• Lemy12

    Zdravím !

    Asi před 2 týdnama jsem začal při jízdě z kopce praskání/cvakání, pak jsem to začal zaznamenávat i při jízdě po rovině a i do kopce (po nevrovnostech) zdálo se mi že to jde z hlavka, tak jsem to celé rozebral, vyčistil, promazal a bez změny (nevylučuji možnost že jsem na něco zapomněl)

    Praskání je nejvíc slyšet když zvednu řidítka a pustím – jakmile přední kolo dopadne na zem zvuk se ozve, zvuk se ozývá taky když silněji zapružím, nebo když silněji zabrzdím přední brzdou

    Když je nějáká větší nerovnost př:velkej kámen, tak to praská/cvaká i když přední kolo nadzvednu a přejedu ho zadním :(

    Nemohl by někdo poradit, už jsem z toho šílenej :/ děkuji předem

    Můj bajk – Stumpjumper fsr s works 29 2016

    0 0
    • Chlebovnik  

      Pike? To bude korunka vidlice.

      0 0
    • atty  

      Laboroval jsem nedávno s podobným problémem – spíš než praskání, tak takovej zvuk mlasknutí nebo lupnutí, při silnějším záběru na přední brzdu nebo obvykle při přejezdu nerovnosti (spíše kupodivu třeba nájezd na můstek/dlaždice položená v cca 45 stupních).

      Několik dnů jsem řešil stále hlavové složení (2× rozebráno, promazáno, vráceno a dobře utaženo) a zvuk stále (necvakalo mi to furt, ale hodněkrát za jízdu jsem to slyšel).

      Sundal jsem vidli (DT Swiss OPM) a prohodil ji za bazarovou Suntourku – od té doby žádné zvuky. Takže jednoznačně problém někde ve vidlici (budu posílat na repas). Nicméně i když vezmu teď sundanou vidli do ruky a různě s ní kroutím, pružím na místě a snažím se to „lupnutí“ nějak nasimulovat, nepodařilose mi to, ale je faktem, že na kole je při jízdě pod jinejma momentama síly.

      Mám diametrálně odlišné kolo (XC HT 29, 100mm zdvih), ale projev závady podobnej.

      0 0
      • Lemy12  

        Cvakalo ti to i když jsi jel do kopce s přejízděl nějak větší kámen, nebo větší kořen ? Taky při skoku ?

        mlasknutí mi to nepřipomíná, ale lupnutí by souhlasilo, jinak vše 100% odpovídá

        Že by to mohla dělat vudle mě napadlo, ale nevhtě´o se mi tomu věřit :/

        0 0
        • atty  

          No, dělalo mi to skoro na 100%, pokud jsem jel nějakej zpomalovací prah a schválně jsem to neskočil, dělalo mi to právě na nájezdu na mostek, co má po cestě, je tam položená dlaždice (cca 30cm nahoru a dlaždice je položená tak v 45 stupních), dělalo mi to při prudkým nájezdu do kopce v terénu a když jsem prudčejš začal brzdit přední. I když jsem nadhodil přední kolo, tak to obvykle i tak luplo přes překážku. Obvykle to nedělalo (nebo jsem to neslyšel) když jsem třeba mastil po nezpevněný cyklostezce (kde těch výmolů a děr je fakt dost), když jsem se snažil to nasimulovat na místě (různě zabržděný přední kolo a cloumání s kolem vpřed a vzad), nebo právě hopsaní na místě, pouštění předního kola z vejšky, tak v těhle situacích spíš občasně.

          Já velký terén zas tak moc nejezdím, takže nějaké větší skoky nebo těžší přejezdy moc nepraktikuju (rám by to nemusel dát, není na to stavěnej protože 100mm a XC karbonový chrtí kolo), ale v těhle situacích, kdy by to člověk více předpokládal, jsem to buď neslyšel, nebo jen občasně – při nájezdu rychlostí cca 15–20 km/h na tu dlaždici u můstku to „lupalo“ prakticky vždy (jezdím tudy 2× denně).

          Jinak vůli vidle jsem klasicky podle různých postupů zkoušel (různě jsem tahal za nohy a kluzáky a kroutil s ní), ale nic extra jsem nezjistil.

          Byl jsem i v cykloservisu kousek od domova, kde se na tom kluk, co tomu hodně rozumí projížděl, hopsali jsem tam s kolem na místě, ale lupalo mu to taky jen při vyjížďce a taky přijel a kroutil hlavou, zkoušel vůli v hlavovým a říkal, že ty karbonový rámu jsou v tomhle pro zlost najít příčinu, že je to jak ozvučnice kytary – že to taky slyší, že to slyší jakoby od hlavy, ale hlavový složení je dle něj OK. Na to jsem právě koupil obyč vidli a přehodil jí, abych si ověřil, že to musela být vidlice – hlavový jsem měl opravdu minimálně 2× rozložený, celý vymytý a pak znovu složený a namazaný a několikrát jsem ho různě dotahoval, povoloval, dával představec za podložku, bez podložky apod – furt to lupalo.

          0 0
          • Lemy12  

            Vypadá to že to bude asi stejný problém no, tak jsem hlavový složení rozebral, různě čaroval s představcem, s vůli, ale bez výsledku.

            Jinak mě to při hopsání na místě a pouštění kola z výšky dělá jasně zřetelně :/

            0 0
            • atty  

              Máš asi daleko jinej hlavovej úhel a taky zdvih, takže při dopadu na místě to u mne padá víc kolmo, ale od vidle to asi bude (když se vyloučí hlavový, brzdy, případně „extrémy“ jako naprasklý karbonový řídítka, představec nebo dokonce nedejbože celá hlava) tak tam není co jiného by to mohlo dělat. Moje „závada“ taky nemusí bejt stejná (můžu mít tu vidli poškozenou jinak, akorát to dělá obdobný problém).

              Nicnéně zkusil bych to, co radí becis – pokud je to u Pike vidlic tohohle ročníku závada, která je častější a takhle známá, tak bych na to skoro vsázel.

              0 0
    • hájus  

      Zkus povolit a namazat upínáky a lehce máznout upínáky.

      0 0
    • becis  

      Nene je to na 99% korunka vidlice. Mel jsem to stejne na Enduru od Speslu takes Pikem. Overis si to takhle:

      1. Sezen kamose ktery ti pomuze
      2. Donut ho at postavi kolo na zadni
      3. Sundej predni kolo a vyndej osu
      4. at kamos pevne drzi riditka
      5. chyt zespoda pevne spodni nohy a krut s nimi proti sobe ( jedna nahoru druha dolu )
      6. pokud to bude krupat je to na 99% korunka
      0 0
      • Lemy12  

        Jak si to Teda vyřešil ? Dal na servis ?

        0 0
      • Lemy12  

        Zkusil jsem to, nebím jestli jsem v něčem dělal chybu, ale nic jsem neslyšel..

        Ale když se za poslouchám, tak se mi i zdá že to jde z korunky.

        0 0
      • LM  

        Zajímavé, krut nohama proti sobě jsem ještě nezkoušel.

        • Když jsem měl vidlici upnutou v montážním stojanu, tak jsem zkoušel hejbat obouma nohama stejným směrem a nedělalo to. Ale možná to bylo tím, že v tom montážním stojanu to není úplně napevno jako ve svěráku a hýbalo se to trochu celý :-)
        • Když přední kolo opřu do rohu, utáhnu kompresi a zkusím za řídítka zabejčit proti zdi, tak to taky nedělá.
        • Začne se to ozývat až jakmile šáhnu na přední brzdu. Nejvíc mne to sere když poskakuju na místě. Za normálních podmínek o tom téměř nevím.

        Zkusím to hodit do svěráku v práci. Na konci měsíce mne končí záruka tak musím pohnout :-/

        0 0
        • Lemy12  

          Já naopak když přední brzdu zabrzdím (a zkouším pružit na místě) tak se to neozývá. Při poskakování na místě to mi to taky dělá, ale hlavně mi za jízdy..

          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Asook  

      Ahoj

      Na kole mám taky Pika a problém s lupánim v hlavovém složení (to jsem si myslel)

      Rozebrano vyčištěno překontrolovana vule v korunce .Toho jsem se bal nejvic.

      Nakonec to byla sedlovka a lupani se přenášelo rámem a znělo to jako z hlavka.

      Je to možna blbost ,ale zkus vyndat sedlovku pořadne očistit a ja jsem ještě konec střiknul olejem.

      Vždycky je problém že to lupání a praskani se šiří rámem a trochu to mate.

      Doufam že to bude u tebe nejaka blbost a ne problem s Pikem.

      0 0
      • Lemy12  

        Ahoj

        To ,,lupání" to dělá i když na místě pružím s vidlí, ale co je zajímavý je to, že při pružení na místě to ten zvuk nedělá když mám zabržděnou přední brzdu, když pružím bez brždění, tak to praská

        Nebo když si jakoby řidítkama silněji bouchnu o nohu, tak se ten zvuk taky ozve.

        Jsme fakt v koncích..

        0 0
        • Luigi1  

          Takhle jsem laboroval na silničce a byl to zadní rychloupínák, stačilo kolem vyčistit a neutahovat na fest. Co přední RU nebo pevná osa?

          0 0
          • Lemy12  

            Čistil jsem, mazal jsem a bez rozdílu..

            0 0
            • coltcha  

              Podařilo se někomu vyřešit? Pike 2018. Když zapruzim vidlí pouhým rychlejším zatlacenim na riditka, slyším vrzání/křupaní z korunky, možná hlavovýho (nemám u sebe teď nářadí abych to testnul na sundané vidli). S novou to nedělalo a postupně začalo a zdá se mi to, ze se to horší. Z kopce to neslysim, možná to zaniká a není jen slyšet. Ale po rovině v lehounkem terénu (drny) nebo malém stoupání to taky křupne. Nemám z toho dobrý pocit, myslel jsem, ze problém s korunkou v novějších modelech vyřešili :(

              0 0
              • coltcha  

                Sorry za zařazení, mělo to být samozřejmě na první úrovni.

                0 0
              • creater  

                Nevyřešili, dělá to napříč modelama, někomu Pike, někomu Reba, pokud je v záruce reklamovat, pokud není, můžeš zkusit nechat třeba přes noc vzhůru nohama a nakapat nějaký vzlínavý olej.

                0 0
              • coltcha  

                Zkusil jsem to natočit a předpokladam, že to bude ten problém s korunkou. https://youtu.be/iATZ8QO-uCM . K případné reklamaci… musím to posílat do Německa (Bike24.com) nebo lze uplatnit někde u nás?

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.