• Jirka_Sd

    Zdravím, včera jsem vyměnil po letech řetěz na mé starodávné Retě a stalo se samozřejmě co jsem očekával, že na jednom kolečku řetěz poskakuje, takže musím vyměnit kazetu. Ořech na matici mám a chci se zeptat protože jsem to nikdy nedělal, jestli je na to nějaký fígl, nebo jen vymontovat kolo nasadit ořech s klíčem a potom už jen použít sílu, příp pomoci na začátku rázem. Kolo se asi drží rukou přitom, nebo je potřeba nějaký speciální klíč, kterým se to přidrží za kazetu? Děkuji za rady zkušenějších.

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • milan.v  

      Videonávod na netu nepomůže?

      0 0
    • Hrabex1  

      Z toho co pises, si nejsem jisty, ze vis, cemu se rika orech. Nechces to nafotit?

      0 0
      • Jirka_Sd  

        Tak kazeta demontována, šlo to celkem dobře, je to šroubovací typ Sachs Mallard 7s. Na povolení jsem použil 24 s vratidlem z gola sady a asi na třetí pokus jsem to povolil po cca 25letech od výroby ne-li ještě o nějaký rok déle.

        Teď musím vytipovat co koupím, ta původní je 13–15–17–20–23–26–30z, vepředu je převodník 28–38–48. V podstatě používám jen velký převodník a 3 nejmenší kolečka – jsem od Nymburku, takže rovina.

        Spíš se teď zeptám než koupím a namontuji novou, kdybych chtěl namazat středy kol – jakým způsobem se dají demontovat ty víčka uložení? Vůle v uložení není, ale určitě by to chtělo minimálně namazat.

        0 0
        • Hrabex1  

          Je to jak jsem myslel. Nema to zadny orech ani kazetu, ale sroubovaci volnobezne 7kolecko.

          Pro namazani musis vyndat osu. Ty plechove misky pak opatrne vypacis sroubovakem. Pak budes muset vymezit vuli.

          0 0
        • Zdyn  

          Nebyla to kazeta, ale více šroubovací vícekolečko. Kazeta jsou pouze samotné pastorky bez volnoběžného mechanisku.

          Pro servis ložisek je potřeba na jedné straně povolik konus s kontramaticí. Pak je možno osu vytáhnout a vyčistit a namazat ložiska. Ty plechové krytky se sundavat nemusí a bez demontované osy ani bez poškození vyndat nejdou.

          0 0
          • Jirka_Sd  

            Tak se omlouvám za nesprávné názvosloví.

            To že se musí vyndat oska vím, je to systém co se používal kdysi a rozebíral jsem to. Jde mi o ty víčka – šroubovákem si myslím že se při vyndavání poškodí. Spíš bych tipoval nějaký stahováček – dvě nebo tři ramínka s vyhnutím na konci, aby to vytáhlo víčko . Nebo jen vyndat jak píšeš osku promazat a dát zpátky. Tam jsou ale samotné kuličky – nebo věneček, aby se to po vyndání osky nevysypalo?

            0 0
        • Vilém  

          Vicka netreba vyndavat. Pokud po tom touzis, tak je proste sikovne vydloubnes, abys je neposkodil. Samozrejme po demontazi osy a vyndani kulicek. Na zpetnou montaz budes potrebovat konusove klice.

          Kdyz koukam na foto, tak pochybuju, ze to potrebuje rozdelavat.

          0 0
          • Jirka_Sd  

            Vyndavat je nebudu, ale po 25 letech by to asi namazat potřebovalo … .

            Nějaký tip na nové vícekolečko – Max1, Sunrace, Force? Sachse asi už neseženu … .

            0 0
            • novas752  

              Je to jedno, všechno stejná bída. Dneska už se montujou jen na úplně nejlevnější kola a podle toho ta kvalita vypadá.

              0 0
            • mech1  

              Dej tam Shimano

              0 0
              • Jirka_Sd  

                Od Shimana jsem našel jen TZ500 šroubovací s rozsahem 14 – 28, původní Sachs má 13–30. Jde mi o ty menší kolečka, která nejvíc používám – jsem z Nymburska – rovina. Bude to Shimano lepší než ten zbytek Max1, Sunrace, Force nebo je to všechno jedno jak píše kolega výše?

                0 0
                • Jirka_Sd  

                  Tak jsem koupil Shimano TZ500. Ptal jsem se prodejce a říkal, že bere po zkušenostech jen Shimano, Max1 špatný, Sunrace trošku lepší ale taky už řešil reklamace.

                  0 0
                  • Jirka_Sd  

                    Tak nové vícekolečko namontované, nejvíc času mě trvalo seřídit to aby to řadilo jak má. Jsem zvědavý kolik to vydrží, volnoběžka na tom vícekolečku pěkně „šmajdá“ když se to trošku na místě roztočí, ale řadí to, jede to. Uložení zadního kola jsem promazal, povolil jsem vždy jednu stranu vyčistil od původní vazelíny, dal novou a potom to samé na druhé straně. Dal jsem nové brzdové špalky od Tectra. Ještě mi zbývá to samé na předním kole, a dát nové gripy a bude snad hotovo. Potom mě čeká to samé na kole manželky.

                    0 0
                    • mrazik01  

                      Kdyby jsi chtěl u manželky větší rozsah, tak mám odzkoušenou 7s kazetu Sram 12–32z, akorát bys musel měnit náboj

                      0 0
                    • Vilém  

                      Jestli nemas zohlou osu naby, kdyz pekne smajda. Zkusil bych zatocit osou pri vyndanem kole z ramu.

                      0 0
                      • Jirka_Sd  

                        Osou to není, dělá to na volnoběžce. Teď jsem ještě na to koukal a označení na kolečku je MF-TZ21, nevím jaký je rozdíl proti té TZ500. Počty zubů jsou shodné, někde jsem v popisu našel něco o UG řetězu.

                        0 0
                      • mech1  

                        To není osou ale nábojem.

                        0 0
    • standoslav  

      To šmajdani je běžný problém nábojů, ničemu to nevadí, jen se na to blbě dívá.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.