• lukas0006

    Chtěl jsem se zeptat co vše je v povyném vybavení MTB odrazky a spol..mockrát dě­kuji

    0 0
    • Wojtek  

      jenom mtb? tak to nevím

      0 0
      • lukas0006  

        no mám v plánu si koupit zadní světlo…ale právě nevím jestli tomusí všechno být i u MTB jak u silničky ..ve špicích bych to postrácel ty odrazky a na pedálech nemám protože mám nášlapy

         
        0 0
        • Flegmatik  

          Asi sis nečetl ty odkazy, co? Já vím, je to dlouhý… proč to číst, že? :-) (Ne)dočetl byses tam, že rozdělení MTB/silnička v zákoně neexistuje.

          0 0
        • Wojtek  

          já světla nešeším,na kole nemám ani jednu odrazečku,jel sem asi už kolem 12 policastu co stavěly auta ,dycky kolem nich projedu blízko,a nikdy nic

          0 0
          • orgoj.chorchoj  

            cece, asi to bude mit duvod proc se tu do tebe navazeji :\

            0 0
          • Chiron  

            Tak mě už stavěli, na kole nemám jedinou odrazku, akorát občas vozím světla v předu a v zadu červenou blikačku, ale ani ty sem zrovna na kole neměl. Nejdřív se jim to nelíbilo a vyhrožovali pokutou. Tak sem řekl, že je to závodní bajk a oni na to, že mě tímto teda napomínají a mlžu jet.

            0 0
            • hribik A1  

              s takym argumentom by som asi nepochodil. aby mi totiz to, co mam v profile, uznali za zavodny bajk, tak to by sa oni sami museli vracat zo zavodov, ale v slovenskej hadzanej :-D

              0 0
              • M_ishak  

                Máš pravdu. To bys za tím kolem musel ještě táhnout uvázanou pneumatiku, abys to mohl prezentovat jako tréninkový speciál…po vzoru kolegy Zátopka :O)

                0 0
                • hribik A1  

                  to mne by kolkorazy ten cestovny special pri pohlade nan a na jeho naklad zhodnotili skor ako kamion a chceli by videt este aj zaznam z tachografu :-D

                  0 0
            • fousek  

              Priste policajtum budu tvrdit ze mam zavodni auto:-)

              0 0
      • dieegoo  

        Už se stalo, abys někdy věděl? A pokud nevíš, určitě je nezbytný to tady ventilovat?

        0 0
      • M_ishak  

        Aproč sem teda píšeš, že nevíš. Vždyť tady jsou stovky uživatelů a ti když si přečtou dotaz o němž nic neví, tak neodpovídají. Kdyby se ty stovky lidí chovaly jak ty, tak v každém vlákně by bylo stokrát napsáno „tak to nevím“, „jaá také nevím“,…

        0 0
    • Martin  

      bože, zas nějaký dyslektyckí hovado

       

      http://m.postuj.cz/33e807

      0 0
    • BFG  

      Z vlastní zkušenosti vím, že měští strážníci jsou většinou rádi za přední bílé a zadní červené světlo a na ostatní už se raděj nedívají :-) Ale pořád je tam to „většinou“ :)

      0 0
      • lusk  

        mesti straznici jsou radi kdyz jim vubec nekdo zastavi .-)

        0 0
        • BFG  

          No taky pravda. Jednou mě ale překvapili v parku v noci. Z ničeho nic proti mě reflektor a že zastavte a to už jsem byl tak 5 m od nich. Už se nedalo nic dělat :-( Jak jsou černí, tak jsou nenápadní :-))

          0 0
      • vikicek  

        Mno na svym kole nemám jediný světlo, ani odrazku. Myslim, že zrovna tohle fízlové fakt neřešej. Co řešej (a to jen někteří) je jízda po chodníku .. už mě takhle párkrát zbuzli, že příště pokutička 2000kč :D

        0 0
        • BFG  

          To mi také jednou chtěli dát pokutu za jízdu po chodníku, nakonec řekli, že pro příště a v tom jel naproti borec také po chodníku a navíc „bezdržačky“ a v protisměru. Tak si ho hned odchytnuli, u něj to možná na domluvě nezůstalo :-))

          Ale jinak co vím, tak mamku i pár kamarádů vždy jen za chybějící světla v noci…

          0 0
    • BFG  

      Mimochodem když jsme u toho, dostali jste někdo opravdu pokutu za nějaký prohřešek na kole? Všechny případy co znám skončily jen domluvou a prý pro příště.

      0 0
      • LookAss  

        asi před týdnem jsem jel kolem 21:00 domů taky po chodníku,na řidítkách mám 2 bílé author shoty,sloup s veřejným osvětlením byl až u policistů,jinak všude tma… ale byli schovaní. Tak jsem si v klídku jel,a najednou z rohu vylezl pán v zelené vestičce a začal na mě mávat plácačkou :-D řekl mě,že si myslel že jede po chodínku malý auto.. :-D :-D . A pak začal zvyšovat hlas,že po chodníku se od 10ti let nesmí,a že je to na pokutu…po delším smlouvání řekl,že to bude za 500…a smlouvat už se dál nedalo,tak jsem začal vytahovat peníze ( náhodou jsem je u sebe měl ) … a v tom se k nám blížil rychlostí asi 150 km/h motorkář. Hned plácačka,a už stál vedle mě :-D mezitím mě ruhý policista řekl,ať už nejezdím po chodníku,pochválil mě za osvětlení a řekl ať jedu dál… 

        0 0
        • mrozu  

          Ja jel s kamosema pred par lety z jedny vesnice z koncertu, par piv jsme meli. Mohlo bejt tak 2 v noci, nikde nikdo, zadnej provoz, jeli jsme po silnici bez svetel. Ve meste jsme potkali policejni kontrolu, tak jsme cekali nejakej pruser, ale misto toho nam vynadali, ze jezdime v noci bez svetel po silnici, ze nas neco srazi, tak at jedem po chodniku. Asi jsme narazili na rozumny prislusniky :) A taky jeste neplatily ty fasisticky silnicni zakony co dneska, nevim jak by to dopadlo ted.

          0 0
          • M_ishak  

            No jak asi…by tě zavedl domů a máma by o tebe zlomila vařechu :O)

            0 0
        • M_ishak  

          Záleží jak kdo. Někdy na přechodech stojí dopravák, aby dohlídl na děcka, aby nevlezli pod auto. Kdysi tento týden takhle po chodníku jela nějaká tetka (cca 50 let), pak si to nasměrovala na přechod, směrem na stranu kde stál, a přejela i po přechodu. Fízl na ni hleděl jak ocas, ještě jí uhl, ale nepíp ani půl slova – asi nějaký stydlín se sociální fóbií :O)

          0 0
      • XC-biker1  

        Já dostal 1× za jízdu po chodíku a bez světel (bylo trochu šero), tak to bylo za 100kč… a tak cca před 2rokama jsem dostal za 200kč, taky bez světel, a ještě jsem jim ujel, ale hajzli mě chytli před vchodem :D, a prej že příště to ujíždění může jít k soudu nebo co. Pán policajt se zdřejmě v kolech vyznal, protože jsem jel na starem kole, co sotva jelo, a on mi řekl že ví, že to je dobré a kvalitní kolo na závody, ale že světla to mít prostě musí :D … párkrát jsem jim ještě ujel, ale jinač se snažím jezit tak, abych je moc nepotkával. Naštěstí jim většinou stačí že má člověk přilbu, a v noci ty světla a je od nich klid.

        0 0
        • vikicek  

          No tak přilbu stejnak nepotřebuješ když ti je 18 :)

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • XC-biker1  

            No tak jako jasne, jenže když tu přilbu budu mít, tak mě třeba nezastaví, a ještě se někde nezabiju. Když jí nebudu mít, tak z dálky nepoznaj kolik mi tak může být, zastaví mě, a pak mě zničí za ostatní věci jako odrazky, světla atd. něco by se našlo…

            0 0
        • jirka88  

          To se po chodníku vážně nesmí jezdit?

          0 0
          • jIrI___  

            Fakt nesmí ;-)

            0 0
            • jirka88  

              Je to někde napsané? Jestli fakt nesmí, tak to tě ale policajt může sebraat skoro na každé vyjížďce…

              0 0
              • jIrI___  

                Tak pokud jezdíš po chodníku, pak tě může klidně sebrat. Určitě to někde ve vyhlášce napsané je, hledej.

                0 0
                • jirka88  

                  Tak když jedu z vyjížďky a rozhoduju se jestli pojedu přes celou Ostravu po hlavní, nebo to pojedu po chodníku, volím chodník, přijde mi to bezpečnější.

                  0 0
                  • jIrI___  

                    To je tvoje volba. Já volím většinou cestu, příjde mi to bezpečnější a ohleduplnější vůči chodcům.

                    0 0
              • Wojtek  

                skoro? na každé,nevím jak bych se od baráku dostal na cestu :-)

                0 0
        • jirka88  

          To se po chodníku doopravdy nesmí jezdit?

          0 0
      • M_ishak  

        Stál jsem před staženými závorami, když nějaký chlápek nechtěl čekat, zvedl si závoru a přelezl kolejiště. Jenže na druhé straně (nebylo tam vidět) stálo policejní auto. Pán nejenže neušetřil žádný čas, ale taky ho pěkně skasírovali.

        0 0
    • kubad  

      doufám že to ještě platí :-)

       

      1. Jízdní kola musí být vybavena a) dvěma na sobě nezávislými účinnými brzdami s odstupňovatelným ovládáním brzdného účinku; jízdní kola pro děti předškolního věku vybavená volnoběžným nábojem s protišlapací brzdou nemusí být vybavena přední brzdou,

      b) volné konce trubky řídítek musí být spolehlivě zaslepeny (zátkami, rukojeťmi apod.),

      c) zakončení ovládacích páček brzd a volné konce řídítek musí mít hrany buď obaleny materiálem pohlcujícím energii, nebo (jsou-li použity tuhé materiály) musí mít hrany o poloměru zakřivení nejméně 3,2 mm; páčky měničů převodů, křídlové matice, rychloupínače nábojů kol, držáky a konce blatníků musí mít hrany buď obaleny materiálem pohlcujícím energii, nebo (jsou-li použity tuhé materiály) musí mít hrany o poloměru nejméně 3,2 mm v jedné rovině a v druhé rovině na ni kolmé nejméně 2 mm,

      d) matice nábojů kol, pokud nejsou křídlové, rychloupínací nebo v kombinaci s krytkou konce náboje, musí být uzavřené,

      e) zadní odrazkou červené barvy, tato odrazka může být kombinována se zadní červenou svítilnou nebo nahrazena odrazovými materiály obdobných vlastností; plocha odrazky nesmí být menší než 2000 mm2, přičemž vepsaný čtyřúhelník musí mít jednu stranu dlouhou nejméně 40 mm, odrazka musí být pevně umístěna v podélné střední rovině jízdního kola nebo po levé straně co nejblíže k ní ve výšce 250 – 900 mm nad rovinou vozovky; činná plocha odrazky musí být kolmá k rovině vozovky v toleranci +/- 15 st. a kolmá k podélné střední rovině jízdního kola s tolerancí +/- 5 st.; odrazové materiály nahrazující zadní odrazku mohou být umístěny i na oděvu či obuvi cyklisty,

      f) přední odrazkou bílé barvy, tato odrazka může být nahrazena odrazovými materiály obdobných vlastností; odrazka musí být umístěna v podélné střední rovině nad povrchem pneumatiky předního kola u stojícího kola; plocha odrazky nesmí být menší než 2000 mm2, přičemž vepsaný čtyřúhelník musí mít jednu stranu dlouhou nejméně 40 mm, činná plocha odrazky musí být kolmá k rovině vozovky s tolerancí +/- 15 st. a kolmá k podélné střední rovině jízdního kola s tolerancí +/- 5 st.; odrazové materiály nahrazující odrazku mohou být umístěny i na oděvu či obuvi cyklisty,

      g) odrazkami oranžové barvy (autožluť) na obou stranách šlapátek (pedálů), tyto odrazky mohou být nahrazeny světlo odrážejícími materiály umístěnými na obuvi nebo v jejich blízkosti,

      h) na paprscích předního nebo zadního kola nebo obou kol nejméně jednou boční odrazkou oranžové barvy (autožluť) na každé straně kola; plocha odrazky nesmí být menší než 2000 mm2, přičemž vepsaný čtyřúhelník musí mít jednu stranu dlouhou nejméně 20 mm, tyto odrazky mohou být nahrazeny odrazovými materiály na bocích kola nebo na bocích plášťů pneumatik či na koncích blatníků nebo bočních částech oděvu cyklisty.

      2. Jízdní kola pro jízdu za snížené viditelnosti musí být vybavena následujícími zařízeními pro světelnou signalizaci a osvětlení:
      a) světlometem svítícím dopředu bílým světlem; světlomet musí být seřízen a upraven trvale tak, aby referenční osa světelného toku protínala rovinu vozovky ve vzdálenosti nejdále 20 m od světlometu a aby se toto seřízení nemohlo samovolně nebo neúmyslným zásahem řidiče měnit, je-li vozovka dostatečně a souvisle osvětlena, může být světlomet nahrazen svítilnou bílé barvy s přerušovaným světlem,

      b) zadní svítilnou červené barvy, podmínky pro umístění této svítilny jsou shodné s podmínkami pro umístění a upevnění zadní odrazky podle odstavce 1 písm. e); zadní červená svítilna může být kombinována se zadní odrazkou červené barvy podle odstavce 1 písm. e); zadní červená svítilna může být nahrazena svítilnou s přerušovaným světlem červené barvy,

      c) zdrojem elektrického proudu, jde-li o zdroj se zásobou energie, musí svou kapacitou zajistit svítivost světel podle písmen a) a b) po dobu nejméně 1,5 hodiny bez přerušení.

      3. Světelná výbava jízdního kola se nepovažuje za výbavu ve smyslu ustanovení § 32 zákona č. 361/2000 Sb.

      4. Je-li jízdní kolo vybaveno pomocným sedadlem pro dopravu dítěte, musí být toto sedadlo pevně připevněno a opatřeno pevnými podpěrami pro nohy dítěte. Sedadlo a podpěry musí být provedeny a umístěny tak, aby nemohlo dojít ke zranění dítěte při jízdě ani k ohrožení bezpečnosti jízdy. Je-li jízdní kolo vybaveno nosičem zavazadel, musí být tento nosič řádně a spolehlivě připevněn a nesmí ovlivňovat bezpečnost jízdy.

      5. Pneumatiky a ráfky nesmí vykazovat trhliny, praskliny a jiné zjevné deformace, které by zjevně narušovaly bezpečnost jízdy.

      6. Jízdní kola uváděná na trh po 1.1.2003 musí mít na snadno dostupném místě rámu trvanlivě vyznačeno dobře čitelné výrobní číslo nebo být vybavena zařízením jej spolehlivě nahrazujícím. Za spolehlivě výrobní číslo nahrazující zařízení se v tomto případě považuje například i elektronický nosič takové informace, který bude pevně spojen s rámem jízdního kola.

      7. Jízdní kola uváděná na trh po 1.1.2003, pokud nejsou vybavena podle čl. 2 této přílohy, tj. pro jízdu za snížené viditelnosti, musí být opatřena jednoznačným a zřetelným upozorněním v návodu k obsluze, že tato kola nejsou za daného stavu vybavení způsobilá k silničnímu provozu za snížené viditelnosti.
      0 0
      • kubad  

        tak snad napodruhé :-) doufám že je to ještě platné

         

        1. Jízdní kola musí být vybavena

        a) dvěma na sobě nezávislými účinnými brzdami s odstupňovatelným ovládáním brzdného účinku; jízdní kola pro děti předškolního věku vybavená volnoběžným nábojem s protišlapací brzdou nemusí být vybavena přední brzdou,

         

        b) volné konce trubky řídítek musí být spolehlivě zaslepeny (zátkami, rukojeťmi apod.),

         

        c) zakončení ovládacích páček brzd a volné konce řídítek musí mít hrany buď obaleny materiálem pohlcujícím energii, nebo (jsou-li použity tuhé materiály) musí mít hrany o poloměru zakřivení nejméně 3,2 mm; páčky měničů převodů, křídlové matice, rychloupínače nábojů kol, držáky a konce blatníků musí mít hrany buď obaleny materiálem pohlcujícím energii, nebo (jsou-li použity tuhé materiály) musí mít hrany o poloměru nejméně 3,2 mm v jedné rovině a v druhé rovině na ni kolmé nejméně 2 mm,

         

        d) matice nábojů kol, pokud nejsou křídlové, rychloupínací nebo v kombinaci s krytkou konce náboje, musí být uzavřené,

         

        e) zadní odrazkou červené barvy, tato odrazka může být kombinována se zadní červenou svítilnou nebo nahrazena odrazovými materiály obdobných vlastností; plocha odrazky nesmí být menší než 2000 mm2, přičemž vepsaný čtyřúhelník musí mít jednu stranu dlouhou nejméně 40 mm, odrazka musí být pevně umístěna v podélné střední rovině jízdního kola nebo po levé straně co nejblíže k ní ve výšce 250 – 900 mm nad rovinou vozovky; činná plocha odrazky musí být kolmá k rovině vozovky v toleranci +/- 15 st. a kolmá k podélné střední rovině jízdního kola s tolerancí +/- 5 st.; odrazové materiály nahrazující zadní odrazku mohou být umístěny i na oděvu či obuvi cyklisty,

         

        f) přední odrazkou bílé barvy, tato odrazka může být nahrazena odrazovými materiály obdobných vlastností; odrazka musí být umístěna v podélné střední rovině nad povrchem pneumatiky předního kola u stojícího kola; plocha odrazky nesmí být menší než 2000 mm2, přičemž vepsaný čtyřúhelník musí mít jednu stranu dlouhou nejméně 40 mm, činná plocha odrazky musí být kolmá k rovině vozovky s tolerancí +/- 15 st. a kolmá k podélné střední rovině jízdního kola s tolerancí +/- 5 st.; odrazové materiály nahrazující odrazku mohou být umístěny i na oděvu či obuvi cyklisty,

         

        g) odrazkami oranžové barvy (autožluť) na obou stranách šlapátek (pedálů), tyto odrazky mohou být nahrazeny světlo odrážejícími materiály umístěnými na obuvi nebo v jejich blízkosti,

         

        h) na paprscích předního nebo zadního kola nebo obou kol nejméně jednou boční odrazkou oranžové barvy (autožluť) na každé straně kola; plocha odrazky nesmí být menší než 2000 mm2, přičemž vepsaný čtyřúhelník musí mít jednu stranu dlouhou nejméně 20 mm, tyto odrazky mohou být nahrazeny odrazovými materiály na bocích kola nebo na bocích plášťů pneumatik či na koncích blatníků nebo bočních částech oděvu cyklisty.

         

        2. Jízdní kola pro jízdu za snížené viditelnosti musí být vybavena následujícími zařízeními pro světelnou signalizaci a osvětlení:

        a) světlometem svítícím dopředu bílým světlem; světlomet musí být seřízen a upraven trvale tak, aby referenční osa světelného toku protínala rovinu vozovky ve vzdálenosti nejdále 20 m od světlometu a aby se toto seřízení nemohlo samovolně nebo neúmyslným zásahem řidiče měnit, je-li vozovka dostatečně a souvisle osvětlena, může být světlomet nahrazen svítilnou bílé barvy s přerušovaným světlem,

         

        b) zadní svítilnou červené barvy, podmínky pro umístění této svítilny jsou shodné s podmínkami pro umístění a upevnění zadní odrazky podle odstavce 1 písm. e); zadní červená svítilna může být kombinována se zadní odrazkou červené barvy podle odstavce 1 písm. e); zadní červená svítilna může být nahrazena svítilnou s přerušovaným světlem červené barvy,

         

        c) zdrojem elektrického proudu, jde-li o zdroj se zásobou energie, musí svou kapacitou zajistit svítivost světel podle písmen a) a b) po dobu nejméně 1,5 hodiny bez přerušení.

         

        3. Světelná výbava jízdního kola se nepovažuje za výbavu ve smyslu ustanovení § 32 zákona č. 361/2000 Sb.

         

        4. Je-li jízdní kolo vybaveno pomocným sedadlem pro dopravu dítěte, musí být toto sedadlo pevně připevněno a opatřeno pevnými podpěrami pro nohy dítěte. Sedadlo a podpěry musí být provedeny a umístěny tak, aby nemohlo dojít ke zranění dítěte při jízdě ani k ohrožení bezpečnosti jízdy. Je-li jízdní kolo vybaveno nosičem zavazadel, musí být tento nosič řádně a spolehlivě připevněn a nesmí ovlivňovat bezpečnost jízdy.

         

        5. Pneumatiky a ráfky nesmí vykazovat trhliny, praskliny a jiné zjevné deformace, které by zjevně narušovaly bezpečnost jízdy.

         

        6. Jízdní kola uváděná na trh po 1.1.2003 musí mít na snadno dostupném místě rámu trvanlivě vyznačeno dobře čitelné výrobní číslo nebo být vybavena zařízením jej spolehlivě nahrazujícím. Za spolehlivě výrobní číslo nahrazující zařízení se v tomto případě považuje například i elektronický nosič takové informace, který bude pevně spojen s rámem jízdního kola.

         

        7. Jízdní kola uváděná na trh po 1.1.2003, pokud nejsou vybavena podle čl. 2 této přílohy, tj. pro jízdu za snížené viditelnosti, musí být opatřena jednoznačným a zřetelným upozorněním v návodu k obsluze, že tato kola nejsou za daného stavu vybavení způsobilá k silničnímu provozu za snížené viditelnosti.

         

        0 0
    • Kubas.1  

      Myslím, že na MTB to nemá moc smysl řešit - tyhlety pravidla mají šnaci splňovat tak crossový kola, ale na silničce ani na bajku to většinou ani není kam dat ty všechny odrazky, světla, apod. 

      když vím, že třeba na zpáteční cestě už bude šero, tak si vezmu do báglu blikačky, ale jinak nemám nic – na nášlapech není nic (a dřív, když sem měl normální pedály s odrazkama, tak sem ty odrazky stejně za chvilku ztratil), dopředu na vidlu odrazku nedám, a vzadu ani ve výpletu je nechcu – kvůli tomu právě vozím ty blikačky

      0 0
      • M_ishak  

        Ve vyhlášce, která toto popisuje, je taková malé, ale důležitá poznámka ve smyslu, že dané serepetičky je možné nahradit reflexními prvky na oděvu.

        0 0
      • Pavel100  

        Stačí si koupit reflexní samolepky…nalepíš bílou na řidítka, červenou na sedlovku. Pedály mám spd taky, samolepku mám nalepenu na botech(když už výrobci netrefí oranžovou barvu) už 3 roky a stále drží:-) Chybí už jenom odrazky do drátů nebo nelepit samolepku na ráfek=mám jednoduše splněno! Práce na 5minut a váhově možná 10g na kole navíc:-)

        0 0
        • Kubas.1  

          Tak jasně že by to určitě šlo nějak vyřešit, ale já třeba zas tak často potmě nejezdím, a takhle např. na dojetí dom stačí ty blikačky a třeba reflexní pásek na botě. Kdybych jel jakože výhradně v noci, tak bych to nejspíš začal řešit víc, ale zatím není potřeba

          0 0
    • marapara  

      ááá, pán je rození češtyn :DDD

      0 0
    • kesu  

      jak muze nekdo todle napsat to fakt nechapu

      0 0
    • jIrI___  

      btw. když nebudeš mít povinnou výbavu a zastaví tě příslušnici, bude to za 500,– :)

      0 0
      • Wojtek  

        tak to je levnější,než blikačka :-)

        0 0
        • jIrI___  

          To si teda kupuješ hodně drahé blikačky. Navíc blikačku máš na delší dobu, pokuta může být hned zítra další :)

          0 0
    • Blade  

      Jdu se vyzvracet, ty si zatím naliskej!

      0 0
    • Biker jak Pes  

      WTF „povyná“ ?? To ani nejde napsat …

      0 0
    • spita  

      Pro začátek doporučuji zintenzivnit školní docházku a zaměřit se na hodiny českého jazyka.

      0 0
    • Biker jak Pes  

      Když už se tady probírají ty vyhlášky, jak je to s předjížděním zprava na kole v případě kolony stojících vozidel. Například na semaforech, bylo mi řečeno, že cyklisti tohle můžou, ale už je to přece jenom nějaká doba… :P

      0 0
      • C-ampari  

        V silničním zákoně to je. Můžeš kolonu podjíždět, ale se Zvýšenou opatrností!

        0 0
      • C-ampari  

        (4) Pohybují-li se pomalu nebo stojí-li vozidla za sebou při pravém okraji vozovky, může cyklista jedoucí stejným směrem tato vozidla předjíždět nebo objíždět z pravé strany po pravém okraji vozovky nebo krajnici, pokud je vpravo od vozidel dostatek místa; přitom je povinen dbát zvýšené opatrnosti.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.