• Farmer

    Čau, Hošové,

    Dneska jsem byl oprubovat nový kolo – silnici. Byl jsem na něm teprve podruhý a nemá najeto ani 15 km… Ale když jsem jel do kopce, tak jsem trochu v zápalu boje chtěl přeřadit na menší tác vepředu (dvojtác), ale zmáčknul jsem na dualech tu větší páčku, protože nejsem na ně zvyklej a ještě v tom trochu plavu. Nebyla to žádná velká síla, ale nějak se mi lanko povolilo a teď nemůžu řadit. Převodník je naskládanej úplně dole (naštěstí nad tim menšim tácem, takže jsem bezproblému dojel domu) a vůbec nereaguje na řazení (překvapivě). Lanko je povolený, ale z dualu resp. bowdenu nejde vytáhnout (zkoušel jsem to u vyústění bowdenu na rámu), asi je někde šprajclý. Zatim jsem nic nerozdělával, chtěl jsem, ale potom, jak jsem vyšrouboval 2 šroubky a zjistil že to nikam nevedlo a žádnej jinej tam nejni, jsem to vzdal. Nevíte, co by s tím mohlo být, popř jesli bych si to spravil doma (nejsem manuální jelito, ale v dualech jsem nikdy nebyl a ani nevim, jak přesně fungujou) nebo jesli to mám dát do servisu nebo reklamovat? Díky moc za reakce

    0 0
    • kubad  

      no v tom co píšeš se moc vyznat nedá, ale pravděpodobně se ti uvolnilo lánko na smyku, takže povolit šroubek co ho drží, došponovat lánko a utáhnout šroub, před tím samo odřadit na dualech.

      pokud to nepomuže tak servis

      0 0
      • Farmer  

        Aha, tak promiň za nesrozumitelnost :) Na smyku se nic neuvolnilo, tam to drží, něco se uvolnilo v dualech. Když přeřazuju, tak se lanko ani nehne…

        0 0
        • kubad  

          povol to na smyku, posuň lánko aby bylo naplé a znovu utáhni na smyku, pokud se to pak nehne, s ohledem na to co píšeš, zanes to do servisu

          0 0
        • Zdenda CUBE  

          Jestliže ti smyk spadnul na menší placku, to znamená že není v tahu, tak je lanko volné. Zjisti pouze kde. U sedlové trubky chyť lanko do ruky, napni ho co udržíš a pokus se přeřadit. Pokud se bude hýbat, máš ho uvolněné na smyku. Pokud nepůjde do tahu, je urvané v duálu. Pak to asi bude na výměnu lanka …

          0 0
          • Farmer  

            Je to v dualech, to je jasný… Nevíte, kolik by stála oprava v servisu nebo jesli by to šlo podoma? Kolo je pořád v záruce, ale jel bych to reklamovat do 35km vzdálený Jihlavy, takže by možná bylo pohodlnější to nechat udělat ve městě u nás a něco zaplatit (benzin stejně něco stojí)… Ale aby mi potom ještě tu záruku uznali…

            0 0
            • juli  

              Tady je spíš otázka co se stalo. Pokud jenom ulítla koncovka lanka, tak výměnou o záruku nepřijdeš, ale pokud se rozpadlo něco v páce, tak pokud se v tom bude někdo šťourat, může nastat problém. U koho jsi to kolo kupoval?

              0 0
              • Farmer  

                Klasika, Fujina z Hervisu ;) Ikdyž v tom může bejt problém, protože oni náhradní díly mít nebudou, jesli se něco stalo s mechanismem… Nevíte, jak by se to řešilo? To kolo bych fakt měnit nechtěl…

                0 0
                • juli  

                  Hm, tak to ti přeju, ať je to jenom lankem, protože vadnou páku ti určitě nevymění na počkání.

                  0 0
                  • nox159  

                    no podle mě když tam prijde tak mu řeknou ze se na to podivaji a že ma prijit za mesic :( takze pokud je jak říka manualně vzručny tak at se do toho koukne sám a snaží se aby nebylo poznat ze do toho hrabal kdyby nahodou ;-)

                    0 0
                    • juli  

                      Souhlas. V rámci výměny lanka prozkoumat. Pokud bude koncovka lanka a lanko OK, tak nezbude, než reklamace. Bohužel.

                      0 0
                      • nox159  

                        nevim jak to s dualama obecne je… mam taky poprve silnicni kolo zatim cca tyden. ale abych vytahl lanko co vede k presmykači z dualu nemusim nic rozmontovavat staci zmačknout pačka ( jako když brzdíš) a konec lanka jde videt. Mam dualy ultegra a jak řikam nevim jestli je to u všech podobne…

                        0 0
                        • juli  

                          Jak píšeš. Žádný problém to není.

                          0 0
                        • Farmer  

                          No já mám Sh105 (2008 myslim) a nic tam teda vidět nejni. Jenom z levý strany díra v těle páčky naproti bowdenu, jinak lanko nejni v dualech vidět žádný…

                          0 0
                • VB  

                  Ahoj pokud se něco stalo s mechanizmem, tak je to reklamační vada a doporučuji ti nezasahovat do dual control systému od Shimana! Byl jsem v Shimanu 4roky reklamační technik a pokud je závada v indexu řazení, tak se to řeší výměnou celého řadícího segmentu za nový! Z tvého popisu není jasné jestli se nejedná o prasknutí lanka v oblasti zakončení laka, nebo jestli náhodou v dualu nevypadla koncovka lanka z řadícího segmentu…musíš upřesnit…VB

                  0 0
                  • Farmer  

                    Dobrý, do ničeho jsem nezasahoval, jenom jsem sundal tu vrchní stříbrnou krytku s nápisem Shimano Flight deck.

                    Ale reklamační technik se mi zrovna hodí. Kdy jsi dělal v Shimanu? Protože by mě zajímalo, jak je to s tou trvanlivostí 105. Všude na netu s tim maj lidi problémy ( http://www.roadbikereview.com/…2497crx.aspx – sedmi lidem ze čtrnácti se stala stejná věc jako mě – rozbitej levej dual). Nemáš tušení, proč je to takhle s prominutim domršený? Jasný, že se to nestává každýmu, to by to jinak neprodávali, ale nevim jesli po reklamaci si nemám radši rychle našetřit na nějaký shiftery Ultegra a tu 105 za něco střelit ať z toho něco mám…

                    0 0
    • lidumil  

      Třeba Ti pomůže tohle http://techdocs.shimano.com/…30609301.pdf

      0 0
    • Rychlej turista  

      Moc jsem to nepochopil, ale asi se ti lanko jen povolilo u smyku a na páce namotalo. Jestli jo, tak nic nerozebírej a akorát lanko napni (zatáhni za něj třeba kleštěma) a na na páce odřaď. Tím by se to v páce mělo vrátit tam kam to patří. Pak už stačí lanko na smyku utáhnout a mělo by to fachat.

      0 0
    • Ruprt2  

      zkusil jsi to s tím s smykem?

      tak jak to popisuješ tak na 90% bych řekl, že se to povolilo tam, přesně jak píše Kubad.

      I to, že je to z Hervisu do toho zapadá.

      prostě nedotažený šroubek i tom se tu už psalo.

      0 0
      • Farmer  

        Nene, ve smyku to nejni. Ten jsem si šteloval sám a zkoušel ho tam i dotahnout, ale nic. Navíc kdyby to bylo ve smyku, tak se lanko bude aspoň trochu hejbat, když odřadim (myslim teda). A ke všemu to v dualech necvaká, když přeřadim…

        0 0
    • Farmer  

      Tak už jsem někam pokročil! Natáhnul jsem lanko co nejvíc, co to šlo, a už to reaguje! Problém je ale v tom, že musim při řazení zatlačit tu malou páčku k brzdící a pak až to s přesmykačem hne. Problém ale je, že se v tý poloze neudrží, takže můžu se smykem hejbat, ale řadit furt ne… Teď musim do školy, uvidim až přijdu domu. Každopádně díky za rady, vypadá to nadějně!

      0 0
      • Rychlej turista  

        Nevím jestli jsi to pochopil a udělal. Nestačí jen lanko natáhnout a přišroubovat, nejprve musíš úplně odřadit. Tím se řazení v páce dostane zpět do polohy, aby se zase dalo řadit.

        0 0
        • Farmer  

          No já vidim problém v tom „odřaď“… Dolu řadit nejde vůbec. Ať tahám, nebo ne. S tou páčkou sice hnu bez problému, ale nic nedělá ikdyž se za lano tahá… Každopádně to ještě zkusim. Ale podle všeho jsi to odhadl dobře s tim, že se to tam namotalo… ;)

          0 0
      • Ruprt2  

        přesně jak píše Turista.

        Opět jenom potvrzuješ, že to je povolené v přesmyku.

        natáhni lanka až máš odřazeno.

        0 0
    • Farmer  

      Takže to vypadá, že se tam něco zlomilo. Pročítal jsem internet a spoustě lidí se stalo, že se jim levej dual rozbil. Je to tim, že 105 dual na přesmykač je dělanej jak na 2– tak i 3-tác a když se zařadí jakoby na třetí placku u dvojplacky, tak to ten vnitřek prostě nevydrží a rupne. Takže to vidim na reklamaci, jesli mi jí vemou. Ale měli, protože jsem nedělal nic co bych neměl (řazení snad nejni zakázaný) a žádnou dokumentaci co dělat a co ne jsem nedostal… Zaráží mě ale, že jsem na to fakt silou netlačil… Škoda už to vypadalo nadějně. Každopádně díky za reakce.

      0 0
      • McBlacky  

        někdy praskne lůžko pro koncovku lanka v páce, už se mi to stalo /levá/ a to jsem prd silničář. Poznáš to když zmáčkneš páku jako kdby jsi chtěl brzdit a sundáš malé gumové těsněníčko /vnější strana páky, proti vedení bovdenu/ pokud je vše v pořádku, měl by být vidět lůžko a v něm kobcovka lanka

        0 0
        • Farmer  

          Lůžko ani koncovka to nejni, tu jsem kontroloval a s přesmykačem hnu, takže lanko na obou koncích drží dobře

          0 0
      • Marskatin  

        mi ta teorie s řazením 3 polohy udvouplacky připadá jako nesmysl a typická ukázka toho jak se po internetu může šířit fáma jako mor.

        Spíše bych byl ochoten připustit výrobní vadu nějaké série…

        0 0
        • kubad  

          přesně tak

          0 0
        • Farmer  

          No doufám, že máš pravdu, protože na internetu je fakt hodně lidí, co má problémy s levym 105 shifterem…

          http://www.bikeradar.com/…iewtopic.php?…

          Pro ty, co nejsou zběhlý v angličtině, tak kromě asi dvou tuctů lidí, kterym se rozbil levej shifter, se tam píše, že se dualy rozbijej už roky, některym se rozbil dokonce 2× za 6 tejdnů od koupení kola. Já teda doufám že to tak horký nebude. Přece jenom, tady na foru má hodně lidí Sh105 a dokonce i stejný kolo (potažmo komponenty ze stejný řady), takže by to měla bejt spíš náhoda. Teď je to na reklamaci, ale jesli by se mi to mělo stát znova, tak nevim, co si počnu…

          0 0
          • Marskatin  

            Taky znám lidi ,co nemají se 105 problémy, dokonce znám i lidi co jim už poměrně dlouho slouží i páky z nižžích řad než je 105. Jedná se o roky ne o týdny.

            Zmiňoval jsi tam že dual je pro 2/3 placku. Já si myslím, že to není pravda, ono se totiž obecně řazení označuje 5600, což je cifra figurující u všech součástí této řady 105, ale existují páky 5600,5601,5603. 5600 je pravá tj, přehazovačková, 5601 levá dvojplacka, 5603 levá trojplacka. Tím samožřejmě nelze vyloučit, že se 5603 objeví na kole s dvouplackou.

            Na 105 budu letos jezdit, tak jsem zvědav. I když uvažuji, že bych tam hodil páky z ultegry nebo počkám na novou 105. Mám rád řídítka bez čouhajících bowdenů, posledních 15 let mi tam žádné nezavázely, tak nevím jestli si zvyknu :)

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.