Přesmykač, přehazka - problém seřízení?

63 nepřečtených
  • Dzordano_Bruno1

    Ahoj,

    tak akorát mi dorazilo nové kolo. Byl jsem ho projet, ale nastal problém. Pokud zařadím střední pilu(kliky střední talíř) a na kazetě druhou nejmenší. Drhne mi řetěz o přesmyk. Dále pak při přehazování jendotlivých pilek na kazetě dochází k poskakování(ma­lém) řetězu.

     

    Potřeboval bych od vás bikerů poradit. Pokusíme se spolu vyřešit tento problém nebo to mám prostě jako technický trouba odnést do servisu. Vždy jsem tady našel odpovědi na otázky, tak snad i tentokrát vymyslíme řešení:)

    0 0
    • rb  

      Ono prostřední placka a druhý nejm. pastorek není uplně „košer převod“ se nedivim,že ti řetěz drhne o smyk…

      0 0
    • keo  

      Co se týče přesmyku tak se podívej jestli je rovnoběžně se zuby,někdy stačí trochu pootočit nebo seřídit lanko,zrovna dnes jsem dával nový přesmyk a taky to chtělo trochu trpělivosti s nastavením.

      Ohledně poskakování zkus prohmatat řetěz,jestli nedrhne nějaký článek.

      0 0
    • Dzordano_Bruno1  

      Abych pravdu řek, celá léta jsem řádil na sedmi kolu, takže přeskok na devíti kolo je na mě celkem velký, takže možná jen moje neznalost je větší než si myslím..

      ALe pokud dám střední pilu a nejměníš pastorek, tak to drhne poměrně dost. Nejlepší bude ten servis :D Už se vidím, jak se v tom reju a něco zničím :D

      0 0
    • miki  

      Tak jsou dvě možnosti jak seřídit přesmyk.Buď ho došteluješ na páčkách (přitáhneš) nebo ho povolíš a lehce otočíš na rámu.Je sice ještě jedna násilná metoda a to kleště,siky atd ale to nedoporučuji.

      0 0
      • Dzordano_Bruno1  

        čím dál tím víc se ujišťuju, že servis je nejlepší řešení :D Protože já a kleště = zničený celý kolo :D

         

        Koukal jsem na šroubky u přesmysku. Neměl bybýt problém to udělat sám, ale přeci jenom se na to moc necitím…

          

        Máte někdo představu, kolik stojí seřízení?

        0 0
        • miki  

          Škoda že bydlíš daleko ,seřídil bych Ti ho grátis.

          0 0
          • Dzordano_Bruno1  

            To jsi opravdu hodnej :(

            Vždycky jsem si dělal vše sám a opravdu nebyl problém, ale u nového kola a ještě k tomu u devíti kola, kde nevím, co a jak má být, jestli je normální, že to škrtá atd. nemám moc odvahu se v tom vrtat…

             

            Doufám, že si Jarda v servisu nenaúčtuje 400 :D

            0 0
        • keo  

          to nevím,ale celková kontrola a seřízení kola stojí od200 do300kč

          0 0
    • Hornet  

      Ked si mal 7-kolo tak 9-kolo je v podstate to iste, pri spravnom nastaveni presmyku, by zo stredneho prevodnika nemal byt problem zo skrtanim na hociktorom zaradenom pastorku.

      Pozri: http://www.ivelo.cz/…resmykace-ii

      http://www.ivelo.cz/…prehazovacky

      0 0
      • Dzordano_Bruno1  

        Přesně tenhle návod mám před sebou a snažím se to nějak udělat. Ale nerad bych to zprasil víc než je. A co si budem povídat. V deset hodin něco dělat na kole je krapet na hlavu:D

        0 0
        • keo  

          Ikdyž to rozladíš ještě víc tak se moc nestane a do servisu to můžeš dát vždycky ta cena se moc nezmění max o nový lanka,nebo to dáš a už nebudeš potřebovat servis ani příště,ono než si vše sedne tak to budeš muset možná stejně ještě doladit.

          0 0
        • Hornet  

          Ved aj zajtra je den :-D nemas co pokazit, pokial nebudes do toho tlct kladivom :-D

          skontoluj si vysku presmyku, rovnobeznost s retazou pri najtazsom prevode, a zajtra sa mozes pohrat s dorazmi a napnutim lanka

          a vzadu takisto, nastavit spodny doraz, horny a napnutie lanka a pojde to :-)

          0 0
          • Dzordano_Bruno1  

            Zítra se na to přesně tak podívám a uvidíme. Ale řešme kolik si může pán naúčovat. Lanka a bowdeny jsou úplně nový!

            0 0
            • Hornet  

              Neviem ake su ceny v servise u vas, tu je to tak cca 50–80,–sk za prehadzovacku a to iste aj za presmyk

              0 0
            • Hornet  

              Ale myslim ze to zvladnes aj sam :-)

              0 0
            • keo  

              říkaš nový,když zajdeš tam kde jsi koupil tak by to mělo být grátis,jinak tak do 2kil.

              0 0
              • Dzordano_Bruno1  

                Já jsem počítal tak max 200,– opravdu max..

                Jinak, kolo mám z netu, takže je mi celkem jedno, že za to dám 200,– protože jsem ušetřil 3000 :)

                0 0
        • kali222  

          kola se stavej nejlepe mezi pulnoci a 5 ranni :)

          0 0
          • Dzordano_Bruno1  

            Já bych u toho taky vydržel sedět a čučet, hrát si. Jenže rodina by asi nebyla moc štastná z toho rámusu od muziky a nadávní :D

            0 0
    • Dzordano_Bruno1  

      Jinak mám takový malý dotaz.

      Na vidli mám po jejím stlačení vidět kroužky mazadla na nohách. Je to špatně, či dobře. Kolo jsem projel asi tak 15minut před barákem..

      0 0
      • kihsleek  

        Není to problém, pokud tý vazelíny není opravdu hodně… U nových vidlic je to normální. No vlastně u většiny vidlic je problém, pokud tam vazelína není ;)

        0 0
        • Dzordano_Bruno1  

          zde je fotka. Několikrát jsem vidlici stlačil

          0 0
          • kihsleek  

            Nic strašnýho. určitě otřít a i nadále otírat a držet kluzáky v čistotě, pro dobrej pocit je můžeš občas máznout olejem, nejlépe teflonovým (odpuzuje prach). WD-40 nedoporučuju, prach přitahuje :)

            Tý vazelíny by se postupem času mělo vytlačovat čim dál míň (pokud to nebude extrémní množství, tak nevadí).

            0 0
            • bestguru  

              Slyšel jsem, že teflon není vhodný, prý jen silikonový olej.

              0 0
              • kihsleek  

                To jsem ještě neslyšel, ale rád bych věděl proč. Každá nová informace se hodí :)

                0 0
                • DaSnail  

                  silikón gumu maže a zabraňuje starnutiu

                  teflon gumu maže a leptá. nie v 100% prípadoch, ale ja by som to neriskol…

                  0 0
                  • kihsleek  

                    Díky za info, dává to smysl… Pak aby si ale člověk vybral.. buď mít špinavej kluzák nebo rozežraný těsnění… hm.. asi bude nejlepší to jen otírat a olej používat coby mycí prostředek :D

                    0 0
                    • DaSnail  

                      ja by som dával silikón, inak ti bude vrchný brit behať nasucho. zvýšia sa pasívne odpory a zníži životnosť

                      mrkni do návodu

                      0 0
                      • kihsleek  

                        Po menším googlování (nedalo mi to) jsem zjistil, že ideální je tlumičový olej (nechápu, že mě to nenapadlo), nicméně bližší oficiální doporučení ohledně mazání kluzáků jsem nenašel. Osobně si vždycky vystačím s otíráním a občasným servisem vidle… (o teflonovém oleji jsem psal kvůli tomu odpuzování prachu).

                        0 0
                • bestguru  

                  Sám jistě nevím, ale prý cokoli jiného naleptává vše z gumy .. a silikon vytváří nějaký kluzný film. Ale 100% to nevím, jen jsem to několikrát zaslechl, jak se o tom bavili. Navíc prý teflon už vůbec ne, ale nepamatuji, proč, sám nemám odpruženou vidlici.

                  0 0
      • autor_trek  

        Hadr – utřít a nastříknout silikonovým olejem, propružit, chvíli nechat (třeba přes noc), před vyjížďkou znovu utřít.

        0 0
    • bestguru  

      Hele, vyřešil bych to s Tebou rychlejš? komunikací, než je net, ale nemáš vyplněný profil, mail, ICQ. Jestli to tajíš, pisni mi to na mail a pak to vyřešíme. OK?

      0 0
    • kycis  

      Zdar bikeri, vyuziju tohle vlakno at nezakladam nove. Na svem byvalem kole jsem behem casu vymenil spoustu komponentu za novy, mimo jine jsem spolecne menil kliky za Deore HT2 a smyk za XT a vse behalo dobre. Pak jsem si koupil novy kolo a vetsina dobrych dilu ze stareho putovala na kolo pritelkyni. Ze stareho kola ted delam zimaka a vracim na nej stare dily, ktere jsem puvodne vymenil, takze se vratily kliky Deore HT I, ale smyk XT zustal. A ted konecne k problemu, kdyz nastavim presmykac rovnobezne s prevodniky a uplne povolim sroub spodniho dorazu, retez stejne na 2 nejvyssich koleckach skrta. Resil jste to nekdo nekdy? Ted jen domnenka, neni tenhle presmykac proste urceny uz jen pro HT2 s retezovou linkou 50mm? Ale neprijde, ze by byl zas tak novy… Dik za rady K.

      0 0
      • kycis  

        Hop. No tak, nikdo zadny napad, kde by mohl byt zakopan pes ? :-)

        0 0
      • Daf  

        Napadá mě, jestli máš správně dlouhou osu u klik, popř jestli nemůže být přesmyk ohnutý.TopSwingy se rádi ohýbají. Stačí když se zasuhuje řetěz a dostane se trochu do kontaktu z vodítke. To se pak vytočí směrem ven a dělá to, co popisuješ. Pomůžou kombinačky ;) Když se podíváš zepředu na smyk, ten vrchní spojovací plech vnitřního a vnějšího vodítka by měl být vodorovně.

        0 0
        • kycis  

          Osa je urcite spravne dlouha-je puvodni jeste od vyrobce ( a pak ze ctyrhran nic nevdrzi, nejkaych 15 000 :-) ) , a s puvodnim smykem deore to na techhle klikach fungovalo ok. No asi mi vazne nezbyde nic jinyho ty kombinacky, i kdyz se toho trosku bojim, abych to neudelal horsi nez lepsi…

          0 0
          • Daf  

            Jsem myslel že kliky jsou Octalink. Jestli je to čtyřhran, tak může být už vymačkané lůžko v klice, tím pádem se klika po dotažení posune blíž k rámu než pobere smyk. Takže řešení může být opravdu o něco delší osa. Pokud přesmyk nevypadá ohnutý, tak bych na něj kleštěma nešahal.

            0 0
            • kycis  

              No asi jeste zkusim nahodit ten stary presmykac s brutal vaklem, a tim zjistit v cem je chyba, jestli v presmykaci, nebo v klikach…

              0 0
    • Vilém  

      Pokud je nove, odvezl bych do servisu na komplet serizeni. To ze je nove neznamena, ze je serizene. Minimalne razeni a pokud jsou tam konusove naby, tak seridit, byvaji pretazene.

      0 0
    • W.Muchov  

      ahoj mám problém s řazením, když mám kolo ve stojanu tak všechno šlape jak má ale jakmile na něj sednu a vyjedu třeba 10km tak najednou je hazka celá rozhašená a ne a ne se dopracovat stavu kdy bych nemusel po každý vyjížďce laďit řazení. Může bejt problém v rámu? Páčky:XT-nové,Hazka-XT skoro nová,kazeta(XT) a řetěz asi 2k km a lanko nový a bowdeny asi 300 km a patka je taky nová

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.