Přepletení asymetrického kola Fulcrum na jiný náboj

17 nepřečtených
  • Filippo

    Ahoj, potřebuju konzultaci od zkušenějších. Na kolech Fulcrum Racing od roku 2022 již není možná konverze osy vzadu na 135 mm.

    Šel by teoreticky ten asymetrický ráfek 2:1 s 24 straightpull dráty (16 na straně kazety a 8 na protější vzadu) přeplést na normální straightpull symetrický náboj pro 24 drátů? I přes to, že otvory pro dráty jsou vždy po dvou blíž pravé straně kol a po jednom levé viz foto?

    Díky za názory!

    0 0
    • va-bo  

      Nevidím důvod, proč by to nešlo. Bude trochu hlavolam správná délka drátu.

      1 0
    • va-bo  

      Z původního kola zbude jen ráfek. Je otázka, jestli je to efektivní.

      4 0
      • Filippo  

        Přední je ok, ale kola se prodávají v setu. A taky na zadním bych rad stejný rafek, naboj je fuk.

        0 0
    • kubad  

      https://www.cyklobazar.cz/…boj-dt-swiss

      Tento náboj by ti pasoval, ale cena a musel bys ho předělat na 135mm což u DT Spišské jde jen ty koncovky něco stojí

      1 0
      • Filippo  

        Jo to by bylo ideální, ale ta cena…

        Dobře, přesvědčili jste mě, zkusím sehnat jiná kola.

        0 0
        • Petr Ch  

          Také mně dává největší smysl prodat záplety a pořídit jiné. Jestli ti bude pasovat nába 12+12 na ráfek 16+8 se ve většině případů dozvíš, až když rozpleteš kolo. Pokud je ráfek vrtaný jen na 16+8 tak tebou zmíněná J Bend nába 32 děr jde bez problémů použít, akorát na straně s osmi dráty potřebuješ dvě různé délky. Ono to ale s největší pravděpodobností jde předělat se stávající nábou za méně, jak 1tis. Kč. Potřebuješ k tomu ale záplet Racing model 2018–21, z toho demontovat vnitřek náby, namontovat pak do tvé náby, abys věděl co vše je potřeba vyměnit. Dost možná jen osu a koncovky. Současné tělo náboje Racing je totiž rozměrově stejné s tím předchozím. Sám jsem kdysi tohle na Fulcrumu (Campagnolu) úspěšně provedl. Ten záplet k tomu ale potřebuješ nutně obstarat, protože když porovnováš katalog náhradních dílů, tak ti z toho vyjde že to nejde, nebo když zavoláš dovozci, tak ti řekne to samé.

          0 0
          • Filippo  

            Racing model 2018–21 mám, ale Racing 700 DB vč. redukcí na 10×135. Taky mě to napadlo, ale tam není straightpull, ale jbend náboj = nepředpokládám kompatibilitu vnitřku náboje.

            0 0
            • Petr Ch  

              Jo, rozumím. Ono to celé stojí/padá – kde si vypůjčit za účelem vyzkoušení vnitřních dílů to správné zadní kolo. Pokud máš ale doma Racing 700, tak bych obě náby částečně rozebral a posuvkou proměřil. Je to velmi jednoduché a časově nenáročné. Co se týká nářadí, tak k tomu potřebuješ jen inbusový klíč 2,5 mm, kterým povolíš červík na vymezovací matici ložiska, matici pak celou demontuješ a osu s ořechem, plus drobné díly, vytáhneš. Není to žádný náročný úkon, zvládne ho i naprostý laik během chvíle. Pak posuvkou změříš venkovní rozteč ložisek(vzdálenost dvou ložisek od sebe), plus venkovní průměr ložiska. Pokud tyto dva rozměry budou totožné, tak máš vyhráno. Dost možná půjdou osy s ořechy prohodit již nyní, aniž bys musel cokoliv přikoupit.

              0 0
              • Filippo  

                Zběžně jsem koukal na nákres a tuhle možnost jsem už před tím vyloučil.

                0 0
                • kubad  

                  kola prodej a kup nové, ve finále to bude asi nejlevnější řešení

                  0 0
                  • Filippo  

                    Jo máš pravdu. Už jsem to psal výše, nemá to smysl dál řešit.

                    0 0
                • Petr Ch  

                  Doporučuji provést praktickou zkoušku a přeměření, je to práce opravdu na chvíli. Osy jsou sice každá jiná, ale tohle je pak dorovnáno různými podložkami na straně kotouče. Takže pokud přehodíš osu včetně drobných dílů, tak to možná bude sedět, tím více, že ložiska jsou u obou náb stejná.

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.