Práce v cyklistice - zkušenosti

480 nepřečtených
  • cx_cyclist

    Ahoj všem milovníkům tohoto sportu,

    chtěl jsem vás poprosit o sdílení vašich zkušeností s prací v cyklistice jako obchodní zástupce. Zajímalo by mě, jak vás přijímali prodejci, jaké vám firma nastavila počáteční podmínky, jestli jste dostali už nějakou klientelu nebo jste museli začínat od píky a v neposlední řadě i systém hodnocení.

    Všem moc děkuji za jakékoliv podnětné reakce a pedálu zdar!

    0 0
    • mr.nikdo  

      A u koho delas?

      O tom to bude hodne :-D

      0 0
    • karliner  

      Já ti bohužel neporadím, ale tuším solidní flame war, jakmile se o vláknu domáknou rozumbradové á la JakeF, alinceb atd., o zábavu bude postaráno :-)))

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • roman 3D  

      alincebův strejda by mohl vyprávět

      0 0
      • McBlacky  

        na plechu nestihneš objet ani současný klienty, natož akvizice !

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Erknold  

      Asi záleží jakou značku zastupejš. Pokud zastupuješ nějakou mladou značku a výrobce ti dá ceník, kde jsou ceny na stejné úrovni jako známé značky co jedou ve velkém, tak se ti asi každý prodejce vysměje. Ale to není problém Tvůj, ale chlapců z mladé značky, kdy si myslí, že oni zlomí ruku trhu.

      0 0
    • mr.nikdo  

      Hm a protoze tady nikdo poradne neporadil…

      System – jaky mas nastaveny, takovy je a delat s nim/v nem musis.

      Prodej – kazdy pro Tebe klient je jiny a kazdy chce neco jineho. Nekdo bude chtit aby ses za nim jednou za pul roku zastavil a dal mu fotky nahych holek. Jiny Ti bude volat jen, kdyz neco potrebuje. To aspon u aktivnich.

      Potencialove – musis to proste citit a rubat to tam. I z jejich strany to nemusi byt lehke, nejake smlouvy uz maji. Musis jim vychazet vstric, ale vcas placnout (kdyz je potreba).

      0 0
    • cx_cyclist  

      Takže děkuji za velice podnětné reakce.

      0 0
      • karliner  

        Já to říkal :-DDD

        0 0
      • mr.nikdo  

        Takze jsi komunista, socialista, demokrat?

        Ekonom, obchodak anebo realitak? :-D

        0 0
      • hony007  

        Upřímně, čekals něco jinýho?

        Tady seš na b-f :-D

        0 0
        • cx_cyclist  

          Upřímně – ne.

          0 0
          • sharkeeCZ  

            On je totiž špatně položen celý ten dotaz

            1. rozdíl jaká to skutečně pozice je, jestli se jedná o OZ, který bude

            budovat novou značku, v jakém teritoriu, jaká je případná podpora atd atd

            1. jaké má kdo podmínky v jiné firmě, ti nikdo nesdělí, neboť nemůže

            a jistě ani nechce

            1. jakou máš praxi, zkušenosti, kontakty (asi žádné, jinak by ses

            neptal)

            1. podmínky jsou takové, jaké, v rámci možnosti firmy, vyjednáš
            2. obchoďák by měl být vždy z velké části hodnocen výsledkem –

            tedy objemem vydělaných peněz vs náklady na dosažení onoho objemu peněz (marže)

            1. obchod je tvrdá dřina do doby, než máš stálou klientelu a nedojde

            k otřesům: klientelu můžeš budovat 1, nebo 2, ale také 5 let. Ze startu práce od rána do večera, stále na cestách a po přepočtu na hodinovou mzdu, de facto mzdové minimum. To je obvyklá realita.

            0 0
            • mr.nikdo  

              Ta 5 neni nutnosti a neni to 100% pravdou.

              6 – obchod je drina porad, protoze i stavajici klienti maji sve pozadavky a neustale je o ne nutne se starat.

              0 0
              • jonti  

                Děláš finančního poradce, něco jako OVB nebo Partners?

                Pokud ano, tak myslím, že to je od obchodu B2B docela daleko.

                0 0
                • mr.nikdo  

                  Neboj. Finacniho poradnce nedelam.

                  Delam B2B obchod. A muzu Ti rict, ze od aktivu mam denne minimalne 5 telefonatu s pozadavky…

                  0 0
              • Člověk a jeho svět  

                No a když už máš region tak nějak v malíku, nařídí se shora přerozdělení regionů. Přece nebudeme vyplácet takové provize, no ne, Pepo…? :D

                0 0
                • mr.nikdo  

                  Tak tak. Anebo rostes s klienty a jdes na accounta/key accounta.

                  0 0
                  • sharkeeCZ  

                    pokud ta firma ty pozice ma, coz je obvykle az firma vetsi s radem obratu ve stovkach milionu rocne, coz je mensi pocet firem na trhu (obvykle)

                    0 0
                • sharkeeCZ  

                  Tak to je „problem“ toho, ze kdyz se dari, je tlak na rust a to nejde se stavajicim poctem OZ, je tedy nutno prijmout nove a pokud nemohu penetrovat do novych regionu, musim rozdelit stavajici kolac na vice dilku a nutit OZ k vyssi efektivite. Nicmene by to nemelo znamenat pokles mzdy stavajicich OZ. Tedy alespon u nas tomu tak neni. Plany stavim tak, aby novy OZ byl posilou, ale nikdo financne neprodelal.

                  PS: pokud se nejedna o firmu s podilem na trhu vetsim jak 20%, tak je vzdy kde brat a ziskavat nove zakazniky ;-)

                  0 0
              • sharkeeCZ  

                trvám si na tom, že je to 100% pravda

                neumím si představit situaci, kdyby tomu ta knebylo

                dělám v obchodě (velkoprodeji) cca 20 let, od OZ přes MM až po stávající TOPM ale OZ bez provize jsem zažil jen jednou a to byl družstevní obchodní podnik na počátku 90tých let, kde exsoudružka ředitelka se stala z dělnice přes noc po revoluci ředitelkou, protože zahodila rudou knížku a začala zpívat Kryla a provolávat slávu OF

                jinak s tema zakazniky souhlasim, ale je prece jen jina drina starat se a bojovat o nove, alespon pro mne ano

                0 0
                • mr.nikdo  

                  Cos to psal o tom egu vys? Vzhledem k odstavci //neumím si představit situaci, kdyby tomu ta knebylo

                  dělám v obchodě (velkoprodeji) cca 20 let, od OZ přes MM až po stávající TOPM ale OZ bez provize jsem zažil jen jednou a to byl družstevní obchodní podnik na počátku 90tých let, kde exsoudružka ředitelka se stala z dělnice přes noc po revoluci ředitelkou, protože zahodila rudou knížku a začala zpívat Kryla a provolávat slávu OF//

                  Provize neni nutnost. A jako provize neni mysleno ohodnoceni ve smyslu odmen, ktere jsou vazane na vysledek. To mi zase ver Ty…

                  Stavajici jsou kolikrat horsi. Neplati faktury – takze ho treba musis i odstrihnout… Navstivi ho konkurent.

                  V drivejsich dobach, kdy nebyly mobily a uz vubec emaily si kazdy hodne rozmyslel, jestli se na neco zepta. Na dopis se cekalo i tyden, nez prisla odpoved. Ted emailu chodi 150 denne…

                  0 0
                  • sharkeeCZ  

                    Nezlob se na mne, ale absolutne netusim, cos mi chtel sdelit.

                    Provizi jsem myslel, formu odmenu za dosazeny objem „zisku“. Je jedno, ejstli je vyjadrena procentem, castkou ci jinak. Obchodnik bez tohoto zainteresovani je, dle meho a me mnohalete zksuenosti, nesmysl. Neumim si opravdu predstavit v jakem typu obchodu by tohle nemelo fungovat. Stejne tak si neumim predstavit, jak pak toho cloveka hodnotit, podle odpracovanych hodin, pocitu o spokojenosti zakazniku, pevnou sazbou? To vse je proste proti „duchu obchodu“. Netvrdim, ze se nemuze vyskytovat vyjimka, ale budto je to proste spatna vyjimka toho typu, ktery jsem pospal vyse, nebo se jedna o obchod a firmu, ktera funguje mimo bezna pravidla, ale takovou neznam. Prosil bych o KONKRETNI priklad. Diky

                    PS: neplatici zakaznik se da vychovat. Nedostane zbozi, pokud nezaplati. Obvykle po prvním takovem nedodani, zacne platit v cas. Takove jsou vetsinou zkusenosti. Pak jsou notoricti neplatici ze sportu, ale tam je jendo, jestli je to novy, nebo stary zakaznik.

                    0 0
                    • mr.nikdo  

                      Provize je procento anebo cast z vydelku dane transakce. Takze mas nejaky maly zaklad a zbytek si vydelej.

                      To, co mam ja, jsou opravdu odmeny v ramci toho, jak byl plnen plan. A neni to procentualni vyjadreni a ani cast vydelanych penez pro firmu. Takze vyssi zaklad nez maly zaklad a jednou za kvartal odmena podle toho, jak jsem pracoval. Coz odpovida normalni mzde i u jinych profesi ;-).

                      A svete div se, funguje to pekne. Priklad – ja.

                      Neplatici zakaznici – az tak jednoduche to ve vsech pripadech nebude ;-). Uz jen proto, ze pokud dodavas neco, co je v relativnim pojeti lehce nahraditelne na trhu, lehce Te vymeni. Treba dodavas mu tuzky a nezaplati, tak mu nedas tuzky. Nic se nedeje, posle sekretarku do papirnictvi a mezitim vybira jinou firmu.

                      0 0
                      • AussigBiker  

                        A nebo te posle k sipku dodavatel. V jedny firme, kde jsem delal, na vsechno kaslali a resili to az po tom. Pani v kancelarskejch potrebach nam sdelila, at nakupujeme jinde, protoze sice platime, ale pozde a ona tak ma problem, aby dostala provize z matky (firmy) :)

                        0 0
                    • mr.nikdo  

                      Provize je procento anebo cast z vydelku dane transakce. Takze mas nejaky maly zaklad a zbytek si vydelej.

                      To, co mam ja, jsou opravdu odmeny v ramci toho, jak byl plnen plan. A neni to procentualni vyjadreni a ani cast vydelanych penez pro firmu. Takze vyssi zaklad nez maly zaklad a jednou za kvartal odmena podle toho, jak jsem pracoval. Coz odpovida normalni mzde i u jinych profesi ;-).

                      A svete div se, funguje to pekne. Priklad – ja.

                      Neplatici zakaznici – az tak jednoduche to ve vsech pripadech nebude ;-). Uz jen proto, ze pokud dodavas neco, co je v relativnim pojeti lehce nahraditelne na trhu, lehce Te vymeni. Treba dodavas mu tuzky a nezaplati, tak mu nedas tuzky. Nic se nedeje, posle sekretarku do papirnictvi a mezitim vybira jinou firmu.

                      0 0
          • sharkeeCZ  

            On je totiž špatně položen celý ten dotaz

            1. rozdíl jaká to skutečně pozice je, jestli se jedná o OZ, který bude

            budovat novou značku, v jakém teritoriu, jaká je případná podpora atd atd

            1. jaké má kdo podmínky v jiné firmě, ti nikdo nesdělí, neboť nemůže

            a jistě ani nechce

            1. jakou máš praxi, zkušenosti, kontakty (asi žádné, jinak by ses

            neptal)

            1. podmínky jsou takové, jaké, v rámci možnosti firmy, vyjednáš
            2. obchoďák by měl být vždy z velké části hodnocen výsledkem –

            tedy objemem vydělaných peněz vs náklady na dosažení onoho objemu peněz (marže)

            1. obchod je tvrdá dřina do doby, než máš stálou klientelu a nedojde

            k otřesům: klientelu můžeš budovat 1, nebo 2, ale také 5 let. Ze startu práce od rána do večera, stále na cestách a po přepočtu na hodinovou mzdu, de facto mzdové minimum. To je obvyklá realita.

            0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • frantapetruj  

      Já bych to dělat nechtěl.

      0 0
    • pastorekhonza  

      Záleží kde děláte.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.