• ahoj mam horaka trek 6500.ram neni nejnovejsi jinak cele kolo je slozeno zcela nove.ale ted jsem zjistil ze dole u slapkoveho stredu mi ve svaru prasknul ram.chci se zeptat nevite o nekom kdo by to zavaril?pripadne si to i odstrojil atd.nebo jeste jedna vec koukal jsem po novem ramu nejlepe opet al trek ale nic jsem nenasel.prosim nevite kde najit?pripadne i inou altrenativu nez trek.velikost 18,5. dekuji mockrat

    0 0
    • Johnnyxjr  

      Nemas nahodou dozivotni zaruku na ram?

      0 0
    • Kosta  

      Otázkou je, jestli má vůbec smysl to vařit. Jestli to pak nepraskne kousek vedle. Prasklinu ve stejném místě mám na rámu i já (menší, tak poloviční), a něco přes rok na tom jezdím bez problémů (tím ti neradím, abys to neřešil :)). Sháněl bych nový rám a podle mě je úplně jedno, jaká značka na něm bude napsaná.

      0 0
    • antt  

      něco obdobného mám taky na jednom rámu co jsem dostal a furt se utěšuji, že je to jen zažraná špína :) Jezdit na něm ale neplánuji

      0 0
    • LubošL  

      Pokud seš první majitel a máš účtenku, tak bych nejprve zkusil prodejce Treku se zárukou.

      Jinak bych se obrátil na cykloservis Bareš.

      Má dílnu, kde rámy vyrábí a pan majitel je odborníkem na letecký dural.

      Za optání nic nedáš.

      0 0
      • Vilém  

        Odbornikem na letecky dural a proto delal snad vsechny kola z ocele:)

        0 0
        • Ricci  

          lebo pochopil ze dural nic nevydrzi, ked je odbornik :-)))

          0 0
        • JSt  

          videl jsem jednoho hlinikovyho baresa. byl praskly… :-)

          0 0
        • alinceb  

          Bareš dneska vaří standardně hlavně hlínu – mrkni na jeho tandemy…

          Viděl jsem od něj i silničku a MTB.

          0 0
    • roman 3D  

      na tohle bych už nesedl ať by to vypadalo sebelépe opravené

      0 0
      • antt  

        naopak bych se s tím nebál jezdit něco lehčího nebo to nechat na městske trckáni po marketech.

        Mrkni pořádně, kde ta prasklina je, to není spodek hlavovky nebo zadní stavba, zde váha jezdce působí dovnitř, né směrem ven. Tím ale nechci říct, ze je to v pohodě..

        0 0
    • marapara  

      Ideální by bylo vyvrtat na kocích praskliny malé dírky třeba akučkem, aby to nepraskalo dál. To bych udělal v tom případě, kdybys na tom ještě nějakou chvíli jezdil, než to začneš řešit. Ono to není vyloženě na tak exponovaném místě, aby se na to nedalo opatrně ještě třeba nějaký týden jezdit po asfaltkách nebo zpevněných cestách.

      Podobně mi praskl GT Zaskar, ale v rámci záruky jsem dostal nový rám. Pak mi praskl i ten druhý, ale už po záruce. Praskl u patky, nechal jsem ho nazavařit a do půl roku mi praskl v tom sváru znova. Pak jsem to řešil tak, že jsem koupil nový rám a bika přeskládal na něj.

      Ono je problém v tom, že když se po svaření rám nebo místo a okolí sváru tepelně neupraví (nezapeče), tak v tom sváru to ztratí asi 40–50% původní pevnosti. Na druhou stranu, tady u středu to není vyloženě tak exponované místo, jako když praskne třeba u paktky nebo hlavy rámu, tak za pokus by to asi stálo, pokud by tě to vyšlo třeba na pár stovek. Klidně ti to pak může ještě nějaký rok sloužit, pokud nejezdíš těžké terény nebo neskáčeš a rám nedostává větší záhul.

      0 0
      • kamaro  

        Netvrdil bych, že napojení sedlové trubky na středovou osu není namáhané místo. Dostává celkem zabrat při intenzivním šlapání, zejména při jízdě ve stoje. Kdyby to ale prasklo, tak by to nemuselo znamenat pád na hubu. Kdysi mi v podobném místě prasknul rám, zjistil jsem to až doma, když jsem se snažil seštelovat divně drhnoucí přesmykač – střídavě na levé a pravé straně, přesně podle šlapání. Urvanou trubku jsem našel až poté, domů jsem na tom v pohodě dojel, protože jsem nevěděl že to je ruplé.

        0 0
        • marapara  

          Neříkám že není, jasně že při silovém šlapání se kroutí a dostává zabrat. Psal jsem ale o opatrnější jízdě po asfaltkách nebo zpevněných cestách, že by se s tím dalo ještě nějaký týden jezdit. A jak píšeš, kdyby to ruplo úplně, tak ještě to neznamená pád na hubu :).

          Mně to ruplo u středu trochu jinak. Zjistil jsem to tak, že když jsem víc zabral ozvalo se lupání. Očistil jsem střed od prachu a nestačil se divit :). Navíc se mi stalo v půli cyklodovolené a já jsem s tím ještě asi 3 nebo 4 dny musel jezdit.

          http://www.bike-forum.cz/…big/6859.jpg

          0 0
          • kamaro  

            Jak je vidět, toto místo je často zdrojen rupnutí rámu. Těch spojů je tam hodně (spodní rámovka, sedlová trubka, řetězové vzpěry), při svařování toto místo dostane teplotně asi dost zabrat. Myslím si, že to nemá cenu ani zkoušet svařit, stejně to rupne znovu o kousek vedle. A o intenzitě namáhání určitě svědčí i to, jak je toto místo řešeno na karbonových rámech – kolik je tam materiálu…

            0 0
            • marapara  

              Popravdě, krom mého a tohoto jsou to snad jediné rámy, které jsem viděl rupnuté u středu. Jinak je to vesměs hlavové složení, oblast kolem patky nebo sedlovka.

              Ale je fakt, že karboňáky tam mají hodně materiálu. Každopádně bude záležet na stylu ježdění.

              0 0
              • DND  

                No ty bláho, tak to's mě teda potěšil…jednoho krásného Zaskar Experta (vz. 2008) mám doma, mám těžkou nadváhu (115) a už vím co budu dělat dnes jak dorazím domů – čučet na rám a hledat něco co bych radši najít nechtěl…;-)

                0 0
                • marapara  

                  Tak to si sundej šaltr a patku a podívej se pod ni, jestli od toho očka není prasklina. Je tam totiž velmi málo materiálu a Zaskar tam často praskal. Je to taková Achylova patka :).

                  0 0
      • BB  

        Tak to jsi mi připomněl jeden velmi letitý vtip. Kdysi dávno British Airways uvedli do provozu první tryskáč deHaviland Comet ( http://cs.wikipedia.org/…illand_Comet ). Problém byl, že se mu odlamovaly křídla. Nemohli přijít na to, jak konstrukční závadu vyřešit. Až nakonec jim jeden český odborník poradil, ať podle trupu křídla navrtají. Tak to udělali a problém zmizel. Když se ho ptali, jak na to řešení přišel, tak jim řekl, že v česku máme hajzlpapír, který se taky nikdy neutrhne tam, kde je perforace :-) Omlouvám se těm, kdo nepamatují, jak se blbě sháněl hajzlpapír a jak vypadal za komančů.

        0 0
    • blackboy007  

      kup třeba rám MRX nebo Scud jsou levné a koupíš je všude v ČR nesvařuj to vydrží to rok max dva a potom ti to praskne znovu mám zkušenosti měl jsem kolo když mi bylo asi 8 let prasknul mi rám byl ocelový nechal nechali jsme to svařit u chlapa co 30 let svařoval mostní kontrukce po celém světě a rám asi po 9 měsících prasknul

      0 0
      • marapara  

        Klidně bych i kapku proti MRX připlatil za RB CRR – 6000 Kč, což je docela příznivá cena. Já ho budu mít v létě 3 roky a drží. Je tam navíc 5 let záruka na rám a ručně svařovaný v ČR.

        0 0
    • pavlik6022  

      kamarádovi svařoval prasklý rám GT Bartoníček – dostal na to i záruku, rám už několik sezon drží – byla to prasklá dolní vzpěra zadní stavby u Sanctiona

      0 0
    • bluma  

      Na rozdíl od většiny mám s reklamací u Treku reálné zkušenosti a to dokonce „z druhé strany pultu“. Jak se píše výše, pokud máš všechny doklady v pořádku a stále u sebe, vem je do kapsy, kolo vedle sebe a hurá do obchodu, kdes kolo koupil. Pokud ten obchod neexistuje (může se stát) zkus zavolat přímo dovozci Bretton, tam ti rádi poradí jak dále postupovat. Jediná reklamace co jsem u Treku zažil neuznanou, byl 10 let starý rám s prasklou zadní stavbou u klik, kde byla už do půlky prořezaná od sukování řetězu.

      0 0
      • marapara  

        V tom případě není co řešit, za pokus to stojí.

        0 0
        • Sugar67  

          Reklamace u Treku za pokus rozhodně stojí!!! Mám osobní pozitivní zkušenost. Jdi do toho!

          0 0
          • Sugar67  

            A já jsem se divil, proč se to kolo pode mnou tak vlní ;-)

            0 0
            • nitraq  

              Reklamaci bych ti neuznal, způsobil to ten drhnoucí bowden:P

              0 0
              • Sugar67  

                ;-)

                Nemysli si, že mě ten bowden nesral :-D Ale udělali to tak, jak to udělali a poté, co to prasklo, tak dali nový rám. Ten původní jsem kupoval za 15tis, nový za cca 50–60tis. A to se vyplatí!!! :-D

                0 0
              • Sugar67  

                ;-)

                Nemysli si, že mě ten bowden nesral :-D Ale udělali to tak, jak to udělali a poté, co to prasklo, tak dali nový rám. Ten původní jsem kupoval za 15tis, nový za cca 50–60tis. A to se vyplatí!!! :-D

                0 0
    • 100kg  

      CykloAdam Praha Suchdol

      vařil mi 5× prasklé GT, a dobře, vždy to praslo jinde.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.