Prehrievajuce sa brzdy Shimano M506

53 nepřečtených
  • CanyoSK

    Ahojte,

    na biku mam brzdy Shimano BR-M506, co je hybrid medzi Alivio/Deore (packa Deore a stremen Alivo M447)

    Brzdove kotuce SM-RT56 180/160, platnicky B01S.

    Pri prudsich a dlhsich zjazdoch sa rychlo prehrievaju a zacnu kvilit ako besne (brzdim prerusovane).

    Ako by sa dalo prehrievanie eliminovat na tychto brzdach?

    Dik.

    0 0
    • Esi  

      kvílení asi nebude způsobeno přehříváním, většinou to bývá tím že je brzda trochu mastná.případně jsou brzdy špatně seřízené tak při větším tlaku se to rozvibruje a začne pískat

      projevuje se to přehřívání ještě nějak jinak? kouř, fialové kotouče, smrad ? eliminovat to můžeš jen tím že budeš brzdit přerušovaně nebo použiješ Ice kotouče, to trochu pomůže, případně sintrované brzdové destičky, snášejí vyšší teplotu, většinou jsou hlučnější než polymerové, patrně by jsi musel vyměnit i kotouče, protože ty co máš jsou jen na polymerové destičky.

      0 0
    • MTBIKER doporučuje
    • CanyoSK  

      Prejavuje sa to tak,ze po 2–3 minutach prudkeho zjazdu kde aktivne prerusovane brzdim zacnu b4zdy kvilit. Musim zastat na 2–3min a potom je uz ticho,resp ak prudky kopec pokracuje tak sa kvilenie moze vratit.

      Brzdy, kotuce su ocistene na to urcenym pripravkom, dosticky som dal aj nove a detto.

      Horsie je ze tieto strmene M447 maju velmi obmedzene kombinacie dosticiek a kotucov, len tie najzakladnejise sa mozu kombinovat.

      0 0
    • CanyoSK  

      Robi mi to v prudkom zjazde cca.12% a po tych 2–3min zacnu kvilit. (rychlost cca 45–50km/hod , keby som nebrzdil tak vyletim na zakrutach..)

      Potom uz klesanie nie je prudke, tak netreba tak intenzivne brzdit a ochladia sa a uz nekvilia.

      Pri dlhsom kvileni citim slabsi brzdny ucinok.

      Vybrovanie a dym ziaden. Kotuce aj brzdy su horuce.

      Ked som to siel v zime cca 0C tak nekvilili co si pamatam.

      Ale mam aj ine kopce kde kvilia.

      Moja vaha 82kg.

      0 0
      • KoudakT  

        Je to fakt divné. Osobně mám SLX a organické desky a kdyby se mi mělo tohle stávat, asi to dopadne pěkně blbě.

        Jaký máš kotouč?

        A jde od nich smrad nebo je zabarvený kotouč? Horké kotouče i třmeny být musí, přes 100°C se dostanou hravě za chviličku.

        0 0
        • Esi  

          no právě mám Deore skoro 100kg a tohle se mi prostě nestává nikdy, občas při dalším a prudším kopci jsou brzdy dole trochu cítit ale normálně to brzdí a nikde nic nepíská.

          Jinak kotouče mají když jsou opravdu ohřáté rozhodně výrazně víc než 100°C, spíš to bude tak 300 – 400°C možná i víc

          0 0
          • KoudakT  

            To s tou teplotou určitě. Snažím se zjistit, co znamená „zahřáté“ :-)

            0 0
    • CanyoSK  

      Kotuce co su k nim urcene,cize SM- RT56.

      Zadny kotuc je uz trochu zhnednuty.

      Smrad som necitil,radsej vzdy zastanem ked to kvilenie zacne byt neznesitelne.

      Vravim,kratka prestavka pomoze a uz nekvilia, ale ak zjazd bide dalej prudky,tak sa to vrati.

      0 0
    • CanyoSK  

      Tieto M447 su alivio, asi na taketo jazdenie nie najidealnejsie. Male kopce atd su v pohode, aj brzdna sila slusna.

      0 0
    • Pepe72  

      Videl bych to ma vymenu desek nebo kotoucu nebo oboje. Od normalniho prodejce a doladit optimalne ke stylu jizdy.

      0 0
    • CanyoSK  

      Ja to uz zacinam vidiet na vymenu brzd aspon za SLX a mozno ist do ICEtech kotucov..

      0 0
    • CanyoSK  

      Ale ak vravite ze to moze byt zlym nastavenim brzd,tak by som sa s tym.este pohral.

      Neviem ale kde by mohol byt problem, na co.sa zamerat pri nastaveni.

      0 0
      • Vilém  

        A ctes to tady? To hlavni tu bylo napsano. Jeste bych prekontroloval dotazeni kotouce.

        0 0
    • CanyoSK  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • Pepe72  

      Si dĕlaš kozy, jaky pocit~ pdivam se vyzkousim a hotovo bud je to v cajku nebo mi neco nehraje. Chytnu a vyzkousim dotahnu, podivam se na mezery pri roztočenych kolech a promackam pri tom brzd. paky.

      0 0
    • THORX  

      Asi by bylo nejednoduchší tedy pokud máš volné finance koupit brzdy XT 2016 a kotouče RT86 a máš klid jako já. 88kg a žádné pískání žádné cinkání kotouče brzdný účinek solidní. A bude to ještě lepší s chladiči ;-)

      0 0
      • KoudakT  

        No, nevím… To mi přijde trochu jako overkill…

        Chtělo by to vědět, jaké kolo má tím osazené.

        0 0
    • CanyoSK  

      Toz ked pozriem pri roztoceni kolesa, tak miernucko sa vlnia tie kotuce v medzere,ale nedotykaju sa dosticiek. Moze to byt problem?

      0 0
      • kyl  

        Kotouč se ti nikdy nebude točit úplně rovně.

        0 0
    • KoudakT  

      A mohl bys vyfotit, jak vypadají kotouče a hodit to sem?

      0 0
      • CanyoSK  

        Maju najazdene cca.400km.

        0 0
        • kyl  

          Vzadu bych ten třmen maličko podložil,destičky berou do paprsků kotouče a na obvodu začíná být hranka.

          0 0
    • JaHo  

      Přidám sem svůj dotaz, mám brzdy XT M785, kotouče XT 180/160 Ice tech.,vážím 85kg, když jedu na horách delší sjezdy po cestách kde to pustím na cca 40–65 km/h po několika minutách jízdy a přibržďování do zatáček brzdy odejdou, začnou pískat a přestanou przdit, účinnost spadne tak o 70%. Jedu moc rychle, moc brzdím a moc vážím a prostě je to přirozené a nebo jsou cenově dostupné brzdy které to zvládnou ?

      0 0
      • MlokCZ  

        Jestli tam máš organiky, tak dej sintry. To udělá obrovský rozdíl (organiky se utaví mnohem dříve) a nejspíš bude bohatě stačit.

        0 0
        • JaHo  

          Díky za radu vyměním …

          0 0
          • Dorsiflex  

            A použij rovnou sintry s chladičema. To taky pomůže.

            0 0
            • JaHo  

              Můžeš mi prosím dát link na nějakej eshop ? Koukám na kupkolo, ale zdá se mi, že v nabídce nemají nic s chladičema co bych dokázal nandat do brzdiče. Děkuju za radu a typ.

              0 0
    • nostro66  

      Mal som s tymito brzdami podobne problemy, vymenil som za XT brzdy a ICE tech kotuce a uz sa mi to nestava.

      0 0
    • VladexAndroid  

      přehřívání je známka vysoké účinnosti brzd. brzdy s téměř nulovým brzdným účinek jako např. favorit se nezahřívají naopak vůbec

      0 0
    • TeryPV  

      Přiživím se zde. Přemýšlím nad koupí brzd a mohl bych mít M506. Vím, že 506 jsou deore páka, alivio třmen. Spíš by mě zajímal praktický rozdíl ve funkčnosti mězi 506 a 615 ? Má někdo zkušenosti ?

      0 0
    • Marsve  

      Ahoj, přilepím sem dotaz na BR-M506. Vyfasoval jsem je na novém Treku, kotouče 180/160. Na rekreační ježdění asi stačí, ale líbila by se mi vyšší účinnost a ostřejší nástup. Hodil jsem dopředu XT Ice kotouč a kevlarové superstary, docela to pomohlo, ale pořád mi subjektivně trochu brzd. výkonu chybí. Máte někdo praktické zkušenosti (nebo kvalifikovaný odhad), jak jsou na tom ty brzdy v porovnání s SLX/XT? Má smysl upgrade z pohledu brzdnýho výkonu? Při nákupu Treka mi v obchodě tvrdili, že výkonově ty M506 vyjdou nastejno jako XT, ale to bylo ještě předtím než jsem ho koupil :-)

      0 0
    • atty  

      Moc velký rozdíl (praktický) v tom nebude. Pokud chceš brzdy s hodně ostrým, tvrdým nástupem, pak něco jiného než Shimano. On brzdný účinek na destičky/koutouč bude podobný, jen Shimano má prostě plynulejší nástup (což většině lidí na běžné ježdění vyhovuje). Mám zkušenost z jiných značek jen Formula R1 a ty přesně fungovaly asi tak, jak si představuješ – pár milimetrů na páce dolu a nic, další milimetry pak brutální nástup, že jsem při lehkém přibrždění skoro šlajfoval kola. Nicméně údržba daleko četnější (odvzušnění a výměna kapaliny) a taky maj daleko menší mezeru na kotouč, takže seřídt je tak, aby si občas necinkaly prakticky nešlo.

      Takže za mne – výkonem si nákupem XTček asi moc nepomůžeš, spíš když už máš na to kotouče bych dal sintrované destičky (brzdí to víc, zvlášť ohřáté a zajeté) a nástup je taky asi trochu dravější. Ale obecně Shimano klasické řady od Alivia po XTR jsou ceněné právě pro pozvolný a dobře dávkovatelný nástup. Pokud chceš extrémní kotvu s okamžitým nástupem, je asi potřeba jiná značka osvědčených brzd.

      0 0
      • Strakááč  

        Taky je dobrý kupovat kotouče který maji hodně materialu na brzdnej ploše. Což taky zvýší účinnost. desky jsou taky účinnější a míň účinný.. chce to zkoušet :) a na co potřebuješ tu účinnost… když jedes z kopce a přibrzdujeș a nebo nárazově zaseknout brzdu ? :)

        0 0
        • Marsve  

          Dík za reakce. Plynulý nástup Shiman mi nevadí, akorát bych potřeboval ostřejší konec. Typicky když v terénu při sjezdu musím nečekaně prudce zpomalit (šutr, kořen, díra, …), tak jedním prstem musím zabrat víc než by se mi líbilo. Což zhoršuje dávkování a tím i jistotu při brzdění :-) Bohužel nemám s čím srovnávat, předtím jsem měl M486 a to byly takový houby, že bych se s nima nikdy neodvážil jezdit to co teď. Vyzkouším ještě sintry, co to udělá.

          Btw, původní SM-RT54 kotouč jsem za měsíc i s organikami obrousil tak jako XT kotouč za celou sezónu. Měl jsem pocit že brzdim pilníkem, divím se že z něj nelítaly špony :-)

          0 0
    • atty  

      Dal bych na vyzkoušení sintrovaný destičky a pak bych případně řešil upgrade brzd, pokud by aní to nepomohlo.

      Je faktem, že od snad 596 verze přes SLX a XTčka už jsou všude servo wave páky, který mají právě mít ten efekt, že díky jinému přepákování má začátek brždění zůstat pozvolný a pak se stupňovat (menší tlak na páku při potřebě maximálného zabrždění). K tomu jsou ty páky všechny čistě jednoprstový, takže lepší kontrola a kratší dráha.

      0 0
      • Evilcleaner  

        M506 maji servo-wave paky, prakticky shodne s m615. Pokud by dal sintrovane desky tak potrebuje kotouc smtr6× a vyssi. Standard je k 506 nejaky 54/6.

        0 0
        • MatS  

          Tak tak, pozor na to. Máme doma dvě kola s M506 brzdama a jedno má kotouče na 6 děr a druhé centerlock. U třmenu m4×x jsou jiné destičky než u vyšších řad a potřebují kotouče s větší brzdou plochou. Pokud máš centerlock kotouče, tak můžeš použít kotouče i z vyšších řad, protože u Shimano mají větší plochu. Pokud máš kotouče na 6 děr, máš smůlu a nesmím použít lepší než sm-rt56, což je bláto. Jinak bys brousil loukotě kotouče. Takže jedině koupit komplet nové brzdy.

          0 0
    • atty  

      Aha, tak tam změna nebude, když už i 506 má servo wave. Kotouče na sintry má – psal, že si koupil XT Ice-Tech.

      0 0
    • Marsve  

      Jen pro info, finální stav M506 se kterým jsem spokojený: 180/160 Ice-Tech kotouče, vepředu sintry Goldfren, vzadu kevlarový Superstary. Goldfreny mají pomalejší nástup, ale pak se kousnou jak buldok a nepustí. Superstary se ostře chytají hned při prvním kontaktu, sice nemají tak silný konec jako sintry ale vzadu to vůbec nevadí. Ve srovnání s originálními organikami a resin-only kotouči je to nebe a dudy. Transformaci wide destiček na narrow kotouče zařídil pilník a smirek, chytání desek za paprsky kotoučů nedělalo dobrotu. Stačilo ubrat cca 1–1.5 mm z destičky a je to v pohodě.

      Takže zatím zůstanu u M506 a počkám, až Shimano u další generace vychytá mouchy co mají M7000/M8000. Pak asi upgradnu na SLX, to pilování sintrů je opruz a třmeny nezvládají některý typy kotoučů.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.