Zdravím, mám problém : po pádu na kole mi začala přehazovačka sama přehazovat skáče to jako by byla špatně vyštelovaná ( zkoušel jsem jí vyštelovat a nejde to ) a přeskakuje z jednoho kolečka na druhý a z5 … co stím ?
Zdravím, mám problém : po pádu na kole mi začala přehazovačka sama přehazovat skáče to jako by byla špatně vyštelovaná ( zkoušel jsem jí vyštelovat a nejde to ) a přeskakuje z jednoho kolečka na druhý a z5 … co stím ?
Asi se ohla patka, nechat srovnat a znovu seřídit
patku jsem utrhl při pádu je tam nová
Jde poznat od oka jestli je patka rovna? Neo jak se to proste pozna? Popripade jak ji lze v domacich podminkach srovnat?
najdi si to na ivelo.cz tam sou nejaky servisni postupy a tak…
V domácích podmínkách bez nářadí lze vyrobit přípravek. Na šroub se stejným závitem jako je v patce na hazku nasadíš svářecí drát s okem a mírně přitáhneš. V úrovni ráfku drát ohneš tak, abys škrtal o ráfek jako bys ho chtěl centrovat a otáčením kolem šroubu zjistíš, zda se stále dotýká ráfku, pokud né, je patka z osy. Předpokládá to pochopitelně, že není na ráfku osma jako prase :-)
a jak to pak srovnat?
Origo na to existuje rovnák, (mají servisy). Doma, podle toho kam ti ukáže drát že je to hnutý, to lze porovnat nejlépe francouzákem, protože ten nastavíš a neničíš sevřením čelistí (třeba od hasáku) patku.
Tady k tomu je článek i s obrázky
No když už je ten drát, tak to řeším zjednodušeným postupem: přiložím drát na vodítko ve vodorovné poloze, pak něco zařadím aby bylo svisle a zase přiložím – a vidím rozdíl vzdálenosti k ráfku. Má to tu výhodu, že to zohledňuje i různé vakly na přehazce atd. Taky je to rychlejší – není třeba sundávat hazku, srovná se to pak barbarským způsobem pomocí inbusu s trubkou, nasazeného do inbusu přehazky. (Eště jsem tak hazku neulomil :-)
Sundám šaltr a místo něj našroubuji staré silniční zadní kolo s nábou SH 105.
Po pádu do čeho? Pokud do prachu, můžeš mít zadrbaná lanka, pak drhnou a přehazuje to jakoby samo tím, jak lanka dojíždějí opožděně tvoje povely páčkou.
Taky jak jsi urval patku, jsi zároveň mohl ohnout rám. Nedělej to sám, to je už na *******, dej to servisákovi.
pád do bláta a částečně na tvrdou zem … a lanko je nový, akorát jsem se dneska všim, že mám trochu roztrhlej bovden … může to dělat i on ??
Klidně …
oka, zkusím ho zítra vyměnit, a uvidim :)
mě tohle přehazka děla na spodních dvou nejmenších pastorcích a řešení ? omýt přehazku od bahna všech sajrajtů a trošku ji promazat :o))
mě to dělá skoro na všech … ale dík za radu zkusím to promazat :)
já jsem si totiž všimnul, že když odřadím na nejmenší, tak ta přehazka, mezi osmým a devátým pastorkem jede tak nějak pomalu, prostě se jí nechce. Ale ani se ji nedivím, protože toho bordela co zní vyteklo …
Řešil jsem jeden problém, známí si opravoval bika sám, koupil novou kazetu a pořád to ne a ne seřídit… tak mi dal bika na servis a to by jste nevěřili šaltr 8kol, kazeta 9kol…
Po výměně za 8mikol kazetu vše OK
:-)))))))))))))
Já jsem už viděl věcí , lepší je se ničemu nedivit :o)
Viděl jsem tunning Roskshoxu na Manitou, otočená vidle! :-)))), asi chtěl poladit úhel hlavové trubky! :-))))
TO jsou teprve věci, třebas tím majitel něco sleduje …