Přestavba krose na rám Apache Wakan

27 nepřečtených
  • martinnecas

    Ahoj. Mám v plánu koupit rám Apache Wakan 2009, vel. 16,5" a přeházet na něj komponenty z kola přítelkyně – „Pells Crono Pro 2009, 17"":http://www.bradsky.cz/…-p-1945.html (originální komponenty mimo vidlice, ta je teď vzduchová Suntour NCX-E Lite, + pár nepodstatností). Cíl je postavit z toho levně "skoro 29er“.

    Chtěl bych použít co nejvíc komponent z toho Pellse. Můžete mi poradit, jestli je to ok, nebo mě čekají nějaké nástrahy?

    • vidlice – ok. Ještě musím zjistit délku hlavové trubky rámu Wakan,ale neměla by být delší než u Pellse.
    • hlavové složení – na obouch kolech integrované, 1 1/8 "
    • bzdy V – ok.
    • sedlovka – 27,2 ok, přesmyk 31,8 – ok
    • středová osa / kliky – možný problém? Rám Wakan má střed promisky BSA, tedy integraovaná osa. Takže dotaz – dám tam kliky TruvativFiveD na čtyřhranu? Pokud ne, jaké jiné kliky byste doporučili? Já bychšel asi do DeoreFC-M590. Nechal bych tam ale nejraději ten čtyřhran, je nesmrtelnej atěch „pár gramů“ navíc nevadí. Ale pokud by to nešlo, tak asity Deore.

    Případně pokud má někdo tip na jiný 29er / cross rám na V brzdy s širší zadní stavbou (plášť 29×2,1") v nějaké malé velikosti (kolem 16"), sem s ním!

    V příloze je foto Apache Wakan 09 na pláštích 2,1 Nanoraptor, docela se mi zamlouvá.

    Díky za odpovědi.

    0 0
    • Martin  

      já jsem minulý rok stavěl 29er taky na wakanu a 4hranná osa tam šla bez problémů, toho se neboj

      a hlávko kup nové, je to pár korun a ušetříš problémy s lisováním :)

      0 0
    • Marskatin  

      BSA znamená britský závit, to nemá s integrovanou osou nic společného.

      0 0
    • oddie  

      Středová mufna má 68mm, výšku hlavy ti můžu změřit akorát u 21", co mám doma, jinak 2,1 guma už je v zadní stavbě dost natěsno, v bahně to může dělat problémy. Když tam dám 2,1 Ignitor, mezera od gumy ke stavbě je asi 7mm.

      0 0
      • martinnecas  

        Supr, dík. To je podstatné info. Ty pláště bych tam právě chtěl dát 2.1, myslím, že těch 7 mm od stavby je ještě ok.

        0 0
    • scalar  

      Po technické stránce tam problém není, všechno bude sedět, ale dobré kolo to pro přítelkyni nebude, po funkční stránce ta bude pár problémů:-

      • rám – Wakan je pro holku dost dlouhý, posed bude moc natažený
      • vidlice má slabé nohy a nízký zdvih, do terénu je nevhodná
      • kliky mají převodníky 28/38/48, na 29er naprosto nevhodné, potřebuješ22/32/44
      0 0
      • martinnecas  

        Ok, díky za názory.

        • Rám chci koupit v nejmenší velikost, tedy 16,5". Měl by sedět akorát,podle specifikací dlouhý nebude. Efektivní délka horní rám. trubky je586 mm, což v kombinaci s představcem 80 – 90mm bude podle měpro holku 170 cm akorát, to by se pak doladilo.
        • No, vidlice je IMHO ok. Nevýhodu slabých noh pro holku 58 kg a ježděnív lehkým a středním terénu nevidím. Zdvih je malý, to je fakt, alebohužel na ten krosový rám dávat nějakou solidní 29er vidli se zdvihem80mm nechci (vysoká cena, změna geometrie – řidítka by šly nutněvýš – u většího rámu by to nevadilo, tady podle mě už ano). Takymyslím, že použitelnost (pohodlí) v terénu by byla lepšíu tohoto kola(zdvih 63mm + 29 kola) než u 26 kola se zdvihem 80 mm (akolik lidí na této kombinaci spokojeně jezdí). Mám možnost srovnánítéto vidlice NCX-E Lite s pružinovou vidlicí NRX-D na kole Pells Crono XT.NCX-E je podle mě lepší v tlumení a v tuhosti jsem rozdíl oproti NRXnepozoroval.
        • Co se týče těch převodníků, máš pravdu. Taky mě to napadlo, že tonebude úplně ono. Takže buď sehnat samotné MTB převodníky, nebo vyměnitcelé kliky (to se mi moc nechce). A řešilo by něco dát jinou kazetu, ažse trochu ojede? Teď tam asi bude 11–32, takže pomohla by třeba 11–34nebo to nebude takový rozdíl?
        0 0
        • Martin  

          v mém případě je 16,5" s představcem 90mm a se sedlovkou s tuším 20mm offsetem v pohodě i pro 168 cm

          ad zdvih, začínali jsme se základní kros vidlicí se zdvihem 63mm s tvrdou pružinou, pod majitelkou ta vidlice moc nechodila, časem jsem pořídil 80mm RST M-29 a k nějaké brutální změně geometrie nedošlo, aspon majitelka si nestěžuje, že by se jí to chovalo nějak debilně

          0 0
          • martinnecas  

            Hm, tu RST M-29 jsem taky měl v hledáčku, když jsem vybíral náhradu za pružinovou Suntourku. Nakonec volba padla na vzduchovou cross Suntour se zdvihem 63mm. Nebyl jsem ochotnej investovat do vidle 4,5tis na kolo za 10tis, když nebylo jistý, jestli ji terén chytne. Takže tak…

            0 0
            • Martin  

              bazar rulezz them all :)

              proti pružinové nexce je M29 super vidla. citovostí i hmotností je někd malinko jinde a to se vyplatí :)

              když uvážím, že ta nex4050 pod majitelkou skoro vůbec nechodila, přestože jsme preload nastavili na minimum… děsná vidla.

              0 0
            • maajkee  

              Hele, lidi ti tady chtěj poradit, ale ty pořád jen obhajuješ to svoje, to jsi nemusel to vlákno vůbec zakládat :)

              Jinak taky myslím, že ten rám nebude určitě dlouhej, moje přítelka má 168cm a jezdí na 620mm dlouhým cannonu, představec 80mmm sedlovka bez offsetu, sedlo spíš trochu dopředu a jezdí se jí na tom bezvadně, to je dost individuální záležitost, ale co se týče tý vidlice, tak na 29er to fakt není moc šťastná volba. A vidlice za 4,5 na kolo za 10 tisíc je naprosto adekvátní cena, vždyť rám a vidlice je to nejhlavnější, ostatní je spotřebák.

              0 0
              • martinnecas  

                No joo:-) Ale tak já neříkám, že ta vidle NCX-E je ideální, jen jsem vysvětlil, co mě vedlo k tomu jí dát přednost před jinými možnostmi.

                Jak píše Doom, bazar to jistí!

                0 0
              • Martin  

                tak nějak to taky vidím. rám wakan je celkem v pohodě, ale vidlici by to opravdu chtělo lepší, mrdkoidní vidle může člověku ježdění v terénku pěkně znechutit.

                0 0
                • scalar  

                  Ona ta vidlice není špatná, ve vzduchové verzi na cross pro holku určitě vyhovuje, ale na 29er bude lepší minimálně NCX RLD se zdvihem zvedlým na 75 mm.

                  U rámu je taky lepší řešení, MRX Scud 29 er v cenové relaci Wakanu, ale bohužel malé velikosti nejsou skladem a hned tak nebudou.

                  0 0
                  • martinnecas  

                    Ok. A jen otázka. U té mojí vidle NCX-E se zdvih ze 63 na těch 75 mm nedá?

                    V čem je ten rám MRX Scud 29 lepší? Jde o něm něco zjistit – geometrie, cena, kde koupit? Nic o tomto konkrétním rámu jsem nenašel. Nebo pokud není v malé velikosti, nemá cenu se tím zabývat.

                    0 0
                    • Martin  

                      to by mě taky zajímalo

                      wakana jsem kupoval v době, kdy byl problém sehnat jiný levný 29er rám

                      0 0
                      • martinnecas  

                        Našel jsem dostupný akorát MRX elite 29. Cena 6 tis, nejmenší velikost 19". Takže pro mě mimo.

                        0 0
                        • scalar  

                          Je po sezóně, je vyprodáno, tak zase za půl roku… Nechápu, proč těch rámů nedovezli víc, „pravý“ 29er rám na véčka je jinak neshnatelný.

                          0 0
              • juli  

                Tak teď nevím… včera radíš chlapovi vysokému 187cm tohle a dneska napíšeš, jak bezvadně se jezdí 168cm vysoké holce na rámu dlouhém 620mm.

                Asi by sis měl pár věcí ujasnit, nebo radši neradit.

                0 0
    • martinnecas  

      Takže jen pro pořádek doplním info, jak to dopadlo.

      Předně u vidlice Suntour NCX-E se dá zvednout zdvih z 63 mm na 75 mm. Je to triviální úkon a návod je na ofic. webu SR Suntour. Zde (Pod názvem „Convert travel of Axon & Epicon“).

      Zvládl jsem to bez problémů, vidlice uvnitř vypadá stejně jak Axon / Epicon (jak je na videu).

      Jinak přestavba se docela povedla, přítelkyně je spokojená. Nakonec to dopadlo takto:

      • rám Apache Wakan 2009, vel. 16,5"
      • vidlice Suntour NCX-E Lite, 75mm
      • přehazovačka SLX, smyk Deore, řazení Deore
      • kliky Deore 44/32/22, 170 mm
      • pedály M520
      • kazeta Deore, řetěz Deore
      • řidítka a představec Truvativ Stylo Race OS, rohy Force Aero
      • sedlovka Bontrager Select, sedlo Pells
      • brzdy Tektro ?
      • ráfky Mach 210, pláště WTB Nano 29×2,1 vzadu, WTB Prowler SL29×2,1 vepředu, duše WTB presta
      • náboje nějaký Shimano
      • váha úplně se vším (košík na flašku, držáky na světla)12,3kg (tomi připadá slušný, na takový economy kolo)

      Příští rok chci vyměnit brzdy a pokud se bude hodně jezdit, tak i kola, ty mi teď připadají jako nejslabší článek.

      0 0
      • Martin  

        hezké, vítejte v klubu :)

        0 0
      • Singlespeed  

        Převodníky 44/32/22 jsou na 29-er dost kruté, odpovídá to převodníkům cca 49/36/25 na běžném bajku. Chtělo by to aspoň kazetu s 36 zuby a menší velkou pilu. Správné počty zubů pro 29-er by měly být matematicky 39/29/20, ale to bohužel nikdo nevyrábí :-(

        0 0
        • scalar  

          Pokud by kolo opravdu sloužilo jako 29er hlavně pro jízdu v terénu, daly by se použít převody 22/36 (je k mání Deore s klikami 170mm) a 11–36 vzadu.

          Škoda té vidlice, NRX RLD by to hodně posunula po funkční stránce, má podstatně lepší a hlavně nastavitelné tlumení, NCX při nízkém tlaku není jak externě doladit na ideální funkci.

          Další levný rám 29er na véčka už se objevil pod zančkou Force, je i malých velikostech, má jen trochu delší zadní stavbu:

          http://force.cz/…s40~146595-S

          0 0
          • oddie  

            Kde bereš ty NRX RLD/LOD na V-čka, mně se podařilo loni náhodou koupit jednu skladovku na ebayi, od té doby vidím jen verze pro kotoučovky…

            0 0
        • martinnecas  

          Hm. Já jezdím na 29er Gary Fisher klasické mtb převodníky 44–32–22 a kazetu 11–34 (to co tam bylo z výroby) a vyhovuje mi to. Menší velkou pilu bych rozhodně nechtěl. Ale pokud někdo potřebuje mít „matematicky správné“ převody, tak prosím…

          0 0
        • oddie  

          Mám 44/32/22 a 8sp kazetu 12–32. A je to naprosto v pohodě.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.