přes centrum, ale nikdy jsem nemusel na chodník a žiju. Ani si nevybavuju, že by mě ve městě někdo vyloženě ohrozil, to spíše mimo město. A nikdy se za mnou nedělaly kolony, protože v silném provozu je kolo ve městě mnohem rychlejší než auto.

                            0 0
                            • hribik A1  

                              tak ja to výhľadovo chcem riešiť ináč – presťahovaním sa na okraj mesta. ale to ešte potrvá. cesty z mesta sú tu prevažne také že šírka 5 metrov a z toho ešte pol metra od každého kraja hlboké kanály a diery, premávka – prevažne skoro súvislé prúdy áut s bežnými odstupmi a občas medzera a to normálnou 50tkou, v každom smere, keď sa na takú cestu nayebe cyklista, autá musia jedine čakať. mnohí sa pokúšajú predbiehať proti protiidúcim a otierajú sa pritom jedným zrkadlom o cyklistu a druhým o to protiidúce auto, možnosť vzájomnej zrážky na spadnutie. niekoľko desiatok vhodne rozmiestnených predpisovo po ceste jazdiacich cyklistov by dokázalo spôsobiť dopravný kolaps v celom meste, na tomto tvrdení si trvám

                              neviem či poznáš strečno, až hej, to je typický príklad. skús sa tam napchať na bicykli, prvý kamión čo ťa dobehne ťa nemá šancu (bezpečne) predbehnúť až po konec úseku a spustí kolonizáciu. rozmiestniť tam nejakých 5 cyklistov čo budú po úseku úplne predpisovo stále jazdiť tam a nazad spôsobí úplné zneprejazdnenie tohto úseku a kolóny až do žiliny a martina. podobné je to v mestách. nasťastie väčšina má rozum a obíde také úseky inakade (aj po chodníku), ináč sa autá v meste nepohnú

                              0 0
                              • JSt  

                                myslet si to muzes, ale nooski ti jasne napsal …se nauč jezdit. ;-)

                                0 0
                                • hribik A1  

                                  na rozdiel od neho 50 km/h aby som nezdržoval, jazdiť nedokážem

                                  0 0
                                  • JSt  

                                    o tom to nebude ;-)

                                    0 0
                                  • nooski  

                                    Opravdu ta kolona aut po městě jede 50Km/h?

                                    0 0
                                    • hribik A1  

                                      to čo denne vidím je bežná rýchlosť áut okolo 50 km/h, nie pomaly poťahujúce kolóny. hustá ale relatívne plynulá premávka – dokým sa na ceste nevyskytne prekážka (napr. cyklista). nepíšem o kolónach pred niektorými zopár križovatkami v meste čo trvajú hodinu ráno a hodinu poobede ale o bežnom stave. pokiaľ viem tak napr. pod spomínaným strečnom som počul v dopravnom servise hlásenie o 6 km kolóne spôsobenej jediným osamelým CHODCOM (!!!!)

                                      0 0
                                      • hony007  

                                        Takže v Horních Uhrách již připravují dopravní značku „povinné naložení chodce do vozidla“, aby zabránili kolonám?

                                        0 0
                              • qwertr  

                                Ako to vyzera teraz pod Strecnom. Zoberte si cestu I.triedy s 2 jazdnimi pruhmi s krajnicami. Teraz z tej cestu urobte 3 pruhy tak, aby ste nemuseli rozsirit tu cestu, lebo ju nie to kde. Zmizne krajnice, zuzia sa pruhy a pre istotu ako rozdelenie smerov je dany taky zlty poloblukovy plastovy pas, aby sa nedalo prejst do protismeru. Takze ked tam stretnete cyklistu musite ist za nim. On sa nema kam uhnut, lebo krajnica neexistuje. Obist sa neda ako. Jazdny pruh je zuzeny a do protismeru sa neda koli zabranam vybocit.

                                0 0
            • JSt  

              troubenim to zacina a jednou ti to nebude stacit ;-).

              0 0
              • Martin  

                podle sebe soudím tebe? ;)

                0 0
                • JSt  

                  jj. na klakson jsem snad jeste nesahl. mozna nekdy omylem zavadil :-)).

                  0 0
    • fousac  

      i kdyz je to tu asi milionkrat a google hnedka vedle, prece jenom opakovani je matka moudrosti, ze…

      //Příloha č. 13 k vyhlášce č.341/2002 Sb.

      Technické požadavky na jízdní kola, potahová vozidla a ruční vozíky

      Jízdní kola musí být vybavena:

      1. dvěma na sobě nezávislými účinnými brzdami s odstupňovatelným ovládáním brzdového účinku; jízdní kola pro děti předškolního věku vybavená volnoběžným nábojem s protišlapací brzdou nemusí být vybavena přední brzdou,

      2. volné konce trubky řidítek musí být spolehlivě zaslepeny (zátkami, rukojeťmi apod.),

      3. zakončení ovládacích páček brzd a volné konce řídítek musí mít hrany buď obaleny materiálem pohlcujícím energii, nebo (jsou-li použity tuhé materiály) musí mít hrany o poloměru zakřivení nejméně 3,2 mm; páčky měničů převodů, křídlové matice, rychloupínače nábojů kol, držáky a konce blatníků musí mít hrany buď obaleny materiálem pohlcujícím energii, nebo (jsou-li použity tuhé materiály) musí mít hrany o poloměru nejméně 3,2 mm v jedné rovině a v druhé rovině na ni kolmé nejméně 2 mm,

      4. matice nábojů kol, pokud nejsou křídlové, rychloupínací nebo v kombinaci s krytkou konce náboje, musí být uzavřené,

      5. zadní odrazkou červené barvy, tato odrazka může být kombinována se zadní červenou svítilnou nebo nahrazena odrazovými materiály obdobných vlastností; plocha odrazky nesmí být menší než 2000 mm2, přičemž vepsaný čtyřúhelník musí mít jednu stranu dlouhou nejméně 40 mm, odrazka musí být pevně umístěna v podélné střední rovině jízdního kola nebo po levé straně co nejblíže k ní ve výšce 250–900 mm nad rovinou vozovky; činná plocha odrazky musí být kolmá k rovině vozovky v toleranci ± 15° a kolmá k podélné střední rovině jízdního kola s tolerancí ± 5°; odrazové materiály nahrazující zadní odrazku mohou být umístěny i na oděvu či obuvi cyklisty,

      6. přední odrazkou bílé barvy, tato odrazka může být nahrazena odrazovými materiály obdobných vlastností; odrazka musí být umístěna v podélné střední rovině nad povrchem pneumatiky předního kola u stojícího kola; plocha odrazky nesmí být menší než 2000 mm2, přičemž vepsaný čtyřúhelník musí mít jednu stranu dlouhou nejméně 40 mm, činná plocha odrazky musí být kolmá k rovině vozovky s tolerancí ± 15° a kolmá k podélné střední rovině jízdního kola s tolerancí ± 5; odrazové materiály nahrazující odrazku mohou být umístěny i na oděvu či obuvi cyklisty,

      7. odrazkami oranžové barvy (autožluť) na obou stranách šlapátek (pedálů), tyto odrazky mohou být nahrazeny světlo odrážejícími materiály umístěnými na obuvi nebo v jejich blízkosti,

      8. na paprscích předního nebo zadního kola nebo obou kol nejméně jednou boční odrazkou oranžové barvy (autožluť) na každé straně kola; plocha odrazky nesmí být menší než 2000 mm2, přičemž vepsaný čtyřúhelník musí mít jednu stranu dlouhou nejméně 20 mm, tyto odrazky mohou být nahrazeny odrazovými materiály na bocích kola nebo na bocích plášťů pneumatik či na koncích blatníků nebo bočních částech oděvu cyklisty.

      Jízdní kola pro jízdu za snížené viditelnosti musí být vybavena následujícími zařízeními pro světelnou signalizaci a osvětlení:

      1. světlometem svítícím dopředu bílým světlem; světlomet musí být seřízen a upraven trvale tak, aby referenční osa světelného toku protínala rovinu vozovky ve vzdálenosti nejdále 20 m od světlometu a aby se toto seřízení nemohlo samovolně nebo neúmyslným zásahem řidiče měnit, je-li vozovka dostatečně a souvisle osvětlena, může být světlomet nahrazen svítilnou bílé barvy s přerušovaným světlem,

      2. zadní svítilnou červené barvy, podmínky pro umístění této svítilny jsou shodné s podmínkami pro umístění a upevnění zadní odrazky podle odst. 1 písm. e); zadní červená svítilna může být kombinována se zadní odrazkou červené barvy podle odstavce 1 písm. e); zadní červená svítilna může být nahrazena svítilnou s přerušovaným světlem červené barvy,

      3. zdrojem elektrického proudu, jde-li o zdroj se zásobou energie, musí svou kapacitou zajistit svítivost světel podle písmen a) a b) po dobu nejméně 1,5 h bez přerušení.

      Světelná výbava jízdního kola se nepovažuje za výbavu ve smyslu ustanovení § 32 zákona č. 361/2000 Sb.

      Je-li jízdní kolo vybaveno pomocným sedadlem pro dopravu dítěte, musí být toto sedadlo pevně připevněno a opatřeno pevnými podpěrami pro nohy dítěte. Sedadlo a podpěry musí být provedeny a umístěny tak, aby nemohlo dojít ke zranění dítěte při jízdě ani k ohrožení bezpečnosti jízdy. Je-li jízdní kolo vybaveno nosičem zavazadel, musí být tento nosič řádně a spolehlivě připevněn a nesmí ovlivňovat bezpečnost jízdy.

      Pneumatiky a ráfky nesmí vykazovat trhliny, praskliny a jiné zjevné deformace, které by zjevně narušovaly bezpečnost jízdy.

      Jízdní kola uváděná na trh po 1. 1. 2003 musí mít na snadno dostupném místě rámu trvanlivě vyznačeno dobře čitelné výrobní číslo nebo být vybavena zařízením jej spolehlivě nahrazujícím. Za spolehlivě výrobní číslo nahrazující zařízení se v tomto případě považuje například i elektronický nosič takové informace, který bude pevně spojen s rámem jízdního kola.

      Jízdní kola uváděná na trh po 1. 1. 2003, pokud nejsou vybavena podle čl. 2 této přílohy, tj. pro jízdu za snížené viditelnosti, musí být opatřena jednoznačným a zřetelným upozorněním v návodu k obsluze, že tato kola nejsou za daného stavu vybavení způsobilá k silničnímu provozu za snížené viditelnosti.

      Jízdní kolo může být vybaveno dodatečně pomocným motorkem, jestliže

      1. bude nadále zachován původní charakter jízdního kola (podle čl. 1, 2),

      2. pomocný motorek bude přiměřeně plnit podmínky ustanovení § 19 zákona,

      3. jeho výkon nepřesáhne 1 kW,

      4. v případě použití spalovacího motoru, nebude mít takový motor objem válce (válců) větší než 50 cm3,

      5. maximální konstrukční rychlost nebude vyšší než 25 km/h,

      6. montáž pohonného systému (motor, nádrž paliva nebo akumulátor) na jízdní kolo si nevyžádá zásah na jeho nosných částech.

      Pokud vozidlo splňuje všechny výše uvedené požadavky, považuje se pro potřeby této vyhlášky nadále za jízdní kolo.

      //

      0 0
      • Joseph de Sax  

        tak splněno z toho nemám nic a normálně s cajtama chlastám v místní putyce bez problémů…avotom­toje.

        0 0
    • jan.novak  

      Takže popřečtení této diskuze a i za pomoci google, mám stále několik otázek.

      1)Můžu všechny odrazky co mají být na kole(přední, zadaní, na pedálech, v kolech po stranach), můžou být nahrazeny reflexními pásky na oděvu či obuvi ciklisty ?? Jaká barva ? a je nějaká požadovaná vlastnost těchto reflexních pásek.

      2)Když je slunečné počasí, a vyditelnost je 100% musím mít odrazky ?

      PS:do teď jsem měl na kole všechny odrazky, ale s příchodem nového kola, zmizely odrazky :-)

      0 0
      • jan.novak  

        omlouvám se za chyby,

        Samozřejmě *cyklisty a *viditelnost

        0 0
      • nooski  

        Odrazky se dají krásně nahradit různými reflexními samolepkami. Třeba klasická odrazka ve výpletu je dle mě nebezpečný šrapnel. Myslím, že cajti to nijak zvlášť nehrotí a pokud člověk trochu přemýšlí a dbá na svou vlastní bezpečnost, tak se vybaví i pořádnými aktivními světelnými prvky.

        Naštěstí dneska v době výkonných LED světel už není osvětlení takový problém, jako před pár lety, kdy jsem musel světlo krmit 4AA baterkami, vydrželo to s bídou 4 hodiny a svítilo to prd. To samé v blikačích. Mám starý střední model od Smartu a nový základní ho s obrovským přehledem přesvítí. Pořádná světla a různé odrazky mi umožňují jezdit déle a bepečněji, takže jsem letos do podobných blbinek vrazil poměrně dost peněz. Asi tolik, co tehdá za tu bídně svíticí sadu :-)

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Joseph de Sax  

        při slunečném počasí musíš svítit i odrazkama…aby tě bylo vidět na rozhraní tmavého světla a světlé tmy…

        0 0
      • fousac  

        uz to tak vypada, ze odrazky nebo povoleny ekvivalent bys mel mit na kole porad…

        i kdyz snad neznam nikoho, kdo by klasicky odrazky vozil.. ;)

        hadry uz snad vsechny nejakej reflexni prvek maj,

        kolo polepit reflexnima polepkama , do dratu tuhlencty nesmysly , na ram priklapnout 1–2 pruhy , pripadne prepnout na koncetiny na noc, zadni blikacku treba osvedcenou , nejakou predni blikacku, ja vozim 3-led smartku, blika slusne a vydrzi veky (na sviceni sou jinci vecicky) a do vetsiho mestskyho provozu jeste navrch idealne svitive zelenou reflexni vestu nebo klidne i bundu, vyber je velikej…

        (v pracovnich odevech za zlomek ceny proti sport/outdoor shopum)

        mozna to neni 100pro podle predpisu, ale videt budes a nikdo ti nic nerekne…

        0 0
        • skorpion  

          Ked uz sme pri tych odporucaniach, ja pouzivam toto:

          Retroreflexní páska GP 800

          spravil som si z toho omotavky na nohy a ruky

          Reflexite Durabright – stříbrná

          polep ramu, kolies a helmy

          0 0
        • kolombo  

          Já třeba odrazky vozím, jedině odrazky na pedálech mám nahrazené reflexní plochou na botách. Ono by to kolo mělo být vidět i z boku, proto ty odrazky ve výpletu. Ne malé body na drátech, opravdické odrazky :-)

          Jediné, co dělám odlišně od zákona je ostře bílá přední blikačka, zákon mluví o trvale svítícím světle. Ale dá se přepnout i na svícení.

          A co se týče blikaček a světel, je dána i výška umístění, takže nahoře na batohu nebo na přilbě je to špatně. A jednou za čas je dobré dát nové baterie nebo ty nabíjecí prohnat nabíječkou.

          0 0
          • fousac  

            nevim jestli si videl ty reflexni blbince na draty nekdy na zivo, ale ma to asi tak cca mockrat vetsi odrazivost nez klasicky odrazky a funkcnost 360° (minus rafek)… 8cm dylka a na dva „biky“ vychazi 9 na kolo a neni to maly bod na dratech..

            reflex folii mam nalepenou na klikach…

            zakon rika, ze kde se sviti staci blikacka, kde se nesviti, svitim v zajmu vlastniho zdravi…

            0 0
      • kucka7  

        co s týká reflexních pásků tak to bude asi stejné jako s ref.vestou a ta musí mít atest na viditelnost při nasvícení ze 150–200m :ty metry nevím úplně přesně

        0 0
    • Necris  

      Kdybych na kolo nasral, vypadá to líp než když tam dáš odrazky.

      0 0
      • White2146  

        Jo přesně tak! :) Sice je to nejdebilnejší názor ale taky nejpravdivější a přidávam na na tvou stranu :D Ja to mam celkem v cajku předni bíla vidle a řidítka mi svíti pri osvetlení autem docela dost ale zezadu mne videt nepujde jen bíle boty :D

        Jinak mate nekdo skusenosti s nejakou dobrou ledkou na kolo aspon 30W? jestli se dá už koupit přímo na kolo. Chci si totiz vyrobit vlastní světlo s 30w ledkou na noční rychlé jízdy lesem :) co bude napájena s 11,1 li-pol akumulátoru :D

        To už mne pak půjde videt což? :D

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • Vilém  

          Tak hodne stesti, s tim stavenim svetla:) Prijde mi to jako blbost, delat neco takoveho co popisujes. Bud bych koupil neco jako odkazuje lukas, coz sviti dost solidne, nebo kdyz uz stavet, tak z nejakych solidnejsich LEDek se slusnou ucinnosti a pouzit vic kusu. Vysledek by byl jiste lepsi, nez 30w led a 11,1V aku.

          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • akula  

      Po silnici nejezdím, ptákoviny neřeším :-) a když náhodu hrozí, že bych musel jet víc jak 100m po silnici za šera nebo tmy, tak beru vestu a blikačku.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.