• Orgic

    Zdravím, mám pochybnosti o práci servisu, tak se chci podělit o zkušenost.

    Před dovolenou na kolech jsem dal kolo do servisu, kde jsem kolo kupoval – Cyklo Adam. Objednal jsem si jejich tzv. malý servis, který podle jejich pracovníka měl stačit s tím, že bylo údajně potřeba vyměnit řetěz i s kazetou. Odhadovaná cena celkem 2500. Ok.

    Když jsem si pro kolo přijel, cena byla přes 3000, což bych ještě unesl, protože řazení bylo opravdu špinavé, takže si naúčtovali něco za vyčištění, ok. Co mi ale nepřišlo ok byly vyměněné komponenty – místo kazety SLX, kterou jsem měl původně, mi dali obyčejnou Deore za poloviční cenu, a místo původního normálního řetězu HG-54 mi dali řetěz XTR, za který si naúčtovali 1200. Výběr těchto komponentů mi přijde celkem nesmyslný, horší kazeta a naopak zbytečně lepší řetěz. Kolo mám Superior 929.

    Chci se proto zeptat jestli výběr komponentů dává nějaká mně skrytý smysl nebo mi dali jenom to, co se jim válelo na skladě. Uznávám že chyba je i ve mně, že jsem si tohle nepohlídal, ale kolo už potřebuju na dovolenou a očekával jsem, že odborníci v servisu mi komponenty vyberou odpovídajícím způsobem.

    Díky za radu.

    0 0
    • kubad  

      fungovat to bude, ale je to totální nesmysl dát tam

      XTR řetěz za tu cenu a s Deore kazetou,

      odvezl bych jim to zpět ať si řetěz sundají a dají adekvátní

      3× levnější

      0 0
      • Orgic  

        Bohužel na to nemám čas, kolo už potřebuju funkční. Jinak bych jim to vrátil rovnou.

        Je velký rozdíl v kazetě? Cenově je dost jinde tak předpokládám, že bude i o horší.

        0 0
        • xcbike  

          asi 100 gramu :)

          0 0
        • Deathwing  

          kazeta slx 11–36 369gramu 767,–

          kazeta deore 11–36 450gramu± 656,–

          pak se budou lisit materialem a deore nema unasec

          a ten retez bys jim mel omlatit o hlavu

          0 0
    • Barak  

      Jednou mi taky v pražském nejmenovaném servisu přešvihli cenu, aniž by mi dali předem vědět. Odmítl jsem zaplatit, po chvíli dohadování jsem zaplatil původně dohodnutou částku, dali mi kolo a bylo hotovo.

      0 0
    • jaykay  

      asi se potrebovali zbavit lezaku na sklade

      0 0
    • Soreno  

      Hodil bych jim to na hlavu už při přebírání – neni nad to si dělat servis sám.

      0 0
    • scret  

      zrejme slusnej oddil no:))

      retez za skoro dvojnasobnou cenu kazety…:)

      evidentne se potrebovali zbavit neceho na sklade, resp. nemeli asi to, co by bylo optimalni…

      0 0
    • šimlos  

      To je zajímavý,mě se snažili vnutit v jiných pražských servisech XTR řetěz už dvakrát :-) Asi to nemůžou udat..

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • saintjv  

      Nevim mne zas prijde divny ze jsi se nedomluvil predem. Pokud jsi jim jen rekl udelejte co je treba, asi bych jim uplne nevycital vyber komponentu, protoze je vicemene po sezone a vzali asi co meli skladem…tim je nechci obhajovat ale me vzdycky zavolali kdyz nekde neco menili co tam chci…

      0 0
      • Barak  

        Když se s nima domluvil na předběžné ceně 2.500 Kč, měli mu dát vědět, že to bude víc. Rovnou by jim po telefonu pravděpodobně řekl, že XTR řetěz fakt nepotřebuje. Evidentně doufali, že se zbavěj nepotřebných dílů, což se ve finále také stalo.

        0 0
        • Breakpain  

          Takhle to nefunguje, az kdyz je castka vyssi o x% musi volat, z hlavy nevim kolik to je.

          Kazdopadne kolo tam bylo jednou a vse v poradku …

          0 0
          • kubad  

            10%

            a cena se zvedla o cca 20% takže měli volat, ale jak to bylo domluvené do toho vidí jen majitel

            0 0
          • Barak  

            Je to 10%, takže už mu volat měli. Já když už musím s něčím do servisu, nechám si přímo do servisního protokolu při převzetí napsat „při vyšší než dohodnuté částce volat“.

            0 0
        • Orgic  

          To navýšení ceny by mě ani tak nepálilo jako spíš to že platím za něco co nepotřebuju a že mi dali jiné komponenty, než jsem tam měl původně. Když jsme se domlouvali na zakázce, tak jsem předpokládal, že budou měnit stejné za stejné, nebo že změna bude nějak odůvodněná.

          No nic, příště budu obezřetnější nebo si to udělám rovnou sám. Snad kazeta vydrží srovnatelně co ta původní a s řetězem aspoň můžu machrovat :D

          0 0
          • Tanabe  

            ja uz kupuju veci jenom na netu a menim sam(max probehnu kamenaky jestli to co potrebuju nemaj v akci bo tak) naradi mame z kamosem na pul takze pohoda:-) retez zmaknes sam kazetu taky lanka atd taky staci mrknout na youtube je to tam pekne natoceno co a jak hlavne se nebat a proste se do toho pustit usetris dost penez a hlavne vis co si tam davas za dily

            0 0
          • AleZ80  

            Mě by spíš zajímalo kolik vydrží ten řetěz za tu cenu.

            0 0
    • rumburak89  

      Hele nerad ti to říkám ale na pitomcích se nejlíp vydělává

      0 0
      • Espen  

        Tos řekl moc hezky:-).Platí to naprosto u všeho.Možná na menším městě si tak nedovolí,rychleji se kazí pověst.Chodím do už jen se svýma a platím jen za práci.

        0 0
        • blackboy007  

          nejlepší je nakoupit na e-shopech a potom zajít a nechat si to vyměnit tak to dělám platím u servisu 200 kč na hodinu nedávno jsem koupil brzdové kotouče Shimano XT a metalické brzdové destičky a ušetřil jsem 500 kč a neplatil jsem poštovné a balné a v prodejně kde mají servis bych platil 2700 kč + práce 200 kč tak jsem platil 2200 kč + 200 kč

          0 0
          • Kosta  

            Není jednodušší už si ty věci na to kolo nahodit sám? :)

            0 0
      • Ossis  

        A pak v kameňácích brečí a hrozně se diví, že si tam u nich nikdo nechce nic koupit.

        0 0
    • jecnak  

      Mel jsem je za slusnou prodejnu a servis. Ocividne se doba zmenila.

      0 0
      • Peslezedirou  

        Všechno se mění, navštívil jsem pár míst, kde jsem to měl rád, třeba nějaké restaurace a všechno se změnilo směrem k horšímu :-/

        0 0
        • karliner  

          Ale je zase dost míst, která se mění k lepšímu, prostě jing jang pyčo.

          0 0
          • Peslezedirou  

            Jj, je to tak, ale správně se říká epicon/reba pičo :-)

            0 0
        • jecnak  

          Jasne. Ja vetsinou jednal primo s panem Adamem a vzdycky vse probihalo korektne. Doporucil jsem to tam i nekolika kamaradum, kteri si odtud odvezli kola. Pocitam, ze tohle bude exces nejakeho servisaka a nebo jineho zamestnance, jak pise nize Hnoj.

          0 0
    • volumed  

      Vymena kazety a retaze je 10 minutova zalezitost.

      Za tu prehnanu cenu si si mohol kupit nejake obycajne kluce/stahovaky stoji to par korun a urobit si to sam…

      A nemusel si zakladat toto sproste vlakno…

      0 0
      • Orgic  

        Já jsem do servisu nešel kvůli výměně řetězu a kazety, ale kvůli kontrole a seřízení celého kola před dovolenou. Výměna řetězu a kazety se měla odehrát v rámci toho.

        0 0
        • volumed  

          Je dobre mat doma mierku na retaz.

          Sem tam premerat.

          A zakladne veci ako nastavenie radenia vymena kazety retaze odvzdusnenie brzd si moze kazdy co ma 5 prstov na kazdej ruke urobit doma sam.

          Je to relax:)

          Navodov na nete je vela.

          0 0
          • Člověk a jeho svět  

            Knížecí rady se tomu říká.

            Neuměl, nechtěl, nemohl – to je celkem jedno. Zde se, řekl bych, řeší malinko něco jiného. Klasika B-F.

            0 0
            • podvlada  

              To máš pravdu, ale občas je lepší řešit příčinu než plakat nad následky, a k tomu se tady většina lidí snaží dotyčného dotlačit :)

              To, že servis nejednal jak by měl, je pravda.

              Na druhou stranu, naučit se předcházet takovýmto nedopatřením tím, že si ty banality člověk udělá doma sám není od věci, zvlášť, když někdy nářadí + naučení + materiál + strávený čas je menší než cena v servise…

              0 0
              • Kalic  

                Prvotní příčina je v servisu. Plně chápu lidi, kteří chtějí jezdit a ne rýpat se v kolech. V civilizovaných zemích člověk hází kolo pravidelně do servisu a tam mu udělají co je potřeba. U nás to často dopadá takhle.

                0 0
                • Pablos  

                  Souhlasím. To je přesně důvod proč jsem si začal servis dělat sám. Buď svou práci odflákli, nebo se snaží ze mě dělat vola a tvrdí mi nějaké nesmysly. I když mi někdy připadá, že mi to zabírá docela dost času.

                  0 0
                  • Japhy  

                    Dokud bude hodinovka v servisu s připočtenou cestou tam a zpátky ± autobus jako moje hodinovka v práci, rádi si kolo oservisuju sám. Je sakra málo prací na kole které přenechám povolanějším nebo na které se mi nechce kupovat vercajk. A když je na dvorku hezky a otevřu si k tomu pivko, ani to vlastně není práce jako spíš zábava. A když nenastane potřeba dokoupit nějakej díl, je výhoda že nejsem ani den bez kola. Což je kor v sezoně v servisech docela problém.

                    0 0
              • jIrI___  

                Ne každého to servisování baví a u spousty lidí bude platit to, že když čas, který by servisování věnovali, budou věnovat práci, tak vydělají podstatně víc, než následně zaplatí za servis. Pak nevidím jediný důvod, proč kolo do servisu nedávat.

                0 0
                • BB  

                  Já mám problém třeba s dostupností v servisu, většinou od-do a přes půl Prahy. Takže strašná ztráta času a několik dní bez kola. Tak co zvládnu servisuji sám (i když toho moc není) i když mi to moc nebaví.

                  0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
    • oXide  

      No, když bych chtěl vyměnit kazetu a řetěz a oni si v tomto případě řekli o 2500 korun, tak se zasměju a půjdu dál.

      Jinak osobně si myslím, že je slušnost ozvat se, pokud na kolo nasadí dražší (nebo naopak horší) komponent, než byl původní.

      Zkrátka co můžu, to si vyměním sám, co nedokážu, to hodím do servisu. Naštěstí je nedaleko super servis, se kterým jsem více než spokojen. A proto tam také nakupuju, i když na internetu bych asi něco málo ušetřil, to jo.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • karliner  

      Maník zajde do servisu, tam ho očividně otipujou jako kavku a natáhnou ho na nesmyslu a půlka reakcí tady je „jseš blbej, měl sis to vyměnit sám“. To nepochopim.

      0 0
      • maajkee  

        Tak takovou reakci bych od tebe fakt nečekal. Časy se mění k lepšímu :)

        0 0
        • bagr84  

          taky jsem to cetl dvakrat :D

          0 0
      • Kalic  

        Je to tak, ale je potřeba se ozvat a nenechat to tak být. Je dobré, že to takhle Orgic zveřejnil, ještě je ale potřeba aby jim to šel omlátit o hlavu. A jestli neuspěje, tak to tady taky zveřejnit.

        0 0
        • noviisek  

          Někdo by jim mohl poslat odkaz, aby se k tomu taky mohli vyjádřit (:

          0 0
    • R-A-D-I-U-S  

      To víš, tržní prostředí – trhni co můžeš a ostatní ať si trhnou :-(

      S takovým přístupem ke klientovi by zasloužili skončit, ale jinde to asi není o moc lepší, když se lidi nechávají (nevěda o co jde) obírat.

      0 0
    • Hnoj  

      S Davidem Adamem se známe cca 15 let, servisoval mi kolo, když jsem ještě byl malý pívo.

      Myslím, že takovýhle incident je docela ojedinělý, protože Davida znám a vím, jaký šílenosti je ochoten podstoupit pro zákazníka, když někdo z jeho lidí něco posere (vozit kola přes půl republiky přes noc a pod.). Mám za to, že tohle podělal někdo z jeho lidí a až se do šéf dozví, vyrazí s ním dveře.

      Mimochodem, proč si jako první stěžuješ tady, místo v Cykloadam?

      Protože mě nedávno udělali v autoservisu podobnou věc, tak jsem si to vyříkal s jejich šéfem. Dostal jsem vyměněné díly se značnou slevou, a i když zakázka stála více jsme od toho oba odešli úplně v pohodě a budu tam chodit dál…

      0 0
      • BB  

        Já nevím jakou ten servis má úroveň, možná, že když to šéf servisoval sám, tak to bylo super, ale syn tam měl před časem kolo. Jednak strašně dlouhá doba od objednání do výkonu servisu. Pak si vybral nějaký jejich servisní baliček a když mu po týdnu vraceli kolo, tak mu řekli „jo ještě máte vakl v úchytu tlumiče“. To mi přišlo divný, spíš měli zavolat a říct na co přišli a zeptat se, zda mají tu vložku vyměnit. Jinak nic proti nim, ten servisní balíček udělali perfektně. Já si ale profi servis představuji jinak.

        0 0
      • Orgic  

        Můj první příspěvek nebyla stížnost ale dotaz, zda je to takhle v pohodě nebo není. Nerozumím tomu natolik, abych odborníky v servisu poučoval o tom, zda to udělali dobře nebo ne. Díky vám ale vidím, že to asi úplně v pořádku nebylo.

        Jinak dnes ráno mi pan Adam psal e-mail, takže věřím, že to vyřešíme. Zatím díky moc všem za reakci a napíšu sem pak jak to dopadlo.

        0 0
      • Bafoon  

        +1

        0 0
    • cyklo adam  

      Dobrý den, dovolil jsem si touto cestou reagovat na příspěvek, který je bohužel pravdivý.

      Jedná se o naše selhání, respektive jak píše člověk výše, chyba jednotlivce přímo v obchodě, se kterým to ihned vyřeším.

      Klientovi jsem již napsal omluvný dopis s okamžitou nápravou, která snad ho snad potěší.

      David Adam

      0 0
    • Georrge  

      taky vam prijde, ze kazdy kdo prijde do servisu (je uplne jedno jaky servis) tak odejde s novou kazetou a retezem? :D

      0 0
      • Člověk a jeho svět  

        Ani ne.

        0 0
      • Lenka.05  

        Skoro jako folklor v autoservisu, kdy zjistíš, že máš na faktuře 120kč za dolití směsi do ostřikovačů, kterou sis jednak neobjednal a jednak víš, že nádobka byla dolitá až po okraj :)) OT, ale tak nějak mi to připomnělo „drobné“ ojebávky v servisech.

        Jinak je fakt, že tazatel servis v prvním příspěvku nepomlouval, jen se ptal, co je a co není běžné. Docela ho chápu, když tomu moc nerozumí.

        Na radách, aby si drobnosti jako výměnu řetězu dělal sám, není nic špatného, naopak je to jednoduchý úkon který mu ušetří spousta času a peněz. Kdyby včas měnil řetěz, i ta kazeta by mu vydržela déle.

        A jsem ráda, že se to vyřešilo, od Cyklo Adam jsem měla kolo a jednání tam bylo moc příjemné, kvalitu servisu nehodnotím, kolo jsem tam v servise neměla.

        0 0
      • maajkee  

        Tak ono je to tím, že drtivá většina lidí sere na jakoukoliv výměnu řetěz a příjdou s tím když už je vytahanej jak ***** starý slonice.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • scret  

          *1:)

          0 0
      • djx  

        No, pamatuju, ze jeden znamej mel v servise „specialni“ merku na retez, ktera ho namerila vzdy jako vytahanej, takze nutna vymena… :-) Samozrejme to praktikovali spis u takovych tech namachrovanych prachatych typku, kteri potrebovali neco vymenit a zaplatit, aby bylo zrejmy, ze nejakej servis probehnul… A vsichni byli spokojeni ;-) Ale je fakt, ze retezy se menily fakt jak na bezicim pase… :-)

        0 0
        • jIrI___  

          Známej je správňák, to se musí nechat.

          0 0
          • Peslezedirou  

            Jinak by nemohl poslat děti na studia do Prahy…

            0 0
          • djx  

            No, ono je to uz hodne let a po patrani v pameti myslim, ze to nebyl primo muj znamej, ale nejakej jeho znamej z jinyho servisu, to uz fakt nevim. Jen o te merce jsem to zaslechl, tak mi to utkvelo v pameti… :)

            0 0
            • Josef Panek  

              Ty jsi hodně dobrej chábr do nepohody, takovej držák!;-)

              0 0
    • RUSH  

      Servis i pana majitele znám. Kamarád tam servisoval fulla, je s nimi spokojen, chodil tam i opakovaně (ložiska, tlumič, vidle, brzdy atd.). I já bych tento servis s klidem doporučil, znám dobře i hlavního mechanika.

      Je ale fakt, že ten příběh s XTR řetězem se tomu samému kámošovi taky stal, on to tehdy moc neřešil,jen se mě na to ptal, dneska už si taky mění řetěz sám… Kámoš měl CD Jekyll, tak ho asi tenkrát odhadli dobře :-) Osobně bych ale na ten nápad s XTR řetězem tipoval spíš pana Adama. Důvod? Snad větší marže.

      0 0
    • Orgic  

      Pan Adam mě kontaktoval a velice vstřícně mi nabídl vyřešení celé věci. Prozatím proto zamykám toto vlákno.

      Děkuji všem slušným diskutujícím za jejich reakce.

      0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce