Nevíte někdo kde bych našel GPS trasu pro MTB Přes 3 vrchy vysočiny trasa 85km.Díky.Spěchá.
Nevíte někdo kde bych našel GPS trasu pro MTB Přes 3 vrchy vysočiny trasa 85km.Díky.Spěchá.
Spíše nenajdeš, ale když jezdíš prstem po mapě, tak obtížné úseky nepoznáš a trasa je trvale již několik let udržována a značena žlutými šipkami na stromech. Ta virtualizace cyklistiky, létání, sexu mi nějak nesedío, reál přírodě bez jakéhokoliv záznamu je nejlepší, záznam akorát do vzpomínek :)
Vým že trasy jsou udajně značené,CHtěl jsem to jen pro jistotu
… občas se zabloudí, to se stane, člověk se kochá nebo jede slepě ve skupině. Třeba někdo záznam má, ale oni ti hračičkové nebývají systematičtí, takže záznamy nepublikují, protože to chce čas, to se neudělá samo. Ony nakonec žádné pořádné věci na netu zdarma nejsou :)
trasu v GPS zatim nemam, letos jsou pod Cerinkem pomerne zasadni zmeny, takze zaznamy z lonska jsou k nicemu.
na projeti uz asi nebudu mit cas, takze ti GPX soubor neslibim.
Může tu ten závod lehce někdo popsat? V sobotu se nejspíš poprvé zúčastním …
Připojuji se k žádosti :-). Stačí krátká trasa.
Letošní krátká trasa měří cca 48km,sou na ní takový tři největší kopce co je Křemešník,pak kopec v lese zvaný Mošnice(teda myslim že tomu tak říkaj),tam sem vyjel tak do půlky,pak se zbytek jde pěšky,to vyjede tak cca prvních 30,fakt střecha a pak se jede na Čeřínek,po sjezdovce nahoru,a ten poslední byl ještě výjezd v lese před rozdělením tras na krátkou a dlouhou,kdo pojede dlouhou tak ho čeká ještě Javořice,taky brutus,jinak je to hodně v lese,jen ten Čeřínek bude opejkačka,díky těžbě dřeva sou některý sjezdy vyspravený kamenama a je to jak na vodě,ale jinak dost technický a v lese,takže nejlepší na fulla,kdo nejezdí tak deset tisíc a víc ročně tak by o dlouhej ani uvažovat neměl,jinak se protrápí v křečích.
Tak tragicky bych to nevidel, ja rozhodne 10000km rocne nejezdim a klidne dlouhou pojedu. Chce to jen spravne pit, jist a jet zvladnutelne tempo.
Opravdu myslis, ze je to spis na fulla nez HT? Mam ht neco pod 10kg a full epic asi 13kg, na tom bych si uzil sjezdy, ale ty kopce asi nic moc.
taky asi pojedu dlouhou. taktiku budu mít jak píšeš: hodně jíst a pít a jet pomalu:-))
taky pojedu dlouhou
za vama:)
full je tam zbytečnej, žádný technický sjezdy tam nejsou
krátká = 90% lesní traktorky v krásném prostředí…
To ale pak ten závod na horských kolech může vést kudykoli, protože na kochání stejně není čas…
Teď jde o to, jestli je závodění na mtb ještě bajkování…
Spis ty rozbite cesty od traktoru jsou dobre pro full, o sjezdech to tolik neni. Ale stejne beru HT.
poklona pane, super vysledek:)
Mešnice..;-)
Teda :-). To zní jako dobrej marast. Můžu se zeptat, kde dojíždíš ve startovním poli ty? Protože co jsem slyšel já, tak je tam jedinej techničtější výjezd a mám obutý RoR/FF :-D.
zas tak hrozný to není :) Mešnice je za sucha v pohodě, za mokra je to horší a sjezdovka se taky dá..
Vždyť já si ani nemyslim, že by to bylo tak hrozný, jak píše :-). I když na druhou stranu, na mě se vztahuje ta první třicítka…
v jakým jedeš dresu?
v hodne vytahanym triku;)
dej mu za usi!
V černo-zelenym Atombike Trek Racing. Na krátký trase budu asi jedinej.
Akorát mi nějak nechce těsnit Rocket Ron vepředu, tak doufám, že nebudu muset dofukovat…
hlavne zadny vymluvy :-D
To neni výmluva… Minulou vyjížďku jsem po hodině a půl musel dofukovat přední i zadní kolo… Fred už teď vypadá, že těsní obstojně, ale Ron pořád uchází dost rychle. Namontuju novou sedlovku, doleju do Rona ještě tak 10ml tmelu a půjdu to projet, snad už to pak bude držet…
tak třeba se tam uvidíme já mám světle modrej, Eurofoam, a pozor na sjezd z Mešnice jsou tam docela ostrý šutry s FF to tam bude asi docela o držku já tam min. týden říznul rubenu
Díky za radu. Nerad bych si dal další DNF, asi vyměknu a půjdu do Freda přidat ještě trochu tmelu, radši o 20g těžší zadní kolo, než se zase na start vracet pěšky…
to je asi jedno, když to řízneš tak ti tmel moc nepomůže, nebo teda u UST pomůže dost i normálu stačí 4mm a konečná. Já vozím pro sichr i duši, než se vracet pěšky…
To je fakt, ale teď mi přišlo, že toho tmelu je fakt moc málo… Hlavně mi jde o to, aby udržely tlak. Mimochodem, jak se popereš s ventilkem, když musíš dávat duši? Duši s páskou jsem tam velkou silou s problémama narval, ale netušim, jak uprostřed lesa povolit ventilek, kterej jsem musel dotáhnout kleštěma na krev, aby mi kolem něj neucházelo…
no musí to těsnit i bez utažení kleštěma. Nebo teda napoprvé to dotěsni takhle, pak to povol a on to tmel dotěsní. To je častý problém u UST, dlouho zatažený ventilek, pak defekt a nejde to zaboha rukou povolit. NT řešení má svoje úskalí, ale hlavně příště když FF tak jedině UST.
OK, zkusim to povolit… Teď jsem hodil do FF zevnitř flek z Velo Ferdus lepení, dolil tmel a nafouk, tak teď doufám, že se plášť nebude boulit. Vidim to tak, že teď budu FF vozit i tréninkově až do Dobříše, pak RaR a příští sezónu FF UST, snad už na UST kolech… Tak doufám, že se uvidíme na Dobříši, ale musim ještě potrénovat, na ten tvůj první únik jsem brutálně neměl :(.
je lepší to podlepit vetším pruhem z bohu starého pláště. Lepidlo libovolný na gumu, ale viděl jsem to opravený i vteřinovým a drželo.
to je slušnej základ na technický věci :)
jen bacha aby jsi si pak někde nevystoupil v rychlý točce ve sjezdu. Rozdíl gripu mezi předkem a zadkem je s touhle kombinací obrovskej.
delete by tpx
radsi:)
jinak uz se hodne tesime na vecir
v sobotu večer to u nás na chajdě pořádně rozjedem. Ještě ti zavolám zítra co a jak. Asi vám někde necháme klíče, kdyby lilo abyste měli útočiště nez dorazíme.
fer:)
dik za vse a gratulace k velkym vysledkum
cus
váhám jakou jet. Abych na dlouhý někde nechcíp :)
pokud dá někdo info o tom na co dát pozor a kde si hlídat skupinku byl bych rád
Pojeď krátkou :-). Dlouhá je taky dost a v kategorii mi nekonkuruješ, tak můžem zkusit, kolik na tebe ještě ztrácim.
rozhodnu se po Karlštejnu, podle toho jak mi to pojede.
v podstatě se musím rozhodnout jestli jet dlouhou bez šance na bednu, nebo zkusit krátkou, kde by šance byla :)
Odhaduju z výsledků 07 08 09
Tak to ale neni vůbec těžký rozhodování :-).
právě že je. Dlouhá je kvalitní sportovní výkon. Jsem se dneska bavil s Vaškem Holubem a říkal, že to není až tak snadnej závod, takže se to chýlí ke krátký. V tomhle vedru bude i to peklo. Dnešní KPŽ bylo strašný
Je to krásnej závod. Jediný dvě kaňky – prvá občerstvovačky, na krátký je tuším jen jedna a to ve vedru pro pomalíky nestačí. A druhá to, že krátkotraťaři startují jen půlhodinu po startu dlouhé trasy, Předloni jsem z toho byla rozčarovaná, stejně tak všichni z chvostu dlouhý, s kterými jsem se o tom bavila. Ani krátkotraťaři – rychlíci, kteří nás museli předjíždět na pěšinách, nebyli nadšení. Prvních několik desítek šlo, ale pak to bylo stylem – bez upozornění v zatáčce na pěšině jeden zprava, druhý zleva, další zatáčka a předjíždějící mě bere rohy, až málem padáme oba. Musela jsem zpomalovat, zastavovat, čekat, necítila se vůbec jistě a znechutilo mě to natolik, že loni jsem dala přednost jinýmu závodu. Letos to zase zkusím. Pokud to bude stejný a nezmění se doba startů, asi se tohodle jinak hezkýho závodu vzdám – i když trať se mně líbí z těch pár maratonů, co jsem jela, asi nejvíc.
Ber to jako další podnět při rozhodování.
pojed dlouhou. naprosta vetsina je lesem, tam je to vedro snesitelne(jsi).
No, vždycky bylo těch kopců nakonec nejméně 7…;-) To máme 1× Křemešník, 1×Mešnice, 2×Čeřínek, 3×Javořice..:-)
Ty „vrchy“ do 600 m.n.m. nepočítám.
Kde jsou v Rychnově ty dvojitý schody?
přímo na „náměstí“ u nějaké hospody nebo co to tam je. mezi kostelem a tou budouvou: 49°22'59.765"N, 15°21'58.077"E
No jasně..na zahrádce Obecní hospody..aby bylo u piva na co koukat…:))
Dobře – zkusím popsat trať. Koukám u toho na mapku:
http://trivrchyvysociny.info/mapy.htm
Start v H. Cerekvi u kulturáku. Startovní prostor je široký, cesta z něj po stařičkém (rozbitém) asfaltu uzounká. Kdo stojí vzadu, nemá pád a nemá šanci na slušný výsledek.
Pak po obyč silnici přes náměstí doleva směrem na Pelhřimov. Stoupání je mírné, vepředu největší placka, vzadu taky něco těžšího (já jezdím 5ku).
Vjezd do lesa na kamenitou cestu, za mokra pozor na kluzké kameny.
Do mírného stoupání do Nové Bukové po polní, pak po asfaltu, přejezd přes hlavní, opět polní – jede se po Evropském rozvodí. Když fouká, tak tady je to hodně znát.
Po sjezdu (pozor na občas vykukující kameny) k hájovně (Hutě) se ostře točí doprava na rozbitou asfaltku, po níž se stoupá do Čejkova.
Odtud po lesní cestě do Sázavy, ze které se nejprve vystoupá po polňačce na takový hrb, z něj dolů a odtud první stoupání, které člověka trochu prověří. Kameny volně ležící i vystupující ze země. V podstatě se tu nedá předjíždět, je to pěšina, i když v dolní části docela široká. V horní části kořeny. Jsme na prvním vrchu – na Křemešníku.
Pak sjezd z Křemešníku po červené. Já to tam znám, ale umím si představit, že někomu může dělat problém správně trefit místo, kde má zatočit. Takže se po té žluté vyjede pěšinkou až na asfalt, po něm asi 20 nebo 30 metrů, pak se točí doprava zase do lesa (myslím, že kolem ToiToi budek).
Následující sjezdík není těžký, ale jsou tam kořeny a dá se tam padnout.
Pak asfaltka po vrstevnici, přejezd silnice 3. třídy, polní cesta, les, v něm rychlý sjezd. Opět se tam dá padnout a dost se polámat, ale těžký není. Pod ním se točí poměrně ostře doleva, brzděte včas, nebo si ustelete v borůvkách.
Odtud úzká pěšinka, kde se nedá předjíždět. Spousta kořenů, vypínám Propedal.
Pak pěšina na chvilku končí, aby se následně před přejezdem potůčku znovu objevila s ještě většími kořeny.
Následuje lehké stoupání lesem a super rychlý sjezd po louce do Nového Rychnova. V něm jsou dvojité schody, dají se jet, ale kdo se bojí, mohl by uhnout a nebrzdit ostatní.
Z Nového Rychnova se odjede po silnici.
Z ní se sjede doleva na hrubý asfalt a nepříjemně se utahující stoupání. Pak doleva po polní cestě, po cca 300 m vjezd do lesa. Členitý terén a utahující se nepříjemné stoupání na lesní asfaltku. Po ní kousek z kopce a odbočka doleva do lesa na singlík, který p ochvilce zahne doleva do slušné stojky – stoupání na Mešnici. Zatím jsem neviděl, že by to někdo vyjel, ale možná že pár prvních to dá. (Je to jiné stoupání, než bylo předloni – to se vyjet dalo.)
Odtud velmi rychlý sjezd, na něm pozor, jede to fakt rychle a 60ku tam klidně dostanete. Po cestě kameny, makadam. Z toho sjezdu se ke konci odbočí doleva do lesa na singlík. Tam doporučuju přibrzdit tak na 35 km/h, nebo se pozabíjíme. Vjezd na lesní asfaltku (po které jsme jeli nahoře), ještě kousek dolů z mírného kopce. Pak doleva do Dolních Hutí.
Tady jsou nějaké změny. Původně se jezdilo doprava a dál blátivým lesním koplexem po modré, letos na jaře byla vyznačena trasa doleva s tím, že se v obou případech vyjelo doprostřed sjezdovky na Čeřínku. Před týdnem jsem mluvil s pořadatelem a říkal, že ta sjezdovka se pojede celá, tak nevím, kudy se tam najede. Uvidíme.
Každopádně sjezdovka je těžké stoupání, naprostá většina závodníků chodí pěšky. Na druhou stranu, dá se vyjet, zvládnu to i já. Jsme na Čeřínku, tj. na druhém vrchu. (Mešnice se z nějakého důvodu nepočítá :-).)
Odtud po pěšinách dolů pryč z Čeřínku. Jede se lesem, střídají se singly s lesními cestami. Tenhle úsek mám rád.
Je v něm ještě jedno stoupání, které na blátě dost klouže, ale dá se vyjet – náročností bych ho přirovnal stoupání ne Křemešník. Jinak se jede převážně z kopce.
Přijede se do Rohozné. Žádný problém, rychle dál rovně po polních cestách. Po ostré levotočivé zatáčce následuje pár set metrů klesání do takového dolíku, z něj prudký výjezd, ostře doprava z polní cesty do lesa a po vrstevnici nájezd na těžké stoupání. Nejsou tam zatáčky, tak to moc neubíhá a člověka to nebaví.
Odtud z lesa na polní cestu do Bezděčína, přejezd přes hlavní na další polňačku k Batelovu. Najede se na panely, hned za nimi ostře doprava – je tam prach, tak pozor, ať si nelehnete nebo ať Vás někdo nesmete.
Pak pěšina kolem nějakého odkalovacího rybníka (nebo k čemu slouží – říkám mu „Smrdutý rybníček“ a bezpečně poznáte, že už jste tam ;-)). Za ním lávka pro jednoho cyklistu, mez nahoru a koleje. Tam se hlavně nenechte přejet vlakem. Loni tam, mám dojem, stál pořadatel a dopředu volal, jestli můžete jet.
Hned za kolejemi se dělí obě trasy – 50ka jede doprava a už na ní nic zajímavého nebude. Přes vrch po pěšině nájezd na asfalt, po něm do Švábova, doleva přes les na hlavní od Nové Vsi do H. Cerekve. Konec je opět společný, tak si ho nechám do druhého dílu. :-)
Dobře – zkusím popsat trať. Koukám u toho na mapku:
http://trivrchyvysociny.info/mapy.htm
Start v H. Cerekvi u kulturáku. Startovní prostor je široký, cesta z něj po stařičkém (rozbitém) asfaltu uzounká. Kdo stojí vzadu, nemá pád a nemá šanci na slušný výsledek.
Pak po obyč silnici přes náměstí doleva směrem na Pelhřimov. Stoupání je mírné, vepředu největší placka, vzadu taky něco těžšího (já jezdím 5ku).
Vjezd do lesa na kamenitou cestu, za mokra pozor na kluzké kameny.
Do mírného stoupání do Nové Bukové po polní, pak po asfaltu, přejezd přes hlavní, opět polní – jede se po Evropském rozvodí. Když fouká, tak tady je to hodně znát.
Po sjezdu (pozor na občas vykukující kameny) k hájovně (Hutě) se ostře točí doprava na rozbitou asfaltku, po níž se stoupá do Čejkova.
Odtud po lesní cestě do Sázavy, ze které se nejprve vystoupá po polňačce na takový hrb, z něj dolů a odtud první stoupání, které člověka trochu prověří. Kameny volně ležící i vystupující ze země. V podstatě se tu nedá předjíždět, je to pěšina, i když v dolní části docela široká. V horní části kořeny. Jsme na prvním vrchu – na Křemešníku.
Pak sjezd z Křemešníku po červené. Já to tam znám, ale umím si představit, že někomu může dělat problém správně trefit místo, kde má zatočit. Takže se po té žluté vyjede pěšinkou až na asfalt, po něm asi 20 nebo 30 metrů, pak se točí doprava zase do lesa (myslím, že kolem ToiToi budek).
Následující sjezdík není těžký, ale jsou tam kořeny a dá se tam padnout.
Pak asfaltka po vrstevnici, přejezd silnice 3. třídy, polní cesta, les, v něm rychlý sjezd. Opět se tam dá padnout a dost se polámat, ale těžký není. Pod ním se točí poměrně ostře doleva, brzděte včas, nebo si ustelete v borůvkách.
Odtud úzká pěšinka, kde se nedá předjíždět. Spousta kořenů, vypínám Propedal.
Pak pěšina na chvilku končí, aby se následně před přejezdem potůčku znovu objevila s ještě většími kořeny.
Následuje lehké stoupání lesem a super rychlý sjezd po louce do Nového Rychnova. V něm jsou dvojité schody, dají se jet, ale kdo se bojí, mohl by uhnout a nebrzdit ostatní.
Z Nového Rychnova se odjede po silnici.
Z ní se sjede doleva na hrubý asfalt a nepříjemně se utahující stoupání. Pak doleva po polní cestě, po cca 300 m vjezd do lesa. Členitý terén a utahující se nepříjemné stoupání na lesní asfaltku. Po ní kousek z kopce a odbočka doleva do lesa na singlík, který p ochvilce zahne doleva do slušné stojky – stoupání na Mešnici. Zatím jsem neviděl, že by to někdo vyjel, ale možná že pár prvních to dá. (Je to jiné stoupání, než bylo předloni – to se vyjet dalo.)
Odtud velmi rychlý sjezd, na něm pozor, jede to fakt rychle a 60ku tam klidně dostanete. Po cestě kameny, makadam. Z toho sjezdu se ke konci odbočí doleva do lesa na singlík. Tam doporučuju přibrzdit tak na 35 km/h, nebo se pozabíjíme. Vjezd na lesní asfaltku (po které jsme jeli nahoře), ještě kousek dolů z mírného kopce. Pak doleva do Dolních Hutí.
Tady jsou nějaké změny. Původně se jezdilo doprava a dál blátivým lesním koplexem po modré, letos na jaře byla vyznačena trasa doleva s tím, že se v obou případech vyjelo doprostřed sjezdovky na Čeřínku. Před týdnem jsem mluvil s pořadatelem a říkal, že ta sjezdovka se pojede celá, tak nevím, kudy se tam najede. Uvidíme.
Každopádně sjezdovka je těžké stoupání, naprostá většina závodníků chodí pěšky. Na druhou stranu, dá se vyjet, zvládnu to i já. Jsme na Čeřínku, tj. na druhém vrchu. (Mešnice se z nějakého důvodu nepočítá :-).)
Odtud po pěšinách dolů pryč z Čeřínku. Jede se lesem, střídají se singly s lesními cestami. Tenhle úsek mám rád.
Je v něm ještě jedno stoupání, které na blátě dost klouže, ale dá se vyjet – náročností bych ho přirovnal stoupání ne Křemešník. Jinak se jede převážně z kopce.
Přijede se do Rohozné. Žádný problém, rychle dál rovně po polních cestách. Po ostré levotočivé zatáčce následuje pár set metrů klesání do takového dolíku, z něj prudký výjezd, ostře doprava z polní cesty do lesa a po vrstevnici nájezd na těžké stoupání. Nejsou tam zatáčky, tak to moc neubíhá a člověka to nebaví.
Odtud z lesa na polní cestu do Bezděčína, přejezd přes hlavní na další polňačku k Batelovu. Najede se na panely, hned za nimi ostře doprava – je tam prach, tak pozor, ať si nelehnete nebo ať Vás někdo nesmete.
Pak pěšina kolem nějakého odkalovacího rybníka (nebo k čemu slouží – říkám mu „Smrdutý rybníček“ a bezpečně poznáte, že už jste tam ;-)). Za ním lávka pro jednoho cyklistu, mez nahoru a koleje. Tam se hlavně nenechte přejet vlakem. Loni tam, mám dojem, stál pořadatel a dopředu volal, jestli můžete jet.
Hned za kolejemi se dělí obě trasy – 50ka jede doprava a už na ní nic zajímavého nebude. Přes vrch po pěšině nájezd na asfalt, po něm do Švábova, doleva přes les na hlavní od Nové Vsi do H. Cerekve. Konec je opět společný, tak si ho nechám do druhého dílu. :-)
(omlouvám se za duplicitní příspěvek, vytimeoutovalo mi spojení a nevěděl jsem, že se to odeslalo)
Společnou cestu jsme skončili v Batelově u kolejí. Dlouhá trasa odbočuje doleva. Vjede na silnic, po ní doprava asi 20 metrů, z ní zase doleva stoupání po trávě. Nakonci vjezd pod nějaké stromy a doleva sjezdík z meze a po louce do Batelova.
Na té mezi už spousta lidí padla, i když na ní nic není.
Přes Batelov po silnicích, kolem kostela, stoupání a za ním odbočka doprava do nepříjemného stoupání k lesu podél nějaké zahrady. V lese pěšiny, nedá se tam prakticky předjet, ale jinak je to tam pěkné. Přesný popis zatáček a odboček po mně nechtějte, zase tak si to nepamatuju. Ale není tam žádná záludnost. Ani tam nejsou kořeny nebo kameny, prostě docela pohoda.
V tom lese jsou jen dvě místa, která stojí za zmínku. Sjezd po kraji louky, protože pod ním je technický úsek s hlubokým bahnem (i když trasa jede po kraji a tam bude asi sucho) a o cca 1 km dál stoupání po singlíku plném kořenů. To je poměrně technický výjezd. Utahuje se.
Pak Lovětín, z něj po asfaltce přes mělké údolí. Ve stoupání odbočka doprava na cestu k lesu. U něj se najede na polní cestu a podél lesa se kus pokračuje. V lese pak opět žádná nástraha. Nic, co by stálo za zapamatování, proto si odtud nic moc nepamatuju. (Nehledě na to, že tam jezdím jen občas, tak jednou ročně.)
Jsme kousek od hradu Roštejn a kromě mělkého brodu, který je vidět, tu nic zajímavého není. Pak z lesa poměrně dlouhý sjezdík k asfaltce. Sjezd není záludný, dá se tu docela jet.
Za asfaltkou (provoz zastaven Policií ČR) vjíždíme do „areálu“ Javořice. Odtud se pořád stoupá. Kdo máte na computeru nadmořskou výšku, tak Javořice má 838 m n. m. Pojede se až na samotný vrchol k vysílači. Cestu nemá cenu popisovat, ale docela si ta různá stoupání užijeme. Podle mapy převýšení bychom mohli být někde kolem 50. kilometru.
Samotný výjezd na Javořici je tvořen lesní cestou s řídce poházeným drobným štěrkem. Nic moc.
Zato cesa dolů je poměrně těžký a dlouhý sjezd. My na fullech si to užijeme, zbytek ukáže své sjezdařské schopnosti. :-)
Dojedeme do Světlé. Tam byla druhá občerstvovačka. Snad tam bude i letos. Ze Světlé se stoupá po polní cestě zpět na Javořici. (Na mapce převýšení je to ten zub před 70. km.)
Z Javořice se postupně bude klesat po lesních cestách a pěšinách. Dá se tu pohodlně předjíždět, tak není třeba někoho strkat do křoví na singlu – prostě ho předjedete o pár desítek metrů dál.
Tenhle úsek pod Javořicí mám rád. Pěkně to jede, občas singlík s kořeny, kameny a blátem, občas široká, rovná lesní cesta. Někdy i asfalt. Odjede se z kopce lesem k brodu. Brod je vidět asi z 40 metrů, jsou u něj lidi. Normálně není hluboký, ale diváci ho před závodem přehradí a napustí. Dá se projet a dá se v něm utopit. Taky se dá slézt a přejít. Záleží, co preferujete.
Pak po polní cestě do Nové vsi, v níž se nějak zakličkuje a vyjede se úplně jinudy, než jak to znám z dávno minulých ročníků. Mapka na výše uvedeném odkazu nejspíš nebude úplně aktuální. Takže následujících cca 5 km nemohu popsat, ale nenapadá mě, kde by se tam dala vymyslet nějaká záludnost.
Nakonec se najede na tu silnici z Nové Vsi do Horní Cerekve a pokračuje se společně s kratší tratí. Silnice je převážně z kopce. Těsně před Horní Cerekví se odbočuje prudce doleva do zatopeného lomu. Tam se pak můžete vykoupat, voda vždycky byla průzračně čistá, i když už tam pár let nejezdím – je tam moc lidí.
Každopádně kolem lomu vede úzká pěšina (voda není z trasy vidět – jen aby Vás to nepřekvapilo). Ta Vás vyvede na asfalt pod želečniční most. Za ním je poslední velmi mírné stoupání, stejně mírné klesání, projedete mezi rybníky a zatočíte prudce doprava zpět po té úzké silnici (na které jsme startovali) do cíle. Za tou odbočkou už se prakticky nedá předjíždět.
Celkově je ta trasa obtížná tak akorát. Šelu jsem jel krátkou a přišla mi míň členitá, tzn. míň kořenů a šutrů. Jestli zaprší, tak s přibývající vodou výrazně stoupá náročnost trati.
Upozornění!!!
Hlídejte si kola. Loni se tam někomu ztratilo kolo 2 min před startem přímo v prostoru startu, když si odskočil za strom.
Dik za popis, az trosku moc detailni :)
V sobotu se asi pojedu rozstrelit na dlouho.
ja uz jsem na ni prihlaseny.
Nádherně jsi to popsal, asi píšeš všemi deseti :) Mne jen zarazilo, že se nechá jet z Mešnice 60 km/h, to bych umřel strachy. Letos jsem tam na jaře jel a byl tam čerstvě navezený 5 cm štěrk. To se tam asi půjdu podívat jako divák, protože plebs chce chléb a hry :) Sjezdovku jsem letos jel celou nahoru, na začátku je nějaká strouha a už nevím jestli jsem ji dokázal přejet, jenže já jsem antitalent na technické úseky. Po trávě pokud je suchá, tak to nepodkluzuje, možná že dříve ta polovina sjezdovky při kraji za vlekem byla horší, protože to tam podluzovalo na kamínkách, teď se v nejhorším bude moci traverzovat :)
Makadam frakce 50 říkáš!?..:-))
Takže vychrtit od Rychnova na Mešnici a traktorkou po štěrku na Hutě..hmmm Dřív to měl natažený líp.
To si radši dál budu v klidu jezdit po super stezce (černá) přes Čertův hrádek.
Závod je růžová.
…pokud si dobře pamatuji, tak to byly úseky v tom sjezdu, třeba to připravovali na novou kvalitní cestu …
dá se tam je přesně tak jak píšeš – podle strachu. :-)
je to prostě hodně rychlé, byl bych nerad, aby mě někdo chytal za slovo kvůli té 60ce. ;-)
ten makadam není po celé délce, jen v jednom pár desítek metrů dlouhém úseku.
jinak ta růžová na mapce neoznačuje aktuální trasu, řekl bych, ale tu předloňskou.
Kukni sem: http://www.cykloserver.cz/…lety/detail/?…
Projel jsem to s GPS…
Sorry, projel jsem jen 50ku…
tak jak se vam jelo?
ja jsem mel krece u brodu. a bolely. nebo spis boli jeste ted.
rano jsem si zapomnel jidlo, bylo vedro (veril jsem v dest), ty krece – muj nejtezsi zavod letos.
jelo se mi parádně, krásný rozjetí, žádná krize, žádný křeče, nic… :) sjezdovka bzla teda ukrutná, ale dala se :) a zajímalo by mě jestli jde vyjet ta obrovská stojka někde před tím, ta kterou všichni šli… dojel jsem si pro 33.místo celkově a 3. v Juniorech, tedz spokojenost :)
Kopec na Mešnici (to je ta obrovská stojka před sjezdovkou) vyjet jde. Byl jsem se tam kouknout a ze závodníků na dlouhý trati to vyjelo celý asi 6 lidí.
Jel jsem krátkou, trať rychlá, pěkná, dvě místa kde tlačil asi každej ale to k tomu patří. Sjezdovka vyzivna. Jen mi tam chyběly nějaký technicky náročnější úseky. Obcerstvovacky často, přidat jich víc vzhledem k vedru byl určitě dobrej napad. Žrádlo na trati jsem teda neviděl ale asi tam bylo, ja ho nehledal. Hasiči, zahrádkáři a jejich mlžení přišlo dost vhod. Po dojezdu fronty téměř žádný, parkovani dobrý, jídlo v pohodě, pivo bohužel Ježek :)
Akce zvládá na jedničku, vlastní výkon překvapil, za mě spokojenost.
Kde byl brod?
na cca 75. km.
Mně se jelo parádně… Trošku jsem vytuhnul hned po startu, ale to byla moje chyba, pak už se mi jelo dobře. Ten první kopec by šel vyjet i na FF, kdyby to jel člověk sám, takhle mi to asi v půlce uklouzlo na kořenu a šel jsem taky pěšky. Sjezdovka taky šla, až na to pražící slunce… Akorát oba dva úseky mě přesvědčily o tom, že šetřit těch 30g za malou placku nepotřebuju :-). I když s 34z kazetou bych si možná poradil i na prostřední placku… Bohužel při sjezdu po sjezdovce jsem proříznul bok Freda takovym způsobem, že mi přes díru akorát vytek všechen tmel a vracel jsem se na start potupně s hasičema… Holt smůla. Ale jinak krásnej závod, super technický pasáže a málo asfaltu. A dobrý byly ty schody, odtamtud bych chtěl mít fotku :-).
Nevím jestli na těch schodech někdo fotil, v 99% případů totiž bikefotofirmy fotí na takových místech, že nevíš odkud to je. Tzn. někde v hustém lese, které jsou na všech závodech stejný (stačí se podívat na jejich weby). Evidentně je pro ně problém zeptat se pořadatele na nějaké fotogenické místo, nějakou místní dominantu, hrad, kopec, přehradu, sjezd (to bych si pak od nich i nějakou fotku koupil). V Cerekvi třeba zrovna ty schody, nebo zmiňovanou sjezdovku, kde by byly parádní fotky. Na Malevilu jeden „profibikefotograf“ fotil zády k dominantě Hvozdu…takže vzniklo 1200 fotek z hustého lesa…
Jarda Kocian fotil na sjezdovce.
oprava / dodatek:
Rikal, ze fotky budou na webu dnes vecer.
To je jediná firma, kterou si pamatuju.
Jaké byly ty další?
KTfoto tam bylo taky ne?
Máš pravdu.
AHOJ kluci!zpokojenost letos to bylo fakt ostrý!!!bylo tam nadupaných bab!!myslím na 85km…ale dala jsem to na bednu,tak mám radost!ani neměla první zas takový náskok před náma!dojela jsem na 3flek 2minutky za druhou,tak spokojenost!jo a KTfoto..bylo při průjezdu Bezděčínem..směrem po prašné cestě…k té uzonké cestičce na jedno kolo, směr Batelov už…pár metrů před rozdělením tras…:))
Gratulace od Melechováků !
Jel jsem kratkou a uzil jsem si to od zacatku az do konce.Trasa paradni, misty pekny teren, pekelne vyjezdy (ten prvni jeste pred sjezdovkou se snad ani vyjet nedal..). Organizacne mam poznamku jen k dojezdu do cile, kde nebylo jasne, ze se ma jet jeste okruh kolem rybnika, male sipky na asfaltu jsem si malem nevsiml, zbytecne brzdeni tesne pred cilem.
Na cca 21km jsem ve sjezdu prorazil zadni dusi. Timto bych chtel podekovat kolegovi, ktery mi poskytl jeho.. jeho jmeno nevim, ale urcite se sam pozna podle indicii: zlomena riditka, zlomeny ram, ohlej predni rafek. Diky!
Jednoho černýho Artura podle tohohle popisu jsem viděl v cíli, nemá někdo fotečku?
+1
taky bych ho rad videl, v cili mi o nem vypraveli znami.
Jel jsem 85 km, vypadalo to na super závod, ale přestalo mi fungovat řazení, následkem čehož jsem roztrhl řetěz (příčina banální – prasklá koncovka bowdenu).
Nejdřív jsem to chtěl zabalit, ale pak jsem se kousnul, dal to dohromady a dojel kolem 70. fleku.
Ironií osudu nějak blbla časomíra, takže jsem i s kolegou, co dojel přede mnou byl označedm jako DNF, takže zbytečná snaha (to ne, krásně jsem si zajezdil).
kolega se nakonec ve výsledcích na webu našel:-).
závod celkem pěknej, i když na můj vkus moc asfaltu a málo těžkých pasáží hore i dolekopcom. největším soupeřem mi bylo vedro. v první půlce ještě bylo hodně občerstvovaček a sprch, ve druhý části trati obojího ubylo, zato přibylo výjezdů na slunci a já se málem upek…
značení průměrné, jednou jsem zakufroval. naštěstí většinou jsem jen ve skupince s nějakým místňákem, který znal cestu.
pekne jsi jel pane kolego, parada:)
To máš štěstí, že se ve výsledcích našel, já jsem pořád vedený jako DNF (psal jsem majlíka pořadateli i firmě, co měřila, ale mají to na háku…). Pro mne je to 14. místo v kategorii, takže dost bodíků do Galaxy série.
Za místňákem se mi taky jelo skvěle, škoda, že dostal křeč na brodu :-)
mistnak v zelenobile prilbe? :-)
Jsme se tu sešli, jel jsem v Gigasporťáckém dresu…
:-)
Ahoj pane.. Zavod je to pekny.. Znaceni uz pokulhavalo..jak se znacilo letos nově. Pletly se tam znacky z lonska… tak se stavalo, ze lidi co byli za mnou se pak zas objevili prede mnou ;) a to jsem nezazil jedinej (to bylo demotivujici ;) )
Jen se na me podepsal stres co jsem mel predtim v praci a k tomu nejako jsem pozapomel se najist… pak mi hned vypadli flasky a pak uz jsem se v tom jen vezl…Nez jsem doplnil zasoby uz bylo pozde ;)
Poprve jsem zazil jake to je, kdyz sekne ;) od 20 km jsem se trapil az do cile… takze jsem se pak uz jen dosoural do cile…
došoural do cíle minutku přede mnou:-)…taky jsem pár lidí předjížděl 2× a oni mne ani jednou, např. ze zabloudivší skupinky jsem se vrátil zpátky na správnou trasu jediný, ostatní jeli dál;
Fakt dosoural.. posle sjezdy uz jsem jen se nechal vest kolem a to mi asi jednou ruka vylitla z riditek ha ;) ani jsem to neresil chytl je a vezl se dal ;)do kopce dal mrzacka a nejak to vyslepl…
JJ to je presne to o cem mluvim, ze najednou co jsi predjel lidi za tebou pak siroko daleko nikdo a ty je po chvilce vidis pred Tebou ;) Jake to prekvapko…
Můj první závod za sucha. Výborné počasí, krásnej terén, hezky křečovitej výjezd po sjezdovce, pěkné technické pasáže-těch lahví co se všude po těch kořenech válelo… :-) (moje uletěla i s kusem držáku, zůstal mi jen spodní kus plastu a šrouby v rámu). Moc se mi to líbilo. Pochvala za těstoviny na výběr v cíli.
Bohužel mi nestihlo dojít z kolokrámu mimojiného i nové obutí a tak jsem jel na starších SM Beta, což pochopitelně nebylo do tohoto terénu nejšťastnější a měl jsem strach to více pustit. Ale přežil jsem, takže celkově naprostá spokojenost. Jel jsem krátkou, 105 flek.
letos bylo počasí ideální :) bohužel jsem měl docela smůlu za křemešníkem jsem nedobrovolně opustil první skupinu kvůli sram spojce:/
jsem si říkal, že jsi jel přede mnou a pak jdi dojel za mnou
líbilo se mi to. Jel jsem ve velký pohodě /konečně/ a víc než půlku úplně sám, což mě baví. Průměrný tepy o 9 nižší než na Karlštejně :)
Celkem 8 na krátký a 2 v kat.
Klobouk dolu. A když bys měl porovnat Vrchy a Karlštejn, pokud jde o trať a profil, podobný?
3Vrchy jsou hezčí trať, kopce mnohem prudší -dlouhé úseky ve velkém úsilí na malou pilu, nejprudší je výkonem i na nejlehčí převod. Já ho kousek taky šel, ale jezdil se, kdyby to nebyl závod, jedu ho taky. Ale nechtěl jsem jít do maxu, protože jsem neznal trať a slibovali ještě sjezdovku, která naopak byla v pohodě. Přišlo mi to pěkně jezdivý, některé pasáže byly vyloženě lahůdka.
Asfaltu je na obou celkem dost, ale to je prostě nutný u průjezdů vesnicemi atd. Značení má lepší KPŽ a to o třídu minimálně. Občerstvovačky nehodnotím, na KPŽ jsem si nevzal nic a na 3V jednou vodu. Celkový zázemí je ok u obou. Konkurence je pochopitelně na KPŽ jinde, Galaxy je úrovní konkurence i za „Okolo…“. Tak akorát pro hobíky pořádně si zazávodit bez pocitu komparzu eliťě. Atmosféra mi na 3V přišla lepší. Ve vesnicích kde se jede Karlštejn nikoho nezajímáš, tady lidi fandili, stály s hadicema a kropili u silnice atd…
v průběhu týdne ještě sepíšu report k nám na mtb-blog.
Díky. Vrchy znám, jezdí se tam parádně i mimo den závodu, kdy tam na bajku prakticky nepotkáš člověka, tak možná i proto to nadšení místních…
Když chceš na Galaxy pořádnou konkurenci, musíš jet hlavní závod, tam jezdí špička (v bodování do seriálu je to podstatně zvýhodněno)…
Jinak super výsledek, ale nechápu, co při tvé výkonnosti a věku děláš na krátké :-)
Tak kratkou jsme jeli hlavne kvuli vedru – pred zavodem tu padlo, ze obcerstvovacky na tomhle zavode nebyvaly moc dobre (coz nastesti letos neplatilo), cehoz jsme se obavali a vzhledem k tomu, ze tentokrat jsme s sebou nemeli zadny support, nechteli jsme riskovat, ze dojde piti, coz by se na dlouhe stat mohlo, kratkou i v tomhle horku objedes na dva velky bidony. Jasne, muzes si na obcerstvovacce zastavit, nechat bidony doplnit, ale to se jaksi kdyz jedes na vysledek moc neda…
Na dlouhé je větší konkurence, ale je jasný, že těžko můžu závodit s Elitou, která díky absenci své kategorie jede A nebo B. Novotnýho nebo Cirkla v B1 fakt nedávám. A abych se v tom vedru drtil na 10–15 místo bez podpory na trati, kterou neznám. To se mi nechtělo. Koneckonců večer jsme měli ještě program :)
Nemusím mít každý víkend totální podlahu, po Karlštejnu mi to přišlo i vhod.
fajny zavod, pekna trat (i kdyz znaceni misty pokulhavalo)… Jelo se mi naprosto uzasne, za to, ze jsem prisla o jiste zlato, muzu sypat popel na hlavu tak akorat sobe, holt predzavodni projeti ciloveho prostoru se nema zanedbavat :-)
gratulace, poháry za 2.flek na takovémhle závodě,to je férový:-).
Jonti taky dost dobře, furt tvrdí jak nejezdí a pak dojede s Kopkou:-)
Gratuluji a ještě jednou se omlouvám za toho háčka, co jsem za tebou provozoval :-)
gratuluju, 2 minutky za Kájou, to je supr výkon,jela jsem taky,na startu jsem stála až úplně vzadu, takže až pátá v kategorii, ale vzhledem k tomu, že startovní číslo korespondovalo s mým věkem spokojenost, těším se, až si s váma zase zabikujem ( jak bylo v Dolomitech)
Ilka od Pedra
Hezky zavod, 30. misto na dlouhe trati, spokojenost.
Zavod tezky, trat na tak nizke prevyseni tezka, sjezdy se mi libili a stojky taky. Jel jsem docela kudlu od zacatku mezi 25–30 mistem, s klukem v dresu Trog jsem se docela vezl a dostal dopredu, ale jel moc rychle a na 65km na poslednim velkem kopci mi seklo a konec. Dal jsem gel, ale uz to moc nejelo. Trochu jsem se jeste rozjel, tesne pred najezdem na asfalt me dojel Kopka a jeste dva, vetsinu asfaltu jsem je mel 50 metru a neslo je dojet.
Plaste jsem mel Nanoraptor a spokojenost, HT byl v pohode, lehky full by byl taky pouzitelny, ale moc velka vyhoda by to nebyla.
Prumerny tep 162, maximalni 184.
Ulovil jsem na facebooku fotky toho Authora
Prej se mu to stalo snad az nekde v cerekvi pred cilem. Vi nekdo co se stalo?
Jak jsem psal vys, nekde kolem 21teho km se to stalo. Byl tam sjezd plny takovych vetsich bilych sutru, na kterych jsem prorazil dusi. V tu dobu uz tam tenhle Author byl rozsekany. Majiteli se nic – podle jeho slov – nestalo, kolo pak vzal do ruky a vydal se do cile po svych.. Rikal, ze prvni ruply riditka, pak zrejme do neceho narazil a letel do smrcku.. kdyz jsem tam to kolo videl slozene na zemi, skoro jsem neveril, ze chlapikovi se nic nestalo.
reportík u nás na blogu
Foto ze závodu zde:
tak se mi zdá, že se (letos?) stalo populárním podvádění. minimálně v ženské kategorii.
Pavlína Nováková (Merida Biking Team) kus trati vynechala (možná celý areál mezi Batelovem a Lovětínem), Alžběta Havlasová (MenX – HAIBIKE.CZ) vynechala průjezd lomem a výrazně si zkrátila cestu k cíli přes náměstí v H.C.
tomu říkám pěkná reklama pro Meridu a pro Haibike. thumbs down
Thumbs down spíš na značení trati. Plus na celej start, informace, že mám bejt na náměstí na start v 10 místo v 10:30 mě v 9:50 na prezentaci nepřevlečenýho a potřebujícího na záchod, opravdu velmi potěšila. Že jsem tam vlastně vůbec bejt nemusel, natož v 10, mě naštvalo snad ještě víc.
Mimochodem, kde tam byl lom, nějak si ho nevybavuju. A přes náměstí by si to zrovna dvakrát nezkrátila, když se přijíždělo z druhý strany :D. Ale souhlas, že ten dojezd je vyřešenej blbě. Tuším Sharka tam loni kvůli tomu přišla o vítězství.
Značení bylo zoufalé, vybledlé šipky, připomínající zašlou slávu závodu, pár laxních pořadatelů, co neukazovali a čekali až přibrzdíš a zeptáš se na cestu, nezabezpečené nebezpečné nájezdy na hlavní cesty (např. nakonci u Cerekve)… Prostě se nedalo jet naplno. Byl jsem ve skupince, co za Batelovem dost zoufale zabloudila, zachránil nás až nějaký důchodce na samotě, který si vzpomněl, že někde v lese viděl nějaké šipky a dovedl nás k nim :-)
značení na 3 vršcích je kapitola sama o sobě.
původní trať se jezdila v opačném směru. a byla značena stejnými barvami. nebyla tam Mešnice (ten pěší výstup v lese odhadem na 20. kilometru).
pak se směr otočil, pak se přidala Mešnice, pak se změnil způsob výstupu na Mešnici i další úseky.
takže když zabloudíš, nalezení barevné šipky na stromě nemusí nic řešit – klidně můžeš jet opačným směrem nějaký již nepoužívaný úsek (nepotkáš soupeře → hodně se projedeš).
Já zabloudil pár km po startu, když mi odjela skupinka na úplným čele závodu a ta cestička vypadala jak někam na dvorek a pak ve sjezdu z Čeřínku, kde si to naštěstí uvědomil závodník přede mnou, jinak bych jel až bůhví kam. Zase odbočka, kterou jsem minul loni, byla letos vypáskovaná, tak třeba za pár let to bude fajn :D.
výkon pořadatele je jedna věc. špatně odvedená práce.
ale pořád ještě to není podvod.
jinak lom je úsek, do kterého se dostaneš tak, že ze silnice před Cerekví zahneš doleva (byl tam pořadatel a ukazoval směr), projedeš takovým „pustým“ prostranstvím (bývaly tam hromady nějakých písků nebo čeho, letos jsem neměl čas se dívat kolem). a vjedeš na pěšinu vyšlapanou ve vysoké trávě. pak na asfalt pod most a mezi rybníky do cíle. přes náměstí je to o několik minut kratší, odhadem o 2 – 3. (podívej se do mapy, silnice od Nové Vsi, náměstí, odtud směrem na Horní Ves, Počátky a jsi v cíli – rovinka, asfalt, žádné kličkování mezi kopřivami u lomu, žádné vyhýbání se chodcům).
Jo, tady… Už si vzpomínám, tam jsem byl. Proto si taky pamatuju příjezd z druhý, teda správný, strany a ne od náměstí.
hele, A. Havlasová tu trať zná, jezdí tam pravidelně a ten dojezd se nemění, protože prostě není kudy. tam to byl jasný úmysl. nehledě na to, že jim pořadatel ukazoval správný směr.
u té Novákové bych ještě chápal, že mohla zabloudit, ale jednak tvrdili, že to místo jedou podruhé (ale následně nikde netápali, nebdloudili a zrovna v těch místech se trať stáčí na druhou stranu, než ze které přijeli, a špatný směr je přehrazen „mlíkem“) a jednak jsem jí dal ve sjezdu z Mešnice a ona mě nikde nepředjela, takže musela něco vynechat.
Takže tady je kámen úrazu, potřebuješ si omluvit, že tě dala ženská :).
cekal jsem, kdo to napise. a dockal jsem se. :-)
ale o tom to neni, jsem zvykly. nejsem zvykly, ze lidi, kteri neco delaji pro radost, pro sve poteseni (= amateri), podvadeji. tomu nerozumim. a vadi mi to, protoze vim, ze treba Leona Buskova nepodvadi.
podobne jsem cekal, kdo ohlasi, ze jel vic nez 40 km/h ten sjezdik z Javorice. tam jsem se nedockal. ale silne reci na BF, to jo. klasika. :-)
Já s tebou souhlasím, jen říkám, že značení bylo takový, že v tom nemusel být úmysl.
U sjezdíku z Javořice si myslim, že bylo málo lidí, co by při něm koukali na tacháč :D.
já jsem se díval. jel jsem ve vláčku, rychlost 22 km/h. zkoušel jsem to předjet, ale nechtěl jsem zrušit ráfky (Podium MMX – kdo zná, chápe mě :-) ), což mimo stopu docela hrozilo. tak jsem se zase zařadil.
letos nejsou 3 vrchy součástí Galaxy série: