Stavim nove kolo a doslo uz snad na predposledni vec – kola. Mam nepouzivanou, sundanou z kola predni nabu Specialized Stout. Mate nekdo zkusenosti s touto nabou – da se tato naba srovnat s XT? Specialized montuje tyto naby napr. na Epica.
Stavim nove kolo a doslo uz snad na predposledni vec – kola. Mam nepouzivanou, sundanou z kola predni nabu Specialized Stout. Mate nekdo zkusenosti s touto nabou – da se tato naba srovnat s XT? Specialized montuje tyto naby napr. na Epica.
Jedna se na predni nabe nema co posr.. a podle fotky vypada solidne.Nebal bych se toho.
Mám ji 5 let (22 000 km) bez problému. Jenom jsem asi po 3 letech vyměnil ložiska. Kdybych je včas vyčistil a namazal, tak tam byly asi dodnes.
Diky za info – jedna se o diskovou verzi?
JO přesne to, co je na obrázku.
mam ji na Epicu a zadny problem :) … ale jakteziv jsem neslysel, ze by nekdo mel problem zrovna s timhle komponentem… kolik vazi nevim. urcite se delaji lehci, kdyz toto je seriovka. v cem jinak ji chces srovnavat zrovna s XT ? a proc ?
Protoze jsou vsechny zbyle komponenty XT (dualy, presmykac, prehazovacka, kliky, brzdy). Akorat jsem jeste neporesil kola. Stout naba se mi vali doma. Uvaha byla zda prodat Stout a koupit obe naby XT nebo LX a nebo dokoupit pouze zadni XT nebo LX.
Občas se nějaké drobné problémy vyskytly (povolující se rychloupínák či krytky ložisek) – nic zásadního, čemu by se nedalo předejít občasnou kontrolou. Nejspíš bych dal přednost Stout před XT – koneckonců už ji máš a XT by pravděpodobně nepřinesla nic zásadního navíc.
rychloupínák se mi taky dvakrát povolil, určitě jej musím utahovat víc než SH. tu krytku ložisek jsem ale utáhl tak že mi teď nejde povolit. Vůle v ložisku se mi udělala cca po 4000km, ale ty vyměníš za pár kč a jedeš dál. Utěsnění je asi ok, protože po roce provozu je tam čistá vazelína.
zdravím využiju toto vlíkno potřeboval bych tip jak tento náboj rozdělat. díky za rady
Trochu ožiju tohle vlákno. Nevíte jak se do Stoutu dostat? Mají z obou stran z venku konus :-(
to černý je tam normálně našroubovaný. Mělo by to jít zlehka povolit. Když to z obou stran odšroubuješ, tak jsou tam ještě dvě prachovky. Pak už stačí jen kladivo a klepnout na osku a ložisko vyjede ven. Pokud jej nechceš měnit tak je nevyklepávej. Vyklepnutím je znehodnotíš. Pod těsnění lez jen pokud ti ložisko drhne, protože když ho vyděláš tak už si tam nikdy nesedne jako dřív a líp se do něj dostává voda. Při nalisování novýho ložiska používám ořech z gola sady, kterej má stejnej průměr jako vnější klec ložiska. Nábu zahřeju horkovzdušnou pistolí, máznu to vazelínou a nový ložisko tam zajede jak po másle. Pak už jen zpět prachovky a ZLEHKA!!! utáhnout. Jo a jsou v tom dvě ložiska 6001 2RS.
Díky za vyčerpávající odpověď. Takže raději do toho nebudu šťourat, je to nový, tak jsem jen zjišťoval co a jak dokud do není od bordela.
dokud v tom necejtíš žádnou vúli tak do něj nehrab. Já sem ji protáhnul ve velkej sračkách a ložiska OK. po cca 4000km chytlo ložisko u kotouče vakl. Nový stojí 40kč.
Nemáte někdo tušení, kolik přední Stout na průmyslech (ten na fotce) váží?
up!