Powerbanky pro nabíjení telefonu na 12 dní

184 nepřečtených
  • Emkaape

    Dobrý den,

    jedu na cyklozávod, který bude trvat cca 12 dní.

    1. Pojedu 12 hodin denně na kole a budu mít zapnutý telefon (Apl. Locus) pro navigaci a zaznamenávání tra­sy.
    2. Budu mít Powerbanku 10 000 mAh + chci koupit 30 000 mAh = https://www.czc.cz/…2502/produkt
    3. Uvažuji také o koupi této powerbanky, která se dá plnit AAA dobíjecími články = Odkaz Ali

    Nebo byste mi doporučili nějaký jiný typ? Nebo existuje powerbanka na běžné AAA baterky z marketu?

    1. Po cestě budou 2 záchytná stanoviště, kde bych mohl dobít powerbanku.
    2. Telefon bude mít baterku cca 3000 mAh.

    Dotazy:

    1. Bude mi tato powerbanková výbava stačit? Nebo mi doporučíte jiné powerbanky?
    2. Pokud budu 40 000 mAh (+ z číny ještě tu powerbanku na články) a pojedu celkem 144 hodin, za jak dlouho se mi ta zásoba vybije? Bude mi stačít na celých 12 dní nebo musím někde dobíjet?
    3. Na záznam byste používali jakou aplikaci? Locus? Endomondo?
    4. Má někdo zkušenost s tak dlouhým závodem? Ještě nějaké rady na cestu ohledně nabíjení či jiného?

    Děkuji.

    0 0
    • MatS  

      Tak zalezi, jak dlouho ti telefon vydrzi nez se vybije pri tom pouziti na kole.

      Z 10000mAh powerbanky ho dobijes cca dvakrat.

      Zbytek si lehce dopocitas sam.

      0 0
    • 2. Bóďa  

      Zapletené kolo s dynamem.

      Tady najdeš odpovědi, to je nejpovolanější osoba. :) – https://www.bike-forum.cz/…-za-11-7-dne

      0 0
      • Japhy  

        Taky si myslím, že ve výsledku bude dynamo v náboji menší kotva než tahat kila baterek nebo powerbank.

        0 0
        • kamaro  

          SON není jediný výrobce. Je sice nejkvalitnější, ale dají se najít i trochu levnější alternativy. Náby dělá i Shimano nebo Shutter Precision (ten má i poměrně dost variant s různými osami): https://www.bike24.de/1.php?…

          Dále je potřeba vyřešit převod mezi nábou a telefonem/accu­packem: například busch+müller

          Těchto řešení je také více

          0 0
          • kouba159  

            Mám přesně výše zmíněnou kombinaci dynamo Shimano a busch+müller na 26" kole a jsem s tím více než spokojen. Stíhá to dobíjet mobilní telefon s Locusem a GPS i při zapnutém displeji. A to dokonce i při mé průměrné rychlosti kolem 16 km/hod :-(

            0 0
    • novas752  

      Jestli si nečetl, doporučuju knížky Kdo spí nevyhraje a Cyklistické Maso v České kotlině. Myslím že většinou používají nějaký turistický navigace na obyčejný AA baterie, který mají v každý samošce nebo trafice. Mobil mi přijde šílenej na takový použití, navíc ve dne bude muset být jas na maximum a to ti bude žrát baterky dost a ty obří powerbanky jsou strašně těžký + neni jistý kolikrát ti mobil nabijou, hlavně teď v zimě (která ale v noci na horách může být i v létě).

      0 0
    • bodlak2  

      Ta powerbanka z ali co odkazuješ není na AAA ani AA články, ale na Lion 18650.

      Ty se dají koupit a pak z toho máš plnohodnotnou powerbanku. Taky se dají vykuchat nbapř. ze starých notebooků.

      0 0
    • Libores  

      na všechny tvoje otázky je jen jediná odpověď – turistická navigace. Mě se na podobný akce osvědčil Garmin eTrex 20. Proč nechceš jít touto cestou? Peníze?

      0 0
      • Emkaape  

        Ano, o něm jsem také uvažoval. Jenže 2.2" displej je málo. Mám vadu očí. 5" mobil je přeci jen jiná velikost. eTrex20 jinak je dobré řešení na vyměnitelné baterky, ale moc malý displej.

        0 0
        • Auditor  

          Garmin Montana…? Ale je to drazsi … ale obcas se vyksytujou po bazarech.

          0 0
        • micu  

          Chces radu a pritom nejsi konkretni. Dostanes GPS track nebo je trasa urcena jinak ? Kde se to kona ? Co za vadu mas ? Kdyz GPS track tak mapu skoro nepotrebujes, hlavni je cara. Jsem dalekozraky (2.5 a 4.5D ) a s eTrex30 to zvladam.Pokud se to nekona na Antarktide, tak skoro vsude jinde natrefis na moznost prespani v kempu, penzionu atd a tim padem i dobiti (energie je potreba nejem pro navigaci ale i pro mobil, svetla). 12 dni jsem jel 1000mil a spis bych te odkazal na jejich Facebook. Najdes tam spoustu infa a asi i ochotnejsich radcu..

          0 0
    • mastihuba  

      ty 30000 pouzivam 3 a všechny ok.

      0 0
    •  

      Mam jednu radu. Bez se nabit behanim a nebudes muset klást pitome dotazy na internetove fórum.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • jirkous3  

      Mám zkušenost s Locusem asi takovou. Trasu si předem zobrazím výrazně na mapě. Nepoužiji navigaci, ale na křižovatce mávnutím nad senzorem rozsvítím na chvíli obrazovku abych věděl kudy jet. Tak mi na Samsung A3 vydrží cca 11–12 a i při zapnutém záznamu zůstává tak 30 %. Ušetřít se dá hodně energie přepnutím tel. do módu Letadlo s vypnutím dat. Powerbanka Xiaomi 10000 mi vydrží tak na 4–5 dobití.

      0 0
      • Kolbaba71  

        A ještě jedna „drobnost“ Těch 250ks tužkových baterií by vážilo cca 6kg. Ta kapacita, co je potřeba, tak je dosti slušná – cca 45Ah, což se blíží akumulátoru v autě. Takže aby to vydrželo těch 12 dní, tak bych to chtělo nějakou takovouhle obludu.https://www­.hobbyshop-ritter.ch/akku-222v20000mah-lipo-35c70c-p-10926.html Má sice 2,5kg, ale pořád to je míň, než těch 6kg v tužkovkách.

        0 0
        • xtonda  

          Zopakuj si fyziku ZŠ, srovnávat kapacitu v Ah u zdrojů s různým jmenovitým napětím je nesmysl. Je potřeba kapacitu v Ah vynásobit napětím zdroje, tím dostaneš kapacitu ve Wh a tu pak můžeš srovnávat.

          0 0
          • oddie  

            Jemu ty Wh ale v tom srovnání níže cca sedí…

            0 0
          • Slaany  

            Jenže ty tužkovky právě koupí kdekoli po cestě a vybité vyhodí. Takže nikdy nepotáhne víc jak řekněme tři páry.

            To samé o výše zmíněných článcích 18650, to je jen jinak poskládaná powerbanka. Tyto vybité články po cestě nekoupí a asi je ani nebude chtít vyhodit vybité.

            V první řadě bych zkusil kolik vydrží daný telefon s nastavením které pojedeš v závodě. Mě vydrží v létě s GPS a mapy.cz 10h. Při kapacitě 2300mAh ho z 10000mAh powerbanky z Ali nabiju téměř 4×.

            0 0
            • Pavel  

              Tak to nabití 4× zcela prázdného mobilu bych chtěl vidět.. ;-)

              0 0
              • Slaany  

                Omlouvám se, byla to 20000 a nenechával sem vybít mobil do totální nuly. Při plném vybití by to ve výsledku bylo z této powerbanky tak sedum plných nabití. Testoval jsem to tak že jsem Bobík vezl se zaplou mapou a někde u 10% jo Nachal dobít z té powerbanky, sledoval a zapisoval si pokles % na powerbance. Nicméně bych takto s powerbankou a mobilem míle nejel. Jednak je taková powerbanka těžká a mobil křehký.

                0 0
                • Pavel  

                  No ale ta powerbanka váží asi tak tunu.. Už jen tou mojí 10k bych po hlavě dostat nechtěl..

                  0 0
                  • Slaany  

                    Naprostej souhlas. Je to těžký asi půl kila tuším ta 20000mAh. A to tazatel chce vzít 10000 + 30000mAh. To je sebetrýznění.

                    K tomu připočíst komplikované nabíjení za jízdy s mobilem na řídítkách, za deště, ve sjezdech…

                    0 0
                    • Pavel  

                      Asi to slyšet nechce, ale je to prostě naprostý nesmysl.

                      Nic lepšího, než turist navigačka na tužkovky na takové akce není.

                      0 0
                      • Slaany  

                        Tak do mílí daleko. Počítám, že to nakonec dopadne dárkem pod stromečkem s navigací.

                        Já když chtěl jet Loudání, tak sem taky uvažoval na začátku příprav o mobilu, pak ale koupil etrex30 a max spokojenost.

                        I tak sem táhl milion nesmyslů jako zátěž.

                        0 0
                        • Pavel  

                          Jj, s každou akcí toho člověk táhne míň a míň. No a až to pak přežene :-D. Naštěstí v našich podmínkách nejde o život.

                          Když jsem na poslední vícedenní cykloakci v Orlických koncem září vyrážel s 12 l baťůžkem a spacákem v podsedlovce, tak moje žena absolutně nechápala. :-D Ale měl jsem i pantofle! ;-)

                          0 0
            • drood  

              Nesmysl. Budeš rád, když ho nabiješ 3×. Pro nabití 2300 mAh spotřebuješ až 3200 mAh…

              0 0
            • gollum  

              Nevím jestli bych se chtěl spoléhat zrovna na tužkovky, které bych koupil někde po cestě v nějaké vesnickém obchodě, kde nevím jak dlouho ležely a v jakém jsou celkově stavu… To bych si nechal asi jako poslední možnost, radši bych si připravil dostatečné množství prověřených baterií už na start a zbytek si nechal poslat do CP…

              0 0
              • Slaany  

                S tím souhlasím, ale jako v nouzi je prostě koupit lze. Taky bych si koupil předem, nejspíš litinové nedobíjeci. Jsou mnohem lehčí. Poslal na CP a něco do kapes pro jistotu.

                0 0
                • Pavel  

                  Když tu navigaci dobře nachystáš, tak ti na jednu sadu vydrží skoro dva dny. Jsem letos na cyklocundru ty zásady 1000 mil zkoušel a fakt ta výdrž šla hodně nahoru.

                  0 0
                  • Slaany  

                    Mě ten etrex30 vydržel tak těch 18h, ale nedodržel jsem ty zásady na 100%. Například sem nepoužíval žádný ořezaný mapy jen pro daný úsek závodu. Měl sem čelou ČR. Navíc ale obyč tužkovky, ne litiovky. Příště určitě litiovky.

                    0 0
                    • Pavel  

                      Ta ořezaná mapa udělá opravdu docela dost. Já letos jel další kus čs hranice (Domažlice – Aš – Děčín) a dal si tu práci a rozdělil to na dvě „minimapy“. Ano, měli pravdu, i to ti něco přidá a není to bezvýznamné.

                      Já jel na dobíjecí aku (dvě náhradní sady, tj celkem 6 ks) a ty náhradní obyč, co jsem pro jistotu cestou koupil, jsem vezl ve finále zbytečně. Těch 6 dnů to zvládlo.

                      0 0
                • sodek  

                  Tak litinové, ty vydrží ledasco:)

                  0 0
    • Kolbaba71  

      Mě přijde zdroj energie pro mobil z tužkových baterií zcestný. Tužková baterie má kapacitu cca 1900 mAh. Vezmu jako příklad můj mobil, co má kapacitu aku cca 3000 mAh. Mám vyzkoušeno, když mám zapnutou navigaci (hlasovou) a současně loguju trasu s vypnutým displejem s tím, že se na něj několikrát krátce podívám, tak mě těch 12 hodin v létě vydrží. Wifi, bluetooh, data a další mám vypnutý. Chlad snižuje citelně kapacitu aku/bateriií. Pokud mám navigaci puštěnou na displeji a jas kvůli sluníčku na max, tak ho mám vymlácený už po 3–4 hodinách. Slušný měniče, co jsou jak v powerbance, tak i v mobilu dosahují tak 80% účinnosti.

      Teď trochu matematiky:

      Počet dní na kole – 12

      Počet dobití denně – 2

      Kapacita aku mobilu 3000 mAh

      Kapacita jedné tužkovky – 1900 mA

      Účinnost měniče powerbanky – 80%

      Účinnost měniče nabíjení v mobilu – 80%

      Rezerva pro 10%

      Aby měnič powerbanky fungoval, je potřeba min 1.5V nad 5V. Existují měniče co umějí napětí i zvyšovat, ale mají výrazně nižší účinnost.

      Z tohoto mě vyšlo, že je potřeba sada 6 AA baterií, aby se potřebné napětí delší dobu udrželo nad 6.5V, aby mohl měnič pracovat.

      Počet baterií = kusů baterií v sadě * počet sad baterií na den * počet dnů * rezerva / účinnost powerbanky / účinnost nabíjení mobilu

      Počet baterií = 6 * 2 * 12 * 1,1 / 0,8 /0,8

      Pokud jsem vše propočetl, vychází mě zhruba 250 ks tužkových baterií, aby jsi mohl fungovat těch 12 dní závodu.

      To platí za předpokladu, že ti na 24 hodin vydrží fungovat mobil na dvě dobití.

      0 0
      • gregorus  

        Nechybí ti v tom výpočtu kapacity tužkovky? Z šesti dodáš víc energie, než potřebuješ na jedno nabití telefonu, ne?

        0 0
        • oddie  

          Je hned v druhé větě. Ne, nedodáš, je to tak tip top na jedno nabití.

          0 0
    • Twitko  

      ja jen poznamku k tomu „zachytne stanoviste kde se dobit banka“… nevim co mam ja za powerbanku (nejaka snad kolem 20.000), a mozna je uz nejaka vadna, ale nez ji nabiju tak to visi na nabijecce den a neco. Takze o nejakem rychlem dobiti a odjezdu nemuze byt ani reci … ale jak rikam, mozna je to je pripad te me ludry a moderni jsou za hodku dve nabite (i kdyz pochybuju) ..

      0 0
      • Libores  

        To je dobrá poznámka. Svou 20000mAh nabíjím cca 8 hodin.

        0 0
      • Paja  

        Na vetsime powerbank je uvedeno jaky max. nabijeci proud do toho elektronika pustiy, takze doba potrebna k nabiti se pak da snadno spocitat.

        Pokud tu 20000 mAh powerbanku nabijis treba 1A adapterem, tak by ta doba nabijeni celkem odpovidala.

        0 0
        • atty  

          Tak ono se to nějak „okecat“ nedá – 20000 mAh je 20 Ah, tedy (teoreticky) možno použít výstupní proud 1A po dobu 20h. Logicky pak nabíjení 1A nabíječkou dává opět 20h nabíjení. Většinou se nepodaří vybít powerbanku do mrtě, takže sice kratší čas nabíjení, ale zase při nabíjení jsou nějaké reálné ztráty (± cca. 20%), takže nabíjecí čas ± 20h i více u powerbanky s 20000 mAh,n­abíjené 1A nabíječkou odpovídá.

          Takže něco vy smyslu – zastavím se na hodinovou občerstvovačku a dobiju powerbanku – těžkej unreal :)

          Použít nabíječku (dost speciální), která umí přes USB násobně vyšší proudy moc nejde, protože by to zase nezvládaly články v powerbance (přílišné zahřívání a možnost zničení jednotlivých článků).

          Dynamo v náboji a průběžné nabíjení je tudíž skvělé řešení (na podobné ultra věci), jen to je o dost dražší

          0 0
          • Paja  

            Powerbanky s vetsi kapacitou vetsinou umoznuji nabijeni vetsim proudem nez 1A, obvykle max. 2,1 A, takze zcela vybita 20Ah powerbanka se nabije za cca 12 hodin.

            Vzhledem k charakteristice nabijeni liion clanku je v pripade, kdyz se nenabiji z 0 na 100, ale treba jen o 25 % rozdil, jestli nabijis 50 % ->75 % nebo 75 % ->100 %.

            0 0
            • atty  

              To nerozporuji, nicméně základní problém zůstává – nabít takhle velkou powerbanku z 0 na 100% je otázka vždy mnoha hodin (nejméně), až desítek hodin (o charakteristice nabíjení a vybíjení lion článků fakt něco trochu vím).

              Pokud se jezdí podobné ultra závody, nevšiml jsem si, že by byl čas na jednom stanovišti dobíjet 10+ hodin. A denní spotřeba jízdy při navigaci, zapnutém světle či dalších spotřebičích bude prostě vyšší, než se dá za pár hodin odpočinku dobít.

              0 0
              • Paja  

                Vsak ja se s tebou nepru, jen doplnuji ;)

                0 0
                • atty  

                  Tak to potom jo – to se omlouvám za špatné pochopení :)

                  0 0
          • JendaH  

            Použít nabíječku (dost speciální), která umí přes USB násobně vyšší proudy moc nejde, protože by to zase nezvládaly články v powerbance (přílišné zahřívání a možnost zničení jednotlivých článků).

            Podle mě by to šlo, těch článků je tam spousta paralelně, proud se rozdělí.

            Baterky typu 18650 se běžně nabíjení proudem 0.5C, speciální i přes 1C. Takže s dostatečně silným zdrojem můžeš mít nabito za hodinu (řekněme do 85 %, pak už se musí proud omezovat v constant-voltage režimu). Takový zdroj by byl těžký, ale vyrábějí se adaptéry kolem 60 W (typicky nabíječky moderních ultrabooků) ještě s rozumnou velikostí a hmotností.

            Dále bych ještě zvážil modelářské LiPolky (z HobbyKingu), jsou lehčí, dávají vyšší proudy (i pro nabíjení) a jsou často levnější, za cenu nižší životnosti (50–100 cyklů).

            Kdybych tohle stavěl, tak koupím nejspíš zmíněnou nabíječku k ultrabooku, na Ali spínaný zdroj s omezením proudu co jde alespoň do 5A (pro nabíjení) a step-down na 5V (pro vybíjení) a 3–6S baterku z HK. Balancování není potřeba na 12denní cestě řešit.

            0 0
            •  

              Vždy mne pobaví kolik se při podobných diskuzích najde na BF specialistů na slaboproud.

              0 0
            • atty  

              Opět souhlas, ale má to další ale… :)

              V powerbankách jsou obvykle hodně „obyčejné“ články, které mají nižší kapacitu, vyšší vnitřní odpor a malou „tvrdost“ a jejich nabíjecí proud na článek je tím omezený (aby se to moc nezahřívalo, nebo dokonce neluplo) někam skutečně k 0.5C. Dnes se už 18650 články používají jen do těch hodně velkých powerbank, v těch malých už jde o menší typy lion článků, které jako samostatné články ani tyhle proudy jako nabíjecí dlouhodobě nezvládnou.

              Samozřejmě, že „postavit“ si vlastní powerbanku z kvalitních článků, které mají jak kapacitu, tak možnost proudového zatížení při nabíjení i vybíjení lze (třeba více než 2C), tuto powerbanku pak zase lze nabíjet i zmíněnými proudy přes výkonné zdroje. Jenže celkovej součet (kvalitní články, elektronika, adaptér…) bude už několik tisíc.

              A tam mi pořízení náboje s dynamem přijde daleko rozumnější a celkově levnější řešení. Je to na to vymyšleno a jde opravdu i o tu hmotnost, kterou nikdo nechce s sebou na ultra záležitosti zbytečně tahat. Při použití dynama a nějaké menší kvalitní powerbanky bude vše, co je potřeba v podstatě stále nabité, případně to, co se v noci stihne vybít (při použití světel), se zase přes den dobije.

              0 0
              • Pavel  

                Prostě to chce palivový článek, jaký měl Terminátor. Nemáte někdo tlf na Camerona?

                0 0
                • atty  

                  Jó, ten by byl žúžovej – velikost menší powerbanky, životnost pár desítek let, výkon pár desítek kilowatů a ještě případně možnost jej použít jako malou lokální atomovku… Nebo reaktor na studenou fúzi na řídítka velikosti cyklopočítače…

                  0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
          • xtonda  

            Huawei u nového Mate 20 uvádí při rychlonabíjení nabití na 58% za 30 minut, pro starší Honor 10 sem našel reálný test, kde se uvádí plné nabití za 75 minut. Takže vyrobit to jde. Otázka je, kolik by powerbanka co by to zvládla stála a kolik by vážila kvůli případné nutnosti dodatečného chlazení a kolik by vážila nabíječka té banky.

            30 Ah nabíječka za 800 jako je ta z prvního příspěvku nic podobného samozřejmě zvládat nebude.

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
    • kyl  

      ****** se na celej závod a máš po starostech.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Emkaape  

      Děkaji za mnoho reakcí. Jak tady čtu, tak každý má jiné zkušenosti a rady. Ano jedná se o 1000 mil.

      1. Mobil se mi líbí, protože má velký displej a dá se lehce zoomovat, ale bude mít ohromnou spotřebu energie. Budu spát jen ve spacáku, takže tam budou jen 2 zastávky na dobíjení
      2. Ten Garmin eTrex 20 se mi líbí na AAA baterie, ale za 5 000 Kč je to jen jednoúčelové zařízení, tak proto se ptám na powerbanku + mobil. Na tom závodě mi pošlou GPS stopu a tu pak asi vložím do mobilu či navigace a podle ní pojedu? Ten eTrex umí i hlasovou navigaci nebo ne? U mobilu se mi líbí, že bych mohl mít sluchátka a měl audio navigaci.

      Názory?

      0 0
      • Mikikuba  

        Garmin se da za poměrně slušné peníze půjčit. Na ultra jsem to dělala. Něco koupila něco půjčovala.Bacha na jedno zařízení vždy jsme měli nějaké rezervní řešení než jenom jedno zařízení.

        0 0
      • Emkaape  

        Ale předpokládám na eTrex bude větší spoleh + AAA baterie?

        0 0
      •  

        Mám etrex 30 ale už se začla drolit guma kolem tlačítek podařilo se mi levně koupit dotyk garmina etrex touch 25 a ten jde taky celkem slušně zoomovat a na kole se mi s ním jezdí líp.

        0 0
      • bodlak2  

        sTrex je na 2× AA.

        Tuším, že existují lithiové baterie (nenabíjecí) co mají tvar dvou AA článků. Měli by mít výrazně lepší poměr kapacita/hmotnost, ale nijak jsem to nehledal. Třeba by to bylo taky řešení.

        Osobně si myslím, že nejlepší cestou je buď nábojové dynamo co měl ten kluk, co jel z Itálie do Norska a místo mobilu jednoúčelovou­ GPSku.

        0 0
      • Forester  

        Jestli mohu poradit, podivej se na web a fb 1000miles. Mas o tom tam napsany dost.

        Za sebe mohu doporucit Garmina. Nezapomen, ze to na CP musi nekdo lehce stahnout a nacist. Na mobil nejsou pripraveny :-).

        Ja se letos dohodl na zapujceni Garmina pres fb 1000miles.

        Preju stesti pri prihlasovani :-).

        0 0
      • Libores  

        Jestli plánuješ používat navigaci jen 12 hodin denně, to znamená jet 12 hodin denně, tak si myslím, že míle za 12 dní určitě nedáš:)

        0 0
      • blue.sun  

        Koukám, že dneska se bez GPS nikdo ani nevysere. Kde je mapník a papírová mapa, nejspolehlivější navigační zařízení na světě?

        0 0
        • Pavel  

          Taky jsem to tak měl, bez papíru ani ránu… No a dnes jezdím bez papíru.

          0 0
          • oddie  

            Taky jsem to tak měl, jezdit bez papíru, pr*el se dá utřít klidně i mechem, ale dnes si radši ten papír s sebou beru, když si vzpomenu :D

            0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • blue.sun  

            Bez papíru a často i bez papírů, jsem na tom stejně. Až se mi jednou něco stane, tak mě ani neidentifikují.

            0 0
    • jirkous3  

      Chtělo by to vyzkoušet, ale myslím, že by to mohlo vyjít úsporou energie v Locusu. Přepnout mobil do Letadla a vypnout data. V Locusu nastavit úsporný provoz zapínání GPS v intervalu třeba pěti minut kvůli záznamu. GPS se taky zapne při rozsvícení obrazovky. Tu rozvěcovat jen na chvíli když se budeš potřebovat podívat kudy jet. Takto by měl mobil na baterii vydržet minimálně dva dny po 12 hodinách záznamu. PWbanka by měla stačit minimálně na tři nabití, což bz bylo osm dnů. Takže pokud ji budeš mít možnost i s mobilem alespoň jednou dobít, měla by energie vystačit i s rezervou.

      0 0
      • Libores  

        To co popisuješ na mílích fungovat nebude. Trasa je nevyzpitatelná a každou chvíli tě to může poslat na nějakou pěšinku, do křoví atd. kam by tě jet ani nenapadlo. Zapínat tedy navigaci v nějakých intervalech nemůže fungovat, trasu musí mít před očima stále. Za další, organizátor požaduje jako důkaz správného projetí trasy gps záznam a přesně definuje v jakých minimálních intervalech musí být vytvořen. A nakonec, bude zmoklej, bude vyflusanej, bude nasranej, bude se na to chtít ******, bude řešit hramadu jiných věcí a kdyby se měl furt babarat ještě s navigací tak jednoduše nedojede. Potřebuje naprosto spolehlivý, blbuvzdorný řešení, ve kterým jednou za dva dny vymění baterky – turistickou navigaci.

        0 0
        • jirkous3  

          No tak jestli je to na Míle tak máš jistě pravdu. To, co popisuji mám vyzkoušeno jen při turistice a tam to nevadí. Záznam po pěti sekundách je u chůze v pohodě, ale je fakt, že na kole už člověk ujede kus cesty. Navíc není záznam při vypínání GPS tak přesný protože než se zafixuje, je přesnost okolo 40 m.

          0 0
    • ppoli  

      Co se týká aplikace, tak doporučuji jednoznačně Locus. Sám používám a oproti jiným zkoušeným bych řekl, že je nejúspornější. Výdrž je samozřejmě závislá, jak často máš rozsvícený displej, já ho mám obvykle vypnutý a zapínám jen v situacích, kdy si nejsem jistý. V tomto režimu nemám problém vydržet 15+ hodin (na mobilu nic nevypínám, žádný režim letadlo, používám emaily, web, viber, počasí apod. Mobil S5 mini). Ale jestli budeš muset mít puštěný displej prakticky pořád (jak tu někdo naznačuje), tak výdrž půjde brutálně dolů.

      Pro nabíjení používám články 18650 (Panasonic 3400mA) a nabíječku ML-102. U mě to vychází 1 článek na cca jedno nabití telefonu (telefon většinou nabíjím od cca 15%). https://www.fasttech.com/p/1137904 , https://www.fasttech.com/p/1141100 . ******* budeš mít s nabíjením, oproti powerbance máš jen jednu nabíječku, takže každý článek zvlášť. Zase je to pěkně skladné, protože jednotlivé články můžeš nastrkat do volných míst.

      Na tužkové baterie bych být tebou zapomněl. Pár výpočtů tu už proběhlo dobrých i špatných, ale co jsem vyzkoušel já, tak to je fakt k ničemu, a to že je koupíš u každého Vietnamce to nezmění. Možná pohledej, jestli se nedělá něco na 9V, 4,5V, něco co má větší kapacitu a lze to koupit.

      Nicméně, podle toho co tu zaznělo, tak bych si raději pořídil opravdu to, co je doporučeno a osvědčeno. Telefon je fajn na výlety, kdy máš čas a nic tě netrápí. Mě už se párkrát zakousl, nebo zrestartoval (Samsung :-( ), jestli nemáš vodotěsný, tak při dešti budeš řešit aby ti nezmokl, vlhkosti se stejně nevyhneš, potřebuješ jeden náhradní, … Plusem je jen krásná mapa a větší displej.

      0 0
    • Tomcat  
      1. ony power banky mají jednak nadhodnocené parametry ( věnovat pozornost slovům až , již od , v základu.....)
      2. pak nejsou pro outdoor použití
      3. nelze rozumně odpovědět na body 2 a 3 protože není žádná tabulková spotřeba toho Vašeho neznámého telefonu.

      Zárukou dlouho funkční navigace jsou stále opravdu outdoor navigace jako je Garmi a podobné a né mobil.

      0 0
    • bodlak2  

      Nevím, možná blbost, napadá mě garmin na 2× AA. K tomu mít 3 páry nabíjecích AA, jeden v garminu, druhý náhradní, třetí za jízdy nabíjet nábojovým dynamem.

      0 0
      • Tomcat  

        Tak, tak, s mobilem a kancelářskou power bankou se snaží o nemožné.

        Jinak dynamo, FV panel , x článků navíc .

        0 0
        • Libores  

          Tazatel hledá řešení na závod 1000 mil, kde se většina závodníků pohybuje průměrnou rychlostí kolem, ale spíše pod 10km/h. Bude taková rychlost dynamu stačit?

          0 0
          • Rychlej turista  

            Určitě, dynamo na průměrnou rychlost nejede.

            0 0
          • Tomcat  

            Píšu o dobíjení né o plném nabytí viz ty stanoviště s dobíjením které zmiňuje. Prostě na outdoorové výpravy aď si výrobci píší co chtějí mobily nejsou.

            0 0
          • Barak  

            Spíš, jestli to dynamo má vůbec šanci přežít zacházení a podmínky, kterých se mu na Mílích dostane.

            0 0
            • jihra  

              Dynamo přežije, ale při rychlostech, jakými se jezdí na mílích, je pro nějaké napájení či dobíjení baterek/mobilu nepoužitelné. V některé diskuzi snad tady na Bike-foru je to podrobně rozebráno. Dynamo nebrat!

              0 0
              • jihra  

                Ještě se nabízí solární panel. Já když chodím třeba na týdenní vandr, tak mám na batohu solární panel z Číny o rozměrech 28×29 cm, je plastový, ohebný, vodě odolný a váží i s měničem na 5V USB a se 4 karabinkami pro připnutí na batoh 265 gramů. Když pere slunce, tak se mobil dobíjí stejně rychle jako ze zásuvky 220V. Když ale slunce zaleze za mraky, tak je po dobíjení. Takže hodně záleží na počasí.

                0 0
      • gargamel  

        Pokud bys měl garmina (etrex, oregon…) a použil lithium AA články, tak ti na 12 dní stačí 6 párů AA (a lithium jsou i lehčí než nimh).

        Navíc, pokud chceš jet 12 h denně, tak pravděpodobně zbylých 12h nepojedeš (budeš odpočívat) a tudíž můžeš nabíjet mobil i powerbanku a nepotřebuješ vézt takovou zátěž co plánuješ;)

        Blbě zařazeno, reaguji na tazatele

        0 0
        • Libores  

          no a ještě si na druhou polovinu závodu může balíček s baterkama poslat na CP2:)

          0 0
    • RomSva  

      Já nevím no.

      Když tak čtu ty požadavky tak osobně bych volil nějakou powerbanku krmenou z vyměnitelných 18650(např.: soshine byly dříve dobré-nevim jak dnes). Pak rozebrat 2 staré notebooky(jejich baterie). A hotovo… Skoro zadarmo, váhově a prostorově nenáročné.

      Články budou samozřejmě už opotřebované ale 70% kapacity by ještě dát měli.

      Ideálně akumulátory ještě přetřídit za pomoci modelářské nabíječky a vybrat jen ty v lepším stavu.

      Pokud je člověk ochoten investovat, tak brát nové články Panasonic NCR(dříve to byla špička, nevím jak teď)

      Edit: nespornou výhodou je že 18650 jsou univerzální a člověk je pak může používat v dalších zařízeních(čelovka, Ir přísvity, hlavní světlo na kole, noktovizor atd…)

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Paukner44  

      Chce to taky zjistit jak moc ta aplikace, kterou při tom závodě budeš používat je náročná. Aby vůbec ta powerbanka byla schopná ten mobil nabíjet dostatečnou rychlostí.

      0 0
      • atty  

        To je další dobrá připomínka, jelikož dle mé zkušenosti jsou navigace aka Locus, Osmand apod. ty „nejžravější“, co se dají na mobilu pustit (20% baterie i více za hodinu dolů). Turistovi na pár hodin v sedle to vadit tolik nebude, protože si mobil v hospodě u obídku zase klidně dobije ze zásuvky nebo vlastní nabité powerbanky. V podobném závodě tohle možné nebude.

        0 0
        • Paja  

          20 % tak se zapnutym displejem, ne?

          Letos jsem mel Locus pustenej na zaznam Drtice, 16 hod. vc. cca 20 fotek, nejakej telefonat, nahravani fotek na whatsapp. Sice jsem telefon cestou trochu pro jistotu dobil, ale mozna by to vyslo i bez dobijeni, pokud by slo jen o zaznam, tipuju to tak na 20 hod. na jedno nabiti (Samsung A3, v te dobe rok starej, takze akumulator uz taky ne funglovka).

          0 0
          • atty  

            Ano, zapnutý displej stále, podsvícení auto (telefon má senzor). Trpím totiž silným orientačním nesmyslem, takže musím dost často čumět do telefonu či mapy, abych dorazil tam, kam jsem chtěl (což je samozřejmě jen můj problém a moje vyšší spotřeba – kdo má od boha dáno, že trefí podle lišejníků, postavení slunce, měsíce a hvězd a tím pádem může do mapy/navigace kouknout jen občasně, ten má samozřejmě výhodu a podstatně nižší spotřebu).

            Vím, že jde Locus i Osmand nastavit tak, aby se to rozsvítilo jen před odbočkou, ale jak píšu – vyhovuje mi to stále rozsvícené. Ale v displeji ta spotřeba tolik není – používám i IpBike aplikaci jako promítač údajů z čidel (když se nepotřebuju navigovat a chci sledovat tepovku, kadenci, výkon a další údaje) a na tom mám vyzkoušené, že i přes 4 ANT+ čidla a logování záznamu trasy GPS i s údaji z čidel, žere do 5% za hodinu a to se stále zapnutým displejem.

            Ty navigace prostě žerou, protože neustálé překreslování mapy, případně přepočty trasy.

            0 0
            • Paja  

              Podle me to zere hlavne displej, ted jsem zkusil zaznam, s vypnutym displejem bere Locus 3 % za hod.

              0 0
    • 1001100010001­11101  

      Když tady čtu ty reakce, tak jsem asi jedinej, co ty míle ještě nejel…

      0 0
      • atty  

        Ohledně napájení navigací a světel ten závod jet fakt nemusíš – Ohmův zákon funguje vcelku stejně jak při závodu, tak od klávesnice, takže se o tom dá v klidu teoretizovat i od stolu.

        Na rozdíl od threadů, kde se řeší, jaký konkrétní převodník musí uživatel vozit, aby vůbec mohl jezdit… :)

        0 0
        • Libores  

          tak hlavně aby ten Ohmův zákon fungoval až někde užvejká kabel, nebo mu do systému nateče voda:)

          Jet míle podle mobilu je imho debilita. Nic lepšího než turistickou navigaci na tužkovky k danýmu účelu nevymylíš. Dvanáct dní je otázka šesti párů baterek, který ani nemusí „táhnout“ s sebou, protože si je může poslat na všechny tři CP. A tady se vymýšlí dynamo a solární panely:)

          Snad tazatel najde skupinu 1000mil na facebooku a zeptá se tam.

          0 0
          • atty  

            Já to, co píšeš vůbec nerozporuju a jednorázově bych podobný závod rovněž řešil navigací na tužkovky… :)

            Beru tuhle diskuzi jako teoretickou, co je na ježdění podobných závodů OK, když nechybí hlava a fyzička…

            0 0
            • jirkous3  

              Čistě teoreticky můžeš s mobilem narazit na další problém. Pokud bude vedro, pojedeš s rozsvícenou obrazovkou a současně nabijet tak můžeš mobil přehrát. Mně se to stalo letos v Rakousku. Při závodě by tě restarty mohly zdržovat. To jen tak teoreticky.

              0 0
            • Libores  

              tak snad to tak bere i tazatel. Aby příští rok nestál na startu s větrnou elektrárnou a záložním dieselovým agregátem pro případ bezvětří:)

              0 0
          • Paukner44  

            Já si třeba neumím představit jet 1000 mil s dynamem. Je pravda, že naposledy jsem ho zkoušel jako malej kluk, ale co si pamatuju, tak ten odpor byl docela znát a to na závod, kde jedeš 1000 mil nechceš.

            0 0
            • Rychlej turista  

              To jsi měl nejspíš alternátor :-)

              0 0
              • drood  

                To v každém případě… Ale typu „láhev", přitlačované z boku k pneumatice, nikoli „hub", čili náboj, se kterým najedeš tisíce mil, aniž by jsi o něm věděl nebo si ho musel všímat…

                0 0
              • Paukner44  

                Jo to je možný. Jak jsme psal byl jsem malej kluk ještě. Dokonce bych tipoval, že to byl ten atty dole. :D Tak jestli dneska už je to něco jinýho, tak tím líp.

                0 0
                • drood  

                  Každé dřívější i dnešní „dynamo" je ve skutečnosti alternátor… proto se to musí pro použití s LED usměrnit. Žárovce je to šuma fuk…

                  0 0
                  • Rychlej turista  

                    Tak to je ale klamání zákazníků, když prodávají něco jiného, než říkají, ne? Protože alternátor je oproti dynamu bezúdržbový.

                    0 0
                  • Paukner44  

                    Díky za vysvětlení. V dnešní době už asi moc lidí dynamo nepoužívá.

                    0 0
            • atty  

              Jeslti si třeba SON představuješ jako to dynamo, co jsme měli (alespoň já) na Esce a pak na Favoritu před skoro 40 léty, co fungovalo skoro jako stále sepnutá přední ráfková brzda, tak vývoj fakt ušel docela cestu… :)

              Píšou, že při cca. 30km/h to „zpomaluje“ o asi 0.1 km (což je docela nicneříkající o reálném odběru), ale asi by se dalo vypočítat, že „zátěž“ bude v rámci cca. 5–10W (pokud je maximální výkon tohohle dynama 3W a účinnost třeba jen 50%, tak možná i méně než 10W).

              A to na kole v terénu opravdu těžko poznáš, to možná pozná hodně dobrej silničář na svém odladěném kole na dobrém hladkém povrchu, pokud je léta zvyklý trénovat dle wattmetru a má změny výkonu zažité v nohách.

              0 0
            • oddie  

              Stačí si o pár témat vedle přečíst reportáž toho, co s dynamem ujel závod 4300km a skončil druhý ;)

              0 0
              • Libores  

                řeč je o mílích, to opravdu srovnáváš se silničním závodem?:)))

                0 0
                • oddie  

                  V použití dynama SON? Jako že na silničních 4300km je dynamo nulová zátěž, kdežto na méně než polovičku v terénu je to zátěž tak strašlivá, že to nejde použít? Ale no tak…

                  0 0
                  • Libores  

                    mmnt, to jsem někde napsal jo?

                    0 0
                    • atty  

                      To asi ne, ale nějak k tomu vyjadřuješ stálou skepsi, zatímco ty „ultras“, ale i turisti a nejen na kole, ale i lehokolech, tříkolkách, koloběžkách… si tenhle náboj v podstatě jen pochvalujou. A že je ten náboj/dynamo na světě už pár let (v tomhle provedení) a spousty lidí na něm má najeto tolik, že kvalita je tak nějak osvědčená a prověřená (a to nejen na hladký silnici, ale i v prachu, bordelu, terénu, špíně…) je jednoznačné.

                      „Míle“ jsem fakt nejel a nikdy nepojedu (dost pro mne tyhle závody „na kole“, kde musím půlku tlačit terénem, místo abych mohl šlapat, postrádají smysl, ale to je můj problém), nicméně to dynamo/náboj vydrží po všech stránkách asi to samé, jako slušný přední náboj od kteréhokoliv výrobce, takže i v terénu (když to nebude nějaký ukrutný „downhill“) bude určitě použitelný – těžko se rozpadne na kusy po 100 km zápřahu, to už by se asi dávno vědělo.

                      0 0
                      • Barak  

                        Já myslím, že ani tak nejde o ten náboj samotný, jako spíš o to, že z toho vedou dráty, které můžou být zdroj potíží, pokud to kolo taháš někde po tmě křovím, taháš ho v bahně a podobné libůstky, kterých je na Mílích asi dost a dost. Plus k tomu musíš mít nějak připojenou tu powerbanku. Takže opět dráty, nějak to přidělat k rámu, vyřešit, aby to vydrželo třeba i celodenní déšť, abys to někde neurval nebo nevyklepal ve sjezdu…

                        0 0
                        • Libores  

                          přesně. Moje skepse z použití mobilu místo navigace, dynama a powerbank pramení právě z toho, že ty míle jsem jel a nezávodně jezdívám podobný kratochvíle taky. Prostě voděodolná navigace a pár tužkovek v kapse je nejjednodušší a nejodolnější řešení. Navíc na mílích a při pomalém pohybu v terénu nepotřebuješ silná světla, takže to zvládněš s čelovkou a ve sjezdech přisvítíš, takže ani kvůli světlům nepotřebuješ hodně elektřiny.

                          Naopak na dlouhý a rychlý silniční nebo gravel závody bych o dynamu určitě uvažoval. Ale pak ty ceny…

                          0 0
                        • atty  

                          Jedinej drát, který musí být tažený „vzduchem“ je přímo od náboje do vidlice (a to je řádově pár centimetrů), jinak může bejt vše schované třeba v trubce vidlice a místo víčka vidlice máš víčko s krytou USB zdířkou – při správné instalaci je šance to někde „utrhnout“ minimální a provedení je opět voděodolné (viz videa na YT). Tohle je docela pořešené a lidmi, co to nějakou dobu v každodenních podmínkách jezdí i vyzkoušené.

                          Nepříjemná je opravdu jen pořizovací cena a to, že ten náboj má skoro půl kila, jiný problémy bych tam vcelku neviděl…

                          0 0
                      • Rychlej turista  

                        Tak tohle je pro mě asi ta nejdůležitější věc, co jsem se z tohoto vlákna dozvěděl:

                        nicméně to dynamo/náboj vydrží po všech stránkách asi to samé, jako slušný přední náboj od kteréhokoliv výrobce, takže i v terénu (když to nebude nějaký ukrutný „downhill“) bude určitě použitelný – těžko se rozpadne na kusy po 100 km zápřahu, to už by se asi dávno vědělo.

                        Takže na moji turistiku žádný problém, přepletu přední kolo na plečku a je šťávy habakuk :-)

                        0 0
    • gollum  

      Nevím jestli to tady už někdo zmínil, ale já bych se mobilu radši vyhnul z důvodu menší mechanické odolnosti. Co jsem používal turistickou navigaci na řidítkách, tak mi párkrát letěla na výlet (nekvalitním držákem to rozhodně nebylo), kdybych v tu chvíli měl na řidítkách mobil, tak by mi pravděpodobně odešel minimálně displej, navigace to přežila bezproblému… + Turistické navigace budou podstatně odolnější proti vodě a bahnu…

      0 0
      • atty  

        Ano, turistická navigace v „brnění“ bude vhodná z více důvodů – protože je na horší zacházení ve všech podmínkách kontruovaná, protože je třeba na výměnné baterky, protože je ergonomicky ideální k ovládání v mokru, v mrazu, v rukavicích atd.

        Mobil má rozhodně větší spotřebu, horší ergonomii (jen dotykové ovládání), ale že by se nedal použít i do terénu není pravdou (vztaženo obecně, ne k tomuhle závodu, aby mi to někdo zase nevyčetl).

        Kombinace odolnějšího mobilu (s nějakým IP krytím) či přímo odolného díky kontrukci, ve spojení s kvalitním držákem, nebo přímo „krabičkou“ do které se vkládá – rozbít se může všechno – pokud poletíš přes řídítka a navigace/mobil/tacho­metr dostane přímej zásah na nějakej šutr, ještě třeba podpořený vahou kola na něj letící, tak asi rozbiješ všechno z jmenovaného. Mně mobil (odolnější a v krabičce s bumperama) už taky párkrát letěl a zatím stále žije, ťuk, ťuk, ťuk… :)

        0 0
        • Libores  

          je dobrý tu navigaci i mobil si ještě pojistit provázkem k řídítkům. Navigace mívají očko a pouzdra na mobil by taky mohla. Není nic lepší než přijet pod kopec a zjistit, že na řídítkách nic nemáš:)

          0 0
          • atty  

            Já mám na krabičce na mobil i to očko a v batohu vozím i tu karabinku, na kterou to jde pojistit, jenže v batohu je mi prd platná (což jsem párkrát zjistil) :) . Nicméně mobil mi zatím letěl asi jen 3× a naštěstí jsem si vždy hned všiml – pokud bych jel někde „na doraz“ v neznámém terénu, pojistím to. Zjistit někde x kilometrů mimo civilizaci, že nemám mobil/navigaci je jistě nepříjemné, nicméně já to musím alespoň na vteřinu pohledově zkontrolovat dost často (abych nezabloudil), že tohle mne moc nehrozí. V mobilu (který mám jen jako cyklopočítač a navigaci) mám navíc SIMku s datovým tarifem a tak bych si z druhého mobilu mohl telefon (pokud by při pádu přežil) „zaměřit“ a na ± 20m se vrátit, kde už bych ho možná i ve spadlém listí prozváněním našel. Krabička na mobil je opravdu odolná, držák taky festovní, ale bajonet na zasunutí pouzdra občas takto selže (to je celkem chyba výrobce), nicméně karabinka by to pojistila na 99%.

            0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
      0 0
    • svobikk  

      trošku obnovím vlákno, chtěl bych se optat na kvalitní powerbanku na ryby i týdenní chill

      vím že kapacitu co udávájí nemá žádná. nechci žádnou skládat protože to nestihhne do pátku dojít :D potřebuju nějakou už nejlépe zítra objednat kámošovi na narozky.

      aby měla min. 20tis mAh ale aby kapacita jakš takš odpovídala a né že t ní nabiju mobil jednou :D nejlépe takvou co jí máte fakt oskoušenou díky moc

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • RomSva  

        No měl jsem těch powerbank několik a nakonec skončil na alzapower. Nejsou to designové skvosty, ani žádná zvučná značka ale proste funguji a jsou levné.

        Nakonec jsem od nich bral i powerstation, umí to vychladit a vytočit bečku piva přes pygmy 20K a to je k nezaplacení.

        0 0
      • Kalic  

        Xtar pb2 a k tomu články 18650 – počet dle potřeb, nejlíp Pananonic. Vše jde koupit i v Česku.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • oddie  

          Hezká hračka, asi ji vezmu jako náhradu za ML 102…

          0 0
      • kamaro  

        Než jednu 20tis mAh raději 2ks 10tis mAh. Když to potřebuješ nabít, tak to netrvá tak dlouho – bohužel i ty 20tis mAh berou stejný proud jako ty 10tis mAh. I ty 10tis mAh se nabíjí hrozně dlouho, je to tak na nabíjení přes noc.

        Když jedna selže, nejsi úplně v ři.., máš ještě jedno náhradní zařízení.

        Mám 3 banky, jednu hotovku 10tis mAh a dvě skládané v každé 4ks 18650 od Panasonicu s kapacitou tuším 3200mAh. Při nabíjení to vezme všechno skoro stejně a to cca 10–11tis mAh. Při vybíjení z toho dostaneš ale jen cca 6tis mAh, což znamená cca 3 plné nabití telefonu.

        0 0
        • Kalic  

          Než 3 šméčkový, tak radši jednu pořádnou. Příklad:

          Anker PowerCore+ 26800 PD, nabitá je za 4 hodiny.

          0 0
          • RomSva  

            no tak základ je aby to umělo USB-C PD a člověk k tomu měl odpovídající nabíječku. Předpokládám, že o jiné powerbance dneska nikdo ani neuvažuje.

            zase je to o unifikaci, osobně mám jednu nabíječku a kabel na noťas, telefon, blikačku na kolo, iqos, powerbanky, atd… pořád jeden kabel jedna nabíječka

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
    • jIrI___  

      Kterou z těchto svou powerbank byste doporučili? Popravdě v těch údajích se vůbec nevyznám, neřeším hmotnost ani rozměry, jde mi především o rychlost nabití samotné powerbanky a případně i nabíjených zařízení.

      https://www.mall.cz/…-fast-charge

      https://www.mall.cz/…-white-24983

      0 0
      • Paja  

        Nabíjení je u obou uvedeno 18 W, takže teoreticky se nabijí stejně rychle.

        Vybíjecí proud píšou větší u té Xiaomi.

        0 0
        • jIrI___  

          Díky, zkusím tedy tu Xiaomi. Možná to změní můj názor na výrobky této značky :)

          0 0
      • INSP.TRACHTA  

        Tu Xiaomi mám, spokojenost

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.