• Lajp

    Jelikož doba nepřeje obchodům, tak jdu tahat rozumy na fóru. Je něco důležitého, na co by si člověk při výběru měl dát pozor. Samozřejmě, že jsem se dívala na internet, ale jako vždy je tam hodně typů a cen. Jak vybrat tu správnou je záhada. Moje cena je za málo peněz – hodně muziky. I když v tomto případě to asi platit nebude. Jedná se mi hlavně o užitečnost a také aby to nebylo na jedno použití a rozbilo se to. Děkuji za radu a zkušenosti.

    0 0
    • Rychlej turista  

      Idenální pračka na řetěz je žádná pračka na řetěz :-)

      2 0
    • Breakpain  

      Paradoxně nejlépe mi funguje – vzít řetěz hadicí, vyfoukat, pak otřít čističem v hadře a protočit. Následně namažu a je to … A to dělám jen proto, že si to v BP umeju hadicí ;-) …

      Doma to dělám jen tak, že přijedu, otřu do hadry s čističem a namažu ;-) …

      Pračku jsem dřív taky drtil – ve výsledku hodně práce navíc, efekt nula nula prd … vizuálně ano, funkčně, ani moc ne.

      1 0
    • novas752  

      Pračka na řetěz se mi neosvědčila. Hned z několika důvodů.

      1. Řetěz to vyleští hlavně z venčí, vevnitř stále zůstane bordel.
      2. Aby to vůbec špínu z řetězu rozpouštědlo, musí se tam dát docela dost chemie (autošampon, cyklostar apod) a při čištění pak ta špinavá směs odletuje od řetězu všude okolo.
      3. Kartáčky nevydrží moc dlouho – provoz je docela drahý.

      Daleko lepší je řetěz sundat z kola (rychlospojka) a vytřepat + nechat odstát v lahvi (např. od mlíka, s širokym hrdlem) s něčím silnějším (benzín, nafta, petrolej, aceton apod). Pak vytáhnout drátem a propláchnout vodou. Timhle způsobem řetěz protřepáváš dokud neni čistý zvenku a automaticky i zevnitř (nepomáhají tam žádný kartáčky apod), je to daleko čistší práce a tu chemku můžeš používat opakovaně (jednou za pár čištění necháš usadit špínu na dno, sleješ tu čistou většinu) – je to daleko levnější

      1 0
      • Heatly  

        Osvědčený způsob. Používám sklenici od okurek a technický benzín. S pračkou je moc práce a na jedno naplnění to prostě nestačí pořádně umýt. Točím dva řetězy, takže řetěz nechám v benzínu klidně i nějaký ten týden.

        0 0
      • novas752  

        Jinak když už fakt jako pračku řetězu tak aliexpress. Tam se dá sehnat do dvou set úplně krásně a proti těm značkovým nijak nezaostává.

        A samozřejmě úplně nejlepší je nepotřebovat mýt řetěz = používat maziva, která co nejméně lepí prach apod. Takže maziva určená do sucha, vosková maziva (squirt lube), nebo přímo lázeň v rozpuštěnym parafínu, to se pak nemusí umývat vůbec.

        0 0
        • snas89  

          Pouzivam swuirt a obcas teda retez pred pracku prozenu.

          0 0
          • adam320  

            Polozit to pred pracku pro zenu mne jeste nenapadlo:)

            Ja jedu osvedcenou metodu: wapka, namazat, vecere. Ano mazu olejem, utiram apod. Vubec mi to neva

            3 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Cavendish  

        Tak tak, dělám to stejně :)

        0 0
      • Lajp  

        Děkuji. Já to chtěla jako dárek, ale vidím, že by to byla hloupost.

        0 0
        • Delkim  

          Zase se nenech rozhodit. Třeba to udělá radost a bude to obdarovaný používat.

          Pokud se někdo s kolem rád „mazlí“ a chce ho mít čisté tak to používá.

          Sám mám asi tři. Používal jsem je, teď už jsem na to líný :)

          0 0
          • Rychlej turista  

            Jako dárek bych toto v žádném případě nedoporučoval, protože to, že by obradovaný patřil mezi těch několik, kteří pračku používají, je velmi nepravděpodobné. Takže v lepším přípdě by dárek letěl ihned do koše a v tom horším by ho obdarovaný proklínal při každém použití. To už jako vhodnější dárek považuji tu stahovací objímku na prasklý rám a převázat to hezkou mašlí :-)

            1 0
        • deda  

          Jako darek kup Brilla sgrasa v drogerii…výborně ekocisti a rozpousti

          0 0
      • xtonda  

        Přesně tak, při točení to z toho řetězu musí lítat všude, v bytě si to nedovedu představit, to už je daleko jednodušší řetěz rozpojit, dát do piksly od Alavisu, zalejt cyklostarem a horkou vodou a třepat.

        Pračku sem si koupil a nikdy nepoužil.

        1 0
        • zdenek  

          Jj, pixla od Alavisu je ideální. Vydolovat řetěz z petky byla zábava na dlouhé zimní večery. :-)

          0 0
    • Alojs01  

      Jestli ti jde hlavne o uzitecnost, tak pracka na retez je vsechno mozny, jen ne uzitecna…:-)

      0 0
    • Doyle  

      I když relativně levná, tak zbytečná investice. Starat se o řetěz tak, aby dlouho vydržel se dá jinak. Viz třeba Scooty video – to najdeš tady na foru.

      0 0
    • Fazzy  

      Jsem na tomhle foru jedinej, ale na pracce neshledavam nic spatnyho. Pokud chce nekdo jednou za cas umejt retez a stejne jako ja ho nechce sundavat a mlatit kolem sebe nejakou sklenici s benzinem, tak je pracka super pomocnik. Je to rychly, je to primitivni a zadna ekologicka katastrofa se alespon u me nekona. Staci JARova voda, neni treba buhvijaka chemie. Kdyz se toci v klidu, prakticky to necaka a tech par deci mastny vody co z toho za rok je, neni problem zlikvidovat. Ano, vnitrek retezu se nevymeje dokokale, ale porad lepsi, nez kdyz to nekdo jen zvenku otira hadrem.

      S vyberem neni problem. Kup cokoliv, vsechno je plastova hrachovina podle cehoz se k tomu musi clovek chovat a vsechno taky uplne stejne funguje.. Mam nejakej nejlevnejsi shit z kupkola, mam ho asi tri roky, pouzivam ho podle potreby parkrat do roka a pere to furt stejne, to jest k moji spokojenosti.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • JachymP  

      Mám pračku Finishline, jsem s ní spokojen. Řetěz se dá s ní dobře a snadno vyčistit, dám jednou vodu a 2× odmašťovač. V létě ještě prostříknu hadicí. Používám ji tak 4 roky, jednou jsem měnil kartáčky – ve Finishline se dají vyměnit, to je výhoda. Ale ani by se měnit nemusely, funguje to i s hnusnejma kartáčkama. Poměr cena výkon je ok.

      0 0
    • Japhy  

      PETka se širokým hrdlem, litr nafty, kus drátu na vytažení a okapání. Jako martini – protřepat, nemíchat.

      1 0
    • scoty  

      Pračka řetězu je s dlouhým náskokem největší podfuk v cyklobyznysu…

      Dvě rady:

      Pokud mažeš mastným olejem, tak otři řetěz hadrem před mazáním a vytři pořádně po mazání (vydrží tak 40km)

      Mažeš-li kvalitním mazivem které nelepí nečistoty stačí lehce otřít řetěz před mazáním vydrží až 400km)

      A třetí:) Máš-li celé kolo od bláta, umyj je včetně řetězu vlažnou vodou s trochou mýdla a vytři do sucha hadrem. Potom namaž.

      0 0
    • MartinRHC  

      Starý zubní kartáček, cyklostar a opláchnout hadicí. Lepší než pračka.

      0 0
    • Marekstrni  

      https://www.webobal.cz/…e-3105-726-1?…

      Dva kartáčky stáhnout gumkou proti sobě a pračku nepotřebuješ.

      0 0
    • HKou  

      Pouzivam pracku tim zpusobem, ze vyperu retez a utru ho hadrem. Kdyz to kompletne uschne, namazu, zadnou vodu do toho nedavam. Je to rychlejsi nez sundavani retezu, myti v lahvi a nasazovani.

      0 0
    • Jirina  

      dnes jsem poridil pracku a hned jsem ji musel samozrejme otestovat a vysledek?

      tak cisty retez jsem snad jeste nemel. jako novy.

      trvalo to se vsim vsudy tak 5 min.

      jasne, neco z toho odkapava a je potreba ten retez pak jeste oplachnout cistou vodou, treba z konve, ale mi co mame zahradu, tak neni problem a je to velke ulehceni se super vysledkem.

      1 3
      • Tencovozikmin  

        Co to je za prací program za 5 minut vypráno?

        0 0
      • zdenek  

        Díky za velmi přínosné informace. :-)

        0 0
        • Jirina  

          no a co k tomu vic napsat? na tom nic neni. ja jsem z ni nadseny a mel jsem potrebu to tu sdelit :-D ..v te zaplave negativnich nezkusenosti.

          1 2
          • gersa  

            Třeba odkaz na to co jsi vůbec pořídil?

            0 0
          • Singlespeed  

            Nejprve nadšení z pračky a pak procitnutí, zjištění, že je zbytečná, používání je opruz a nakonec následuje pád v zapomenutí. Taky jsem si tím prošel. Proto není od věci si přečíst příspěvky zkušenějších a zbytečně těch 8 stovek neutrácet.

            10 1
            • Alojs01  

              Nektere zkusenosti jsou pro urcite lidi neprenositelne :-). Proste si to musi prozit sami…

              3 0
            • Jirina  

              tak v prvni rade jsem ji uz pouzil a vim, ze to opruz neni a to jsem se s tim teprve ucil.

              no a za druhe, opruz bylo vse pred tim.

              jako kolo mam roky, spinavy retez neni pro me novinka a prispevky „zkusenejsich“ jsem si uz v minulosti nekolikrat cetl.

              spis vy jste pouzili nejakou divnou pracku

              0 1
            • Fazzy  

              No ja pouzivam pracku asi 5 let a zadny procitnuti, se zatim nekonalo :) Naopak, pouziti je uplne primitivni, rychly a pro ocisteni retezu od tech nejvetsich sracek, ktery se pak lepi na kladky a vsechno okolo, mi to prijde super. A kdyz ma clovek k ruce i stlacenej vzduch na vyfoukani retezu, tak nevidim jedinej problem. Cela akce kompletniho cisteni pohonu zabere jednotky minut. Pro kazdyho, kdo nemaze voskem, fajn sluzebnik. Je fakt, ze vosum stovek bych za to nedal. Nastesti se da koupit nekolikanasobne levnejc :)

              0 2
              • yorg  

                „ro kazdyho, kdo nemaze voskem, fajn sluzebnik.“

                Částečně správný závěr. Jen to fajn bych tam nedal. :-)

                Pračku jsem pár krát použil, vždy to svinstvo stříkalo i ven a zasíralo okolí (co na to ekologie) i ruce. Výsledkem je, že máčím řetězy v horkém vosku. Od té doby okolí nezasírám a ruce mám čisté při jakékoliv manipulaci s řetězem. A to jak doma, tak i na cestě, když je třeba s řetězem něco dělat.

                2 0
                • Fazzy  

                  To bude rukama, mě se nic takovýho neděje :) Pokud vás těch pár gramů mastnýho bordelu z pohledu ekologie trápí, tak na to opravdu argument nemám. Chápal bych to pokud to má bejt výstup proti mazání olejem obecně, ale kvůli používaní pračky?

                  0 0
                  • yorg  

                    Žádné ruce. Nikdy žádná pračka neutěsní řetěz tak, aby to necákalo ven. Stejně tak to kape i z napínáků, kde je řetěz více ohýbán. Řetěz z pračky suchý ven neleze.

                    Rád bych viděl v praxi, jak to ani neukápne. To není možné ani z principu, jak to má fungovat.

                    1 0
                    • Fazzy  

                      Neříkám, že nic neukápne. Ale rozhodně nic nějak dramaticky nestříká ven a nezasírá celý okolí. Ani ruce si obvykle nezašpinim. Těch pár mastných kapek co odkape z řetězu mi opravdu vrásky nedělá. Pokud si někdy vypliv žvejku, pravděpodobně si způsobil větší ekologickou újmu.

                      3 0
                      • Alojs01  

                        Asi nejde o ekologii, ale o to, ze to bud zadela podlahu, nebo to musis necim podlozit, tz zase prace navic s uklidem.

                        Asi jina tu debatu povazuju za zbytecnou, pokud to nekomu vyhovuje, tak at si to tak cisti. :-)

                        0 0
      • Dan205  

        Kdybys ho teď dal do sklenice s nějakým čističem a pořádně protřepal, viděl bys, kolik bordelu v řetězu ještě zbylo.

        0 0
        • Jirina  

          jasne, neco malo by se tam urcite jeste naslo, ale zas na 100% to clovek mit nepotrebuje. ted co jezdim nekolikrat tydne do prace na kole a z toho je 8km pres luzni les plny blata a kaluzi, to musim cistit casto a po zkusenostech s ostatnima metodama (i tou tvou), jsem vyhodnotil, ze tohle je ta nejlepsi. za me urcite

          0 0
          • Tencovozikmin  

            Nejezdi přes kunovčák,vem to okolo po asfaltu.

            0 0
            • Jirina  

              jak vis, ze jezdim pres Kunovcak? :) ale nejezdim. jezdim od Polesovic do Uh. Ostrohu a obracene a tam jina moznost neni, pokud to teda nechci objizdet a to ja nechci:) neni cas a tama me to bavi

              0 0
      • novas752  

        Jo, vnějšek to vyleští parádně.

        1 0
        • Jirina  

          i vnitrek.

          jak rikam, takhle ciste jsem to jeste nemel. max. kdyz jsem to luhoval v nejake te redidlove lazni, ale vecne sundavat rezez se mi fakt nechce

          0 0
          • novas752  

            Tak ten řetěz teď schválně sundej a vyper v nějakym tom rozpouštědle. Asi se budeš divit co z toho „čistýho“ řetězu ještě vyplavíš.

            0 0
    • Fofrník  

      Pračka, obzvlášť taková ta celoplastová levná je nesmysl. Nic to pořádně nevypere. Aby ji člověk nepotřeboval, je nutné nemazat řetěz olejem na šicí stroje a mazat třeba i častěji, ale decentně a ne, že cyklista ten řetěz v mazacím prostředku pravidelně topí.

      Dvě sezóny mažu řetězy našich kol tekutým voskem a čištění probíhá pouze hadrem. Když je nejhůř, řetěz sundám a nechám ho přes noc namočený v technickém benzínu.

      0 1
      • Jirina  

        pracky jsou i jine nez plastove? na tuhle jsem cetl pekne recenze a tak jsem zainvestoval.

        jinak mazu hustym spesl olejem a neprehanim to, ale je pravda, ze to cisteni jsem provadel vzdy ledabyle a musel ho tak delat casto a to me stvalo

        0 0
        • xtonda  

          Jo, to je super investice, ta se ti určitě vrátí aspoň desetinásobně.

          0 0
          • Jirina  

            casove ano

            0 0
            • virtualcop  

              No, tak sis tu pračku obhájil, jseš spokojenej a to je důležitý :)

              Že máš řetěz pseudočistý hlavně z vnějšku je pro tebe super, pro ty, kteří vědí, jak pracuje pračka a že pro funkčnost řetězu a řazení obecně je daleko důležitější, aby byl čistý hlavně „zevnitř“ to asi není důvod k tomu, si pračku pořizovat (zvlášť, pokud s ní mají nějakou zkušenost).

              Ale jak opakuju – obhájil sis to, jseš spokojený, tak to má být.

              Akorát o tom těžko poučíš lidi, kteří s tím zkušenost mají, vědí, co to je „čistý“ řetěz a kde je primárním cílem, aby byl „čistý“ a používají na to jiné metody (možná pracnější, než to protočit minutu v pixle se štetečky). :)

              4 0
              • Fazzy  

                Oni sou i lidi (jako třeba já), kteří to chtěj mít na oko čistý. Je vcelku logický, že to nemůže mít ambici nahradit praní sundanýho řetězu nebo že to nejde považovat za nějakej „servis“. Je to prostě jen mytí, který se dělá ze stejnýho důvodu, ze kterýho se myje celý kolo. Aby to nebylo zasr*ný. Nechápu tenhle hejt na pračky.. Když to chcete šmrdlat hadrem, rejžákem, kdovíčim nebo to prostě nemejete vůbec, tak prosim. Ale proč je tady takovej hřích protočit řetez mezi pár kartáčkama, tomu fakt nerozumim.

                Voskování mě prostě nebere, tak to holt párkrát do roka umeju a nestydim se za to :)

                0 0
                • novas752  

                  Protože to čistí v podstatě jen viditelný vnějšek řetězu. Výsledkem je na první pohled čistý, vevnitř (mezi články, mezi čepy a vnitřními články, mezi vnitřními články a rolničkami) ale špinavý řetěz. A uvnitř řetězu na tom právě záleží daleko více než na povrchu, ve smyslu opotřebení, přilnutí nového maziva atd.

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    2 0
                  • osobne  

                    To záleží hodně na tom, co do té pračky naleješ za sajrajt.

                    0 0
                    • novas752  

                      Trochu ano ale tak jako tak je řetěz stále špinavější než když ho „poctivě“ vytřepeš v nádobě – tam mechanicky nepomáhá žádný kratáč = tak jak se vyčistí vnějšek se vyčistí i vnitřek.

                      No a z té pračky pak ten sajrajt taky lítá všude okolo – teče ti to do středu, do náboje, do kladek v přehazce… pak to vypadá asi takhle, tady ten borec taky nadšenej leštič.

                      0 0
                  • Fazzy  

                    Přesně to přece říkám. Jen pořád nevim, co je špatnýho na opticky čistým řetězu (že se po vyfoukání vzduchem celkem dobře vyčistí i zevnitř nechám stranou). Když ho budu chtít vyčistit pořádně, tak ho samozřejmě vyčistim pořádně. Ale když chci, aby kolo vypadalo čistě a to včetně řetězu, kazety a kladek, tak to prostě umeju. A proč to dělat růčo, když existuje pračka, která ušetří čas a v podstatě nic nestojí.

                    0 0
                    • novas752  

                      No třeba já když chci aby kolo vypadalo čistě tak ho umeju a pohonu se nijak zvlášť věnovat nemusim protože se umyje stejně snadno jako zbytek kola = vodou s troškou nějakýho auto/cyklo šampónu a hustym jemnym kratáčem. Vosk je vosk no. Žádný zapatlaný řetěz, žádné nánosy šmíru všude okolo, žádné hrátky s pračkou řetězu, žádné ničení si kola pokusem o urychlení.

                      0 0
                      • Fazzy  

                        Když voskuješ, tak je to samozřejmě o něčem jiným. To sem zmínil hned z kraje. Ale při oleji ten pohon trochu pozornosti potřebuje (jednou za uherák). A v takovým případě pračka nepřinese žádnou nevýhodu, kromě rychlejšího a efektivnějšího umytí. Proto mi ta panika a odpor co se tu kolem praček pořád objevuje přijde silně přehnaná. Nepoužíváte jí, OK. Někdo jí používá, taky OK. Nevím proč je potřeba se tu za to každýmu vysmát.

                        0 0
                    • virtualcop  

                      OK, ale smysl „čištění řetězu“ asi tedy vidíme každej jinde :)

                      Navíc, pokud chci řetěz vyčistit jen povrchově, dovolím si říct, že pár protažení hadrem s nějakým odmašťovačem bude mít povrchově stejnej efekt – řetěz bude zase pěkně lesklý a čistý. Když tohle někomu stačí, pak asi ano.

                      Ale když chci řetěz vyčistit i vnitřně (na čemž primárně záleží), pračka není moc vhodná. Dalo by se diskutovat třeba o tom, že ty kartáčky tam naopak ten písek a bordel ještě lépe zatlačí do vnitřku článků.

                      Nicméně já v tomhle uznávám naprostou svobodu jednotlivce a opakuju to pořád dokola – každej ať si řetěz, jeho kvalitu, čištění, mazání či údržbu řeší tak, jak mu to vyhovuje – pokud někomu vyhovuje „povrchové“ vyleštění řetězu pračkou, proč ne?

                      Jen nesmí přesvědčovat ostatní, že je to ten nejlepší způsob a nejlepší řešení – není, pokud se čištěním řetězu myslí jej vyčistit skutečně tak, aby se primárně odstranila vnitřní špína, bordel, písek… který pohonu vůbec neprospívá při reálném ježdění.

                      2 0
                      • Fazzy  

                        „Navíc, pokud chci řetěz vyčistit jen povrchově, dovolím si říct, že pár protažení hadrem s nějakým odmašťovačem bude mít povrchově stejnej efekt – řetěz bude zase pěkně lesklý a čistý. Když tohle někomu stačí, pak asi ano.“

                        Pokud si pračku někdy vyzkoušel, tak víš, že to stejnej efekt mít nebude. K tomu zbytku už sem se vyjádřil. Nejde o servisní úkon, ale prosté umytí. Nic proti ničemu. Kdo si od toho slibuje víc, je samozřejmě naivní, nicméně to, k čemu je pračka určená, zvládá rychle a dobře.

                        „Jen nesmí přesvědčovat ostatní, že je to ten nejlepší způsob a nejlepší řešení“

                        Naprosto souhlasim. Stejně tak není potřeba dotyčného ujišťovat, že je blb, když ji používá. Není.

                        0 0
                        • virtualcop  

                          Stejně tak není potřeba dotyčného ujišťovat, že je blb, když ji používá

                          Tak třeba já jsem tohle ani nenapsal, ani nenaznačil a ani si to nemyslím – viz moje rezimé, že si každej může dělat se svým kolem v rámci servisu a v rámci svých peněz, co uzná za vhodné a co mu vyhovuje.

                          Pokud se bude řešit technicky, co je nejlepší na vyčištění řetězu, tak za sebe pračku doporučit nemohu z mnoha důvodů – především právě proto, že „naleští“ řetěz jen zvenku (což je pro mé chápání dobré tak maximálně na pěknou fotku kola a pěkný pocit z „čistoty“ pro majitele), v principu ale pračka bude mít minimální přínos (pro skutečně vyčištění řetězu i z vnitřku), dá se možná diskutovat o tom, zda je výdrž řetězu a pohonu s praním v pračce lepší, než jej neřešit vůbec, nebo minimálně. Tam asi exaktní důkazy a zkušenosti nejsou. Ale pokud řetěz „kvalitně“ vyperu pračkou a následně po sundání z něj opět „vyplavím“ další tuny písku a bordelu, které byly uschovány mezi články, tak mi smysl tohoto „čištění“ uniká.

                          Tedy jediný smysl je ten povrchově lesklej řetěz, který je pro provoz, výdrž pohonu a kvalitu řazení asi tak důležitý, jako jezdit každý týden pečlivě mýt auto, ale na motor a podvozek léta úplně kašlat.

                          0 0
                          • Fazzy  

                            Ja to ani nemyslel na tebe, spis na ty obecny nazory tady.

                            Jinak, technicky, kazdy myti odplavi nejaky mnozstvi bordelu i zevnitr retezu. Vzdycky to bude lepsi nez nemyt ho vubec nebo ho jen zvenku utrit hadrem. Ze to nikdy nebude tak efektivni jako ten retez sundat a vyprat, o tom se asi prit nemusime. Ale vzdycky to bude lepsi nez nic. A ve zminovany kombinaci s dobrym cisticem a vzduchem, to muze bejt dokonce o vesmir lepsi nez nic.

                            0 0
                      • scoty  

                        Ale když chci řetěz vyčistit i vnitřně (na čemž primárně záleží), pračka není moc vhodná. Dalo by se diskutovat třeba o tom, že ty kartáčky tam naopak ten písek a bordel ještě lépe zatlačí do vnitřku článků.

                        Přesně to je ono. Myčkou se rádoby „jednoduše“ řeší chybná péče o řetěz, mazivo které lepí bordel a písek atd. V podstatě se jen vytlouká klín klínem, zaplaví se jemný písek do článků a hlavně, že je řetěz na povrchu umytý.

                        Jednoduše si to ověříš, když po umytí vezmeš řetěz mezi prsty a ohneš ho do strany. Jasně cítíš i slyšíš, jak tam ten písek skřípe. Jediným řešením je používat mazivo, které bordel nelepí.

                        0 0
                        • Woko_O  

                          Takže v podstatě žádné řešení neexistuje

                          0 1
                          • J1RKA  

                            Castecne wapka a pak WD to vyzene vodu a druhej den Volej :D

                            0 0
                          •  
                            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                            0 0
                  • yorg  

                    Výsledkem je pak kratší životnost řetězu než kdyby nebyl pračkou čištěn.

                    0 0
                    • Fazzy  

                      Tohle tvrzení by potřebovalo nějakou exaktní oporu. Zkušenost tomu totiž ani v nejmenším nenasvědčuje.

                      0 0
                  • Jirina  

                    ale prd. chapete, ze ta pracka pracuje i s nejakou extra ucinnou kapalinou/penou, ktera se pomoci tech kartacu dostava mezi clanky a nejakou dobu tam pusobi? pak to jen protocis znovu a oplachnes cistou vodou a spina i ze spar musi byt z vetsiho pryc.

                    vy tady o tom mluvite, jako kdyby ty kartace pracovaly nasucho.

                    predstavte si, ze by jste do te pracky naleli redidlo, ktere by melo navic vlastnost, ze peni. co by bylo jinak oproti te vasi lazni, kdyby jste ho takto 2min.protaceli, pak nechali 5min.pusobit a pak to protocili znovu? chcete mi rict, ze i tak by to nebylo mezi clanky dostatecne ciste?

                    0 0
                    • novas752  

                      Přitom je to tak jednoduché, stačí když ten vypraný řetěz strčíš do sklenice s rozpouštědlem a protřepeš. Bylo by dobré si svoje domněnky před publikováním ověřit. ;-)

                      0 0
                      • Jirina  

                        ted uz se mi to delat nechce, protoze jsem ho namazal a nechaval s tim pres noc odlezet.

                        priste to ale klidne udelam a vzpomenu si tady na vas

                        0 0
                        • J1RKA  

                          stejne napises, ze to bylo super cisty, jinak bys byl smudla kvuli vyhozeny tisicovce :D

                          s retezem jeto potiz, nekdy vydrzi 1500km nekdy jenom 800, cisteni nato ma fakt mizivej vliv

                          0 0
                          • Jirina  

                            te tisicovky litovat nebudu, protoze je to o nekolik trid lepsi, nez kdyz jsem to umyval rucne.

                            jinak takova story:

                            driv jsem retez neresil vubec, byl jsem proste jen konzument a vydrzel mi i s kazetou 7let a cca 10tis.km. zadnou pracku jsem samozrejme nemel, nikdy ho tehdy nemachal v rozpoustedle a ani jsem ho nijak zvlast neumyval. kdyz bylo MS v Kyjove, projel kolem me Petr Sagan a zadival se mi na kolo. nejspis nic nevidel, ale ja se tehdy zastydel za ten retez a kazetu a zacal i tuhle cast kola udrzovat.

                            co z toho ale plyne? ze ta prehnana udrzba zivotnost retezu nijak nezvysuje. mne ted staci, kdyz to bude zarit cistotou a nebude to chrastit.

                            na dokonalou cistotu z nocniho lezaku v benzine to mit nebude, ale furt to bude mnohem lepsi nez po rucnim myti. no a tim bych to za sebe uzavrel.

                            0 0
                            • Jirina  

                              a jen mensi oprava.

                              myslel jsem samozrejme Mistrovstvi CR a SK v cyklistice v Kyjove:) na to by mohl byt nekdo citlivy:)

                              0 0
                            • J1RKA  

                              no jestli ti kazeta vydrela jenom 10Tkm tak sis mozna mel nejdriv koupit merku :D

                              0 1
                            • Alojs01  

                              Tak na tohle (opticky cisty retez) staci po kazde jizde protocit retez pres hadr. Prace na 20 vterin a zadarmo. :-)

                              1 0
                              • Jirina  

                                ale houby. vevnitr a v kazdem zahybu zustane spina

                                0 0
                                • Alojs01  

                                  A ty, nebo nekdo jiny, se ti na ten retez koukas ze 20 cm? :-) Protoze kdyz se na nej kouknes ze stoje, tak zadnou spinu zevnitr clanku ani videt nemuzes.

                                  Ale jak uz tu nekdo psal, ty si tu svoji pravdu budes hajit do roztrhani tela…:-)

                                  0 1
                                  • Jirina  

                                    proboha, teoretiku, snad mam oci a vidim, jak ten retez vypada ted a jak vypadal predtim, kdyz jsem ho protahoval jen hadrou.

                                    ten ted zari na kilometry

                                    proc bych nehajil pravdu, kdyz je pravdou?

                                    0 2
    • d69  

      Proc ne,spis trochu hysterie kolem. Pokud casto jezdis a nechces se srat s kartackem nebo sundavanim retezu podle mne lepsi nez nic. Jezdim skoro denne -celorocne za kazdyho pocasi a nevidim na pracce nic tak strasnyho.Jasne sundat retez,hodit do nafty/cistice,o­cistit kartackem je si ucineji-ale…Fakt se mi to nechce delat-zvlast pokud nemam rychlospojku.Takze jasne – mazat necim rozumnym(vosk jsem po obdobi nadseni opustil-, nespinil,ale nevydrzel a nemazal) Takze za mne lepsi (pro behani razeni)mazivo – spini,ale lip funguje.Namazat-setrit-po vyletu otrit retez hadrem a -cas od casu ocistit trochu dukladneji.A prave na to mi pracka prijde OK-zabere to tak 15 min – provadim v byte v predsini-jenom staci dat pod kolo igelit pytel na smeti -projedu retez hadrem – pak v obou prackach park tool a barbieri (jedna cisti lip zeshora a uvnitr,druha ze stran) Osusim-namazu- a je to.Jasne neni to absolut ale nechci se stim s..t clanek po clanku hodinu.Takze na beznou udrzbu OK,a bordelu v byte bych se nebal…

      2 0
      • skaj  

        Gratulujeme vitezi! Dve pracky najednou!!! No reknete, kdo z vas to ma?:)

        Pracka je imho nesmysl, kdo chce setrit cas voskuje rovnou par retezu najednou, nic lepsiho zatim vymysleno nebylo.

        1 4
        • d69  

          Já! Děkuji za uznání a vítězství (Btw Co je 1.cena ?)

          Rád bych jezdil+nečistil (a klidně voskoval ale vosk pro mne byl pokus s výsledkem:sice relativně čistý řetěz co ale začne šustit po 30 km -což fakt nechci – a navíc čistit řetěz po voskování mi přišlo mnohem větší opruz než po mazání).

          Takže prosím čím voskuješ-kolik km to dá=jak často čistíš řetěz?

          0 0
          • Kurt  

            A fakt si nechceš to téma přečíst?

            Klidně si tam vyber jen příspěvky co psal skaj.

            https://bike-forum.cz/…zu-parafinem

            0 0
          • skaj  

            Prvni cenou je povoleni na nakup treti pracky retezu:)

            Voskuji smesi, co nema jmeno. Dm, ikea, a dalsi svicky…

            kolik km to da – na to neni jedna odpoved, ja ji tedy alespon nemam. Silnicka 300+, enduro na km nepocitam…

            Necistim nijak specialne, proc taky? Kdyz meju cele kolo, normalne ho umeju taky. Sundam z kola, dam do bedny a kdyz prijde rada na voskovani, jde do pekace tak, jak je. Kazdopadne retez po prvnim ocisteni od konzervantu z vyroby neni treba nijak specialne cistit.

            Doporucuji kouknou do nejakeho mistniho vlakna o voskovani, je tam spousta info a tipu. Nicmene ve vysledku nejde o rocket science, proste namacis retez ve vosku:)

            1 0
          • BB  

            řetěz nemyju, nečistím, pouze jednou za měsíc nakapu tekutý vosk Squirt. Na gravelu mi vydrží řetěz (Sram 11 pastorků, je celkem jedno jaká kategorie řetězu to je) kolem 3500 km. Nájezd mám ročně 8–9 tis.km. Řetěz měním při vytažení 0,5 procenta. Důležité je řetěz po rozbalení důkladně odmastit. Já to dělám tak, že ho vařím ve vodě, do které dám prášek do automatické pračky, vařím ho cca hodinu.

            0 0
          • novas752  

            To si ale něco udělal hodně hodně blbě, první navoskování řetězu vydrží cca polovinu než ty další, ale i tak to znamená třeba 150km na tmb a 200km na silnici, pokud nejsou absolutně pekelný podmínky.

            Já aktuálně používám obyčejnej čistej parafín trochu cinknutej starejma včelíma svíčkama co jsem našel na chalupě (tak nějak jsem vypozoroval že hodně zlepšuje přilnavost).

            Důležité je to odmaštění a pak teplota, pokud to z vosku vytáhneš zbytečně horký tak většina z řetězu vykape/vyteče. Cílem je to z vosku vytáhnout co nejblíž nad teplotou tání, aby to v řetězu co nejrychleji začalo tuhnout a zůstalo tam vosku co nejvíc. Pak to nechat viset aspoň 10 minut do úplného vystydnutí a zatuhnutí. A řetěz před ponořenim do vosku spojim spojkou jako na kole – pak se nemusí koncové články čistit aby tam spojka šla. Řetěz čistim stejně často jako kola = málokdy, průměrně nějakých 50h jízdy.

            0 0
            • bara2  

              „první navoskování řetězu vydrží cca polovinu než ty další, ale i tak to znamená třeba 150km na tmb a 200km na silnici,“

              dvojnásobek je pak 300–400km, tolik vydrží navoskovaný řetěz. A čistíš řetěz co 50h jízdy? To jezdíš průměrkou 8km/h?

              1 0
              • novas752  

                Ne ne, řetěz neni třeba mezi jednotlivýma voskováníma čistit pokud celý to kolo neni fakt hodně špinavý – což se mi děje právě za těch odhadem 50h, jedno navoskování na mtb trail/enduro mi vydrží cca 20–30 hodin, když je bahenní mordor tak je to samozřejmě po závodě tak nějak pryč, ale furt to nechroupe a neskřípe). V zimě častěji v létě méně často. Prostě to samo o sobě nečistoty nelepí víc než ostatní části kola. Na nějaké „sváteční silničce“ ježděné pouze za hezkého počasí prostě neni co z řetězu čistit.

                No a ta trocha nečistot ve vosku propadne dolů – řetěz nemám úplně na dně, mám tam mřížku. Vosk se pak dá vyčistit tak jak ho čistěj včelaři – provařenim ve vodě – většina nečistot propadne do vody, vosk je lehčí a ztuhne nad vodou, vosk rozlomíš a spodek (tj. to co plave ve vodě, ale ne ve vosku) oškrabeš. Za ty 3+ roky co voskuju jsem to dělal 2×.

                0 0
    • Woko_O  

      Mám tuhle . Nějak to funguje. Já ale moc nešlapu, takže tam naleju čistič řetězu, párkrát zatočim, otřu, máznu a hotovo.

      0 0
    • Espen  

      Já už rezignoval na jakoukoliv údržbu řetězu (pračka, čistit ve sklenici, mazání, voskování). Špinavý řetěz jen utřu hadrem a když se mi zdá, že originální mazivo co na řetězu bylo, už je moc špinavé, dám nový řetěz :-D.

      0 0
      • J1RKA  

        tj pristup :D usetris i za merku a kazeta si musi chrochtat

        0 0
        • Espen  

          Přesně jak píšeš. Jako všechno samozřejmě mám za ty roky nakoupeno (pračka, měrka),ale patlal se mi to s tím už nechce. Jj, kazeta a převodníky pořád jako nový :-D.

          0 0
          • osobne  

            Bodejď by ne, když měníš řetěz tak brzo.

            0 0
            • Esi  

              Náhodou super metoda jen po tom prvním sundani házet do sklenice s redidlem, až jich tam bude 5 tak protřepal nemichat, za tepla navoskovat a použit zase postupně všech 5 a potom ještě několikrát, až to začne blbě radit vyměnit cely pohon komplet

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.