Přední náboj - nejde dotáhnout

19 nepřečtených
  • oXide

    Zdravím, prosím o radu.

    pustil jsem se poprvé do čištění předního náboje, když jsem náboj povoloval, byl opravu velmi utažený, až jsem měl problém jej povolit. Po vyčištění, namazání vazelinou a opětovném složení, když jej dotáhnu tak, jak byl, vůbec se neprotáčí.

    Protáčí se perfektně jen tehdy, když ho téměř vůbec nedotáhnu, těsně na hranici, když už je povolený a lehce lítá do stran.

    Nevíte, v čem může být problém? Nenapadá mě, kde jsem mohl udělat chybu. Děkuji.

    0 0
    • Rychlej turista  

      Když seřizuješ kónusy, musíš nechat vůli, která po dotažení upínáku zmizí.

      0 0
      • Vilém  

        A hlavne na to mit konusove klice.

        0 0
        • oXide  

          Teď trochu směšnou otázku. Potřebuju ke správnému seřízení konusové klíče dva nebo stačí jeden?

          Mám totiž jen jeden, takže jsem na jedné straně tu matku dotáhl na fest a vše šteluju jen na jedné straně. Nevím, zda to dobře popisuju.

          S tou vůlí je to teď ok, jen když povolím upínák a nechám ho jen lehce přitáhnutý tak, aby se kolo neuvolnilo, tak mohu s kolem lehce hnout do stran – opravdu ale jen minimálně. Po tom utažení upínákem vůle zmizí a kolo se do stran už nehne a drží. Takhle to tedy má být?

          0 0
          • Vilém  

            Teoreticky staci jeden, pouze ten s rozmerem, ktery je na konusu (predni vetsinou 13mm). Kontramatku dotahnes normalnim sirokym klicem.

            Spravne serizeny konus ma pri uvolnenem upinaku mirnou vuli, ktera zmizi s utazenim upinaku.

            0 0
            • koudak_11  

              Správně seřízený konus má mít vůli? Tak tohle slyším poprvé.

              To jako chceš říct, že utažením rychloupínáku zkrátíš osu náboje ve směru osy? Tomu se mi moc nechce věřit.

              0 0
              • Carloss  

                ano

                0 0
              • jecnak  

                Je to jak píše Vilém – viz obrázek a jen dodám, že totéž je možné aplikovat i na některé náboje na průmyslových ložiscích. Konkrétně se jedná o ty, kde je možné doseřizovat vůli průmyslových ložisek a jejich uložení. Tam se ložiska seřizují přímo na kole s utaženým upínákem (Mavic, některé Fulcrum, American Classic atd). Případně Campa má systém, kde nemá kónu kontramatku, ale zajišťovací svěrný šroubek, tam je situace stejná.

                0 0
                • koudak_11  

                  hm, 1,5 desetiny mm. Nikdy mě nenapadlo zkusit měřit šuplerou. Je ta „vůle“ cítit, když za osu člověk vezme rukou?

                  Vždycky jsem dotahoval resp povoloval tak, abych rukou necítil vakl.

                  0 0
                  • jecnak  

                    Ta vůle je cítit. Velmi neznatelne ale ano. Seřizování kónusů s kontramatkou je hodně o zkušenosti. Něco se pak dá dohnat jak silně dotáhneš rychloupínák.

                    0 0
                    • koudak_11  

                      čučím. To nemyslím ve zlém. O té vůli u rychloupínáků jsem dodnes netušil.

                      0 0
                      • Rychlej turista  

                        To je důvod, proč si tolik lidí myslí, že kónusy nic nevydrží. Přetažením je rychle zlikvidují.

                        0 0
                        • Carloss  

                          no ony hlavně sou často hodně přetažený už z výroby..

                          0 0
                          •  
                            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                            0 0
            • JSt  

              pokud je osa na rychloupinak. kdyz je na matky nic se k sobe nestahne.

              0 0
              • jecnak  

                Ano, pokud je na ose rychloupínák, je na ose rychloupínák a nejsou na ni matky.

                0 0
                • JSt  

                  asi jsem spatne klikl. O:-) myslel jsem, ze odpovidam na tohle: Správně seřízený konus má mít vůli? Tak tohle slyším poprvé. od koudaka.

                  0 0
    • Markony  

      Jaký značka ?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.