• Flinker

    Nedavno som riesil zvlastny chod mojej vidlice, a uvazoval som o kupe „soft“ ride kitu kedze zo zaciatku zdvihu bola vidla fest tvrda a necitliva. Dnes som rozobral skareba do srubky, a zistil so ze umrela negativka. (vid foto) Ako to riesit? Pisal som do progresscycle, ale pochybujem ze sucastou ride kitu je aj negativka, no uvidime. Ak niekto nieco take zazil, tak mi dajte vediet ako ste to riesili. (kupa pruziny, nechat si ju vyrobit atd). Inak na problem som prisiel hlavne kvoli grafu vidlice a teda kvoli Milanovi, takze dik mu za to, ze som si vidlu nezrakvil jazdenim na zlomenej pruzine.

    0 0
    • náčelník  

      Prasklá pozitivka se tady už řešila, negativka ještě ne. Jak jsi ji dostal ven? Ona je tam nějak upevněná. A dej vědět, jak jsi dopadl u Progressu.

      0 0
    • visby  

      pruzina sa da nechat vyrobit, avsak to bude mozno drahsie ako kupit cely piest…

      netusim ake rozmery ma ta pruzina a ako je to vnutri spravene, ale mozno sa to da sfusovat a dat tam pruzinu z inej vidlice…

      0 0
      • Flinker  

        No este rozmyslam, ako upevnit tu negativku tak aby potom nebehala vo vnutri. Ta prepazka ktora je vo vnutornej nohe napevno je dost hlboko na to aby som sa k nej vedel rozumne dostat. Takze to vidim tak ze tu novu pruzinu asi budem musiet pripevnit na spodok vzduchoveho piestu, snad to pojde. Dalsim riesenim by bolo napchat tam elastomer, ten urcite nic neposkrabe, ale to vidim len ako moznost poslednej zachrany.

        0 0
        • náčelník  

          Pokud připevníš pružinu k pístu, bude se pohybovat s ním a může poškodit vnitřek vzduchové komory. To raději ten elastomer.

          0 0
          • Flinker  

            Z progressu mi napisali ze ju maju a stoji 20 kc. Tak som objednal rovno dve. Co sa tyka toho mozneho poskodenia vnutra trubky, a pripadne pripevnenie na piest tak to preberem s Milanom, urcite najdeme riesenie. Inak v normalnom stave je pruzina len nieco mensia ako je vnutorny priemer klzaku, a je hladka, nic co malo skodit. Na 90% bude stacit ju dobre namazat a nechat tak. V pripade ze ju pripevnim na vzduchovy piest, tak by nemala skodit vobec nicomu, lebo je predsa urcita vola medzi pruzinou a stenou, a piest je v klzaku natesno, takze nejake bocne pohyby nevadia.

            0 0
            • náčelník  

              Zajímavá informace – negativní pružina 20,– a pozitivní 600,–. Pozitivní rozhodně není 30× delší :) Stejně bych ji raději upevnil na původní místo, tvůj argument mě nepřesvědčil. Být tebou, zeptám se na to v Progresu.

              0 0
              • Flinker  

                Jasne ze najlepsie bude ju upevnit na povodne miesto, a ze sa na to spytam progress, zatial pruzinu v ruke nemam, takze to su len teorie :-)

                0 0
              • Flinker  

                Ukazalo sa ze negativka sa nacvakava do plastoveho drziaka, takze nikde nelieta a nerobi bordel. Tolko stastia ;-)

                0 0
    • Flinker  

      Uff tak som dobojoval. Vsetko je pomerane a v grafe. Je tam 5 grafov, no snad som vybral kontrastne farby. Viem to rozsekat na viac grafov, ale potom sa tazko porovnava. Davam do pozornosti najma vplyv negativnej pruziny na uvod chodu, je to ozaj markantny rozdiel.

      Dalej kvalitne mazanie (red rum od RS) nad vzduchovym piestom, a v pomere 50/50 s mot. olejom aj v nozkach odstranilo pridrhavanie pri pomalom chode a posunulo bod odtrhu na cca 4kg.

      Musim este pojazdit, no ako naschval zacalo snezit tak musim pockat. Moj favorit je tlak 115 – 120psi, tam je komfort a vyborny kontakt kolesa s terenom zaruceny.

      Nad vzduchovy piest som pridal asi 5cc red rumu (oproti navodu, tam pisu 3cc, teraz je tam dokopy 8cc), s odovodnenim ze je nutne zmensit vzduchovu komuru aby sa priblizila tej zo skareba 80 mm, lebo inak je prechod ocelova pozitivna/vzduchova pozitivna prilis citelny, dochadzalo ku skokovym zmenam zdvihu. Skarebu 100mm by asi prospela trocha dlhsia pozitivna ocelova pruzina, lebo tato je zhodna s 80mm verziou a tak je prirodzene urcena na vyssie tlaky. Skuste si niekto dat skareba 80mm na 105 psi ;-)

      0 0
      • enrico  

        ten olej na mazanie vzduchoveho piestu, aku by mal mat hustotu? nevedel som, ze az tak na nom zalezi, ja som po dvoch rokoch zistil, ze tam uz davno ziadny nebol a cvrkol som tam trochu toho, co davam ako tlmiaci olej SAE 5WT. Dalej mam este 9 deci mobil 1. 5W40 na mazanie vnutorných nôh, ci by ten nebol lepsi, neplanujem totiz koli 3cc origoš. oleja na mazanie vzduch. piestu, ktory pouzijem raz za rok kupovat celu flasku. (vidlica na zimaku skareb super 04)

        0 0
        • Flinker  

          Zbehni do servisu a kup si deci Red Rumu od Rock Shox (je dobry aj do klzakov ak ho trocha nariedis). Alebo tam daj motorovy olej 20w – 30w – proste poriadny sirup. Ale ten Red Rum je asi naj, doporucil mi ho Milan 1 a ten to ma urcite dobre otestovane.

          0 0
          • enrico  

            takže čím hustejší, tým lepšie že? skúsim niečo u maníkov v tuningu shope motoriek, lepo silne pochybujem, že u nás v cykle im niečo bude hovoriť Red Rum od Rock Shock, ty by mi tam nasypali asi tak maximalne olej na bicykle a šijace stroje :-))))))

            0 0
    • Flinker  

      Kvôli prehľadnosti len na 130psi, ta červena je s funkčnou negativkou a zmensenou vzduch komorou.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.