přebudování crosse na falešný 29er bike

107 nepřečtených
  • boss64650

    Ahoj,

    chci se zeptat úplně konkrétně: kdybyste chtěli přebudovat crosse na nějaké falešné a co nejuniverzálnější 29 kolo, co byste zvolili za kombinaci ráfků, plášťů a vidlice (k rámu Apache Wakan – předpokládám, že s jakýmkoli jiným crossovým rámem bych měl stejně smůlu)?

    Představoval bych si nějakou rozumnou kombinaci cena/kvalita.

    Předem díky za konkrétní návrhy!

    0 0
    • boss64650  

      Ještě dodám, že bych měl představu pevné, nikoli odpružené vidlice (nějaké lehké)

      0 0
    • maajkee  

      29 disc kola jsem teď viděl u Tinktinka v bazaru jen 300km jetý za 2 tisíce.

      Jinak já jsme onehdá kupoval tyhle kola, za tu cenu byly v pohodě.

      No pak hlavně nějakou dobrou vidlici.

      Tam na výběr moc není, myslím že v TT upravuje tuhle RST.

      No a pak nějaký MTB kliky, 29 pláště, třeba oblíbený WTB nanoraptor a máš 29er :)

      0 0
      • maajkee  

        Psal jsem to ještě než jsi napsal, že chceš pevnou, tak v tom případě třeba tohodle Singulara.

        0 0
        • Singlespeed  

          Singulara na Wakana ne (je moc dlouhý, 49,5cm a Wakan má v porovnání s pravými 29-tkami vysoko střed). Spíš něco jako krátkou verzi (445mm) Pellsky XF (prodává i se pod jinými značkami např. MRX, Paco).

          0 0
        • boss64650  

          Dík moc! Vypadá to dobře, ještě na to všechno mrknu. Jen jsem zapomněl zdůraznit, že mám V-brzdy a do kotouč. bych asi zatím neinvestoval..

          0 0
    • Singlespeed  

      Kola třeba Fulcrum Red Metal 29SL, řadící systém SLX 10 speed, kliky Deore, řetěz Campa C10 Veloce, kotoučovky Avid BB7, vidlice Pells, MRX (kratší verze 445mm pro 26-kola)

      0 0
      • maajkee  

        proč 10 speed?

        0 0
        • Esi  

          protože je dražší ne ? :-) jinej důvod mě nenapadá pro někoho kdo chce stavět 29 er z krosky.

          0 0
        • Singlespeed  

          9-speed je out, za rok-dva bude jen na lowend kolech.

          0 0
          • maajkee  

            ale ne ne, koukni se jak dlouho se drží 8 speed, teď si na 8čce taky stavím cross, 8čka je zlatá a bohatě stačí o 9ce nemluvě :)

            0 0
            • Singlespeed  

              Ale jo, jo :-( Taky mám nejradši osmičku, ale o tom, co poletí rozhodují giganti na trhu (a ti rozhodli o 10-speed).

              0 0
              • maajkee  

                Ale to co letí je rozumným lidem uplně u zadku a jezděj to co jim vyhovuje a dostačuje :) A závodníci stejně většinou nemaj na výběr a musej jezdit na tom co jim nacpou a říkat jak je to super :)

                0 0
          • Singlespeed  

            To pak zas bude vláken „Chci upgradovat na 10-speed“ a odpovědí: „Kašli na to, kup si nové kolo…“ ;-)

            0 0
            • Esi  

              i prodejco kol musí z něčeho žít, já upgradovat nebudu 9 mi bude ještě 5 let stačit :-)

              0 0
              • zichis  

                Jenže celou tu dobu, dokud budeš jezdit na starým železe, se na tebe budou lidi dívat přes prsty. Přes deset prstů! :-D

                0 0
                • maajkee  

                  jaký lidi? :)

                  0 0
                • scalar  

                  někteří silničáři přes jedenáct :-)

                  0 0
                • Esi  

                  nevím jestli je to dáno pokročilým věkem :-), ale toto už mě nějak nestresuje :-) stejně jako to když mě 20 letí kluci předjíždí ve sjezdu, na rozdil od nich mám rodinu která je na mě finančne závislá tak si tak nějak nemůžu dovolit se zbytečně někde rozbít a potom se válet měsíc doma. Je to věc priorit, já si jezdím na pohodu abych se vrátil celej, pokud možno, ne vždy se to úplně povede, znáte to :-), no a na tu mojí jízdu na pohodu mi bude 9 kolo vzadu klidně ještě pár let stačit. Na nové kolo asi přijde 10 speed nebo co se bude v té době vyrábět jako běžný hobby materiál protože to dřív než za 3 roky patrně nebude, tak asi tak :-)

                  0 0
                  • pepino  

                    Já mám osmi a do budoucna max Alfine 11 :) (když se osvědčí)

                    0 0
          • Esi  

            Aktuálně je 10 speed jen zbytečně předražená záležitost, pro nezádovní účely samozřejmě ale tam se vozí 2×10 :-)

            0 0
            • maajkee  

              No a za 2 roky příjdou s novinkou, že nejlepší je 1×12 :)

              0 0
              • DaSnail  

                to bude super, pastorky si sám doma vystrihneš z alobalu 8o)

                0 0
              • Esi  

                za 2 roky budeš šlapkama pohánět nějaké dynamo a nabijet baterii ze které potom budeš pohánět elektromotorem obě kola :-)

                0 0
                • LáďaH  

                  Ne ne, rozjedeš se normál na elektřinu a budeš tam na kole mít malý větrný elektrárny a ty ti budou vyrábět elektřinu pro další jízdu. Jinak, mě se ta moje představa i docela líbí :D

                  0 0
          • DaSnail  

            ale to je len marketing, ne? ja by som dal kludne 8sp

            0 0
      • boss64650  

        Jak říkám, o další komponenty mi teď nejde (neřeším 9 či 10-speed), jde mi čistě o to, jakou byste doporučili kombinaci ráfků, plášťu a vidlice k tomu Wakanovi …

        0 0
        • maajkee  

          Jenomže v týhle diskuzi už nejde o tebe :D

          0 0
          • boss64650  

            Myslel jsem, že v mém vlákně by to tak mohlo být .. :)

            0 0
            • maajkee  

              hehe :)

              0 0
            • Esi  

              naivko :-) ve každém vlákně máš šanci na prvních 5 odpovědí pak se to pravidelně zvrtne na úplně jiné téma. Samozřejmě že když založíš další vlákno na stejné téma protože jsi se v tom prvním nic nedozvěděl, tak dostaneš kotel že jsi ***** a zakládáš další vlákno a nemáš otravovat a použít vyhledávání v historii :-)

              0 0
              • haus1  

                Prave jsi perfektne vystihl podstatu tohohle fora.

                Na tyhle „pravdy“ jsi dej ale bacha, mohl by jsi tu za ne byt lyncovan :-)

                0 0
                • Esi  

                  nenaděláš nic život je boj :-) a mimo to maajkee si začal :-)

                  0 0
    • scalar  

      Vidlice:

      http://www.librakola.cz/…a-carbon.htm

      kola na průmyslech:

      http://www.global-sport.cz/…409–002.html

      komponenty bych dal SLX nebo new Deore, případně nějaká jejich kombinace, 9 rychlostí (vepředu klasika 22/32/42, vzadu 11–34), nejlevněji asi nakoupíš na Kupkole

      pláště:

      http://www.kupkolo.cz/…r_89739.html

      nebo:

      http://www.kupkolo.cz/…ar_4976.html

      ty jsou super lehoučký, ale použitelný za sucha a dost rychle se sjíždějí

      0 0
    • Honzyn  

      Rafky neni potreba menit,prumer je shodny.Staci dat sirsi plaste,mohu doporucit Continental Race King.Vidlici bych volil Niner carbon,ted si ji chci sam davat misto Foxky FIT na Superfly.Podle me na 29ku neni odpruzena treba,stale ji lockuji,oproti 26ce pohodli a vedeni kola zastava vetsi kolo,karbon taky neco utlumi a dam dopredu sirsi plast,tak 2.2.

      0 0
      • scalar  

        Niner na Apache? To chce panáka :-)

        0 0
      • boss64650  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        0 0
      • boss64650  

        „Podle me na 29ku neni odpruzena treba,stale ji lockuji,oproti 26ce pohodli a vedeni kola zastava vetsi kolo,karbon taky neco utlumi a dam dopredu sirsi plast“ – dík, to je přesně moje úvaha, proto bych radši slušnou pevnou a hlavně lehkou vidlici (carbon?) než nějaký odpružený kompromis :)

        0 0
    • oddie  

      Zrovna dneska jsem na Wakana vyplétal kola :) Náby Sram X9, ráfky Ritchey Girder (vykopávka, byly po ruce), pláště Maxxis Ignitor 29×2,1. Vidlici mám odpruženou, takže to je mimo tvůj dotaz.

      0 0
      • boss64650  

        Ráfky bych dle rady možná nechal ty stávající (rozměry by měly být stejné), ty pláště vypadaj skvěle, dík za radu!

        0 0
        • oddie  

          Ještě jsem zvažoval Maxxis Crossmark 29×2,1, příp. kombinaci vpředu Ignitor, vzadu Crossmark. Ale ty Ignitory maj na kupkole za pěknou cenu, takže není moc o čem.

          0 0
          • boss64650  

            A co tedy nějaká lehká a přitom ne zbytečně drahá pevná vidlice na 29 cross? Napadá vás ještě nějaká jiná vhodná varianta kromě MRX Carbon Cross?

            0 0
            • oddie  

              V tom se vůbec nevyznám, to je mimo mě, já jsem si koupil Rebu Race…

              0 0
            • scalar  

              Na 29er s véčkama toho na výběr moc nebude, buď rád, že ja k mání aspoň ta MRX. Snad jen někaká ocelovka (od Bareše…) nebo zkusit sehnat vidlici z Kony Smoke.

              0 0
              • boss64650  

                a co když bych na toho wakana dal 28 crossovou vidlici? vešly by se tam ignitory nebo crossmarky (řekněme 2.1)?

                0 0
                • kubad  

                  ne crossové vidlice sou dělané většinou na max. na 36–40mm pneu a 2,0" je přes 50mm

                  0 0
                  • t29  

                    do crossové vidle (odpružená Suntour NEX4000) mi vešel 2,1" Nanoraptor, bez blatníku.

                    EDIT: ha, požadavek na pevnou.. tak nic

                    0 0
                • scalar  

                  Jedíná, která mne napadá je ze starého modelu Pells Demon, ročník 2008 (je dleší než u současného modelu). Ale bude těžko k sehnání a navíc je tak tvrdá, že ji pro jízdu v terénu nemohu doporučit.

                  Co máš proti té vidlici MRX, mně připadá pro Tvůj účel ideální…

                  0 0
                  • oddie  

                    Asi se mu nelíbí cena :) i když teďka koukám, že je za 4 tis, to mi nepřijde tak hrozné…

                    0 0
                  • scalar  

                    Nebo dát tuhle crossovou:

                    http://www.nordicpoint.eu/index.php…

                    ale budeš omezený šířkou pláště tak na 40 mm.

                    0 0
                    • boss64650  

                      Předpokládám, že do té Ritchey Carbon Cross (odkaz výše) bych taky dostal jen 40 mm. Existují vůbec takhle úzké pláště na 29er nebo je to blbost?

                      0 0
                        • t29  

                          Ovšem pokud vezmeš vidli, do které nacpeš jenom 40 mm plášť, tak univerzální 29er padá.

                          Kompromis váhy a ceny + univerzálka, co pobere všechny pláště, bude ocelovka od Bareše.. myslím je to tenhle Bareš

                          0 0
                      • scalar  

                        To je otázka, kde vlastně začíná 29er a kde končí Cross…Crossové pláště se dělají do 42 mm, Bontrager dělá pláště 29×1,75, což je necelých 45 mm :-)

                        http://www.yogi.cz/cyklo/index.php…

                        Ty taky balancujěš mezi croseem a 29er…

                        Ovšem kdyby to sedlo: rám Wakan – vidlice WCS Cross – pláště 29×1,75, mohlo by to být pěkné poježděníčko.

                        0 0
                        • kubad  

                          tak tak tam někde je hranice :-)

                          0 0
                        • boss64650  

                          Taky se mi ta idea líbí, otázka je jestli ta WCS Cross opravdu např. ty Bontrangery pojme … Kdyby to tak bylo, je to samozřejmě super.. z obrázku to nicméně vypadá, že do toho víc jak 40 mm nedostanu..

                          0 0
                          • scalar  

                            Taky mám obavu, že vidlice WCS bude dělaná prioritně na CX, takže na 32 – 35 mm pláště s rezervou na bláto…

                            Ta váhová úspora oproti vidlici MRX je velká, ale rotaci předního kola bych kvůli ní neobětoval :-)

                            0 0
                        • boss64650  

                          A jak je to s tím parádním šedým novým rámem Wakan 2010? Je mi jasný, že bych pak musel uvažovat o kotoučovkách, jde mi spíš o to, jestli ta jeho geometrie a šířka zadní stavby je stejný jako u Wakan rámu z minulých let..

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Já bych do toho řešení nešel. Wakan podle mě nemá moc dobrou geometrii pro použití jako 29tka s objemnými plášti.

                            Sice je tam nacpeš, ale nebude to ono.

                            Největším problémem, který tu geometrii dost zabíjí je výška středu. Ten je opravdu nechutně vysoko. Pro extra úzké (a tedy i extra nízké) crossové pláště to je i vhodné.

                            Ale když dáš balóny, tak bude ten střed tak o 2–3cm výše než je zdrávo a to už je hodně.

                            A to všechno ještě navíc s hodně nízkou vidlicí. Takže kdybys tam dal někdy 100mm 29tkovou bikovou vidlici, tak se to ještě hodně zhorší.

                            Stejně když už bys musel dávat kotoučovky, tak celkové investice nebude už vůbec tak malá, tak to už bych raději připlatil do plnohodnotného 29tkové rámu.

                            0 0
                            • boss64650  

                              A jaké řešení pak vidíš jako ideální? Co se balonů týče, asi bych tam víc než 40mm nedával. Jde mi spíš o větší stabilitu, žádný extrém bych s tím stejně nejezdil. Kdybych uvažoval o koupi plnohodnotného 29rámu, mohl bych mít problém opět s krátkou vidlicí a velkým (48zubů) crossovým převodníkem (kvůli nižšímu středu). Nebo se pletu? To samé by mohl být problém s jakýkmkoli jiným standardním MTB rámem.

                              Je vyšší střed zásadní problém při jízdě?

                              0 0
                              • t29  

                                Crossové převodníky jsem si na 29er rám nechal namontovat a necítím se omezený ani v terénu, ani na silnici s úzkými plášti.

                                Vyšší střed = vyšší těžiště = nižší stabilita.

                                0 0
                              • MlokCZ  

                                Pokud chceš dávat jen 40mm pláště (ty budou pořád relativně nízké a ještě navíc s nimi asi nebudeš jezdit žádné extra terény), tak bych se toho zase až tak nebál. Pak ale nechápu název a celé vlákno, proč to je přebudování na falešný 29er, když to vlastně bude pořád klasický cross.

                                Pokud tam nebudou pláště aspoň 50mm nebo spíše širší, tak se o 29tce moc mluvit nedá.

                                Výše položený střed je horší úplně ve všem. Je to horší do prudkých výjezdů (více se zvedá přední kolo), je to horší do prudkých sjezdů, je to horší do zatáček.

                                Střed by měl být vždy co nejníže tak, aby to jezdec snesl. Tedy aby neměl problém s neustálým škrtáním pedálů o zem a překážky při příliš nízko položeném středu.

                                S krátkou vidlicí bys problém na většině 29tkový rámů opravdu měl. Zvlášť když teď už skoro všichni dělají rámy na 100mm vidlice.

                                Převody, tam to záleží co chceš jezdit a jaké jezdíš kadence, tedy problém to být může, ale taky nemusí.

                                0 0
                                • boss64650  

                                  Díky,

                                  jen abych objasnil moje laické uvažování: idea byla, že udělám jakýsi kompromis. Vezmu Wakan rám se širokou zadní stavbou a např. tuto vidlici http://www.ritcheylogic.com/…odfamily.php?… a udělám si něco mezi crossem a 29er bikem v tom smyslu, že to bude lehké a rychlé jako cross a v případě potřeby tam půjdou dát širší pláště a vznikne z toho „něco jako“ 29er.

                                  Vím, že je to pak takový kočkopes a je mi jasné, že ta geometrie asi nikdy nebude ideální. Nevim jestli to, co jsem si vymyslel neni blbost; je dost možný, že jo a podle toho, co píšeš, to tak vypadá ;)

                                  0 0
                                  • boss64650  

                                    Ještě dodám, že řešení stavět to na plnohodnotném 29er rámu mě samozřejmě taky napadlo, ale to už je zase úplně jiná cenová kategorie, resp. to by mi vyšlo zřejmě levněji si koupit nový bike. Navíc jsou to rámy zpravidla na koutočovky a já počítám s klasikou V-čkama…

                                    0 0
                                    •  
                                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                      0 0
                                  • MlokCZ  

                                    S touhle vidlicí bude výška středu v pohodě. Ta vidlice je extrémně krátká, takže střed půjde ještě o něco dolů i o proti poměrně krátké krosové odpružené.

                                    Takže už zbývá jen otázka, co to udělá z hlavovým úhlem. Ten půjde ještě znatelně nahoru. Snad to nebude až moc, ale snad to bude ok.

                                    Ale je tu jiná otázka, jaké pláště pobere ta vidlice. To vůbec netuším a je možné, že to moc objemné pláště nepobere dle toho, co jsem zkouknul pár fotek nahozené té vidlice na kole.

                                    0 0
                                    • kubad  

                                      do 40mm by měla cyklokrosová pobrat, ná své mám aktualně Smart Samy 40mm a ještě 1cm z každé strany je místo na bláto :-)

                                      0 0
                                    • boss64650  

                                      Jo, šířku vidlice jsem taky řešil, podle tohohle odkazu, co jsem sem už dával, by tohle mělo být v pohodě http://www.bikeradar.com/…-cross-32301 Dokonce píšou, že to pojme 46 cm.

                                      0 0
                • Dlabka  

                  vejdou se

                  0 0
    • boss64650  

      Rád bych po nějaké době navázal? Jak byste to viděli s geometrií s kombinací: rám Apache Hawk 2009, zmíněná vidlice Ritchey WCS Carbon Cross a 29palců kola (řekněme Ignitory)? Ty kola ten 26kovej MTB rám hodně zvednou, ale zase by se to mohlo vykompenzovat tou krátkou vidlí, není to tak? Nebo to vidíte jako nepřijatelný hybrid? Jde mi o to, že je ten rám lehčí a subjektivně hezčí (než Wakan)a bude mít i sportovnější geometrii.. Co myslíte?

      0 0
      • scalar  

        termín „nepřijatelný hybrid“ je odpovídající

        0 0
        • MlokCZ  

          Ono by to podle mě nešlo vůbec, protože by na více místech se nevešlo zadní kolo. Takže se ani nemusím dál posouvat k nepoužitelné geometrii.

          0 0
      • martin_bakov  

        Cesi jsou narod kutilu :)

        0 0
    • znk  

      dej si tam fulcrumy 5 a na ně mutanoraptory (jsou užší) nebo nanoraptory

      http://www.tandem-bike.cz/…9-er-sl-2010

      http://www.tandem-bike.cz/…race-29×1–85

      0 0
    • dancing dog  

      Já jsem dal na crosse author airline 29 pláště black jack nebo jak se jmenují a jezdil na tom jako na bajku , vidlice- nějaká trochu lepší vzduchovka od suntour bez problému stíhala, ale bylo to na včkách..podle mě je výměna pláště maximum, co rozumnej člověk v tomhle směru udělá, jinak spíš bych volil variantu- prodat a koupit…

      0 0
      • boss64650  

        Měl jsem pocit, že hlavní problém byl v tom, že se širší pláště zpravidla nevejdou do zadní stavby crossových rámů, bylo mi řečeno, že v tomto ohledu je Wakan výjimka, proto jsem překvapen, že to jde i s Airlinem..

        Šířka zadní stavby by měla být dostačující i u MTB rámu Hawk, no ne?

        0 0
        • Dlabka  

          ono nejde jen o šířku, ale také o délku! U Wakana je to dost na knop.

          0 0
          • oddie  

            Je, 2,1 Maxxis Ignitor je tam tak tak.

            0 0
            • Martin  

              crossmark nebo nanoraptor se do wakana vejdou docela v pohodě. bohužel nevím šířku ráfku

              0 0
              • oddie  

                To „docela v pohodě“ je u 18mm ráfku a 2,1 Ignitoru (na šířku totéž co Crossmark) zhruba 7 mm mezera od stavby. Což už v bahně je na hraně…

                0 0
        • dancing dog  

          snad nekecám- schwalbe black jack 1.9 nebo 2.0, vešly se celkem v pohodě, jen už to nebylo na blatníky, který jsem na crossu jezdil celkem běžně. Rozdíl i proti celkem širokým crossovým plášťům( Rolling Stone od Author 42 mm) byl celkem znatelnej. Spíš než v kolech jsem cejtil rozdíl v převodech, ty mají crosse oproti MTB přeci jen těžší a v terénu jsem to se svou vahou ještě k tomu dost cejtil…

          ale opakuju, já bych netunil, cross je prostě cross , má svá určení na které je optimální kolo a bajka z něj bez nesmyslně velkých investic prostě neuděláš- toť můj názor, bez krve…

          0 0
    • scota  

      Já jsem dal crosse Rockmachine Smart sam 42×622 a jezdí velmi dobře akorát na blátě je to trochu problém. Myslím že nejvíc to limituje vidlice. Mám nějakou pružinovou RST a je to naprd. Koutoučovky bych ocenil na křivoklátsku, ale jinak se bez nich dá žít. Jezdím teď tříbarevné BBB špalky.

      Dá se nějak porovnat geometrie cross/MTB při stejné velikosti a délce? Je rozdíl ve výšce středu nebo v rozvoru? U 29" biků mi vychází, že velikost musím kupovat o jednu menší než u crossa proc?

      0 0
      • oddie  

        Wakana mám 21,5, pokud bych kupoval třeba SUPa, stejně dlouhá je u něj 19, co jsem tak koukal.

        0 0
      • t29  

        protože na crossu sedíš jako na židli :)

        obecně – geo crossu je kratší než geo MTB a ještě MTB 26 je kratší než MTB 29 (např. Author Traction – efektivní délka 19" rámu s 26" koly je 587 mm, efektivní délka 19" rámu s 29" koly je 631 mm = rozdíl v délce 44 mm)

        0 0
    • Edy  

      Moc bych neinvestoval, dej tam 1,75 pláště, víc se nevejde do rámu crosse a jezdi. Pokud to nebude moc vyhovovat,tak se raději poohlídni po HT.

      0 0
      • DaSnail  

        do niektorých rámov sa zmestí aj nano 2.1 a nemusí to byť ani apache.

        0 0
        • James.Sniper  

          To je pravda, ale ten nanoraptor (rok 2008) má taky skutečnou šířku 49mm =1,95", myslím že na 17mm ráfku. Kdyby měl poctivých 2,1“, tak už by se nemusel vlézt…

          0 0
          • DaSnail  

            ja ho mám a má 53,5mm. ale mám poctivý ráfik, ne 17mm.

            a tie nové s velkými písmenami majú cez 53mm aj na 19mm ráfku.

            0 0
    • boss64650  

      Hola,

      pořídil jsem nakonec rám Wakan a vidlici a Ritchey WCS Carbon Cross a chtěl jsem se zeptat tady na fóru jaké hlavové složení je k tomu potřeba dokoupit. Prosím nejlépe o konkrétní odkaz, protože si chci být jist.:) Předem díky!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.