koupil jsem za 350,– Přilbu z Makra. Vypadá na tu cenu celkem solidně, je velky rozdíl v přilbě za 2 000 a touhle? Podle mě zas takový rozdíl nebude, ne?
koupil jsem za 350,– Přilbu z Makra. Vypadá na tu cenu celkem solidně, je velky rozdíl v přilbě za 2 000 a touhle? Podle mě zas takový rozdíl nebude, ne?
ROzdíl bude minimálně ve zpracování…tohle bude tak maximálně nějakej plastovej humus nalepenej na polistirenu…
Váha a větrání asi netřeba řešit…
No, material vypada dost podobne jako ostatni drazsi prilby. Je to polystyren, to je pravda. Spis by me zajimalo, jestli by byl rozdil v ochrane hlavy.
tak jsem ji nasel, je to tahle http://www.kubistasport.com/…-Signa-MV-21
..ja zastavam toho nazoru, ze za prilbu se ma priplatit
Ale jasne, ja jen ze kdyz dojde na lamani chleba, nebo tady spis lebky, tak jestli to neni prast jako uhod. Ze ta ochrana bude + – stejna. O to mi jde. Ze je draha prilba hezci a lip se nosi je mi jasny.
..tak uvidis, ono zase zalezi na vice faktorech, ktere ti dokazou zpestrit jizdu s prilbou..pohodli, odvetravani a pak ta bezpecnost :) ukaze cas , 300kc nejsou zase tak moc vyhozene penize, takze kdyzttak pri nejhorsim upgradujes casem.
Skoro žádný. Funkčně to bude nejspíš na stejno (měla by nejspíš projít nějakou certifikací) u dražších připlácíš nejvíce za design.
No dizajn, mi prijde kazda prilba jako vopicarna, tak to neresim. Kazdopadne diky za nazory.
Hlavně u dražších přileb je to spečený komplet do sebe a přilba je tím pevnější,nemá tolik sklon krabatit se na slunku atd.atd…přilba pak může být lehčí a víc šetřit krční páteř…
Zrovna tahle nevypadá jak nějaký škopek. Připomíná mi MET Stradivarius, možná to číňani obšlehli nebo je to ze stejné továrny jen bez příplatku :-)
Jinak váhově už není skoro rozdíl ať přilby za 500 nebo 4000 váží většinou všechny kolem 250–300g
tu přilbu jsem neměl v ruce tak nechci moc hodnotit jestli je to to samý co met nebo neni…
já bych si prostě zrovna helmu v makru nekoupil…
Limar 180g
Něco podobného měl kamarád, po půl hodině tady stím ksindlem ho začela bolet hlava, tak šla pryč. o ale každej máme jinou hlavu … Na pedálech a přilbě se šetřit nemá :o)
taky se priklanim k tem, co rikaji, ze na helme se setrit nema.
helma je tvrvanliva a nezkazi se. koupit novou musis jen kdyz tu stavajici rozsekas. a pokud to nebude tak, ze na ni spadne stojici kolo, ocenis, ze byla pevnejsi. To by te mohlo mrzet, ze jsi setril.
O komfortu ani nemluvim, zalezi na tom, jak casto jezdis, ale rozdil je citit v kazdy projizdce. Taky to muze skoncit tak, ze se ti levna helma bude vozit tak spatne, ze ji radsi vozit prestanes.
timhle sem prosel ja. levna helma, strasnej blembak, parila s v tom hlava apod., pak jsem ji nacas vozit prestal. Posleze jsem presel na helmu bell, parada. Praskla pri padu na sutr. Tak nevim, co bych psal, nemit ji tenkrat na sobe. Vymenil jsem ji za tu samou, myslim ze se to vyplati.
Souhlas… jezdil jsem se starší helmou od spešlu a na tento rok jsem si za 3k pořídil Bell Sweep XC a přestože spešl nebyl šmejd je to nebe a dudy. Zejména pohodlí a odvětrání. Trošku připlatit se v tomto případě vyplatí.
Nikdo není bohatý tak, aby mohl kupovat laciné věci. Mež kupovat cosi o čem sám pochybuješ, je vhodnější poohlédnout se po podobné slevě >> LIMAR 620
Člověk přihodí nějakého stováka oproti tvé volbě, ale přitom bude požívat komfort přilby za třináct set.
Dovolím si sem hodit vyňatek z článku z cyklistikakrnov:
VLASTNOSTI PŘILEB
Jak jistě každý ví, naprostým základem každé přilby je polyuretanová pěna – lidově zvaná polystyrén. Ta tvoří základní hmotu celé přilby a svojí deformací či dokonce destrukcí pohlcuje nárazy a plní tak nejdůležitější bezpečnostní funkci.
Nejlevnější modely přileb zůstávají v tomto technologickém stádiu, které však není na dostatečné bezpečnostní úrovni. Takováto přilba sice chrání proti běžným nárazům, ale při setkání s ostrým kamenem či špičatou větví neklade takřka žádný odpor pronikání těchto nebezpečných předmětů tělem přilby až k hlavě. Navíc čistě polystyrénové přilby v případě tvrdšího nárazu snadno praskají a rozpadají se. Při těžším pádu, kdy může dojít k několikanásobnému úderu do hlavy tak přilba pomůže pouze v první chvíli, ale při dalších nárazech již nijak nechrání.
Přilby střední třídy jsou vylepšeny pokrytím jejich
vrchní části skořepinou z odolného plastu, která je k přilbě na
několika místech přilepena. Vedle desingového přínosu je hlavní funkcí
této skořepiny ochrana proti povrchovému poškození přilby a hlavně proti
ostrým a tvrdým předmětům. Tlak soustředěný do jednoho místa je touto
skořepinou zachycen a daleko rovnoměrněji rozložen na mnohem větší
plochu, takže předmět neproniká tělem přilby, ale klouže se po jejím
povrchu. Nevýhodou lepené skořepiny je však její nesoudržnost se samotnou
přilbou, která se po prasknutí rozpadá a při opakovaných nárazech
ztrácí svoji účinnost.
Vnitřek
U nejkvalitnějších přileb (jako například SHERMAN) je tento problém vyřešen použitím technologie In-Mold, kdy je svrchní odolná skořepina odlita společně s tělem přilby jako jeho nedílná součást. Tento postup dodává celé přilbě výrazně zvýšenou pevnost a bezpečnost. Nejen že přilba odolává tvrdším nárazům a ostrým předmětům, ale zásadní výhodou je, že i při prasknutí polystyrénového těla drží přilba díky skořepině pohromadě a chrání hlavu až do samotného konce pádu. Skořepina tak tvoří jakousi vnější páteř přilby.
In-mold - technologie přímého vstřikování polystyrenu do skořepiny. Touto cestou lze dosáhnout velmi pevného a kompaktního celku. Obě části jsou pevně spojeny a náraz se rozloží na celou plochu. Díky tomu je možné použít více větracích otvorů a dosáhnout nižší hmotnosti.
Double In-Mold – technologie je použitá také z vnitřní strany či na týlové prodloužené části. Tím je zvětšená míra bezpečí, navíc je pěnová hmota chráněna i před mechanickým poškozením například při přepravě přilby.
Současným trendem, který prosakuje mezi stále dostupnější kategorie cyklistických přileb, jsou vnitřní výztuhy ve skeletu – jsou to kostry vyrobené nejčastěji z kompozitu (uhlíkového), termoplastu nebo hliníku. Ty opět přinášejí lepší rozložení nárazu a zvyšují odolnost helmy.
- Levnější typy mají tuto skořepinu pouze přilepenou a vidíme u nich
často pásku po obvodu helmy. V okamžiku kdy na nějaké místo skořepiny
zatlačíme, bude se lehce prohýbat.
- Pozor na helmy, které nemají skořepinu s oním lesklým plastovým povrchem, ale pouze textilní nebo plyšový potah. Ty mohou sice vzbudit pocit neobvyklosti a někdy také luxusnosti, ale z výše popsaného vyplývá, že taková helma postrádá hlavní ochranný prvek a zároveň při pádu nekloužou po povrchu, mohou se zadřít o zem a tím způsobit nepříjemné poranění krku včetně zlomení vazu.
Tady už někdo uváděl odkaz na 1. část a já v té druhé narazil na větu, cituju:
„Podle odborných testů ale nebylo doposud prokázáno, že by dražší přilby při nárazu chránily více, mnohem podstatnějším faktorem je, aby přilba byla správně vybrána a dobře seděla. Výhodou dražších přileb bývá až na výjimky větší komfort a lepší výbava.“ a taky menší hmotnost, estetičnost, leflexní povrch pro dobrou viditelnost ciklisty.
http://www.svetoutdooru.cz/clanek/?…
Takže tak…