• -Alan-

    Poštěstilo se mi za příznivý peníz získat rám z vysněného kola Giant Anthem. Respektive rám koupený samostatně, s tlumičem RP23. Možná se budete divit tomu, proč řeším níže uvedené věci s takovým rámem, ale mám ho opravdu za pár z dražby.

    Aktuálně jezdím Rock Machine Landslide 2005, největší změnou byla vidlice Marzocchi Marathon SL 2006, sedlo Selle Italia XC Gel flow a spotřební věci (kazety, řetězy). Jelikož jsou nové rámy jen na kotouče, čeká mě velká změna, ale mám dluhy, které se tím ještě zhorší. Rád bych slyšel radu od někoho, kdo řešil podobnou situaci. Výměna nutného nebo prodej starého bajku a nové komponenty na nový stroj?

    Co je třeba měnit? Zatím si uvědomuju hlavně zásadní změny – kola, brzdy a zřejmě nějaká složení (střed, hlavové). Sedlovka je už naštěstí k tomu novému rámu. Nevím, jestli je nutné měnit přesmykač? Je něco dalšího, s čím bych měl počítat?

    Hlavní dilema spočívá v řazení/brzdách. Problém v řazení spočívá v tom, že mám mechanické dualy. Systém řazení dual control mi vyhovuje a ke klasickému se sice vrátit můžu, ale nijak zvlášť nechci. Jenže vzhledem ke kolům se mi už teď nedostávají finance, takže měnit i řazení a kupovat hydry je dost nereálné. Je rozumné vůbec uvažovat o dočasné kombinaci véčko na předek a vzadu kotouč? Náklady by byly ± poloviční, dokoupil bych postupně. Jezdil někdo takovou šílenou kombinaci? Koupit mechanické kotoučovky (náklady slušné) mám obavy, protože se bojím pověstné funkce kotvy. Špatné dávkování v rozbitém sjezdu mě moc neláká, ale to budu muset vyřešit sám.

    Při těch úvahách jsem si začal říkat, jestli by nebylo snadnější a efektivnější staré kolo prodat a nový rám ustrojit z gruntu. Nemám ponětí, kolik se ale za takové kolo dá dostat (kombinace LX/XT, kola na průmyslech jinak obyč RM se sportovní geometrií)? Klidně bych tam vyměnil vidlici, která mi vyhovuje. Jestli za to dostanu pár šupů, tak to stejně nebude brát někdo, komu Maratonka něco řekne. Za kolik by mohl jít samotný použitý rám?

    Poslední varianta mě nejméně těší, ale může nastat. Prodám rám Giant Anthem a karbonovou sedlovku Easton EC70. Stav by měl být nepoužitý. Kolik se dá očekávat za prodej?

    0 0
    • Fak  

      akorat pripominka k tve uvaze:

      ,,Je rozumné vůbec uvažovat o dočasné kombinaci véčko na předek a vzadu kotouč? Náklady by byly ± poloviční, dokoupil bych postupně. "

      kdyz uz pul na pul tak rozhodne lepsi by bylo mit ty V vzadu a kotouc vepredu (nejlip samozrejme kotouc predek i zadek rovnou)

      0 0
      • -Alan-  

        Nojo, jenže návarky jsou jen na vidlici.  Na rámu nejsou. Jinak je to asi pravda. Kdyby byly, tak dál spokojeně jezdím véčka a nic neřeším. Předpokládám, že není způsob, jak tam dostat úchyt na véčka, co?

        0 0
        • Fak  

          no tak kotouc vzadu i v predu, to mas nejlepsi :)

          0 0
          • -Alan-  

            No, nejlepší… Jen tam jaksi není zohledněn ten hlavní aktuální problém. Zaplatit to na obě kola. Jinak samozřejmě nikdo nebude tvrdit, že kombinace je lepší.

            0 0
            • Fak  

              jj, to znam no, kdyby bylo dost penez, nebylo by to treba resit… ale takhle zas si clovek muze neco vysnít, pak na to tvrde makat, pak zjisti ze muze mit neco lepsiho a tak porad navysuje sve pozadavky … aneb jak jsem kupoval kolo ja, z 15 000 jsem se dostal na 32 000 a po roku jezdeni uz jsem co se nakladu na kolo tyce na 45 000 :) ale je to super a nelituju :)

              0 0
              • -Alan-  

                Já taky kupoval kolo za 30 ve slevě za 21. Pak jsem hledal pláště a měnil vidlici za Maraton SL 2006, která nová stojí pomalu jak kolo. Nákupy z druhé ruky jsem si ale oblíbil a umožňují mi dostat se k prima ježdění, na které bych normálně nedosáhl. S tím rámem teď asi bude důležité se neukvapit. Ale znáš to, skovávej ve sklepě něco, na co jsi natěšenej. Ukázat doma obě kola by byl důvod závažné manželské diskuze :-/

                0 0
                • Medviedok  

                  ludia, vysvetlite mi, naco sa muz-byker zeni? To ked zena nema mat radost z noveho ramu spolu so mnou, tak to by som sa sekol vo vybere – bud ramu, alebo… :)))

                  0 0
                  • Fak  

                    byker – to je chovatel býků?  :-D

                    0 0
                    • t29  

                      cowboy (m) = byker [býker], chovatel dobytka, převážně hovězích samců

                      you've made my day, nebo jak se to říká :)

                      0 0
                    • Medviedok  

                      nie: byk = bicygel po americky. Sa vyslovuje „bajk“, aspom zevraj.

                      0 0
                  • -Alan-  

                    Existuje ještě jiná alternativa. Žení se muž a postupně se z něj stane bajker. To bych ti taky mohl vysvětlovat, ale je to neméně smutný příběh.

                    0 0
    • Medviedok  

      Ja by som to urobil takto: jazdil by som dalej na RM a pomaly ked su zrovna peniaze dokupoval veci co tam chcem natrvalo. Sice to ma nevyhodu, ze komplet bude kolo az za nejaky cas, ale sa mi to zda najrozumnejsie – aj tak bude cochvila koniec sezony.

      Ked by si ten Giant predal, sice prides k nejakym peniazom, ale ked je to raz tvoje vysnivane kolo, clovek by asi nemal takto tie sny zradzat… to by bolo teda podla mna najsmutnejsie riesenie. Ale zas su situacie ked kolo musi ist stranou. (rodina, zdravie, ale toto nie je tvoj pripad ratam)

      Ked budes vyuzivat nejake docasne riesenia, budes mozno skor jazdit na giante, ale podla mna je to len strata casu, energie a penazi, hlavne ked mas na com jazdit. Vecka vpredu a kotuc vzadu urcite prezijes ak sa k tomu uchylis, len si treba uvedomit ze to bude trochu nezvykly pocit a aj co sa deje ked napriklad zaprsi a pod.

      Predat RM podla mna nie je idealne, lebo vacsinou to je len strata. Ak ti to kolo extra nevadi, tak si ho nechaj, aj v buducnosti sa ti totiz asi hodi mat doma HT aj full.

      Tak vela stastnych kilometrov, horizontalnych aj vertikalnych! :)

      0 0
      • -Alan-  

        Ta úvaha o ustrojení přes zimu mě taky napadla. Dají se postupně vychytat akce na jednotlivé díly, i když např. zapletená kola jsou za dobré peníze i teď a lepší to už nebude. Líbí se mi hlavně DT Swiss, které jsou na pár webshopech jen o něco dražší než Crossride a budí ve mě větší důvěru. Ale to odbíhám. Sezóna fakt brzo skončí, závody tak ještě na začátku října. Ještě zvážím.

        Pár věcí u mě ale nesouhlasí. Roli hraje rodina, to je právě můj případ. Není zařízený byt, na který jsou splátky dost více než polovina mého platu. Navíc ve sklepě není místo na to, abych si tam nechával HT i full. Teď jsem rád, že tam mám kolo manželky, plečku do města a svůj RM. Nechat si oboje stejně nejde, buď přehodím díly nebo prodám.

        0 0
    • Honza z H  

      Nejlevnější bude koupit nějaká levnější kola na kotouče + brzdy BB7, zbytek přeskládat a kola s rámem prodat. Ještě levnější bude pochopitelně totéž jen u zadního kola a vpředu nechat prozatím v-čko. Protože těch kol na v-braky se zbavíš jedině pod cenou …

      0 0
      • -Alan-  

        řešení s BB7 mě napadlo první, zvlášť když vemu cenu, co je teď na kupkolo. Tam bych možná už dal obě kotoučovky, i když není žádný důvod to nevyzkoušet kombinovaně. Vlastnost kotva u mechanických kotoučovek je prý sice páčkami na dual controlu zvýrazněná, ale asi to tak nakonec zkusím.

        Kola na V brzdy asi půjdou tak pod cenou, že je dám k manželce. Jsou tam náby na průmyslech a její LX kola jsou skoro nejetá. Budou se líp prodávat a zbavím se do budoucna víc problematického dílu. Ty kola na kotouče jsem taky přemýšlel koupit z druhé ruky, ale ty aktuální nabídky v porovnání s novým materiálem moc neušetří a nevyberu si.

        0 0
    • kali222  

      je mi to blby ale potrebuju prachy :DDD zksu napsat co by jsi potrebovla za levnejsi dily uklizim,co muzu cele to cist opravdu nebudu

       

      vsiml jsem si zaplety/brzdy…

      0 0
      • kali222  

        jinak tedy jen pokud by jsi mel zajem samozrejme o neco.....

        0 0
        • -Alan-  

          Jo, něco v tom smyslu bych potřeboval. Svým způsobem by asi stačilo i na zadek. Co máš? Brzdy bych asi potřeboval mechaniky, jinak musím měnit i řazení. No vidělo by se dle nabídky a ceny.

          0 0
          • -Alan-  

            Našel jsem v bazaru, ty záplety vypadají moc dobře. Cena mě teda přesvědčuje, abych přední vzal ten WTB a zadní teda ten dražší. To bys případně byl ochoten zkombinovat? Kolik váží ty bezdušové kola? Brzdy asi ne, jsou to hydrauliky a zřejmě kvůli řazení zatím budu na mechanikách.

            0 0
    •  

      Zdravíme Ječňáka!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.