Zdravím, marně si lámu hlavu, jestli má smysl přechod z dobře fungujících Avid J3 na J7? Má krom nastavení mrtvého chodu na J7 něco navíc oproti J3?
A nebo mám přejít raději na nějaké Elixíry :)
Díky
Zdravím, marně si lámu hlavu, jestli má smysl přechod z dobře fungujících Avid J3 na J7? Má krom nastavení mrtvého chodu na J7 něco navíc oproti J3?
A nebo mám přejít raději na nějaké Elixíry :)
Díky
Pokud ti J3 fungují dobře, tak je přechod zbytečný. Kromě nastavení mrtvého kroku tím nic nezískáš. Brzdit to bude v závislosti na deskách a kotoučích ± stejně. Juicy brzdí celkem slušně, takže pokud ti fungují, jseš s nima spokojený a jejich brzdný výkon tě nijak nelimituje, proč kupovat nové brzdy ?
Já mám J7 přes 6 let na HT nemám důvod měnit, dokud s nima nejsou problémy. Akorát jsem za tu dobu vyměnil 2× destičky a jednou nechal vyměnit kapalinu, toť vše. Jinak jsou to naprosto nenáročné a „bezúdržbové“ brzdy.
Na několika J3 se mi přidřel pístek v páce. U J7 se mi to nikdy nestalo. Což je možná náhoda, protože mám dojem, že střeva páky jsou pro všechny Juicy stejná. Jinak celkovou brzdnou silou jsou na tom o něco líp J7, ale i J3 tě zastaví. Hlavní přínos vidím v tom nastavení mrtvého chodu, mně osobně třeba vyhovuje když páka zabírá skoro ihned.
A právě o to mi jde, na J3 se dá páka seštelovat tím malým červíčkem v páce ale je to nic moc.
Jednalo se mi o to jestli se má J7 lepší brzdný účinek a rychlý nástup (u J3 to není „ono“)
Ale co mě zajímá více, jsou pístky a jejich řešení.U J3 se stává že se zadírají pístky a špatně se vracejí.
Brzdný účinek by šlo poladit deskama, nevím jaké tam máš. Tobě se stává, že se špatně vracejí pístky?
Právě že se to stavalo (u zadní jsem to neřešil) ted mám pocit, že po závodě mi „cinká“ předek, možná křívý kotouč, ale spíše pístky, jak dojedu, malinko to cinká, tak za hodku je klid :)
Jestli J3 nemají ostrý nástup, tak je asi něco s deskama nebo kotouči (zamaštěné nebo tak). Obecně jsou totiž avidy poměrně jedovaté brzdy. Bratr má na kole nějaké Juicy 3.5 a ty mají natolik ostrý nástup, kterému se nevyrovnají ani moje elixiry cr. S celkovou brzdnou silou je to ale pak zase horší.
Mám tak Force desky, tak možná tím to je :) Kotouče jsou dobre, předek brzdí dobřě, zadní řve jak „protržena“ :)(misto zvonku paradni vec :D )
Force nebrzdí nějak špatně jen vydrží o dost méně. Zkusil bych si pohrát s nějakým odmaštovačem…
Spíše bych vyměnil brzdy (skrz ty pístky) :(
Tak to potom jo. Vzhledem k tomu, že je to už starší typ brzdy, tak bych koupil nějaké SLX nebo Deore podle finančních možností. Elixíry brzdí dobře, ale také se umí u nich zadrhávat pístek, tak abys nebyl pak zklamaný. Navíc jejich servis není zrovna z nejjednodušších. Nebo pokud máš třeba možnost koupit levně nějaké starší jeté J7, tak s nima také chybu neuděláš. Ale platí to samé, co pro J3, jeto starší typ brzdy.
O Shimanech jsem přemýšlel, ale jsou jeste docela drahe (myslím vyšší sady)
Je fakt, že jsem si zvykl na „Avidovskou“ páku.Jel sem na kole na Shimanech a moc me nezaujala navic i ten nastup byl malinko jiny nez u Avidu.Je fakt, že se jednalo o základní deorka :)
Jinak na J3 nemuzu rict křiveho slova, odjely vpohodě zavody (až na rozštelování :) )
Mně také víc sedí Avidovská páka. Na fullu mám Elixíry R. Ale měl jsem problém se zadní brzdou, zadrhával se tam pístek, ale šlo to opravit (promazat) a od té doby, což je tak rok a půl, to chodí dobře a nemám s tím problém. U Elixírů je brzdný výkon dobrý, mají ostřejší nástup, což mi také vyhovuje. Jen někomu nemusí vyhovovat to, že jdou třeba podstatně hůř odvzdušnit, než Shimano a může/nemusí se stát, že se bude časem zadrhávat pístek. Ale brzdy si stejně neservisuju sám, ale když mám problém, tak mi to opraví kamarád, servisman z cykla, takže to nemusím řešit :).
Juicy jsou na tom ještě dobře proti Elixirům
Je to možný, píšu vlastní zkušenost :)
J3 má i malinko jiný třmen, než J7, není úplně identická.
Asi máš pravdu, že bude malinko líp brzdit, ale rozdíl nebude moc velký. Třeba ten mrtvý chod jsem použil jen párkrát za celou dobu. To bylo, když jsem vyměnil desky vepředu a vzadu zůstaly ještě staré, tak jsem to nastavil tak, aby zabírala páka stejně na obou brzdách.
Jak jsem psal, pokud výkon není pro zakládajícího limitující nebo nejsou s brzdama problémy, není důvod kupovat nové. Leda že by nevěděl co s penězi :).