Někdo nějaký odkaz, kde se to teoreticky a více do hloubky řeší?
Dříve se uvádělo osa pedálu pod kloubem palce, či pod nejširší částí chodidla, což víceméně odpovídá.
Pro frekvenční šlapání, či „na dráhu“ se doporučovalo víc šlapat špičkou, tedy nejširší část chodidla byla až za osou pedálu (kufr se cpal dopředu). Pro etapáky a obecně dlouhý štreky naopak.
Nyní se asi obecně doporučuje to „etapácký“, protože na spoustě treter už ani osu pod kloub palce dostat nelze a osa je min. cca 1cm za ním.
Co to tedy obecně přináší? (větší síla, větší výdrž v té síle, menší únava atp.?)
Tedy krom alternativy jakéhosi zkrácení délky kliky, o kterým jsem se dočetl (prostě se zmenší pákovej poměr, kterej se jinak delší klikou získá a tím se získává i větší točivej moment).