prevence defektu minimalizace nasledku defektu? co je k sehnani na trhu a co skutecne funguje?

32 nepřečtených
  • drtyc

    Nazdar vespolek.

    Nejdriv bych se predstavil… Po docle a dlouhe dobe kdyz mi konecne vyprsela litacka na salinu a je rozkopany Brno, takze se da konecne aspon jaks taks bezpecne jezdit, kdyz to clovek vezme pres ty dopravni stavby a nehroti to padesat primou cestou do vykopu.

    A co cert nechtel odhadem bidnych 50km a uz je tu defekt…

     

    Otazecka z ceho se da vybirat aby:

    1. defekt nenastal
    2. defekt se sam opravil
    3. defekt zustal ale jedem pohodlne dal.
     

    Podvedome asi hledam neco jako na auticko „run-flat“ self supporting tyre, ale otazka je jestli neco takoveho roste i u nas.

     

    Kevlar je asi akorat na zohnuty rafek nebo na roztrzeni plaste u rafku nebo se mylim? Takovy problemy neresim.
    Kolo mam jen na mestsky litani „doprace“ a na runway a obcas to strihnu na polnacku nebo na sterkovou cestu. Rafek lehkou osmicku uz ma z toho prejizdeni obrubniku ve meste, ale zatim se drzi zuby nehty v provoznich mezich.

    0 0
    • jecnak  

      Hledej NoTubes

      0 0
    • jonti  

      Duse se Slime, maji to asi na kolokram.cz

      0 0
      • MlokCZ  

        To už se tu řešilo a nikdo z majitelů se nevyjádřil, že by někdy byly k něčemu dobré a zacelily nějaký defekt.

        0 0
    • Zerocool  

      Satn´s NOTUBES

      0 0
    • hribik A1  

      no ono ked jazdis cez dopravne stavby, tak sa zvysenemu mnozstvu defektov ani moc nedivim…

      0 0
      • drtyc  

        Jj. Uz na to koukam hledam a historii prochazim…

        no-flats to je firma co dela slime nebo je to jeste jiny noflats?

        a jak do toho zapada joe's no-flats? to je ten jiny no-flats nez ti co delaji slime?

        slime ma tedkom akci za 9$ coz hodi prijemnych 140kc plaste vcetne no-flats slimu.

        0 0
      • drtyc  

        jo jinak ja pichnul na runway nebo u Ikei na parkovisti(/stavbe)

         

        ty dopravni stavby byly prave ze uplne v pohode… od cervenaku k obelisku aji na dornychu krasne uklizeno zadny binec o co by se dalo pichnout nebo riznout… to uz kde ktery travnik pri chodniku je na tom hur.

        0 0
    • MARIN  

      Jo´s NO FLATS

      0 0
    • MlokCZ  
      • NoTubes (NoFlats) + klasické pláště
      • UST pláště (samozřejmě v kombinaci s tmelem) – potřebuješ UST ráfky
      • a pro variantu s dušemi:

      Pokud to bylo procvaknuté, tak přejít na pláště s větším objemem. Pokud to bylo píchnuté, říznuté nebo jiný defekt mimo cvaknutí, tak si pořídit odolnější pláště.

      0 0
    • Nimrod  

      jestli nehrotíš váhu, tak maxxis sjezdový duše s tou silnější stěnou… nevim, kolik to je, asi 1,5mm. váží sice asi 350 gramů jedna, ale zničil jsem jí jenom jednou při pokusu vyskočit bunnyhopem čtyři schody a to jsem jí procvak. ale jenom málo, stačilo to zalepit a zas jezdila dál na přednim

      0 0
      • drtyc  

        Nazdar.

        Tak slime asi radsi ne. Podle vyrobce akorat pokud zamrzne jinak je to reseni „na dojeti“

        Sportaci to kdysi davno slozili tak, ze tam mam Kenda Kwick na asfalt a protoze je to notoricky znamy magnet na defekt, tak tam je nejaka tlusta duse – tlustsi nez ten plast ale i tak je jak reseto na 8mi mistech bodovky jako by se nekdo vyradil se spendlikem kdyz to stalo na parkovisti ;-) Porad mi vrta hlavou jesli fakt tech 7 pidimalilin­kateckych direk tam bylo a dalo se s tim jezdit a az ta osma (skoda ze ne ta devata) byla osudova… vzduch drzi ale plna je tak na dojeti 5kilaku a slus za pulden pod vahou kola ujde…

        Nez se to sjede tak asi zkusim toho Joe nebo neco podobnyho. Dik za tip. Doufam, ze to funguje tak, ze sam zalepi a akorat obcast dofouknu a nic nesundavam a neresim. Proste dopravni prostredek. Zadny hracicky ;-)

        0 0
    • Paja  

      Pokud by ti nevadil narust hmotnosti plastu, je jeste varianta na takovyto „mestsky litani“ vime:-) nejaky city plaste s vyztuhou proti propichnuti (Schwalbe – smartguard, Continental to ma na city plastich taky – plaste city kontakt, apod.)

      0 0
      • drtyc  

        safra nestras se smartguardem. prvni co google nasel je „wheelchair“ a koleckovy kreslo teda neplanuju…

        0 0
      • MlokCZ  

        Chce to ale vybrat vhodnou zvýšenou ochranu k danému použití pláště. Zrovna smartguard se mi moc nelíbí. Výrazněji zvyšuje váhu (tím myslím oproti jiným ochranám) a funguje především na propíchnutí typu trny (tedy na krátký objekt, který propíchne plášť a díky smartguardu se zapíchne jen do vnější vrstvy materiálu a nepropíchne druhou vrstvu, která je až za mezerou pod tou první). A pak to zhoršuje mírně vlastnosti pláště.

        Více se mi líbí ochrany, které přímo zvyšují odolnost první vrstvy (u Schwalbe HD guard, race guard, aplpencross, double defense verze plášťů – u Schwalbe jsou hodně kreativní jak pro podobné nebo někdy i úplně stejné ochrany vymyslet velké množství honosných názvů :-) ), aby k propíchnutí vůbec nedošlo. A to ze dvou důvodů, jednak navyšují hmotnost většinou méně a pak zvyšují odolnost i proti říznutí pláště. Ale je zase jasné, že pokud je předmět typu napínáček, který propíchne prnví vrstvu ochrana/neochrana, že tomuhle defektu zase nezabrání a smartguard může.

        0 0
    • drtyc  

      Tak jsem zaukoloval kolegu co byl zrovna ve statech at doveze prvni na co narazi… vyhral pul litru slime baleni na 4 duse. Uz jsem ho slysel uchazet vic jak dvacetkrat prevazne na kastanech a tak ruzne po chodniku… prekvapive nikdy ne primo na skle nebo harampadi tam si ani nesyknul.

       

      Takze prakticke zkusenosti. Za jizdy me ve stychu jeste nenechal. Jednou jsem teda prorazil trosku vetsi diru ta se ucpavala na docela dost otacek a jeste si obcas psoukla a pak opet znova na benzince kdyz jsem foukal na maximum tak si jeste parkrat psoukla znova a pak uz nikdy. Tedka mam kousek od toho dalsi vetsi dzuznu a ta si psouka teda i za jizdy obcas dal a bude asi potrebovat chvilku nez se usadi a zacvakne.

       

      Co se muze stat, kdyz takova psoukajici dira neni dobre ucpana a zustane v miste odkud slime stece, tak ve stojanu v klidu kolo ujde do prazdna. Slime nevytece protoze bez tlaku se dire smrskne akorat trosku mokva. Napada me, ze asi casem bude potrebovat dolit nejakou vodou nebo silikonovou kapalinou nebo tak neco aby tam nezustaly jen suchy vlakna a nemusel se kupovat novej slime. A vypada to, ze takova psoukaci dira se prave dobre utesni pri husteni na maximum a mozna malinko pres, kdy se roztahne usadi se spunt a smrskne.

       

      Dokud se jede, tak me zatim Slime ve stychu nenechal a co vic, picham na tech mene obvyklych mistech pokud vynecham kastany, tak vetsinou na rovnym asfaltu, kde nic neni siroko daleko naopak pri jizde pres strepy, prachopisek s vselijakymi zbytky kovu dratu a harampadi bez problemu, tak jsem z toho jelen cemu se mam vyhybat, ze bych asi mel jezdit vyhradne pres ty nejhorsi mista, kde si to o defekt vylozene rika.

      0 0
      • drtyc  

        prakticke rady.

        plnit dusi slimem sundanou z rafku je snazsi nez na rafku.

        plnit dusi slimem kdyz uz na rafku tak v poloze ventilku 2hodiny az 4 hodiny.

        plnit dusi se slimem vzduchem v poloze 4hodiny.

        skladovat kolo se slimem idelane v poloze ventilku 6 hodin, pak se nemusi skoro vubec foukat pokud duse „nepsouka“.

        0 0
        • drtyc  

          Tak zase jednou usla na prazdno, tak jsem ji vytahl. prelepil vsema flikama vetsi diry, az na ten posledni co jsem si nechal jako nouzovku nasadim. dafoukam u benziny ani ne jedna otacka – asi byla skripnuta k rafku a peknej prska kdyz se trha.

          Hlava nahore. Spunty v usich – mit plugy tak to poznam jen podle zavanu vzduchu, ale stejne tak 10sekund ohluchnuti a docela vsude zeleno – puvodne v te dusi bylo podle davkovani na tri duse a ted tam zustalo tak na necely dve po defektech a efektech.

          Jinak kdyz se koukam na slozeni, tak jsou to bavlneny nadychany chomacky material skoro jako vata ale trosku hrubsi a pevnejsi… spis jak nejaka vypln do polstare a obarvena voda, takze domaci vyrobe se meze nekladou akorat to nesmite sezmolkovat.

          0 0
          • drtyc  

            pokracovani praktickych zkusenosti s dusovym slimakem… aneb uz zacinam chapat proc jsou z toho lidi malem na zesileni.

             

            Prezouvani na zimu: Takze zaprve zapomente na prezouvani. Duse se SLIME prakticky nejde vypustit. Jedina moznost je pichnout ji a drzet pichlou zvrchu, kde neni ta tekutina. Pak ujde, ale je sance, ze ji pichnete na skrz az na rafek, jako se podarilo me – chce to zrucnost, opatrnost a primerenou silu.

            Lepeni duse se slimakem pomoci samolepek. Tak hezky v teplicku v praci se chytly vsechny pekne ani s tim nebyl problem to prilepit, ale kdyz dojde na prupich az na rafek, venku sero, zima, nic moc teren na lepeni, ojety smirglpapir a jeste navic duse, ktera neni totalne prazdna, tak zalepitt zaplatu je fakt dilo. S kazdym smirglovanim se vytlaci z duse dirou dalsi zelena voda, takze uz jenom osmirglovat dusi chce krapet stesti. Idealni je hrana stolu – rovna plocha a kousek od smirglovanyho mista to visi dolu a stika. V terenu si leda tak vystacit s kolenem, ale protoze konkretne u me neni tak tvrde kostnate a prtave, tak to chce hodne velkou trpelivost. Nejdulezitejsi je asi faze napnuteho smirglovani a prechod k nalepeni samolepky, kdy se duse povoli z napeti, tak pod samolepku vytece zase brecka a nechytne. Drzet porad napnute a uz pred smirglovanim z toho zkusit vymacknout co se da.

              
            0 0
        • Daf  

          Podle me zadny pripravek do duse nebude nikdy fungovat spolehlive. Ono to totiz tu diru nezalepi, ale jen vytěsní. Fungovat to bude dokud ji nevynas z plaste. To psoukani jak popisujes je toho příkladem. Mezi plastem a dusi prostze dochazi k pohybu a tak se to nikdy poradne nezalepi.

          Zkus se zamyslet nad tim, o jaky druh defektu v tvem pripade jde. Jestli pichnuti, nebo procvaknutí o rafek. V tom prvním pripadě to chce odolnejsi plaste, v tom druhem husit na vyssi tlak.

          Pripravky jako Slime, No Tubes apod. funguji spolehlive jen v bezdusovych plastich. V dusi to je nejen nespolehlive, ale taky dost o nervy ;)

          0 0
          • MlokCZ  

            Přesně tak. Nevím, proč se tolik lidí pořád snaží ty přípravky používat do duší a nepřejdou na nějaký bezdušový systém, kde kromě toho, že to dobře funguje těch výhod získají mnohem více (menší valivý odpor, menší váha, atd.).

            0 0
            • drtyc  

              No ja jsem s tim spokojenej  jen jsem se chtel v jednom ucelenem vlakne podlit o zkusenosti – co ocekavat a co neocekavat.

              Pred barakem dojizdim pomalicku a motam se mezi autama ke vchodu a nebrzdim zprudka, tak se ten spunt na dusi nikdy neurve a kolo vydrzi i s defekty bez prihustovani. Kdezto k praci rano prifrcim a brzdim na petniku primo pred dverma a to asi ten spunt vyskubne z duse tim cuknutim toho plaste, ale i po hodine je porad jeste na opatrne odjeti. Za 4 hodiny je pak uplne prazdny. Puvodne jsem premyslel, ze to bude nejaka kanada od kolegu, ale jak jsem to shodil a prelepil, tak jsem videl ze ten spunt trci par milimetru z te obrovske lochny v dusi, takze bude trpet na brzdeni.

              Kdyby mi to doslo driv, tak bych to po dojeti zkusil vzdycky jeste protocit ve vzduchu naprazdno. Kazdopadne na ulici jsem jeste nezustal stat ani jednou co vozim Slime. Vzdy dojedu az do mista B a tam to ujde az v klidovem stavu.

              Defekty  vsechno pres behoun vyjimecne bocni. Mimo mesto zatim ani jeden defekt a plast ma min jak 1000km, ale uz jsem to odstrojil a ceka jako zalozni na predni kolo a do zadu, kde to veze prece jen vic jsem koupil tajwance co je 3× tlustsi a skoro nejde ohnout.

              0 0
              • drtyc  

                zbytek co jsem si nechal na doliti ve flasce zacal po roce plesnivet ta cast co je v kontaktu se vzduchem. krasna uslechtila cerna plisen, tak proto to asi bude mit zivotnost/ucinnost jenom 2 roky

                0 0
                • drtyc  

                  teda plisen po cca zari-brezen mozna i driv.

                  0 0
                  • drtyc  

                    kua ted mi docvaklo, ze jsem tam odlil za praskle duse trochu slimu s vodou co jsem z ni vyplachoval, takze mozna jsem to vyrobil ja. :-(

                    0 0
            • destr  

              Jakto že to má menší odpor??

              0 0
              • MlokCZ  

                To netuším, čím přesně to je způsobené, že s duší to má větší valivý odpor, ale je to změřeno už pro mnoho různých plášťů a při více různých měření. Nejprve to bylo změřeno pouze pro UST pláště, v posledních testech bike magazinu to měřili i pro dušové pláště s nějakou bezdušovou sadou a porovnávali i jednotlivé sady mezi sebou. Nějaký minimální rozdíly tam byly, ale nic podstatného (tedy přibližně vždy vyšlo, že UST verze a dušová verze stejného pláště s různými bezdušovými sadami, tak ve všech případech ± stejný valivý odpor).

                A většinou byl rozdíl kolem 5W na zadním kole. Konkrétní jeden příklad:

                • RR UST 2,25 19,8W
                • RR 2,25 dušový se Schwalbe doc Blue 18,9W
                • RR 2,25 dušový s FRM Tubeless kit 19,2W
                • RR 2,25 dušový s DT Swiss tubeless kit 20,1W
                • RR 2,25 dušový s duší 24,8W
                • a pro srovnání NN UST 2,25 25,8W

                NoTubes kit testovaný nebyl.

                0 0
                • drtyc  

                  zatim se snazim probrzdit rafek co mam, abych mel duvod se zabyvat teoriemi vhodnych naplni do UST a cenou/udrzbou UST.

                  nez to probrzdim, tak se zabyvam tim, jak dosahnout bezudrzbove klasiky pro takove to hobby slapani.

                  pomalu zacinam uvazovat, ze tu dusi riznu a na takovy to dojeti s defektem tam nasypu polystyrenovy kulicky do sedacich vaku – si to asi taky necham patentovat ;-)

                  0 0
              • Rychlej turista  

                Když není duše, není tření mezi ní a pláštěm, ale hlavně je méně materiálu ke žvejkání, ktere žere energii bez užitku.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Tření mezi duší a pláštěm nějaké určitě bude a určitě na to bude mít nějaký vliv.

                  Ale méně materiálu tam není. Duše (120g) + klasický plášť má cca stejnou hmotnost jako UST plášť (aspoň u NN a RR ano) a toho materiálu tedy bude ± stejně. Problém bude v tom, že jsou to dvě nezávislé vrstvy, které se chovají hůře než jedna vrstva. Vnitřní vrstva (duše) je přitom narozdíl od pláště více napnutá (oproti nenafouknutému stavu) a bůhví, co tohle vše způsobuje, když se musí pořád deformovat takovéhle dvě různé vrstvy na sobě.

                  0 0
                  • Rychlej turista  

                    Neměl jsem na mysli váhu, ale právě tu deformaci. Každý u plášťů řeší jen váhu a vzorek, ale ještě jsem v žádné diskuzi nezaz­namenal tak jednoduchou skutečnost, mající na valivý odpor přímo hmatatelný vliv, jako je pružnost boků. Kdo jezdí na nabouchaných pláštích, tak to nějak moc řešit nemusí, ale jakmile tlak v plášťi už poskytuje jakési pohodlí, je ten rozdíl mezi měkkým a tuhým bokem obrovský. 

                    0 0
                    • Rychlej turista  

                      Myslím, že právě v tom je jedno z tajemství rychlosti Furious Freda i při tak brutálním vzorku.

                      0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce