Prechod na RS Revelation z Marzocchi Z1 2004, pujde to?

64 nepřečtených
  • mxv

    Zdar, uvazuju o nahrade Z1 necim lehcim, novejsim, protoze je to jeden z poslednich tezkych mohykanu na mem kole a padl mi do oka RS RVL, nic moc jineho na 20mm osu jsem nenasel.

    Je tu nekdo, kdo muze srovnat tyto nebo aspon podobne vidle z hlediska chodu?

    Napr. jak to tady ctu, jak „vazite“ body odtrhu, ktery u Z1 prakticny neni..

    Nebo tlumeni, u Z1 mam jen jedno tlumeni, nastavene zhruba v pulce rozsahu k maximalni spokojenosti.. Pujde takhle nastavit i RS s vsemoznyma blekboxama, hajspidama atd..?

    (Nevim prave jak u vidlic, ale zkousel sem „moderni“tlumic fox RP23, ktery byl neuveritelne pretlumeny i na min. nastavitelne hodnote, versus muj stary tlumic talas taky s sirokym rozsahem od-do a idealni hodnotou nekde uprostred.)

    Mam takovy pocit, ze tehdy se delalo pruzeni aby pruzilo, zatimco dnes se dela aby nepruzilo..

    Zvyknu si na to, jak to dnes (ne)chodí??

    0 0
    • Soreno  

      Tak já mám na svým kole RS RVL U-turn (rok 2007) před tím jsem měl super Marzošku Bomber r.v.2001 a byl to velký skok k lepšímu – dá se nastavit aby byla hodně citlivá a nebo naopak aby tě podržela ve sjezdech a nebořila se – tlumení mi příde ok přetlumená určo nejni ale s novými modely zkušenost nemám.

      0 0
    • Lišák  

      Pokud můžeš, nech si starý tlumič. Já nastavil RP23 tak, že jsem ho vyměnil za DHX Air. Konečně je to funkční. Určitě tady RP hodně lidem vyhovuje, i podle toho, co psali, ale já osobně mám rád, když tlumič funguje :-)

      0 0
      • mxv  

        Jo, tlumic nechavam, sem rad ze nejsem jediny s timto nazorem.. Ted ale jde o vidlici..

        0 0
        • ravag3r  

          Nech si i tu vidlici:) Váhu čert vem. Dnešní komponenty jsou šunt a kdybych si měl vybrat ze všech vidlic na světě co byly a jsou, tak bych si vybral zrovna nějakou starou Marzocchi z roku 2005:)

          0 0
          • kubad  

            svez se na kvalitní moderní vidlici a to cos napsal pak už v životě nenapíšeš, bavíme se samo o 130mm + zdvihu

            jediným plusem starší marušky může být citlivost, ale tady dost záleží na modelu a stáří vidle

            0 0
            • ravag3r  

              Už sem se svez:) Já neřešim jak ta vidle chodí, to je mi od určitý hranice jedno, já řešim za jak dlouho se mi vysype, za jakejch podmínek a kolik bude stát servis.

              0 0
            • cabbage  

              Ta citlivost je daleko podstatnější než tlumení;)

              0 0
              • kubad  

                citlivost je důležitá, ale není vše – citlivá vidle která se mě zaklepe po sledu několika větších překážkách nadoraz protože se nestíhá vracet ti zrovna na ovladatelnosti kola nepřidá.

                radši bych vozit moderní mrdku s 8–10kg odtrhem než zastaralou těžkou pružinu s 4kg odtrhem, ale osobně nevidím problém proč nemít moderní vidlici s odtrhem pod 5kg :-)

                0 0
                • mxv  

                  „citlivá vidle která se mě zaklepe po sledu několika větších překážkách nadoraz protože se nestíhá vracet “

                  • no to je ono, toho se prave bojim u moderni vidle, po skusenosti s timtlumicem, protože to bylo presně ono, nestihal se vracet..ani zasouvat.

                  Takze u tech RVL vidli se tohoto teda bat nemusim?

                  Jsem asi nejaky divny, protoze vsichni co znam a co sem jezdil, si pochvaluji jak jim to chodi, jak to maji (pro me) nehorazne pretlumene.

                  0 0
                  • kubad  

                    ty budeš pravděpodobně pacient pro

                    tuhle firmu

                    doporučuji kontaktovat majitele a po poradě s ním určitě najdete řešení, vidlice upravené na míru tu od něho má spousta lidí a i špičkové kvalitní kousky

                    0 0
                  • pepek  

                    Když je přetlumená, dáš řídký olej. Stačí 2,5WT.

                    0 0
                  • goofy  

                    U tech tlumicu to bude omezenim komprese… RO23 maji 3 stupne zlumeni chodu… Upravou se da dostat jeste i pod tu nejslabsi hranici.

                    Novodobe vilice se taky najit slusne. Nejak jsem nevycetl, jaky zdvih pozadujes. Tlumice taky maji pomerne propracovane, ale samozrejme zalezi jakou verzi koupis. Da se koupit stejna vidle s docela ruznyma vnitrnostma. Kor u Rock Shoxu delaj hafo verzi… Jak velmi propracovane tlumice, tak hodne okuchane. Ale nepocitej s tim, ze je nebuds servisovat. kor kdyz uz ted vsechny jsou resene oddelenym mazanim a tlumenim. To bys ji taky mohl po roce odrovnat…

                    0 0
                    • mxv  

                      Zdvih mam vzadu 130 takze tak nejak, tech 130–150. Kdo rika, ze bych ji nechtel servisovat? Myslim ze ani Z1 by bez servisu nevydrzela 7 let, vis jak vypada olej po jednom roce?

                      0 0
                      • scret  

                        bohuzel ikdyz budes delat servis pravidelne, tak se obavam ze 7let uz dneska nic nevydrzi…

                        Ale vsechno zalezi na tom jak na tom budes jezdit, kolik rocne a v jakych podminkach…

                        V dnesni dobe mi prijde ze je vse delany max na 2–3 roky:((

                        Co se tyka chodu a funkce, tak si myslim ze dnesni vidle jsou mnohem dal…

                        0 0
                        • mr.antik  

                          Hlavně je servis a servis… Pokud se do servisu počítaj i výměny pouzder a celých tlumcích patron, tak to vydrží :-))

                          0 0
                        • Atilla  

                          Z1 fr1 05 mi vydržela 5 let za tu dobu 2× měněný olej a jednou komplet repas. Bez vaklů, nikde neteče a kluk co si jí ode mě koupil na ni ještě něco pojezdí. Chod sice trochu progresivnější, ale super. Kupil jsem si novou Z1 2007 a veliká spokojenost. Doufám, že mi taky vydrží. (pro to jsem si jí koupil)

                          0 0
                      • goofy  

                        Vim jak vypada… Sam mam starou Z1 jeste doma… Ale rikam. Hlavne dot lidi odrovnalo vnejsi nohy kvuli nedostatecnemu mazani a cisteni. No a pak si tady strasne stezovali, jake to jsou smejdy :o) Vis jak. to jenom tak na upozorneni, protoze stare Marzocchi v tom byly hodne nesmrtelne ;o)

                        0 0
                        • mxv  

                          Na pracovnim kole mam jeste Z2 BAM a ta uz je prodrena az na hlinik.Ale ta uz ma tak 15 let.

                          No jestli toto dnes hrozi za 3 roky, tak to potes.

                          0 0
                  • Soreno  

                    Já mám na rvl dvě komory pozitivní negativní a podle toho jak nafoukáš negativku tak to bude citliví

                    0 0
                    • mxv  

                      To je jasne, tady me spis zajimaly pasivni odpory, hlavne kdyz to maximalne zcitlivis..

                      0 0
                    • MlokCZ  

                      Trošku bych to upřesnil. Negativkou máš možnost tu citlivost pouze snížit. Jinak je daná pasivními odpory, atd.

                      RVL je na tom v originále většinou s citlivostí slušně. Jako vždy u RS se to ale dostl liší kus od kusu.

                      0 0
                  • mr.antik  

                    A přesně k tomu služí HS expanze, jedna z nejdůležitějších věcí pro správné využití zdvihu. Pocitově to přidává zdvih :-)

                    0 0
                    • mxv  

                      A technicky je to co? To se mi zatim taky nepodarilo zjistit, co a jak to dela?

                      0 0
                      • goofy  

                        Je tady toho na foru uz popsano mraky… Dej vyhledat HS expanze, a neni mozne, zeby ses nepoucil. zjednodusene se jedna o druhy ventil na expanznim utlumu. Pokud se pak vidle stlaci, tak za prekazkou pokud je dira (schod, kamen, cokoliv), tak ve vidli vznikne pretlak (nedotyka se kolo zeme) a odevre se expanzni ventil, ktery umozni vetsi prutok a vidle se vrati rychleji do plneho zdvihu… Kdyz se tlaky zmensi (kolo se dotkne zeme, blizi se plny zdvih vidle), tak se ventil uzavre a vidle se vrati pomaleji pouze pomoci LS expanze. No asi by to chtelo Mloka aby to vysvetlil lepe :-D

                        0 0
                        • mxv  

                          No neco sem nasel, ale takhle pekne vysvetlene v jednom prispevku ne:) Da se uz ta HS stelovat, co sem nasel, tak to driv neslo?

                          0 0
                          • goofy  

                            Co vim, tak to jde jenom u RS Boxxeru WC. Ono to pro bezneho uzivatele je myslim i lepsi. Aspon ma mensi moznost to blbe nastavit :-)

                            0 0
                        • MlokCZ  

                          Vysvětlil jsi to dobře. A další důsledky (výhody), které HS expanze přináší si může najít v historii.

                          0 0
                          • mxv  

                            Hledam, hledam, ale uz sem z toho jelen. Ta HS a LS je neco navíc k normálnímu stelovatelnému tlumení odskoku? Nebo je to misto neho, cili jakoby neco vyvojove lepsiho, ale v te nejdulezitejsi funkci neseriditelneho? Doufam, ze to jen blbe chapu..

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Napevno je nastavená vždy jen HS expanze, uživatel externě může regulovat LS expanzi. Takže na první pohled bez vyzkoušení nepoznáš, jeslti tam HS expanze je. Vždy má vidlice jedno štelovátko expanze.

                              A nastavování HS expanze není moc nutné. Vždy jsi na tom mnohem lépe s pevně nastavenou HS expanzí + nastavitelnou LS expazní než pouze s jedinou expanzí.

                              Rozdíl na vyšším zdvihu je opravdu velký. Na nízkém zdvih třeba 100mm se to ještě moc neprojeví a rozdíl je minimální.

                              Vidlici se zdvihem 140mm+ bych si dnes bez HS expanze už rozhodně nekoupil.

                              0 0
                      • mr.antik  

                        Ovšem nutno říct, že mít vepředu supervidlici neni zas tak zázračný. Ideální je, když to hraje dobřes i se zadním pružením. Ono je hezký že to vpředu nezatlučeš, když to zatlučeš vzadu, kde to je pocitově pak ještě horší. Nebo supercitlivou vidlici a tupej zadek. Asi dost záleží od stylu.

                        0 0
                        • mxv  

                          Vzadu je to ted nastejno, mozna trosku citlivejsi uz ted nez marzocka, tak prave i toho se bojim, aby nebyl ten RVL tupejsi..

                          0 0
                • goofy  

                  Proto jsem to vyresil Vanem :o)

                  0 0
          • mr.antik  

            no záleží k čemu ten upgrade má sloužit a co si od toho slibuješ. Ale myslim že Relevation bude o nějaký cm nižší aby ti to nerozhodilo geometrii

            0 0
          • mxv  

            Nevim jak moc si ted delas srandu, ale obecne mas v podstate pravdu.

            0 0
            • mxv  

              to bylo na ravag3r.

              Kubad: jenom aby to nedopadlo jako s tim kvalitním moderním tlumicem.. Aspon sem si to driv o Foxech myslel.

              150mm RS bude nižší než 130mm Z1? To by mi i vyhovovalo, mam ted s novym ramem hodne vysoko stred a po snizeni zadni stavby zas uz moc maly uhel vidle..

              0 0
              • kubad  

                S tim tlumicem je to tady trochu postavene spatne pokud si ho budes vybirat a kupovat solo a vis co chces tak vyberes, jina vec je co dostanes od vyrobce s ramem, nekdy je to opravdu spatne.

                0 0
              • kubad  

                A k te vysce, zmer si u sve vidle vzdalenost osy otvoru pro nabu po vrch korunky a udaj pro RVL ti sem zitra hodim.

                Mozna dohledam i vysku pro Z1 ale radsi to zmer.

                0 0
                • mxv  

                  Z1 zhruba 518mm. Delku RS sem uz nekde videl,ale nemuzu to znovu najit. Hod, predem dik!

                  0 0
                  • kubad  

                    150mm RVL je vyssi z hlavy nevim ale tusim 530mm mozna me doplni Mlok nez zitra otevru PC

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      150mm RVL bych musel hledat (z hlavy netušim), to se mi teď nechce :-)

                      150mm Talas má kolem 520mm.

                      0 0
                      • kubad  

                        525mm ma talas na 150mm ale taky jen vzpominam :-) a myslim ze RS je trochu vyssi, teda 150mm talas nema standarni vysku, je jen o 5mm vyssi nez 140mm talas :-) zvlastni.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Z jednoho měření si vybavuju přesných 522mm. A je opravdu nezvykle nízký, což se mi líbí.

                          0 0
                        • MlokCZ  

                          Zajímavá je výška Boxxera, ten vychází ještě o pár mm nižší než ten Talas 150mm (pro stejný zdvih).

                          0 0
                    • MlokCZ  

                      Tak jsem se tedy nakonec na stránky Sramu mrknul, mají tam specifikace všech vidlic a tady to je:

                      http://www.sram.com/…o%20Axle.pdf

                      Takže si to trefil dobře, má 529mm.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        A tady doplňuji Foxky. Talas 140mm by měl mít teď taky jen 511mm. A ten 150mm má uvedeno 521mm.

                        0 0
                      • kubad  

                        sem taky nevydržel a zapl PC

                        takže:

                        Z1 130mm drop off QR20: 503mm (2001)

                        Z1 FR SL (2003) 530 mm

                        Z1 FR 130 (2005): 518mm

                        Z1 FR 150 (2005): 538 mm

                        Z1 MCR (2001)130: 510mm

                        Z1 LIGHT ETA 150mm (2006): 538.5mm

                        a

                        RVL 150mm :529mm

                        Talas 150mm :522mm/525mm v testech pro 2010 model

                        pro 2011 dokonce jen 520mm

                        0 0
                        • mxv  

                          Tak diky vsem! Vypada to OK.

                          Porad mam par moznosti snizeni – na 140mm je to plichta, pak bych moh misto klasickeho rizeni snizovat integrovanym a nebo jeste prefouknout negativku, aby se trochu zasunula..

                          Talas nezvazuju, nema 20mm osu.

                          0 0
                          • kubad  

                            Sice netusim jak chces klasickou hlavu nahradit integrovanou :-) ale zbytek moznosti je dostacujici.

                            0 0
                            • mxv  

                              hlavu mam int. a v ni klasiku pres redukci:)

                              0 0
                              • kubad  

                                Pak Ok.

                                0 0
                              • kali222  

                                to se vyplatilo? nemas spis 1,5" hlavu na ramu a v ni redukci na 1+1/8"? :)

                                0 0
                                • mxv  

                                  Jak vyplatilo? Vyplatilo, pouzil sem drahe hlavko co uz mam z minulosti a redukce jsou homework.. v ramu sou pr. 44mm.

                                  Kdyz sme u toho, na 1,5" je jaky prumer int. rizeni? To by asi neslo. Ale 1,5" klasika by tam mohla vejit, ta ma jaky prumer?

                                  Taper krk prave taky zvazuju, kvuli tuhosti.

                                  0 0
                                  • kubad  

                                    Co ti prida vidle s 1,5 palcem dole, to ti zase seberou ty redukce. Takze dej 150mm vidli a semiintegrovany hlavac co tam patri.

                                    0 0
    • logoman  

      A nechtel bys ode me RS pike? :D vice info v bazaru …

      0 0
      • mxv  

        Nechtel, dik. Asi se na to teda vybodnu. Stejne potrebuju cernou a nechci Dual position air, coz nelze, maji to takhle rozlisene, dual airy sou zas jen bile.

        ..leda ze by se tu nasel nekdo, kdo to chce opacne, ze by sme to cenzli:-)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.