Predelavka z 48,36,26 na 48,36,22

94 nepřečtených
  • Es-Age

    Zdravim. Uvazuji nad vymenou nejmensiho talire 26 na 22 zubu u kombinace 48,36,26. Duvodem jsou nedostatecne lehke prevody pri terennich stoupanich nad 20 procent. Je tato vymena realna? Nebude tam neco delat problemy, treba ze nevyhodim na stredni talir? Mam shimano deore talir. Diky

    0 0
    • scalar  

      To už je moc velký skok, spíš to řeš kazetou s větším rozsahem nebo komplet převodník 22/32/44.

      0 0
      • Es-Age  

        No to prave nechci. S 44 zubama budu pomaly.

        0 0
      • Es-Age  

        Vzadu mam devitikolecko. Dalsi moznost je jit z 11–32 na 12–36 ale levnejsi je koupit jeden talir nez celou kazetu… Navic s 22 zubama budu mit nejlehci lehci nez u 26 na 36. Skok je velky ale u dvouprevodniku jsou kombinace 22–36, 24–38 apod, u treku jsem videl i 32–48.

        0 0
        • scalar  

          Nebo to chce naopak větší talíř (proteinové kaše, ať je síla v kopcích) .

          0 0
          • Es-Age  

            Kdyz je teren, tak to silou moc nejde kdyz se kolo seka na kamenech.

            0 0
        • oddie  

          Devitikolečko je i 11–34 nebo 11–36.

          0 0
          • Es-Age  

            Nebo 12–36, coz je pro me idealni. Jen ze bych musel poridit celou kazetu. Skoda, ze nejde rozebrat tu soucasnou, dat pryc to nejmensi a pridat nejvetsi.

            0 0
            • Rychlej turista  

              48 × 12 je stejný převod jako 44 × 11.

              0 0
              • Es-Age  

                Jo, to vim ale ty dalsi kombinace mi nebudou vyhovovat. Na strednim 32 je na trek strasne malo.

                0 0
            • Prazak0  

              Kazety rozebrat jdou, aspoň řada z nich. Ale koupit novou kazetu 12–36, tu jde sehnat za něco přes 300kč HG400. Rozebrání kazety sestavení vlastní kombinace mi přijde jednodušší než měnit převodník. Nakonec se i prodávají samostatné pastorky – velké, pro doplnění kazet. Jsou použitélné pro desítkové a devítkové kazety, tady jde o pastorky od 40 z výše. Mnohdy se prodávají i s malým pastorkem, např. vyhodí se 15 a 17 a místo něj se tam vřadí 16 z. Pro řadu účelů je lepší o něco větší pastorek než příliš malý převodník, např. co se týče životnosti řetězu. Devítkovou kazetu lze sehnat i s největším pastorkem 40 z, stojí něco do 500 Kč. Určitý problém může nastat u přehazovačky, ta bývá schopna pobrat do 36 zubů, ale lze dokoupit jakýsi link, pak to funguje i na velké pastorky – běžná silniční přehazovačka jako Sora.

              0 0
              • Es-Age  

                To jsem nevedel, ze jdw tak kazety poskladat. Ale zase pokud dam 22 dopredu, tak 36 dozadu staci. Ve vetsim sklonu mi zveda predek a tak lehci prevod bych uz neuplatnil.

                0 0
                • ronda  

                  Při plynulém šlapání a práci s těžištěm se zvedat nebude. Nebo jen málo a bude to ukočírovatelné. Je to o cviku. A lehčí převod ti právě umožní tu větší citovku, nelomcovat kolem, nervat to silou…

                  0 0
    • novas752  

      Vyměň celé převodníky za 44–32–22.

      0 0
      • Es-Age  

        To nechci, protoze ztratim na rychlosti. Ze to je velky skok, to vim. Otazka znela, zda to necemu realne vadi.

        0 0
        • Singlespeed  

          Tak si tam tu dvacetvojku dej a pak poreferuj, jak to šlape.

          0 0
        • novas752  

          A to opravdu potřebuješ na stejném kole šlapat přes 60km/h a zároveň stoupat do kopce v terénu asi 5km/h?

          Rozsah 22–48z přesmykač nepobere a přehazovačka taky ne, smolík.

          0 0
          • Singlespeed  

            9-rchlostní přesmyk to možná pobere, kdysi se dělaly běžně 3-placky 48/36/24 (měl jsem takovou Deore XT).

            0 0
            • Es-Age  

              Nad 24 jsem taky uvazoval ale s kombinaci 26 vepredu a 36 vzadu bych se dostal na jeste lehci prevod… Dvojtalire o 14 zubu se delaji a na kola bezne davaji. U treku jsem videl kombinaci 48–32.

              0 0
              • novas752  

                Na 35km/h bohatě stačí 44z převodník. S převodem 44–11 na 26" kole se dá šlapat přes 50.

                0 0
                • oddie  

                  Zrovna jsem 44z z 27,5 sundal a dal tam 42 :) Nejradši bych kliky 22–30–40, ale ty už ve 180mm rozumně nejsou… Jeden čas jsem na současných měl 22–32–39, ale tam zas je problém s přesmykem, jinak by to na 29" byla super kombinace :D

                  0 0
                • Rychlej turista  

                  Má v tom chaos a vlastně neví, co chce. Tady zamítl nejjednodušší a standardní řešení (44/32/22), že by s 44 × 11 byl moc pomalý, aby vzápětí přišel s tím, že by mu stačilo 48 × 12, což je přitom úplně stejný převod.

                  0 0
                  • Es-Age  

                    Chaos v tom nemam. 44,32,22 mi posune vsechny prevody dolu a to mi vadi, kdyz mam treka. Nejenze posune dolu prevody ale budu je mit jine. Jsem na ty soucasne zvykly a tak jsem chtel jit cestou, kdy se mi ty pomery mezi zuby zmeni minimalne a to tam, kde chci. Navic resim kratkodobe a dlouhodobe reseni. Mam natazeny retez, sjete pastorky. Jednou budu muset vymenit cele, zmenou na 22 bych si vyzkousel kratkodobe mensi prevod a zbytek prevodu by se nemenily. Reseni levne a bez zmeny vsech prebodu, coz je pro kratkodobe reseni podstatne…

                    0 0
                    • ronda  

                      Jestli to máš hodně vydojené a dáš tam jednu novou placku, tak nevymejšlej Deore, ale zkus to s tou Force, stejně jí ten nataženej řetěz omele.

                      0 0
                      • Es-Age  

                        Hodne to neni ale chycene to je 48–11 mi uz hryze tim, ze jsem ho mic nepouzival. Ok, tak to ten force na vymenu bude stacit.

                        0 0
                  • Es-Age  

                    Nejak vam nedochazi ze 44–11 je stejne jako 48–12 ale vse ostatni se mi s 44–11 pomeni. Stredni kotouc bude na 32 pomalejsi. Za vsech okolnosti budu muset jezdit na jine kombinaci nez ted a to jsem nechtel, zvykat si v podstate na nove kolo.

                    0 0
                    • Singlespeed  

                      Zvyknutí na nové zpřevodvání trvá průměrně inteligentnímu jezdci jednu vyjížďku. Navíc, menší velká a prostřední placka mírně omezí řazení na převodníkách (můžeš shazovat na prostřední a z prostřední o převod později).

                      0 0
                    • ronda  

                      Jenže všichni tak nějak stavěli na tvém původním jediném argumentu o kadenci při nejvyšší rychlosti. Nikde jsi nezmiňoval, že nesneseš vůbec žádnou změnu

                      0 0
                      • Es-Age  

                        Proc delat velkou zmenu a zvykat si na ni, kdyz to neni nutne…

                        0 0
                        • Singlespeed  

                          Co tedy od nás chceš? Poradili jsme ti, vše vysvětlili, na tvém kole jezdit nebudeme a co si tam nakonec dáš je drtivé většině béefáků srdečně jedno :-).

                          0 0
                          • Es-Age  

                            Asi diskuzi uzavreme. Diky vsem za rady, mam dostatecne informace pro rozhodovani a o to mi slo.

                            0 0
                        • ronda  

                          Tak to ale napiš všechno rovnou, abys dodatečně nekácel dalším a dalším výmyslem to, co pro tebe jiní vymýšlí.

                          0 0
                      • Es-Age  

                        Blbe jsem to puvodne napsal, moje chyba. Zmeni se pak kadence u vsech kombinaci.

                        0 0
                    • oddie  

                      Pomění se ti velký kulový. Stačí si to nandat do excelu, ty převody vycházejí prakticky identické. Řešíš hovadinu vskutnu totální, neuvěřitelné.

                      0 0
                    • pepek  

                      Jediné řešení tohoto problému

                      0 0
                  • platypus  

                    To je věčný problém všeobecně i na silnici, pořád čekám na kazetu od shimano 10sp: 13,14,15,16,1­7,19,21,23,25,27.

                    0 0
                  • Es-Age  

                    Vzadu mam 11,12,14,16,18… Pri prechodu na 44–11 musim zmenit i vzadu na 11,13,15,17,19…aby mi ty pomery hlavne u tech rychlych prevodu zustaly…

                    0 0
                    • kubad  

                      No tvl tak budeš točit o par otáček víc nebo min. Poznáš prd

                      0 0
                    • Rychlej turista  

                      Jestli si přechodu na tuto kombinaci budeš muset na něco zvykat, tak je to absence 12 a skok o dva zuby mezi 11 a 13.

                      0 0
                      • Singlespeed  

                        Přechod na tuto kombinaci je nesmysl, neboť se v 9 sp sériově nevyrábí…

                        0 0
                        • xtonda  

                          Celkem vtipně kazety 11–32 9s HG400 a HG201 mají jiné odstupňování

                          11–12–14–16–18–21–24–28–32T (ar)

                          11–13–15–17–19–21–24–28–32T (bo)

                          0 0
                    • ronda  

                      A v čem je jako problém ? Sám píšeš, že to máš vydojené a musíš pořídit nové. Koupíš HG400–9 a máš tam 11–36 zubů, 11,13,15,17,2­0,23,26,30,36

                      0 0
          • Es-Age  

            V opravne mi rikal, ze nerealne to neni. Proc hned 60. Uz pri 35 kmh musi byt frekvence slapani relativne vysoka. Pod ty hory musim nejak dojet a na 44z se budu trapit.

            0 0
            • Vilém  

              Relativne vysoka? kdyz vezmu tu horsi variantu, ze mas 26" kola, tak to vychazi neco pres 60 a to opravdu vysoka neni, to je co noha nohu mine.

              0 0
              • Es-Age  

                Ja vetsi frekvenci nez 60/min dlouhodobe neudycham.

                0 0
              • ronda  

                A ani ten rozdíl není nijak závratný.

                U 26" je mezi 48 a 44 zuby rozdíl mezi 62 a 68 točkama za minutu, u 29" mezi 58 a 64

                0 0
                • Vilém  

                  Nekdo ma proste v hlave blok, ze je to citelny rozdil. Znamemu jsem menil kliky ze 42z verze na 44z verzi, protoze dle jeho by se 42z slapal jak kasparek. Nemelo zadny smysl ho presvedcovat, ze rozdil je minimalni, radsi vysolil 4 litry za jiny kliky.

                  0 0
                  • ronda  

                    Každému co vyhovuje. Někdy je dobré se postupně bloku zbavit. Otevřou se nové možnosti. ;-)

                    0 0
                • Es-Age  

                  I nekolik otacek navic jde poznat…

                  0 0
                  • ronda  

                    njn, mě to lítá mezi 75 až 105 :-)

                    0 0
                    • Es-Age  

                      105 to bych neprezil. Pro me je i tech 75 moc. Jezdim silove, po kamenech to ale siliu urvat nejde.

                      0 0
          • Es-Age  

            Proc prehatovacka ne? Te to snad bude jedno ne?

            0 0
            • Singlespeed  

              Přehazka nemá nekonečný rozsah napínání, to dá rozum…

              0 0
              • Es-Age  

                Ty kroky jsou ale porad tri. Ledaze by mi shora o ni trel retez.

                0 0
                • kubad  

                  proč se na BF ptáš když všechno víš?

                  kup 22z placku naper ji tam a jezdi, nějak to fungovat bude

                  0 0
                  • Es-Age  

                    Ptam se na to, s cim muze byt problem. Kdyby mi to nechtelo vyhodit na stredni, tak bych do toho nesel.

                    0 0
                • Singlespeed  

                  Při přehození na nejmenší 22z převodník již přehazka nemusí mít dostatečnou kapacitu napínání a řetěz může být při současném zařazení menších pastorků prověšen. Navíc, pokud má přehazovačka excentrickou horní kladku a pokud dáš kazetu s 36 zuby, může být horní kladka při zařazení nejmenšího převodníku 22z příliš přikloněná ke kazetě a při současném zařazení velkých pastorků se jich bude dotýkat a hrkat.

                  0 0
                  • Es-Age  

                    Dekuji, konecne fundovana odpoved popisujici rizika toho reseni a o to mi celou dobu slo, znat rizika…

                    0 0
                  • Es-Age  

                    S nejmensim talirem vepredu kombinuji max 4 nejvetsi vzadu.

                    0 0
                  • Es-Age  

                    Jeste upresneni bud vepredu z 26 na 22 nebo vzadu z 32 na 36, ne oba soucasne.

                    0 0
                • novas752  

                  Přehazovačka pojme jen hrčitý rozdíl zubů mezi nejlehčim a nejtěžšim převidem. Převodníky 28–48 mají 20 zubů, 22–48 by mělo 26 zubů. Kazeta má obvykle okolo 11–32, tj dalších 21 zubů. Celjově tedy 57. Přehazovačky 8 a 9 spd. obvykle pojmou maximálně 53 zubů rozdíl.

                  0 0
                  • Es-Age  

                    Takhle to asi nejde scitat. Nikdy se nejezdi na nejmensim vepredu i vzadu nebo nejvetsim vepredu i vzadu. Tam beru, ze by byl retez moc kratky nebo moc dlouhy.

                    0 0
                    • xtonda  

                      Právě že takhle se to sčítá (novas ale asi chyběl, takže mu vyšlo o 10 víc :-) ) Velká velká musí jít zařadit abys omylem něco neurval, malá malá se běžně nejezdí a tak nevadí, když řetěz nebude perfektně napnutý.

                      0 0
                    • Vilém  

                      Ale presne takto se to scita.

                      0 0
              • Es-Age  

                Jak je to tefa u dvojtaliru, kde je rozdil 14 nebo 16 zubu? Jiny typ presmykace s vetsim zdvihem v kroku?

                0 0
              • Es-Age  

                Jsou to jen dvojtalire ale 14 rozdil tam je http://bike4u.cz/…d-pbbb-17061?… , http://www.cyklokomponenty.cz/…38-24t-92233.

                0 0
    • Hrabex1  

      spocitej si kalkulackou, kolik procent dela pomer z 48 na 36 a kolik z 36 na 22 zubu. Mne se to pocitat nechce, ale je jasny, ze je to poradnej rozdil. Kdybys aspon vymenil i ten stredni a dal tam treba 34.

      0 0
      • Es-Age  

        Ale tady mi psali, ze je problem ten celkovy rozdil z nejvetsiho na nejmensi. O 34 by se dalo uvazovat. Ale to pak bude 14 zubu mezi strednim a nejvetsim

        0 0
      • Es-Age  

        Diky za navrh.

        0 0
        • novas752  

          Prostě to fungovat nebude,přesmykače jsou dělané na zuby ?maximálně 22–32–44 nebo 28–38–48. Na 22 až 48 bude řetěz mimo prolisy na přesmykači, buď to bude blbě řadit nebo drhnout o klec přesmykače. A navíc přehazovačka to nenapne na celym rozsahu.

          0 0
          • kubad  

            nepochopí to, ať si to vyzkouší

            0 0
          • Es-Age  

            Ale 24 dole by dat mohla, jak tu uz nekdo psal, te se kdysi takova kombinace pouzivala. U kazety strach nemam. V celem rozsahu ji pouzivam jen se strednim talirem, u nejmensihi vepredu tak 4 nejvetsi vzadu, vic ne.

            0 0
          • Es-Age  

            S tou kleci to jsem se ale obaval, ze by mohl byt priblem…

            0 0
    • xtonda  

      Devítkový přesmykače sou dělaný na max rozsah 22 zubů, když to o 4 zuby překročíš, tak nevěřím, že to bude chodit dobře. Jednak přesmykač není dělaný na takový celkový rozsah a jednak náběhy na 36z převodníku sou dělaný na skok z 26 a ne z 22. Taky může na malém převodníku a menších pastorcích drhnout řetěz o klec přesmykače a přehazovačka nenapne dost řetěz.

      Nicméně ten převodník stojí sedumdesát korun, tak ho prostě kup a zkus to a uvidíš.

      0 0
      • kubad  

        přesně tak , spíš bych ale zkusil 24z to by ještě mohlo nějak fungovat

        0 0
      • Es-Age  

        Stoji to vic a navic to v moc obchodech neni. Je tam ale vice moznosti, do dvouprevodniku, triprevodniku… To se pak lisi tim, kde jsou ty diry? Velikosti zubu? Kombinace s malymu pastorky nepouzivam ale riziko ohledne nevyhozeni zespoda na stredni realne je…

        0 0
        • xtonda  

          Stojí to přesně 65 Kč a má to spousta shopů

          https://www.kolapesek.cz/…rny-p231856/

          0 0
          • Es-Age  

            To je ale force a ne shimano deore. Jeste otazka na dalsi kombinaci vepredu 22–44 a vzadu 11–36. Takhle bych ziskal nejlehci mozny prevod a nahore ztratil nejtezsi, ktery stejne neouzivam.

            0 0
            • kubad  

              to je logika , místo převodníku za 65kč který bude pasovat, vyměnit kliky a kazetu za pár tisíc

              :D

              0 0
              • Vilém  

                A pritom to neni tak dlouho, co vymena kazety byla velka investice :)

                0 0
              • Es-Age  

                Kliky nemusim menit ne? Ty diry by mely byt ve stejnem miste. Novou kombinaci se dostanu jeste niz a bude se jednat o klasicke slozeni taliru a kazety. Stejne budu muset jednou menit. Uz mam natazeny retez a sjete pastorky. Tou 22kou jsem chtel vyzkouset, jestli bude takovy prevod na vyjeti stoupani stacit. Nerekl jsem ze nebudu chtit investovat vice. Jen to nechci menit cele ted. Vozim na tazne tyci decka a jeste ten retez budu nejakou dobu tahat. Menit ted cele by bylo trochu mimo.

                0 0
            • xtonda  

              Tak zrovna u tohohle kusu plechu bych fakt neřešil jestli je to Force nebo Deore.

              Před chvílí si tu přechod z 48–36–26 na 44–32–22 odmítal s tím, že by ti ten rychlý převod chyběl a najednou ho stejně nepoužíváš?

              Kombinace 44–32–22 × 11–36 je plně dle specifikace a s vhodným přesmykačem a přehazovačkou by to mělo chodit solidně.

              0 0
              • Es-Age  

                Presmykac a prehazovacku menit nechci. Pokud by to nejelo se soucasnou, tak zas tolik toho menit nechci. Uplne puvodni zamer byl nechat talire a posunout kazetu 11–32 na 12–36. Ten nejmensi prevod moc nepouzivam ale mit ho tam na obcasne pouziti mi nevadi. Presun na 22 vepredu by mi skoro vsechny kombinace ponechal a rychlost by zustala. Proto ten napad. Presun na 12–36 vzadu by mi vzal nejrychlejsi a pridal nejmensi, zbytek by zustal stejny. 44–22 vepredu mi rozhaze skoro vsechny kombinace, na kterych roky jezdim a jsem na ne zvykly. Proto jsem do toho jit nechtel…

                0 0
    • iiki  

      Pro 3×9 48–36–22 bude fungovat bez problémů.

      ALE je potřeba dodržet několik důležitých detailů:

      • přesmyk musí kopírovat velký převodník, patka nesmí odstávat (u některých rámů je nevhodný úhel sedlové trubky) – pak je problém při řazení malá-střední, vodítko musí mít dostatečnou výšku, k tomu dost místa aby nebyla kolize pláště a vodítka
      • přehazka musí mít dostatečný rozsah, aby to pobrala, popř. dávat bacha (neřadit malá – spodek kazety)

      Na krosíku mám 3×9 48–36–24 + 11–34 (přesmyk 9 Deore + přehazka XT)

      Zimák 3×7 48–36–22 + 11–28 (dojížděl jsem starý smyk 9 deore, teď je tam 9 Alivio, řadí to bez problémů)

      Na starým kole bylo 3×8 52–38–28 + 11–32 (starý Sram X7 + přehazka starý Alivio)

      Na přání jsem stavěl různé varianty, jezdí furt. (3×9, 52–42–32 + 11–34, 48–32–22+11–32, 48–36–22 +11–32), ovšem byl větší výběr přehazek, co to pobraly (stará Acera (velký kladky), Deore až XT, Suntour).

      Je to potřeba zkusit, na některých rámech nelze vytvořit fungující sestavu, občas blbě řadí i to co je tam z výroby.

      0 0
      • Es-Age  

        Super, diky moc za rady podlozene zkusenostmi z realu. Mam vepredu deore a vzadu LX.

        0 0
    • Es-Age  

      Dekuji vsem za rady a navrhy. Informace jsem ziskal a tak se mohu s klidem pro neco rozhodnout s tim, ze znam rizika tech reseni.

      0 0
    • mvd  

      Mame to tak doma na dvou kolech a v pohode. Radi perfektne. Ja 3×10 48/36/22×11–23, manzelka 3×9 48/36/22×11–34.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.