• Deathklaat

    Zdravím.Potkal jsem nadávno jednu známou.Ptala se mne,zda se vyplatí přeskládat crosové kolo na mtb,tzn koupit nová kola,teréní pláště,popřípadě i nějakou vidlici.Moc jsem nevěděl,co ji na to odpovědět.(podle mne se jedná o něco" takoveho":http://www.4ever.cz/modely-2008.php?… bez vidlice)

    Nevim totiž co by na to řekl ten rám kola…

    Jak to vidí ostatní?

    0 0
    • michal xtr  

      nevyplatí.. lepší je prodat a koupit MTB

      0 0
    • Stanislav__1  

      Radil bych koupit novou vidlici, vymenit plaste(dozadu dat to nejsirsi, co proleze zadni stavbou). Pak by se na tom nemuselo jezdit spatne. Posledni dobou se od klasickych MTB kol s 26"koly pomalu upousti a houfne se prechazi na 29". Asi bych si koupi takoveho kola rozmyslel. Nejlepsi reseni by samozrejme bylo koupit celou 29-ku.

      0 0
      • drtyc  

        a co na to vyrobci vidli?

        0 0
        • Stanislav__1  

          Priznam se, ze uplne nerozumim otazce. Vyrobci se zmene v poptavce samozrejme snazi prizpusobit. Kolik se 29" vidli nabizi dnes a kolik se jejich nabizelo pred 3-mi lety.

          0 0
          • drtyc  

            jaky maji zdvih a doporuceny zpusob uziti? 26" tu proste bude stale.

            0 0
            • Stanislav__1  

              Zdvih vetsinou 80 ci 100mm. Pro me je nejvetsi vyhoda vetsich kol ve zlepseni jizdnich vlastnosti a narustu pohodli. 26" kolo zapadne do kazde nerovnosti, ma vetsi valivy odpor, horsi stabilitu ve vetsich rychlostech. Rozdil je obrovsky. Kdo jednou jezdil vetsi rozmer kol, ten bude z 26" zklamany.

              0 0
              • zichis  

                „Rozdíl obrovský“ … poudačky jak od marketingovýho agenta :-D Chválit do nebe ale přitom raději nic nezdůvodnit, nic konkrétního neuvádět.

                Tak se třeba podívejme na to zapadávání do nerovností: Přes cestu je položený účko 150ka jako odvodñovací žlábek. To znamená pro bikera spáru 140mm, která už není zanedbatelná. Když vezmu kružnici o průměru 26coulů, vycází mi že zapadne do hloubky 7.5mm U kružnice 29 to dělá 6.7mm. Je to vážně tak obrovský rozdíl? Ani jsem si nevšim. Spíš jsem si všimnul podstatnýho zvýšení setrvačného momentu! Proč o tom se nezmiňuješ?

                0 0
              • fousek  

                Jezdil sem 28" ted jezdim 26" a zkusil sem 29" a pro me jsou 29" jsou neohrabany pomaly kola.

                0 0
              • honza.biker  

                Jak to myslis ze ma 26'' vetsi valivy odpor? 29'' ma vetsi stycnou plochu se zemi tak by mela mit vetsi odpor ne?

                0 0
      • ZbynekN  

        Od klasickejch šestadvacítek se upouští? To jsem si nevšim

        0 0
      • Blade  

        Posledni dobou se od klasickych MTB kol s 26"koly pomalu upousti a houfne se prechazi na 29“"

        Od 26" se neupouští a IMHO se nikdy neupustí, pouze se významně rozšiřije nabídka 29" kol ;-)

        0 0
      • dancing dog  

        Viděl bych to úplně stejně, tu 1. větu. Kola měnit netřeba. jenom nevím, jestli se dá sehnat 29 vidlice na V-čka. Ledaže by ten cross byl na diskách, což není zatím (a podle mě správně není) moc časté…

        0 0
        • drtyc  

          29 na disky nekteri vyrobci neradi vidi a kdyz, tak jen na musi vahy… V-cka maji v nabidce snad vsichni.

          0 0
      • roud  

        Koukám že ftipnej tejden pokračuje i nadále xD xD xD

        0 0
    • Martin  

      nevyplatí. crossový rám s 29er vidlicí totálně změní geometrii. do zadní stavby nenarveš pořádný plášt.

      pošetřil bych a pořídil 29er bike. samozřejmě je otázka, jak je ta dotyčná vysoká a jak se podkládá na velký kolo

      tenhle author traction vůbec není za ty prachy špatnej.

      0 0
      • Deathklaat  

        Právěže jsem neviděl ten rám,takže ani nevím přesně o jake kolo se jedná.Dotyčná je malá,podle mě nebude mít větší rám jak 17.

        0 0
        • DaSnail  

          keď dá na krosový rám malé 26" kolesá tak sa jej stred dostane nízko a do terénu to moc nebude

          keď má véčkové brzdy, tak bude zase problém s 26"

          1. Kúpiť mtb
          2. Na krose dať najširšie plášte aké sa zmestia+terénnejší dezén, možno ešte vymeniť prevodníky za horské a jazdiť kým si nekúpi mtb…

          8o)

          0 0
          • zichis  

            bať, bať. Nejlepším řešením jsou kola dvě. Vždyť spousta lidí si chová ve stáji žiletku a bajka, takže stejně klidně může vedle sebe stát krosový a bajk, dobře se to doplňuje.

            0 0
            • Martin  

              no nevím. mám všechny tři a cross ted používám jenom na cesty do města a jako nouzovku, dokud mi nepřijde nový 29er rám

              na silnici je cross sice o fous rychlejší než MTB, ale v terénu stojí za houby :-)

              0 0
              • drtyc  

                jj. hodi se akorat na lesni cesty a to jeste obcas musis vybirat ktery. navic u toho myho ramu je to jeste o to horsi, ze se s tim neda jet poradne ani z kopce, protoze nemam moc kam bych snizil sedlo atd atd.

                0 0
            • krokus  

              Nejlepším řešením jsou kola čtyři: fulla do pořádnýho terénu, HT do lehčího terénu, silničku na silniční chrcení a crosse na cestování s brašnami:-)

              0 0
              • dancing dog  

                nebo stačí mít jedno, krom toho fulla.-)

                Na cross mám dvoje kola, na jedněch střídám crossový a úzký silniční pláště, na druhejch mam trvale 29kový 2.1– není to žádnej sjezdák, ale rozumnej terén to zvládne v pohodě…

                0 0
                • TomasJ  

                  Mohu vedet, kterym crossovym ramem projde 2.1" plast?

                  0 0
                  • Vilém  

                    Treba apache wakan.

                    0 0
                  • drtyc  

                    superior rx550 ho da mozna taky bez blatniku a nezbyde tam misto na vetve a jinou spinu, ale zas na nej nesezenes trochu normalni vidli…

                    0 0
              • kubad  

                pracuju na tom :-) jeste 5 Fixka na blbnuti po meste

                0 0
      • Stanislav__1  

        Posledni krosove ramy se potrebnou delkou vidlice moc nelisily od MTB 29". Ten rozdil muze byt treba jen 1,5cm, coz by mohla byt i pozitivni zmena k lepsimu. Tusim, ze to bylo presne 47cm u krosu a 48,5cm u MTB 29".

        0 0
    • kubad  

      co nejširší plaště co prolezou ramem a vidlici, vic nema smysl s tim dělat,

      další změny nemaji smysl, max kvalitnější vidlice.

      0 0
      • t29  

        t29

         
        • místo nákupu lepší vidlice bych začal šetřit na mtb a cross nechal na ježdění po městě
        0 0
        • dancing dog  

          nebo 28–32 pláště a jako silničku .-)

          0 0
        • Bafoon  

          tak já podepíšu vás oba ;-)

          0 0
          • drtyc  

            ja taky, ale pokud to jen trochu dovoli rozpocet, tak nbych tam dal libovolnou vidli, ktera aspon trochu tlumi rozkopany diry, propadly kanaly, propadly asfalt, vymlaceny asfalt, spatne napojeny asfalt, panely, hrbaty led pod snehem… kostky poberou balonovy plaste, ale chce to nejaky co jeste jedou pri 30psi – karpaly jsou svine a mekka nebo pruzna sedlovka pro ty co maji problemy se zady.

            ale ten full mimo cestu urcite.

            0 0
    • Rain Man1  

      Vím, že už je nejspíš pozdě, ale před časem jsem řešil něco podobného a řešení jsem našel v rámu Apache Wakan .. stál mě tušim 2800 model 2006. vidlici používam crossovou Suntour NCX .. 2.1" plášť projde v pohodě .. má to sice menší zdvih ale pro běžný ježdění to stačí

      0 0
    • kesu  

      nevyplati,radsi koupit novy mtb..

      Moc by me zajimalo,kolik ta tva znama meri ,ze ji vsichni doporucujou 29tku…Holka s normalni vejskou vypada na 29tce docela zabavne..

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.