Prechod z HT TrekProcalibe 9.9 na Full -

54 nepřečtených
  • mirdanb

    Mam HT Trek Procaliber 9.9. Jsem s tim naprosto spokojeny. Nezavodim ,ale jezdim delsi trasy (vetsinou tak 100 –150km ) smiseny teren. Asfalt lesni cesty nekdy i horsi teren – proste tak abych se dostal od nekud nekam. Jezdim sportovni tempo (prumer vetsinou 20–25km/h). Rad bych to ted ke staru:) posunul trochu vice do terenu a do pohodlna – aby rekneme byla vetsi cast lesni cesty a treba misty i horsi trail teren .. nicmene asfalt tam porad nejaky zustane a delak (alespon casove) taky. (ted po 2–3 hodinach na tom HT na rozbite lesni ceste ta prdel proste uz boli – navic kdyz to foukam cca 2.5 baru aby to po tom asfaltu pekne valilo:). Plaste XR1 2.2 bezduse. Uz par dni studuju XC celopera a nejak se v tom nedokazu zorientovat. Vim ze chci aby to v otevrenem stavu idelane zehlilo i rozbitou asfaltku a zvladalo i tezsi teren , ale kdyz to zavru aby to bylo lehky tvrdy kolo se kterym se da frcet klidne po hladky asfaltce. Cenovka tak do 200k (mozna teda pres slzu i o neco vic kdyz to za to bude fakt stat :) Koukal jsem na Orbea Oiz M PRO (pisou tam ale ze je to naladeny prilis na tvdro ). Svezl jsem se na Scot spark WC … ten zehlil dobre ,ale vypada to jako „(elektro)“ kolo . a zaroven tam neni verze bez elektriky (ketrou nechci – nedavam to zpozdeni pro razeni + nechci resit baterky atd.. ). Taky jsem premyslel o Supercaliber 9.8XT gen 2 .. nicmene tam taky psali ze to je naladeny hodne do tvrda a maly zdvih. Tak zkousim sehnat radu tady urcite je zde spousta lidi co tyhle kola jezdi a maji s tim zkusenosti a poradi mi na co se mam podivat… coz mi minimalne pomuze v tom ze budu eliminovat to na co se koukat nemam :) Diky vsem predem.

    0 0
    • embi  

      IHMO nepotrebujes full, ale 2.4" plaste a normalni tlaky. Pomoct muze lepsi sedlovka.

      2 0
    • MTBIKER doporučuje
    • novas752  

      No v první řadě si nějakého xc fulla půjč a vyzkoušej, je jaro, různé testovací akce, abys těm představám dal nějaký obrys realných možností.

      Protože i nejžehlivější full narvaný na 2,5 baru nijak extra pohodlný nebude, odfiltrovaní drobných nerovností mají řešit pláště a rozumně nízký tlak v nich.

      Těžší terén ve tvém pojetí (předpokládám že to až tak extra těžký terén zase nebude) by mělo zvládnout jakékoliv moderní xc – stačí se mrknout co s tim jezdí na závodech.

      Lepší modely jsou dnes na elektrice často, ale to neni problém přestavět na výhodně koupenou mechanickou sadu a tu elektrickou zase prodat – dost možna i za víc. Takže to bych nebral jako omezení.

      Co se týče zadní stavby, už se to tu řešilo mnohokrát, obecně jsou citlivější kola s čtyřčepem nebo virtuálem než s jednočepem resp. dnes nejčastějším flexpivotem.

      0 0
      • mirdanb  

        JJ s tema plastema to je jasny to chapu , ale zkus si frcet 50–60 km po asfaltce s hrubym plastem na 2.4' na 1.2 baru :) Tak to proste musim trochu mene nahustit a zbytek dohonit tim tlumenim. Nicmene ja zatim znam akorat HT tak je mozne ze kazde XC full (i tvrdsi) bude vyrazne lepsi nez to co mam ted.

        To s tou elekrikou to je super rada – tim se dost rozsiri moznosti – tech modelu jen s ele je uz opravdu hodne. tohle jsem si neuvedomil.

        Udelam co pises. Bude treba nekam zajet a svezt se na cemkoli abych vubec vedel o cem to cely je. Idealne nekde kde maj testovacky a pujci to treba na par hodin.. 5ti minutova jizda na tom scot spark rc wc kolem komina byla absolutne nevypovidajici..

        to ohledne tech ctyrcepu a virutalu a jednocepu a flexpivotu – si najdu ve slovniku co to presne znamena ..:) a potom zkusim srovnat pri te testovaci jizde. Treba to bude reseni .. vzit neco co je z fyzikalniho principu citlivejsi a holt to vzit v nejaky nejvyssi rade aby to k tomu bylo jeste lehky a uzaviratelny..

        0 0
        • novas752  

          No to bude určitě, i ty tvrdé závodní fully (supercaliber, epic wc) seberou ty větší rány a trochu pohodlnější budou, natož klasika.

          Problém je že člověka na delších trasách imho unavují hlavně ty neustále drobné otřesy. A na to se odpružení žádného xc fullu moc nespecializuje a například i enduro s daleko citlivějšim pružinovym tlumičem je o dost míň pohodlný když pláště tolik přefouknu. Takže jak píše vejš embi, na zpevněných cestách je imho pohodlnější hardtail s rozumně nízkym tlakem než full s pláštěma na beton. Čimž teda neodrazuju od koupi fullu, to rozhodně ne. :-)

          Osobně teda na hardtailu s pláštěma 2,4/2,4" sem tam jezdim 60–80km výlet po silnicích a lepších cestách na tlacích 1,5 a 1,8 baru. V terénu vozim 1,4 a 1,7. Ono to nejede o nic hůř, akorát to míň drncá a tak se to zdá pomalejší.

          1 0
          • J1RKA  

            porad nevim, kde se bere to, ze nabombeny plaste jedou rychlejc :D

            1 0
            • mirdanb  

              no to mas jako s vlakem … :) Nic schvalne zkusim odjet stejnou delsi trasu na 2.5 bar a potom na 2 bar. Dam to s odstupem par dni aby bylo stejne sil … pak sem nahraju vysledek. Je mozny ze budu sam prekvapenej… (po 25ti letech na kole by to bylo docela prozreni :))

              0 1
              • J1RKA  

                prosimte kolik vazis? a aby to bylo spravedlivy, tak si udelej okruh, kde to bude 50/50 s nejakym rozbitym podkladem

                0 0
                • mirdanb  

                  cca 80 kg / 183 cm. Mam takovy okruh cca 60–70 km a je tam obsazeno vsechno. Neni to uplne 50/50 ,ale jeste se na to mrknu a zkusim to nejak prehazet aby to bylo vice 50/50. Jinak tam jsou kopecky , KOPCE, rovinky, skopce ..atd :) Sudety nadherny kraj . Dam to ,ale az konec pristiho tydne. Ted budu mimo CR. Fakt me to zajima – porad mam pocit ze na lepsich cestach vyssi tlak proste fici o hodne lip..

                  0 0
            • FOSA  

              Na asfaltu jo :-)

              0 0
            • GdH  

              Nízký tlak zcela objektivně snižuje efektivitu šlapání, zejména při jízdě ze sedla, stejně jako ostatní odpružení.

              0 6
              • Azmir  

                Jakože když budu při stoupání poskakovat jak koza s 3 bary po kamenech a kořenech, které při takovém tlaku budou ustřelovat, tak to bude více efektivní, než když plášť „obejme“ překážku a já bez prokluzu a s pohodlím překážky překonám? Ta tvoje myšlenka může být platná, tak možná na asfaltu.

                2 0
                • GdH  

                  Ono se snad o nabombených pláštích diskutuje i v jiném kontextu, než je jízda na asfaltu? ;) Pro každý povrch, styl jízdy a typ plášťů je ideál jinde, ale souhlasím, že rozumně nabombené pláště jsou obecně dobré pouze na slušnou silnici a zejména nový asfalt, pro mě nejhorší povrch vůbec, ke kterému se pláště s nízkým tlakem většinou i více lepí.

                  0 3
          • mirdanb  

            Jasny. Rozumim. Kdyz to tak cely ctu a premyslim o tom tak to mozna nebude prechod z HT a na full , ale spis druhy full kolo na jiny jezdeni. Otevira to spoustu novejch moznosti..kam se da jet a jak se da jet a nemit z toho uklepany ruce a nebo se rozsekat protoze to odskoci , hodit to pres riditka protoze mam moc velkej uhlel vidle, a nebo ze nemam teleskopku. Proste jezdit zamerne to cemu jsem se doted vyhybal ,ale vlastne me to vzdycky lakalo…a uzit si to.

            Takze nove zadani .. :) Nejake navrhy jaky ten XC full ? Na celodenni jezdeni s moznosti lockoutu – i treba vicepolohoveho… pohodlny (s tim ze se pojede jak tezkej teren tak i nejakej asfalt lesni cesty stezky atd.. ) ale aby to svistelo kdyz se slapne.

            0 0
            • embi  

              Nejdriv si porid 2.4" rychly plaste, dej normalni tlaky (1.4 vepredu / 1.6 vzadu), porid teleskop a chvilku na tom jezdi. Pak uvidis co dal. Full si kup Canyon Lux Trail nebo Rockrider 940s

              0 0
              • Tomas_82  

                Pokud si chce nechat Procalibra, bylo by lepší vzít Neurona a třeba na to může dát rychlejší pláště, něco jako Racing Ray Super Speed 2,35, pomalý to rozhodně nebude…

                0 0
                • mirdanb  

                  Na toho Neurona jsem koukal. Nema to lockout a neni na tom teleskopka ma to skoro 14 kg – spis spis zvazoval ten Lux trail. Ale je to o parnik drazsi nez ten Scott spark RC PRO pri stejnych komponentech .. (scott stoji cca 155k a prodejce da 10% dolu = 140k – Caynon Lux trail CFR 172k vaha taky stejna ) Navic jestli to chapu spravne ten canyon dodava vsechno v krabici.. tzn nechat si to nekde sestavit (dalsi penize) … k tomu jeste co s tim kdyz se neco podela .. (zabalit a poslat zpatky ?:) Radsi koupim neco u prodejce tady nekde kolem me .. kde mi to budou servisovat a kdyz neco nebude tak jak ma byt tak to poresi … Jinak ,ale na ten Lux Trail jsem cetl recenze a docela to vychvalovali..

                  0 0
                  • J1RKA  

                    Vzal bych osobne tu Orbeu

                    0 0
                  • novas752  

                    Vždyť taky dálkový zamykaní neni na těhle kolech potřeba, zamkneš to párkrat za vyjížďku nebo ani to ne a akorat to tam straší. Navic zrovna neuron lde je tenbtlumič krasně v dosahu – jestě blíž než bidon.

                    Na Sparku to být trochu musí no. :-)

                    2 0
                  • Tomas_82  

                    Nevím na jakého Neurona si koukal, že nemá teleskopu? Lockout tam většinou je, jen není ovládaný z řidítek a s karbonovým rámem se dá docela bez problémů dostat pod 13kg…

                    1 0
                  • embi  

                    Neuron je IMHO blbost. A Scott jeste vetsi. ad Canyon – nezvladnes namontovat riditka?

                    0 0
                    • Tomas_82  

                      Neuron by byla blbost, když by si nechtěl nechat i toho Procalibera.

                      0 0
            • novas752  

              Jen abys pak neměl 2 dost podobná kola – xc full a xc hardtail…

              Na výběr je toho hodně.

              0 0
    • hannawald  

      Muzu srovnat aktualni Supercaliber a HT Mondraker a rozdil v pohodli je tam o uroven jinde. Za me je Supercaliber skvele kolo, pokud clovek chce reaktivni kolo s vetsim komfortem a nejezdi nejaky brutal. Naprosto mi vyhovuje, ze ma lockout jen 2 polohy a zamknu to jen na asfaltova stoupani. Nechtel jsem 120/120 zdvihy s 3 polohama pruzeni, pro muj teren uz zbytecne moc.

      0 0
      • mirdanb  

        Diky za info. O tomhle kole jsem hodne premyslel. Uz jsem si ho i malem jel koupit :) Nicmene prislo mi ze bych mel vlastne 2 dost podobny kola. Po tom co tady vsechno ctu a tridim si myslenky k cemu to celopero kolo vlastne chci .. (a ja ho chci at tak ci onak :) Tak mi to spis pada na to koupit nejaky XC celopero s vetsimi zdvihy , nicmene lehky a s lockoutem … a asi idealne s tim spodnim umistenim tlumice jak mi radil Novas. Tak aby to otevreny pekne zehlilo , dal se s tim v priapdne potreby dobre sjet i trail ale kdyz to privru / zavru aby to bylo tuhy a frcelo to. Mam to na celodenni vyjizdky abych proste prijel v klidu z kazdyho terenu … s tim ze holt tam bude potreba naslapat nejakej watt na silnici navic oproti tomu HT co mam , ale bejt v pohodli a moci do terenu do kteryho s timto proste netroufnu.

        Byl jsem si vyzkouset Scott spark RC world cup .. objel jsem s tim jen kolem baraku (vic me nenechali) , ale prislo mi ze to na otevreno zehlilo uplne nadherne i rozbitou asfaltku. Asi bych nechtel ten WC .. ale zvazuju ten Spark RC PRO . ma to kompletni XTR . tlumeni atd stejny jako WC … jen to ma trochu tezsi ram (nicmene rozdil ve vaze mezi WC a PRO je asi 150 g ) a rozdil v cene 50k. Navic ja elektriku nechci .. pro me je tedy XTR ideal. (prijde mi je to i dobrej pomer cena /komponenty.. jiny takovy kola v XTR stoji vyrazne vic.. )

        https://www.endorphinrepublic.cz/porovnavac?…

        I ta geometrie mi prisla docela OK. (jen to teda vypada jak elektrokolo :( :)

        Ma s tim tady nekdo nejaky zkusenosti ???

        0 0
        • hannawald  

          Mne Supercaliber staci s velkou rezervou na vse, na co si troufnu ja, Ale na trailu jezdim spis pro zabavu, nemam touhu posouvat sve limity, neskacu apod. Chtel jsem kolo, co jede rychle a pritom je pohodlne. Spise teda nejaky lesni cesty a ne nejaky rock garden apod. Jde o teren, co se da jet i na HT, ale se Supercaliberem je to proste vice komfortu. Vzdycky to mas neco za neco. Mne Scott prijde vzhledove pekne kolo, nevidim na nem nic ebikovyho. Schovany tlumic je esteticky zajimavy, vedeni kabely taky vypada dobre. Ja jsem jen nechtel kolo, ktere je pro optimalni efektivitu zavisle na praci s lockoutem. Coz tyhle Scotty, Orbey apod. jsou. Je to ale lehke. Slozitejsi systemy odpruzeni jako Santa Cruz nebo Ibis by mely byt efektivnejsi bez spolehani na tlumic, ale zase je to o neco tezsi. Neuron, co tam zvazujes, mi prijde jako overkill, pokud nechces jezdit vylozene jine trasy nez jsi jezdil doted.

          1 0
          • mirdanb  

            Diky za info. Ja si ten Supercaliber zkusim projet – uprime se mi to libi a mam k tomu blizko z duvodu ze mam ten procaliber … Nejel jsem na tom a je mozny ze to opravdu bude stacit. Jenu uvazuji ze neco jako ten scott atd. je vlastne vic muziky za stejne penez. Myslim tim ze to vazi stejne .. komponenty stejny nebo lepsi … ale ma to 120 zdvih kterej jednim cvaknutim snizim na uroven supercaliberu a dalsim cvaknutim to zamnku .. tedy ze mam vlastne za stejny penize kolo se stejnou efektivitou vahou atd.. a tomu navic o jednu uroven tlumeni . = tedy i vic moznosti toho co jezdit.

            0 0
    • Lachtis  

      Myslim, ze ti tady kolegove radi dobre.

      Za mne vozis nesmyslne tlaky, to bych si ani nedovedl predstavit. Takze snizit tlaky a klidne dat vetsi balon a komfort i grip bude zcela jinde a o moc pomalejsi rozhodne nebudes.

      Ja bych mohl vypravet. Sam jezdim extra nizke tlaky, jezdec 85 kg, xc full s 2,2 plasti, predek 1,2–3 baru, zadek max 1,5 baru. Fatbike 4,5 plaste a tlaky 0,29 predek a zadek 0,39 baru. A to s fatbikem jezdim ted nejvic a jezdim i 100 km+ trasy kde je i samozrejme dost asfaltu. A ze bych byl na asfaltu brzdou, kvuli tlaku, fakt ne.

      1 0
      • TK75  

        Když jsem tenkrát zkoumal vše okolo tlaku na grevl tak si pamatuju ze na Rene Herse mel v testech Heine zaver, ze nejnizsi valivej odpor mel hodne nizkej tlak anebo extra vysokej…nejhorší bylo to mezi

        No a pochopitelně ten extra vysokej byl ale funkční jen na hladkym asfaltu

        Napriklad 1.5 baru fajn…2.6baru taky, ale jen na hladký a nejhorší 2bary uprostřed

        Hledat to ale nechci, takže to ber s rezervou :)) navíc to bylo pro grevl a ne mtb

        0 0
          • TK75  

            JO…to je asi ono :)

            Naše testování ukázalo, že – alespoň na hladké vozovce – se poddajné vysoce výkonné pneumatiky odvalují nejrychleji při dvou různých tlacích: při relativně vysokém tlaku, který poskytuje pevný pocit, a při nízkém tlaku, který optimalizuje pohodlí.

            0 0
            • J1RKA  

              unas je takovej malej kratkej kopecek s dost ponicenym hrubym asfaltem, a tam merim, kam az kolo dojede. prvnich cca 25m je dost prudkejch a pak tak 150m pozvolna az do roviny,

              0 0
          • gregorus  

            Zajímavé, ale celkově bych to bral dost s rezervou. V jednom testu jim celkový výkon významně kolísá nahoru a dolů s minimální změnou tlaku, kde optimum v reálných podmínkách nemá uživatel jak najít a trefit se do něj. V jiných testech jim široké rozmezí pneu vychází úplně stejně, což by byl dost zázrak, kdyby skutečně pneu fungovaly podle prvního modelu.

            0 0
    • vysmátej bajker  

      pokud si neodůvodňuješ nákup nového kola tak nejdřív bych trochu ubral tlak. někdy stačí udělat servis vidle a hned je to jiné kolo :).

      2 0
    • Vyry  

      10 let jsem jezdil na HT stejny trasy ve slozeni asfalt, lesni cesty, hruby asfalty, kostky atd. Zaver je jasnej. Najit vhodny plaste 2,2–2,3 sirky a tlakovat na 1,5–1,7. Stejne rychly jako tlaky 2,2+, vyrazne pohodlnejsi a ve vysledku ujedu trasu rychleji, protoze nejsem vydrncanej a vic si to uziju.

      Utracet za full a navic 200k jsou vyhozene penize. Zaplat si radsi naladeni posedu, vyzkouseni sedel a gripu, nakup a otestuj plaste. Usetris 180k :D

      0 1
      • siskin  

        Nebo na fullu rychle zjistí, že jsou i mnohem zábavnější úseky než jezdit jen trasy ve slozeni asfalt, lesni cesty, hruby asfalty, kostky.. :)

        S tlakem v pláštích souhlas.

        0 0
      • mirdanb  

        Nataveni posedu jsem si nechal udelat – to je pro me vzdy zaklad. S tema tlakama to vyzkousim … jak uz jsem tady psal .. dam 2 x stejnou delsi trasu mix teren a uvidim co mi nakonec garmin ukaze + samozrejme zhodnotim i subjektivne pocit. Je mozny ze to fakt bude o hodne pohodlnejsi za stejneho usili (kdyz to tady vsichni pisou :) coz by bylo hodne objevne po tolika letech a desitkach tisic km jezdeni .. :)

        Nicmene me asi primarne jde o to posunout tu jizdu vic % do terenu ( …cemuz jsem se doted vyhybal …) treba cestam s koreny ,sutry, prilis strma klesani s kamenty ,koreny atd.. a tady je proste limit toho myho HT a to nejen v tom odpruzeni , ale i v geometrii… to co nekdo na modernim XC fullu sjede uplne v klidu pro me uz znamena ze jdu pres riditka kuli vyrazne vetsimu uhlu vidle .. pripadne co nekdo projede rychle (treba cestu s korenama velkejma sutrama atd. to me na HT proste rozhodi a musim brzdit nebo to neudrzim.). a zaroven bych chtel jet vic v klidu i ty lesni cesty rosekanej asfalt atd. potom na lepsi ceste to proste zamknout a uhanet jako na HT.

        Cimz nerozporuju to co pises. Ono to jde zvladnout i na HT s mensim tlakem (taky to jezdim i s tim vyssim ) ale je to proste na hrane /vopruz a nemam z toho dobrej pocit a proto se snazim tomu proto vyhybat.

        0 0
        • novas752  

          Ono to o tom odpružení zase tak neni. Spíš o geometrii, pláštích a nastavení kola.

          https://www.robtrnka.com/…-na-pevnaku/

          0 0
          • J1RKA  

            Hlava, zapominas na hlavu :D

            1 0
          • Lišák  

            S těmi plášti bude problém. Chce, aby mu to po asfaltu jelo. Takový pláště budou v terénu na prd.

            Ted jezdím na fullovi Mazzu a občas sednu na HT, kde mám Ray/Ralph. To HT po asfaltu, šotce i pevné pěšině neskutečně valí, ale v příkrém sjezdu, kořenech, kamenech a pod. je to dost na prd. Tam zase kraluje Mazza.

            Nějakej kompromis bude vždycky jenom kompromis a nepojede vlastně dobře nikde.

            Nechal bych si, být tazatelem, HT a upravil ty tlaky, pokud možno hodil na bezduše (pokud ještě nemá) a přikoupil něco fakt do terénu a patřičně to obul.

            1 0
        • embi  

          Pokousis se jezdit technictejsi veci bez teleskopu, gumy tvrdy jak beton a svadis to na geometrii nebo absenci odpruzeni. Tam problem neni:)) Jsem si jisty, ze pro hobika udela ve sjezdu vic teleskop nez zdvih. Nejvetsi prinos fullu neni ve sjezdech a jestli si koupis full, nabusis plaste na 2.5 atm a sundas teleskop, tak budes akorat zklamanej.

          1 0
        • Gwaihir  

          Na ten test jsem zvědavý. Rozhodně si to nenech pro sebe.

          0 0
        • Cyklofanatic  

          Pročetl jsem si vlákno. Zdá se, že nový kolo bude/chceš, takže varianta pouze poladit tlaky na Procalibru asi padá. Takže za mě jsou dvě varianty – buď se Procalibru zbavíš a pořídíš Supercalibra jako skvělýho univerzála nebo si Procaliber necháš a zde bych volil něco endurovýho s vyššími zdvihy. Samozřejmě je možný mít v jedný garáži Pro- i Supercalibra, ale to moc smysl nedává.

          Já osobně bych volil Supercalibera, hrozně se mi totiž ten koncept líbí. Ale každý to má jinak.

          0 0
        • Vyry  

          To s tim terenem dost meni situaci. Jsi na tom jako ja, akorat ja vyladil HT a az pak nasetril na Fulla a prekopal ho :) Takze postup mas jasnej.

          Vyber komplet karbonovyho XC/XCM fulla (treba supercaliber, canyon lux – to mam ja, atd atd), halvne aby nebyl tezkej. Precti hromadu diskusi o plastich a tlacich (hlidej si i vahu plastu), nakup vybrane 1–3 bezdusove typy v sirce 2,1 az 2,3 a testuj. Tlaky budes mit 1,3–1,8 max. Dej tam teleskop sedlovku a dobry sedlo. Mozna i karbon riditka a predstavec na zvyseni komfortu. A ESI gripy :) Zmerit a vyladit posed a slapani. A kdyz budes chtit jeste vic uzivat jizdu, dej razeni v elektrice. To je bomba.

          Ve vysledku budes mit docela lehkou XCM raketu (11kg) i do stredniho terenu na koreny, sutry atd. A budes velice hluboko pod 200k.

          0 0
          • Gwaihir  

            Proč pláště v šířce od 2.1? Kvůli hmotnosti?

            0 0
            • Vyry  

              Najezdil jsem s nima hodne a vzdy v pohode v terenech, na chce pouzivat kolo. Hmotnost taky hraje roli, to jo.

              0 0
          • Bobbb  

            Postupoval jsem uplne stejne, mam Scalpela himod a zpet k HT uz bych nesel. Mnohem vic si uzivam i bezne polnacky. Kolo stalo cca 100k a vaha 11kg s teleskopem. Tlaky 1.4/1.6 pri 92kg. Jako podminku bych dnes chtel UDH, BSA stred, AXS…takze za me Lux trail, Epic, Scalpel.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.