Dobry den,chtel bych se zeptat..Praskl mi retez,tak jsem kolo zavezl do servisu,aby mi tam dali druhy…A kdyz jedu,tak mi preskakuje retez,kdyz zaberu…Dali to tam spatne,nebo je v necem jinem problem???Dekuji za rady
Dobry den,chtel bych se zeptat..Praskl mi retez,tak jsem kolo zavezl do servisu,aby mi tam dali druhy…A kdyz jedu,tak mi preskakuje retez,kdyz zaberu…Dali to tam spatne,nebo je v necem jinem problem???Dekuji za rady
Predchozi byl asi moc vytahanej, takze to ted strili. Bud si to sedne, nebo budes muset menit vic veci pripadne pilovat. Taky si jeste prekontroluj, zda je dobre snytovany retez, tedy pokud je beze spojky, zatuhly clanek taky dokaze delat neplechu.
Jenom doplním Viléma; pokud přeskakuje opravdu „fest“, tak, že se ani nedá pořádně zabrat a na většině pastorků, tak ani na nic nečekej a nechej vyměnit i kazetu. Pokud si v největším záběru občas poskočí na jednom nebo dvou pastorcích, tak tomu nech tak 100–200km, sedne si to.
Jen bych doplnil, že v tomto případě je vhodné se vyhnout jízdě na střílejících převodech. Taky pomůže jízda na velkou pilu, kde stejný pastorek střílet ani nemusí.
Dekuji moc za rady.............
Pokud kazeta ještě není úplně mrtvá a střílí to jen občas na některých převodech tak si po čase řetěz ještě sedne. Další nový řetěz už ale nerozdýchá, proto tento řetěz dojezdi až do úplné smrti a pokud máš nějaké jeté řetězy, tak ty by pak ještě měla strávit taky. Tak se dá prodloužit život prakticky už mrtvé kazety i řetězů na dvojnásobek. Cenou za to ale je horší řazení a větší riziko roznýtování řetězu. Proto se toto s úspěchem zpravidla praktikuje na zimácích, kde to až tak nevadí.
zpravidla praktikuje na zimácích, kde to až tak nevadí.
me teda zima docela vadi. obzvlast, kdyz pocitam, ze pojedu a budu slapat, abych se zahral, tak pak nekde tlacit a mrznout bych nechtel.
Já se připojím k dotazu. Taky mi to začlo dělat, na nejtěžší kombinaci to je v pohoděje ale jakmile mám vepředu třeba 2. a vzadu 3–6 kolečku tak to pořád skáče z jednoho na druhý a zpět..na servis sem objednaný až za týden. Kolo mám asi 2 týdny a naježděno asi 150km takže je to funglovka. Můžu to sám nějak seřídit, abych mohl jezdit, než bude servis?
Vyzera to na ohnutu patku prehadzovacky, pozri zozadu, ci ramienko smeruje kolmo k zemi, da sa to zrovnat aj doma, ale ked s tym nemas skusenosti a bike je novy, nechaj to servisu
Pravděpodobně to chce jen pořádně doštelovat řazení, je to nové kolo a tak si prostě sedá. Podívej se sem a uvidíš, že to vyřešíš :o)
Nový kolo má nová řadící lanka,ta se po zajetí mírně vytáhnou a je potřeba řazení doštelovat.viz odkaz od Dayva.To jen pro vysvětlení proč to dělá.Je to naprosto normální a běžnej jev.
Jen pro doplnění týká se to pouze bodu 8.a 9. Na dorazy bych nechytal.Stačí pouze mírně pootočit štelovacím kolečkem.
Děkuju moc, něco takovýho jsem potřeboval :)
ja mam na kole dualy deore lx a ne a ne to poradne vyladit
a co konkrétně to dělá??
pokud by nebyl novej, tak bych rekl a kdy to videlo naposledy olej?
cca před rokem jsem měnil velkou placku, ale teď se stává, ve sjezdech – třeba kořeny, že řetěz seskočí z velké na prostřední, tak nevím?? zase měnit placku? střední je původní a řetěz se nelepí…, že by ta velká tak málo vydržela a zuby jsou zhoblované?? je to FSA
špatně nastavený přesmykač?
ten je pořád stejně, a že by se sám pohnul??
proc by nemohl? ;-)
nepises, jestli pri slapani nebo kdyz se jen vezes. je spravna delka retezu, nema saltr unaveny pruziny?
psal jsem ve sjezdech, třeba kořeny, takže bez šlapání:)
Tak jak píše JSt ještě délka řetězu a šaltr? Jak máš to kolo dlouho?
délka řetězu je v pořádku a šaltr taky:)
A nepadá ti ten řetěz odspodu?
Přesně tohle se běžně stát může. Od spodu pár zubů spadne, což není problém ani když je vše 100% ok a i třeba použité střední ramínko a hodně krátký řetěz (kratší než má být dle pravidla velká/velká + 2). Pak stačí ve sjezdu třeba z rovného úseku přejít do zatáčky a dát vnější nohu dolu a aby to bylo rychlejší proti směru šlapání (mylsím případ, kdy to je 1/4 otočky místo 3/4 po směru) a řetěz je dole.
Tady pomůže jedině napínák.
do teď bylo vše v klidu, všechno původní cca rok, najednou to začlo dělat až teď tak nevím, jedině velká placka v háji…
S najvacsou prvdepodobnostou je to tak ako pise MlokCZ, a po tom roku jazdenia sa k tomu pridal ojazdeny prevodnik a mozno aj voditko na presmyku moze mat volu…
–
Tohle mi dělala velká pila XTR, která je sjetá už od výroby. Jako nová je OK, ale to vydrží jen chviličku a pak padá; přesně, jak píšeš. Co jezdím Middleburn, mám klid.
ahoj, mam mensi problem, kdyz mam na devitikolecku to nejmensi kolecko a na klikach 2. nebo 3. prevod, tak mi preskoci retez, ale deje se to jen na tom malem devitikolecku a kdyz trochu vice zaberu (napr. pri zpomaleni po zatacce atd.)- cim to muze byt? prehazovacka je nastavena s rovinou toho maleho kolecka, aj jsem zkusil ubrat ci pridat, ale porad to preskakuje – vite nekdo? jeste se chci zeptat, jak ma byt nastavena vyskove kladka (prehazovacka)pod tim devitikoleckem.
S tím jsem měl tak problém … nijak si to nedokážu vysvětlit :-(
Teda aspoň zkus toto(jenom jestli tj ono pro zajímavost, třeba někdo poradí aj mě :-D):
Jeď někde na rovině, šlapej co to dá na to 3/9. Pak přestaň šlapat a podívej se co udělá řetěz.
Mojí se ten řetěz totiž propne tak, že jí přeskočí uplně na jiné kolečka :( jako by byl zatuhlý náboj nebo něco takového a šlo to špatně na volnoběh, tzn že se kazeta nezastaví ale kousek se furt jakoby točí s kolem a pak až při nějaké síle jí přehazka vrátí tak jak to má být… Samozřejmě v nějaké čudné pozici :-)
Chyba je v orechu, skus vycistit a namazat-olejom, vazelinu do orecha radsej nie.
Je to tak, zatuhlá vazelína v ořechu, nebo je jí tam moc.Zvedni zadní kolo, rukou roztoč kliky, přestaň točit a uvidíš, co to bude dělat, pokud se ti kliky znovu hodně roztočí, rozebrat ořech, vyčistit, namazat (olej, řidší vazelína).
neco s tim budu muset udelat, nebo se z toho zlbaznim…vubec jsem netusil, ze by to mohlo byt orechem, tak to zkusim.
To není pěkný … jak to rozdělat? nemusím mít náhodou nějaký special klíč? :(
Zalezi co mas za zadni naboj.
takze jde o to jen sundat devitikolecko, o cistit orech? nebo se musi rozdelat i kompletni orech?
Na to, aby jsi sundal devitikolecko je potreba bicik a klic na povoleni devitikolecka.
Právě jestli jsem to dobře pochopil… Sundat kolečka, rozdělat ten ořech, vyčistit… a zase to všechno složit. TAkže taková práce na nějaké to odpoledne?
http://parktool.com/…eadhowto.asp?… Je to náročnější, pustil bych se do toho, pokud vyloučíš jiné možnosti. Jinak mě se při těchto problémech s přeskakováním ještě stávalo, že při záběru po volnoběhu se protočily kliky naprázdno, měl jsem zatuhlou vazelínu, projevovalo se to víc když byla zima a praporky nezaskočily okamžitě a zůstávaly „viset“.
Pokud se ti to nechce kuchat, tak pomůže prostříknout GT85.
CO když vezmu trošku čističe… ono se to rozpustí a pak tam fíknu konkor?
nebo do toho nastříkat WD a pak konkor? :-) GT nemám a už ho nechci
Jak jsem psal, zalezi co mas za nabu. Nektery orech jde rozebrat pomoci jedineho imbus klice, nektery rozeberes jen s pomoci vhodneho naradi nebo pripravku.
:-) byl jsi o 47 vteřin rychlejší…