• ramdam

    Zdar.

    Hodlám v rámci letních dnů zapracovat na dalších kolech pro děti a základem dětských přání je určitá barva.

    A taky teda frčím na všem z druhé ruky, takže rámy rozhodně nejsou bez škrábanců a jiných jizev.

    Můj dotaz: ( jedná se o hliník)

    Dal jsem nový lak na jednu dvacítku a vyšlo to krásně – komaxit v matu s reliéfem. Jen jsem si na BB všiml, že to trýskání lehce omlelo i závity a to mi moc nešmakovalo.

    Abych to zkrátil …. máte zkušenost s někým kdo umí šetrně odstranit ‘ starý ‘ lak?

    V principu je mi jedno jestli jde o trýskání vhodným abrazivem ( pokud nedojebe závity) nebo jestli chemie.

    Četl jsem pro/proti u obého.

    Jo a ještě co se komaxitování týká … ten lak se vypaluje. Vzhledem k tomu že ty slitiny hliníku procházejí taky teplotním procesem pro optimalizaci vlastností … Není už samotné komaxitování riziko?

    Díky za jakýkoliv tipy.

    0 0
    • mirorek2  

      V závitech nech staré misky, v hlavě taky, zbytek zacpi šroubky a je to

      nebo barvožrout

      0 0
    • MTBIKER doporučuje
    • Georrge  

      Barvožrout a tryskáním jen dočistit zbytky. A tryskat balotinou, protože ta nepoškozuje hliník. Komaxit se vypaluje při teplotě, která hliníku nevadí.

      0 0
      • ramdam  

        Díky za info k teplotě. Já nedisponuju technikou takže budu muset věřit někomu kdo to udělá za úplatu. Jinak … barvožroutem asi budu barvožroutit max nohy. Vidle.

        0 0
        • Markony  

          Jak bylo psáno výše nechat misky v hlavu a ve středu taky do míst kde jsou závity dát šroubky ale jen do půlky závitu, takto jsem rám dal do firmy a ti už dodělal zbytek. Na rámu zůstal původní barva firma si stim poradila.

          0 0
          • ramdam  

            A to trýskání zeslabovanýho hlinílku? Je to znedbatelné … tj bezpečné?

            0 0
            • jIrI___  

              Pokud to bude dělat někdo, kdo má zkušenosti s tryskáním zeslabovaných slitin a dle toho zvolí odpovídající abrazivo, tlak a směr tryskání, není se čeho bát. Pokud to bude dělat garážmistr, který za zeslabovaných hliník považuje trojku jekl, pak je opatrnost na místě. Na internetu se dá dohledat spoustu fotek, co neodborné tryskání s rámem dokáže udělat, a není to pěkný pohled :)

              4 0
            • krabica  

              Je třeba použít vhodné abrazivo, tedy písek, nikoliv ocelovou drť.

              0 0
    • Tomcat  

      Zase dotaz na křišťálovou kouli.

      Ano jde to *******, stejně jako udělat pořádně. Riziko je ten koho si pro realizaci vyberte.

      0 1
    • bathed  

      Já používám jedině chemii – Rousínov (kousek od Brna), vstřícní, rychlí, jeden rám tuším za 200,–

      Teplota a komaxit: zjednodušeně – hliník (a je jedno jestli slitina 7×xx nebo 6×xx) má oproti oceli opačný způsob změny vlastností tepelným zpracováním. Ocel se kalí (vytvrzuje) zahřátím a následným rychlým zchlazením. Slitiny hliníku to mají opačně: rychlé zchlazení z nich dělají žvýkačku, pomalé zchlazování mění krystalickou strukturu do „tvrda“. Takže když dáš rám na „komáč“ a oni ho proženou vytvrzovací pecí, kde následně předmět chládne „na vzduchu“, tak ti nezměkne. Naopak. Tohle po svaření jsem „dopékal“ v obyčejné troubě asi 8 hodin. Navíc – píšeš tu o dětských kolech. I kdyby došlo k nějaké změně struktury k horšímu, pokud ty děcka nelítají třímetrové přescesťáky, nemáš šanci to nějak zaznamenat.

      2 0
      • ramdam  

        Díky moc za konkretní odkaz.

        Nabízejí obě cesty – jak chemickou tak mechanickou, oni asi budou vědět nejlíp co je vhodnější cesta…

        Na kolik to tam vyjde, jestli se můžu zeptat (?)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.