Praskanie v strede - odľahčené rámy a voda

49 nepřečtených
  • xkrchnav

    Zdravím,

    nedávno som si nadšene kúpil cestný bicykel (Pells Aeron Sora). Bol som veľmi nadšený. Po pár dňoch však začal dosť nepríjemne praskať v strede – pripadá mi to ako ukrajina, nejaké nedotiahnuté kľuky, neviem… (viem, že táto téma tu je veľmi veľa krát, ale nikdy som nenašiel súvislosť práve s vodou, tak zakladám novú).

    Na garančnej prehliadke mi povedali, že som musel asi silno zmoknúť – bola mokrá cesta, a trošku poprchávalo. Vraj z toho vyliali 2 dl vody. To mi teda nikdy nenapadlo, že do rámu sa toľko vody dostane po 20 km jazdy. A vraj vždy ak sa do odľahčených rámov dostane voda – či dural alebo karbon – tak to začne praskať a lupat v strede. Vraj všetko dotiahli a malo by to byť ok.

    Ešte mi povedali, že jej o niekoľko úrovní vyššie bajk presne tak isto lupe, keď prejde cez mláku a vraj je to problém nielen cestných ale aj horákov s odľahče­ným rámom…

    To teda na Tour de France keď im pršalo tak si všetci svorne praskali jak diví viac ako 110 prasknutí za minútu u každého jazdca?

    Díky za odpovede.

    0 0
    • Vilém  

      Vyvrtej si dirku dolu do stredove trubky a prelep si necim rozriznuti sedlove trubky, pod sedlovou objimkou.

      0 0
    • Payia  

      Problem se vyresi kdyz cele slozeni dukladne promazes kvalitni vazelinou (ne olejem), praskani skutecne zpusobuje voda ktera se dostane do spatne namazaneho slozeni.

      0 0
    • Singlespeed  

      Profíci nepraskali, neboť jim to mechanici hned po dojetí důkladně vyčistili a namazali. Ovšem pokud jezdíš občas v Beskydech nebo Javornících, tak můžeš potkat Velitsovce nebo Adama Hansena a to je někdy opravdu symfonický orchestr. Vrzání, praskání, v kopci pořád zařazený španěl, chudák elektronická dura.

      0 0
      • xkrchnav  

        Tak po dlhšom pokece v servise som teda odišiel „so zvesenou hlavou“. Vraj to proste nejde. Vraj to znova premazali, neviem teda či olejom alebo vazelínou, ale pochybujem, že by to nejak šidili. Teda dúfam, že nie som naivka. Ale zostávam prekvapený. 15 rokov jazdím na starom oceľovom horáku, nikdy nič nevrzalo, a tu hneď prejdem mlákou a „je vymalováno“…

        Skutočne Velitsovci? To som ani nevedel, že jazdia v ČR. Tam síce nejazdím, ale teda mám radosť, teda skôr „radosť“, že v tom nie som sám…

        Ako to, že oceli to nevadí a duralu/karbonu hej?

        Tú dierku mi doporučovali tiež v servise… Tak ak ma to bude veľmi štvať tak to asi spravím.

        Španel? Má to nejaký význam do toho kopca? Nejak nechápem, prečo by to robili ináč…

        0 0
        • McBlacky  

          možná máš křivý závit středu nebo špatně ofrézovaný a skřípou ti kliky.

          v rámu jsem měl vodu tisíckrát at už hliník nebo carbon a nevrzalo nic

          0 0
          • xkrchnav  

            takže sa nemám nechať odbiť a vyreklamovať bicykel? :(

            I keď možno všetko zlé na niečo dobré a vybral by som ešte lepší :), ale veľmi sa mi do toho nechce…

            0 0
      • xkrchnav  

        Tak teraz sa otec pýtal v servise, údajne servisoval bicykle aj profesionálom. A vravel, že na Tour de France nerozoberajú stredy celých 21 etáp. A NEPRASKÁ im to! Vyjadril sa jedným slovom na slová „mojeho“ servisu: „*********“.

        Tak sa teda pýtam:

        http://youtu.be/DdS-rw_c93k…

        0 0
        • Vilém  

          Omlat jim ten sunt o hlavu. Toto proste kolo delat nemuze, prodali ti nejaky zmetek. Nj, co taky chtit vic od Pellsu.

          0 0
          • xkrchnav  

            To je ten Pells tak špatný? Ach jo :(. To sa fakt nebáť bazaru? :(

            0 0
            • xkrchnav  

              Tak priamo technich Pellsu tiež teda tvrdí, že by to lupat nemalo… Ale že ak jazdím aj za dažďa tak by doporučoval tú dierku…

              Ale zas ak mi to začne lupať, vezmú mi ten prevàtaný bicykel späť na reklamáciu? Asi by som si na to vàtanie mal nechať od nich potvrdiť papier, že to vezmú…

              Ech :(

              0 0
          • jIrI___  

            Se značkou to ani moc nesouvisí. Pells nevydával ani zvuk a Trek teď praská při každém šlápnutí, příčina nenalezena.

            0 0
            • Vilém  

              Byla to ironie, pro ty co to nepochopili. Samo, ze se znackou to nema co spolecneho. Je to proste normalni stav, ktery muze nastat u jakehokoli kola. To ze zakladatele threadu nezajimaji zde navrhovana reseni a furt si jede tu svoji, o tom, ze je to smejd a ze profikum to nedela, a ze tatinkovi rikal mechanik atd atd, je jen jeho problem. Tak at se zepta tatinka, nebo toho mechanika, kdyz zdejsim radam neveri.

              0 0
              • xkrchnav  

                Tušil som, že ak sa odkážem na otca, tak sa do toho niekto bude navážať. Ale čo už.

                Ako mám „veriť“ niečomu čo je rozporuplné? Už len v tomto vlákne je názor: dobre namazané to nemôže praskať. A potom, že je to normálne. A potom tvoj som teda nepochopil iróniu, že je to šmejd…

                Ďalej rozpory v jednotlivých servisoch – 2 povedali, normálne, 2 že je to kravina a technik priamo z Pellsu vravel, že ak je to poriadne namazané tak to NEMÁ robiť.

                A zrovna vàtanie mi príde ako dosť drastický zásah. Proste by som rozumom chcel pochopiť, prečo oceľové favority tento problém nemali a v dnešnej HI-TECH dobe máme jazdiť na rozvrzaných strojoch? Ok ak to je fakt normálne tak sa s tým zmierim, možno zaizolujem, prevàtam, ale až budem vedieť, že to fakt nie je vada výrobku – vzhľadom k tomu, že po „garančke“ kde to údajne premazali to robilo presne to isté…

                Zatiaľ je kľud a to bolo po cca 6 km dosť mokro, tak uvidíme časom…

                0 0
                • Vilém  

                  Ano, pokud je vse spravne namazane, tak by to delat nemelo. Otazkou je, zda to spravne namazane je a zda to jde ze stredu.

                  Jako prevence tohoto stavu jsem ti radil dirku a zalepeni rozriznuti sedlove trubky. Ta je totiz mistem, kudy se tam nejvic vody dostane, strika tam primo ze zadniho kola. Mene esteticke, ale oto vic prakticke je pretahnout pres sedlovou objimku starou dusi, tak aby kryla cely obvod sedlove objimky a zaroven rozriznuti sedlove trubky.

                  Takovato reseni se ti vsak nepozdavaji, tak fakt zu nevim co chces slyset.

                  0 0
                  • xkrchnav  

                    Ja som povedal, že sa mi nepáči vàtať do nového stroja v záruke… Nerád by som ju kvôli tomuto stratil. Preto dúfam, že na to dajú papier. Nevravel som, že sa mi nepáči zalepenie – chcel som vedieť či to nemôže uškodiť že sa to tam zadusí a bude kondenzovať napr.

                    0 0
                  • xkrchnav  

                    Takže teda suma sumárum – je to duralovým/kar­bonovým rámom? Alebo to by bolo presne to isté aj u oceli?

                    0 0
                    • Vilém  

                      Neni to materialem ramu. A taky neni jiste, ze to praska ve stredu. Praskat muze v ramu z jakehokoli materialu, jen u duralovych, ktere maji tenci steny, je to praskani hure identifikovatelne, protoze se zvuk lip prenasi ramem.

                      0 0
                    • kubad  

                      je to chyba toho konkrétního rámu/kola co máš, trvej na odstranění problému v servise!

                      0 0
                      • xkrchnav  

                        Ok, tak budem teda veriť tomu, že ak je to dobre namazané tak dural nedural, nemá to praskať. Tak s vàtaním ešte počkám.

                        Aké iné príčiny môže mať praskanie, ktoré sa ozýva pri každom otočení kľúk v rovnakom mieste a len od určitej sily záberu (bez ohľadu či sedím či nie – takže sedlovku môžeme vylúžiť) rám neprehýnam, takže v spojoch medzi kolesami tiež ťažko. Je to na rovinke, riaditkami netočím, takže tam asi tiež nie… Veľa iných pôvodcov takéhoto zvuku si teda neviem predstaviť, ak teda pedále a kľuky sú poriadne zašrubované a namastené – čo teraz skutočne sú…

                        0 0
                        • McBlacky  

                          klidně to může být i sedlovka ikdyž na ní nesedíš.

                          zadní upínák a patka taky podobně zlobí

                          0 0
                        • Nimrod  

                          šrouby, co drží převodníky na pavouku

                          0 0
                        • Vilém  

                          Muze to delat treba zadni upinak, pedaly, hak prehazky, ram samotny, spoj dural – karbon. Proste tech moznosti jsou mraky.

                          0 0
    • xkrchnav  

      Prečo to vlastne už prestali robiť (od výroby tú dierku)? Veď staršie bajky to mali nie?

      0 0
    • jonti  

      Kup si naradi na stred, doma to zkus rozebrat, vycistit a namazat.

      U lehkych ramu neni problem s praskanim, ale s vedenim vibraci – nepraska to vic, ale pres tenci steny trubek se to lip siri a rezonuje.

      0 0
      • xkrchnav  

        To určite kúpim. Takže materiál rámu by podľa teba teda nemal byť príčinou praskania, ale maximálne tak väčšej počuteľnosti toho praskania? Tak uvidíme.

        0 0
    • Bjerndi  

      díky za odpovědi.

      Tohle by mě opravdu nenapadlo, řeším stejnej problém a vodě se nevyhýbám, nejsem přece z cukru ne :D

      0 0
      • xkrchnav  

        Tak som zvedavý ako to vyriešiš ty… Ja ešte stále som v riešení. Stále si stoja za tým, že to je proste normálne (tam kde som to kúpil). Ale teraz už 5 dní sa ani nedotklo vody takže izolovanie a hlavne vàtanie zatiaľ týmto určite odkladám), na začiatku to bolo nimi premazané a prečistené. No a zas to praská jak mlynček. A tvrdia, že proste nejaké smietko sa tam dostalo a že to tak robí. Tož dofrasu snáď od niečoho tie zapúzdrené stredy sú a ten nápis „DO NOT DISASSEMBLE“ asi tiež nebude úplne nahovno…

        No zastavil som ešte jedného cyklistu cestou, tak doporučil servis, kde sa vraj vyznajú v Brne. Tak zájdem ešte tam. Irituje to teda dosť!

        0 0
      • RadoXC  

        Chlapi, som zvedavý, ako to vyriešite. Po 2 bezproblémových rokoch dostal môj Scott Speedster trocha zabrať. Asi 200 km mokrej cesty (ani nie dážď), potom 300 km suchej a na záver očista záhradnou hadicou. Teraz riešim rovnaký problém s praskaním, asi v strede. V rovnakej polohe kľuky, od určitej sily záberu. Doterajší postup: premazanie, neskôr výmena stredu, premazanie orecha neskôr nové kolesá. Samozrejme najprv kontrola a dotiahnutie sedlovky, predstavca, riadítok, prevodníkov… Posledná šanca sú nové kľuky – snáď na Vianoce pod stromček. Na hriadeli, ktorá je súčasťou pravej kľuky Sh105, mám vydreté 2 nevýrazné drážky.

        0 0
        • xkrchnav  

          Tak som bol práve svedkom zázraku. (mimochodom dierka už je vyvàtaná, ale to samozrejme nestačí)

          Bicykel – relatívne čistý, ale samozrejme, kto by čistil ráfek, šak ten nepraská ne? A sem tam nejaké fľaky od prachu a prisušené čiastočky piesku. V servise už už rozhodnutý, že chcem peniaze naspäť. A oni, že ok, zavoláme výrobcovi a dáme vedieť. Vraciam sa späť – akurát to UMYLI – nafta + teplá voda – BEZ rozoberania stredu. A už to nepraská. Fakt nechápem.

          Každopádne ako riešenie teda vidím zohnať kvantum handier, liter nafty a po každej jazde, čo to začne škrípať to poriadne poumývať…

          0 0
        • iceek  

          Siri se to jak chripka :-).

          Ja jsem po Loudani a 1000Mil, oboje celkem hodne bahna, vody, bordelu, praskal jak blazen. Tam jsem to neresil.

          Po te doma vymena stred, pedaly, boty, kufry, zkontroloval dotazeni prevodniku na klikach. Stale praskam :-).

          Ram je hlinikovy Canyon. Kdo mi poradi co s tim, ma u me flasku (bez legrace).

          0 0
          • xkrchnav  

            :D. A máš to teraz komplet čisté? Myslím zvonku, žiaden piesoček nič. Aj zadný ráfek… i keď neviem či fakt toto môže mať vplyv. Každopádne som videl na vlastné oči – trošku prachu na bajku a praská a čistúčky a je ticho… teda zatiaľ. Uvidíme na ako dlho :).

            0 0
            • iceek  

              Nejaky prach tam nejspis bude, to je podle me vzdy, ale pisek a bahno urcite ne :-).

              0 0
              • mirkin  

                Mám také Canyona a praskal mi střed. Vyměnil jsem ložiska, praskání nezmizelo. Namazal jsem bovdeny v místě kde jsou spojené s rámem a vstup bovdenů do rámu. Praskání ustalo. Ještě nasadím na bovdeny jenž jdou do rámu koncovky-nejsou tam.

                0 0
          • Ralan  

            Mě na kole praskala sedlovka – namazal jsem vazelínou a taky zámek sedlovky, ale to už si asi zkoušel :-)

            0 0
            • xkrchnav  

              Skúšal – už mám skoro všetky B-F návrhy aplikované ;), zatiaľ po tom prečistení je pokoj. Uvidíme ako dlho… Keď zas pomôže „svätená voda“ tak budem rád, ale stále asi nepochopím :).

              0 0
              • crx4  

                Mal som 10 rokov authora v hliniku, xt, ziadny servis okrem mazania retaze,… teraz som kupil novy GHOST na 29" a praska si to tiez, ale vzdy tak po 20km jazdy.

                tiez som z toho vyvaleny, zniceny, lebo je to neprijemne, velmi som zatazeny na akusticky dojem

                tam kde som bike kupil, servisovat nechcem, nakolko panko nevyzera na odbornika aako sa sam vyjadril, taky bicak este nevidel :)

                0 0
                • modbic  

                  …taky mi praskalo,mechanik rozebral střed, promazal a je po problému. Snad to po 400km od promazání můžu říct… Ale taky mě to překvapilo. Dnes jsem jel v dešti, hned jdu zkusit, jestli nemám v rámu vodu :-)

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.