Co si o tom myslíte, je to ruplý nebo jen škrábanec? Řekl bych že prasklina by měla jiný směr.
Co si o tom myslíte, je to ruplý nebo jen škrábanec? Řekl bych že prasklina by měla jiný směr.
původně to byl jenom škrábanec, ale již pukl…
nechci ti kazit nový rok,ale podle mě je to prasklina(třeba jenom na laku)
nejlépe se to pozná pod mikroskopem na vybroušeném příčném řezu, který doporučuji ještě zvýraznit leptáním a barvením
Jasně. Bude řezat rám kvůli tomu, aby zjistil, jestli na něm má prasklinu nebo škrábanec v laku :-D
Dělá se to běžně a pokud se nic nenajde tak se to znovu svaří (fakt jsi to bral vážně?).
To nebude škrábanec :o((
to jste mě moc teda nepotěšili, říkal jsem si že prasklina by odněkud začínala, od nějaké hrany. Zkusím nafotit lepší fotku a pošlu to pro jistotu do RB co mi k tomu řeknou. Navíc vůbec nevím o tom, že bych s tím nějak výrazně hňápl.
nie je to podobné miesto ako napríklad tu? http://www.bike-forum.cz/…monster.html
Ja som za prasklinu.
zrovna v tomhle místě to je. Asi by byla hodně velká náhoda,abych to škrábnul přesně v místě kde to praská :-(
To svetle kratke na prasklinu vypada.
a to tmavě dlouhé je taky prasklina…
Podle me – prasklina… i kdyby byla jen v laku, tak se pod tim „neco“ deje.
jestli je to RB nebo merYda, tak je to jasny. snad to uhrajes na zaruku. :D
Asi bych tu barvu opatrně oškrábl nebo jemným smirkem ojel a uvidíš. Nic jiného asi nezbude. Já měl podobný škrábanec na laku na přechdozím fullu u sváru, ale prasklina to nebyla, ale jen škráblý lak.
jo vidím to tak, že pro klid duše, sundám kousek laku a mrknu jak to pod ním vypadá. Jde to i nějak chemicky?
Možná nějakým louhem. Ale stejně to budeš asi muset nejdřív narušit lak nějakým jemným smirkem a pak eventuelně louhem očistit barvu.
Já nikdy nechápu jak na takovouhle prasklinu člověk přijde. Skoro bych si jí nevšiml ani na fotce, natožpak na trvale zasviněným bajku.
Ano…
ano co?
otazka: Prasklina ano či ne
odpověď: Ano
nechapu co nechapeš :D
ne, to s tou prasklinou je názov vlákna.
otázka bola:
Co si o tom myslíte, je to ruplý nebo jen škrábanec?
;o)
ano
+1 :D
tak to jo 8o)
ten škrábanec je ruplý…
Omlouvám se. Odpovídal jsem na název vlákna. Jinak toto je lehce opravitelné věc.Problém je, že se poškodí lak. Pokud je rám v záruce není co řešit, pokud už není, musíš se smířit s poškozeným lakem, nebo zaplatit za nový.
Myslím si že s provařením by problém být něměl. Něco jako lokální povrchovka v místě sváru není možná? Určitě by to bylo v detailu vidět,ale to by mi zas tak nevadilo.
Myslím se to zkouší olejem zevnitř, když prosakuje tak je to jasné.
tak to bych tedy ale fakt nedělal!!!!! Jestli je to prasklé a je to zavařitelné, tak po zaolejování to už nikdo nesvaří
Na to jsou určeny standartní postupy a přípravky :
ano ale to není olej – to se aplikuje zvenku. Dřív se používal petrolej a po otření se to zasypalo křídou. V místech prasklin křída vytáhla petrolej, a mokrá ztmavla a ukázala presklinu. Pak používyly fluorescfentní kapaliny, dnes plná chemie. Ale já bych v tomto případě použil baterku a lupu
zní to zajímavě,ale v domacích podmínkách si to nedovedu představit jak to prolívám olejem a hledám kde to teče :-)
Odloupni lak, vylešti jemný šmirglikem a jdi to na chvilku projet. Prasklinka vyleze z vyleštěného povrchu. Měl jsem to prasklé na stejném místě, tak moc nedoufej. Zavaření v RB za 800kč+ 450kč montáž-demontáž středu.
no už jsem to celý rozebral a chystám se sundat barvu. Jestli se to projeví tak jak říkáš,tak to ještě zkusím i projet.Jak dlouho si na to čekal?
Asi 2týdny? Už přesně nevím
V záruce ještě není náhodou?
je to Monster AM 09,takže záruka už je pryč. Sundal jsem barvu a je skutečně tam prasklinka je. Teď řeším dilema,jestli to nechat spravit a prodat, protože to nevydrželo můj způsob ježdění a pořídit něco odolnějšího.Nebo si ho nechat, jezdit a neskákat.
Zkusil bych se domluvit v RB a uvidíš. Jinak svařit to pujde snad určitě.
Mě ten rám praskl po 6ti letech měl jsem, ale ještě tu starou verzi s tlustou trubkou. Svařilo se to a bratr tomu docela nakládá(3m dropy, 10m polety), někdy to doopravdy naprasí a rám drží dál a snad ještě držet bude. Udělaj ti tam housenku okolo celého problematického místa, takže se to jen tak nerozjede. Řekl bych, že největší problém je s dorazy, já ho dal opravdu jen párkrát, ale tu největší pecku na placku nevydržel.
se svým stylem jízdy jsem si myslel že tomu nemůžu nic udělat. Nešel jsem ani jednou po dorazu (chybělo 5–6mm), skočky do 1m a nebyly na placku. Tak mě to celkem překvapilo.Je pravda že starý Monster vydrží určitě víc než ta novější verze,ale do 1m se slušným dopadem by snad měl zvládnout i ten z roku 09.